Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bezpečnostní cvičení bývá na Concordii až druhý den, i proto zavládl chaos

Nehodu výletní lodě Costa Concordia, která se v pátek v noci potopila u toskánského pobřeží, provázel obrovský zmatek a chaos, zejména při evakuaci pasažérů. Většina cestujících za sebou zřejmě neměla povinné bezpečnostní cvičení, naznačily iDNES.cz české cestovatelky, které služeb společnosti už dříve využily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

captain cook

bezpecnostni cviceni

Vsechny lodi, kterymi jsme se plavili za poslednich 8 let, mely bezpecnostni cviceni hned prvni den, kratce po vypluti, ale nektere nez se vyplouvalo z pristavu.

Napr. Dawn Princess vyplouvala ve 4 odpoledne, pasazeri nalodeni nejpozdeji ve 3 odpoledne. Ve 3.15 zahoukaly sireny a byl vyhlasen cvicny poplach, vsichni pasazeri vyzvedli zachranne vesty z kabin a dostavili se na predurcena shromazdovaci mista dirigovani posadkou. Cviceni se zucastnila cela posadka vcetne zabavniho personalu.  Vedouci jednotlivych useku jim vysvetlili lodni protokol, jak se zachovat pri skutecnem poplachu a jak je to s nastupem do zachrannych clunu, pokud by kapitan vyhlasil evakuaci lodi. Vsichni byli velmi dobre organizovani a za 30 minut jsme ukladali vesty zpet do kabin, ve 4 se odplouvalo.

Vedle bezpecnostniho cviceni pro pasazery probiha jeste pravidelny cvicny poplach pro posadku, ktery se provadi 1xtydne a je spojeny se spoustenim nekterych zachrannych clunu.

0/0
16.1.2012 14:14

1sokol

ggggg

0/0
15.1.2012 19:25

Rubik1

Kdyby to bezpečnostní cvičení bylo až poslední den

tak by si pasažéři úplně ušetřili tu nudnou hodinu. To by bylo z komerčních důvodů velmi žádoucí.

0/0
15.1.2012 18:42

papazian

S takovou lodí bych nikdy neplul!

Honba za co největšími zisky a minimalizací nákladů za každou cenu přináší své ovoce, ještě pár takových událostí a snad procitnou i ti více ospalí, kteří věří, že vše vyřeší trh. Ale jak? Zatím ruka trhu řeší problémy Evropy od  deseti k pěti, místo zaměstnanců z EU jen agenturní otroci mimo EU, gigantománie prý šťastná dovolená. 4.000 lidí to musí být romantika! Takový panelák v pohybu!

+3/0
15.1.2012 18:12

PLSFS

Re: S takovou lodí bych nikdy neplul!

Meles nesmysly!

+3/0
15.1.2012 21:32

inosh

Re: S takovou lodí bych nikdy neplul!

R^R^

0/0
15.1.2012 23:18

inosh

Re: S takovou lodí bych nikdy neplul!

Prave proto, ze v EU je regulacemi ruka trhu pokrivena, najmaji zamestnance jinde, Jednou na to dojedem.

0/0
15.1.2012 23:18

captain cook

Re: S takovou lodí bych nikdy neplul!

proletarske nesmysly!

0/0
16.1.2012 14:15

sámvelkýmao

no

pěkně to tam zaparkoval..... umělecký kapitán lodi.....

0/0
15.1.2012 17:07

sámvelkýmao

Re: no

asi dostal smyk na všechny čtyři kola.....

+1/0
15.1.2012 17:19

Ahab

Proč najela loď na útes?

Costa Concordia se měla držet  obvyké vodní cesty západně od ostrova Giglio a nic by se jí nestalo. Pluli ale východně od ostrova a nevíme zatím  proč.( Zřejmě si chtěli zkrátit cestu). . A to tak blízko a tak rychle, že rozervali levobok v délce 70m o pobřežní skálu.Prý ani nevysílali SOS či MAY DAY?!  Potom pokračovali asi směrem do přístavu, kde loď otočili a opřeli pravobokem o břeh,  proč by jinak směřovala příď lodi proti směru plavby?

Je jasné, že selhal člověk a ne technika. Ať se nevymlouvají na výpadek proudu a neznámé útesy. Za jasné klidné noci  podél pobřeží se dá navigovat jen s mapou a prostým okem. Ale to by na můstku musel někdo být!;-(

+1/0
15.1.2012 16:23

sámvelkýmao

Re: Proč najela loď na útes?

třeba se posádka zrovna modlila.....

0/0
15.1.2012 17:13

Lobo - obchodník s mozky

Re: Proč najela loď na útes?

Jo, nejspíš to někdo pěkně zmrvil.

0/0
15.1.2012 17:22

Hracka

Re: Proč najela loď na útes?

http://www.kroooz-cams.com/costa/concordia.php tady je dodneška záznam trasy Concordie a nechápu, proč by měla jet západně, když i podle svědectví jezdila loď pravidelně kolem přístavu. Kdyby jezdila západně, nikdo by o ní v přístavu nevěděl. Spíš bych to viděl na to, že měli udělat pro někoho "malou" službičku a někoho nebo něco někam odvézt. Tohle píši z vlastní zkušenosti, mám i snímek Concordie při této "akci" z roku 2010. Když se trochu zapátrá najde se třeba, že MSC Poesia si minulý víkend sedla na dno u Baham v hloubce, kde neměla co dělat a poškodila korálový útes http://www.cruiselawnews.com/2012/01/articles/caribbean-islands/msc-poesia-destroys-reef-in-the-bahamas-cruise-ship-with-26-draft-sailed-into-15-waters/

0/0
15.1.2012 23:04

Josef Novák z Prahy

Pohřební služba Concordia

Říkali si - lodí je to bezpečnější než autem nebo letadlem a zatím je čekal dřevěný spacák.... Nějaká taková pohřebka v Ostravě funguje, ale obávám se, že přečasy teď budou mít pohřebky na Gigliu. Snad tam nebyl ale náš Mirek, Toskánsko je taková jeho poloha!

0/0
15.1.2012 16:13

sámvelkýmao

Re: Pohřební služba Concordia

sezvizi funebri di italiana.....

0/0
15.1.2012 17:26

saharské iglú 2

jsem překvapen

vůbec jsem netušil co máme  námořních kapitánů , tak teď už jen nějakou flotilu;-D

+1/0
15.1.2012 16:06

sámvelkýmao

Re: jsem překvapen

labsko-vltavsko-berounskou....

0/0
15.1.2012 17:10

saharské iglú 2

Re: jsem překvapen

námořních kapitánů ne šífařů

0/0
15.1.2012 17:27

konipas03

Concordia

Opravdu příhodný název....... na Moravě pohřební služba....

+1/0
15.1.2012 15:39

studuji VŠ cenzorskou

posádka

Jsem si říkala, že tam bylo tak 90% posádky Filipinos a jiné národnosti, kterým bude šumák, kde si vydělávají...navrch bez řádné znalosti jazyka. A s jejich ochotou  a přístupem k zákazníkům na tom budou asi tak stejně jako Ukrajinky v českých hyper/supermarketech :-P

0/0
15.1.2012 15:26

Mira ze Zlína

Re: posádka

Podle reportáže co na Idesu jde najít, skutečně většinu posádky tvořily národnosti naprosto mimo evropskou unii. S přístupem však nemáte pravdu, každý ze zaměstnanců může dostat maximálně 5 stížností na jeho osobu, a pak má padáka. Takže jsou úslužní jak jen to jde.

0/0
15.1.2012 15:34

studuji VŠ cenzorskou

Re: posádka

Na lodi jsem nebyla, ale filipinos v It. jsem zažila a tedy zážitek nic moc :-P

0/0
15.1.2012 15:38

jozko skocdopole

Re: posádka

To je presne pristup korporaci a "investoru" kteri pro hamiznost, nenazranost a vetsi zisk jsou ochotni riskovat zivoty lidi. Dosahli to tak daleko, ze vlastne uz ovladaji soudy, advokaty a vlady. Vysledek a vina zase vysumi, anebo potrestaji toho posleniho z posadky,  hamiznost  a nenazranost pojede dal . . .

0/0
15.1.2012 16:08

sámvelkýmao

Re: posádka

drhnout pod kýlem, jedinej pořádnej námořní trest.....

0/0
15.1.2012 17:11

Ianw

Koukám že lodní zvyklosti jako ženy a děti první

a kapitán opouští loď poslední asi už neplatí:-/

+1/0
15.1.2012 15:18

jack08

Re: Koukám že lodní zvyklosti jako ženy a děti první

teď bude platit nová zvyklost, ženy a děti až po kapitánovi 8-o

0/0
15.1.2012 15:28

jack08

Bezpečnostní cvičení je sice hezká věc,

ale jen pokud se nic nestane, což potvrzuje chování kapitána, který také absolvoval podobné školení minimálně jednou a stejně zbaběle opustil loď mezi prvními :-/

0/0
15.1.2012 15:09

sámvelkýmao

no

a pokud vypadl proud a selhala navigace, což se mi nezdá moc pravděpodobné, díky náhradním zdrojům, i jako nekapitánovi by mi zdravý rozum velel okamžitě loď zastavit..... stejně, jako kdybych v autě neviděl na cestu.....

0/0
15.1.2012 15:03

lancik.bIog.idnes.cz

Re: no

Až na to, že "okamžitě loď zastavit", při cestovní rychlosti je otázka asi 5 kilometrů. To není vaše 120tka, kde dupnete na brzdu a z 60km zastavíte hned ;-D

+4/0
15.1.2012 15:08

pekota

Re: no

Ale na druhou stranu zas tak nejak tusim, jak bude cesta pokracovat, nekoukam jen metr pred prid a tak uz trochu dopredu vim, ze po peti kilometrech musim tocit vlevo, abych nenajel na utes.

+1/0
15.1.2012 15:44

sámvelkýmao

Re: no

lancika asi drhli pod kýlem, že to má takhle .....

0/0
15.1.2012 17:12

jozko skocdopole

Re: no

Ten proud vypadl az po narazu, cili jiz jako nasledek nejake nedbalosti. Co posadka (kapitan, vedeni) delali do te doby mi neni jasne. Sam mit takovou zodpovednost za takovy kolos, asi bych moc nespal .

0/0
15.1.2012 16:14

Anita76

Cvičení "Opuštění lodi"

České cestovatelky se sice domnívají mediálně zajímavým a žádaným způsobem, ale:

a) cvičení Opuštění lodi je podle mezinárodních konvencí nutno provést do 24 hodin po vyplutí z přístavu, v němž došlo k výměně více jak 25% posádky (cestujících)

b) na pasažérských lodích je nutno cvičení Opuštění lodi a cvičení "Požární" provádět v intervalu 1 týden

c) bez ohledu na to, co se na iDnes stále píše, Costa Concordia plula v rotaci Savona, Marseille, Barcelona, Palma de Mallorca, Cagliari, Palermo, Civitavecchia, Savona - tzn. že pasažéři a posádka si zajisté "užili" (každý svým způsobem, za krásného počasí, ve dne) cvičení skoro před týdnem při vyplutí. Druhá věc je, co si z toho vybavili po týdnu, v noci, v realitě, že to není buzerace ale že je to skutečné ...

+1/0
15.1.2012 15:01

JMoudry

Re: Cvičení

Hned jak jsem tu citaci četl, tak se mi vybavilo nesmrtelné "...já uklízím na OPBH a tam jsme takový případ měli..."

0/0
15.1.2012 15:16

Anita76

Re: Cvičení

... a podle čeho (kromě informací zde) soudíte, že loď teprve vyplouvala ?? Co si najít fakta a potom dávat "zaručené" informace?? U lodí společnosti Costa rotace ve Středomoří ve většině případů začinají a končí v přistavu Savona.

+1/0
15.1.2012 15:58

berniecz

Re: Cvičení

Dobrý den - není to tak úplně pravda. Nástupní místa tohoto okruhu jsou v Civitavecchii, Savoně, Marseille a v Barceloně. Většina cestujících sice nastupuje v Savoně (to je také domácí přístav Costy), ale velká část Italů začíná Římě (Civitavecchii), protože do Savony to mají hodně daleko. Takže proto je drill naplánován na odpoledne po vyplutí ze Savony, což zapadá i do 24 hodin od nástupu v Civitavecchii - odtamtud se odplouvá kolem 19. hodiny.

Někdy se stane (to se stalo paní Emmingerové), že v Savoně se loď ještě zdrží při odplutí a večer se už nestihne udělat drill, který se pak dělá následující dopoledne. Tím se trochu překročí přepisy pro těch 24 hodin od Civitavecchie, ale pořád se to vejde do limitu většiny nastupujících ze Savony.

Co myslím, že se změní, tak bude povinnost udělat drill ještě před vyplutím, takže se možná budou dělat i cvičení v noci s umělým světlem, což by asi bylo ještě lepší, než když se to dělá dopoledne na sluníčku a v pěkném počasí.

+1/0
15.1.2012 16:23

Anita76

Re: Cvičení

I Vám dobrý večer - pokud by byly možnosti nástupu jak uvádíte (a je to logické), tak potom to může být tak, jak jste uvedl. Ohledně cvičení za podmínek alespoň zčásti se blížícím těm, které mohou nastat - nevěřím, že i po této události se něco změní, protože (podle mého názoru) žádná společnost nepůjde do rizika, že se jim pasažéři v obvyklé věkové struktuře někde potlučou nebo zraní. A během týdenní plavby se přece nic nemůže stát .... Ale souhlasím, že takto by to mělo být, ale ...

0/0
15.1.2012 16:54

Mira ze Zlína

Re: Cvičení

Akorát že loď na kolečko teprve vyplouvala a nevracela se, takže žádné cvičení ještě nebylo. A neodporuje to ani pravidlu 24 hodin. Potopili se totiš ještě dřív.

0/0
15.1.2012 15:31

sámvelkýmao

Re: Cvičení

ššššššššššššššššš.....

0/0
15.1.2012 17:27

jahana

Nad vodou pětinásobek ponoru

Třináct pater, nad vodou, snad nejméně pětinásobek ponořené části, tak to mi SR (=selský rozum) říká, že mám pětinásobek jistoty, že se loď překotí. Jako třeba dvoupatrový autokar u Nažidel. Chápu, že kdyby tatáž loď měla jen třeba 8 pater, svému páníčkovi by tolik nerejžovala. Zase by ale neohrožovala tolik lidské životy. No ale za vším snažením musíme vydět prachy. Kapitánovi lodi přeji příjemný pobyt v base.

0/0
15.1.2012 14:55

lancik.bIog.idnes.cz

Re: Nad vodou pětinásobek ponoru

Ještěže lodě nestaví lidé se selským rozumem, ale s patřičným vzděláním. ;-D

Kdyby loď měla jen 8 pater, tak má taky výrazně nižší ponor ;-)

+1/0
15.1.2012 14:58

sámvelkýmao

Re: Nad vodou pětinásobek ponoru

nemyslím, že to zavinil kapitán, pokud selhala navigace. fatální je to, že vzal kramle, i když na palubě bylo ještě hafo lidí.....

0/0
15.1.2012 14:59

concubitusCZ

Re: Nad vodou pětinásobek ponoru

A hafo lidí je tam doteď, to si jako měl za komínem postavit stan a táborák a čekat :-P

+1/0
15.1.2012 15:05

sámvelkýmao

Re: Nad vodou pětinásobek ponoru

je to o cti profesní, jestli vám to něco říká.....stejný, jako by piloti civilních letadel měli padáky.....

0/0
15.1.2012 17:17

sámvelkýmao

no

je to tady, včera jsem to tu psal, aniž bych cokoli o této konkrétní posádce lodi věděl. tipoval jsem turky a azerbajdžánce. pravdou je směs filipínců a bangladéšanů, kteří neuměli žblechtnout italsky, anglicky, francouzsky, německy.....to je horší, než jsme doufali.....hlavně když je to levná pracovní síla..........

+2/0
15.1.2012 14:41

lancik.bIog.idnes.cz

Re: no

Vsadil bych se, že ta směs filipínců a bangladéšanů umí líp anglicky, než ty !!

+2/0
15.1.2012 14:44

sámvelkýmao

Re: no

typický ...dukátový... příspěvek místního ...dukáta.... tykejte si svý familii, anebo svejm komplicům na vašem stranickém aktivu, vy ...dukátovej...dukáte..... muhehe.....

0/0
15.1.2012 14:51

Permafrost

Re: no

bejt setřenej Lančíkem, to musí bolet ;-D

+1/0
15.1.2012 16:01

Lobo - obchodník s mozky

Re: no

;-DR^

0/0
15.1.2012 16:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.