Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na Kingově pomníku přepíšou citát, který z něj dělá arogantního hlupáka

Loni odhalený obrovský pomník Martina Luthera Kinga ve Washingtonu se dočká úpravy. Jeden z citátů černošského aktivisty je totiž nepřesný a zavádějící, a jak si stěžují Kingovi obdivovatelé, ukazuje ho jako arogantního hlupáka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Fai Rodis

No co,

0/0
15.1.2012 23:02

Fai Rodis

Re: No co,

maji tam v pozadi tech velkoplosnych tabuli na citaty hafo, tak jen do toho - mista na pretesavani vic nez dost. A co takhle celej projev?

0/0
15.1.2012 23:04

slušná a kultivovaná

King Kong made in Hong Kong?

+4/0
15.1.2012 19:48

Sharpe

poznamka

Rozhodne lepsi, nez pretesavani jeho vyroku by bylo, aby se konecne uskutecnil ten ,kde mluvi, ze by si pral spolecnost, kde by lide nebyli posuzovani a zvyhodnovani podle rasy. Jenze situace je takove, ze by to narazilo na tvrdy odpor cernochu, kteri si zvykli na vsechno to zvyhodnovani vuci bilym a politicky by to bylo neuskutecnitelne.

Tech kteri pouzivaji vyhody je prilis mnoho, pocitame li krome cernochu, take latince, indiany eskymaky a vsecny mozne a politici potrebuji hlasy.. Takze nejake zrovnopravneni belochu a japoncu, se nedoziji ani pristi dve generace.

+1/0
15.1.2012 18:12

swampy1977

Re: poznamka

Vas prispvevek je usmevny, jste textovy priklad omezence. O jake zrovnopravneni "belochu" a "japoncu" by melo jit v USA? Jak jsou cernosi zvyhodnovani v USA? Muzete uvest konkretni priklad? Zatim jsem se setkal s presnym opakem.

0/0
16.1.2012 12:30

zlomená lopata

Na vojně

jsem byl taky "Kapelník". Dal jsem na doporučení kamaráda a oba jsme se sešli na ošetřovně.:-(

+2/0
15.1.2012 17:45

zorro_rojo

Re: Na vojně

;-DR^

0/0
15.1.2012 21:39

Nemesiss

...ta socha mi připomíná jeden film...

...nemohu si ale vzpomenout, jaký...:-)

0/0
15.1.2012 17:27

ViIa Lesni

Re: ...ta socha mi připomíná jeden film...

...... fronta na maso ;-D a kdo ji postavil ????

0/0
15.1.2012 23:33

stagger

AMERIČANÉ....

socha jak stalin v 50-tých.... citát je nekorektní, Twaina kvůli negrům už taky přepsali a evropa se po nich opičí, ve francii snad už zakázali gitanesky a u nás je mikeš rasistický ....Rv

+1/0
15.1.2012 16:45

musicrex

Nemohu si pomoci

Nedávno tu běžela diskuze o kvalitě a architektonické hodnotě jednoho hotelu v S.K.. Nemohu si pomoci, ale můj první dojem při pohledu na fotku pomníku byl, že se dívám na pomník Kim-ir -sena a že jsem si asi spletl článek.:-P

0/0
15.1.2012 16:21

Englishman

Nechápu, v čem je problém

King přece arogantní hlupák byl.

+11/0
15.1.2012 15:34

honzasinn

Kapelnik

Predevsim bych neprekladal puvodni nazev "drum master", jako kapelnik (band master, conductor). Ale budiz. Puvodni citace presne vyjadruje, jaky MLK ve skutecnosti byl. Sebestredny, arogantni, velkohuby poulicni agitator, ktery ma podobne nasledovniky v Jesse Jacksonovi a Al Sharptonovi.

+7/0
15.1.2012 15:03

www.mises.cz

Sfinga

Ten pomník vypadá jak Sfinga :-).

0/0
15.1.2012 14:56

zorro_rojo

Re: Sfinga

Nevypada.. zatim.

Sfinga ma ustreleny nos.

0/0
15.1.2012 21:41

panZagloba

Michael King

který se sám přejmenoval vlivem četby na Martina Luthera Kinga (zdroj jeho poznání o této lidské kreatuře bych chtěl znát....) ve skutečnosti arogantním hlupákem byl ! Výrok paradoxsně přesně vystihuje jeho skutečné vyjadřování , nikoli to,co za něj psali jiní....

Byl vybrán jako ikona multikulturalistů , uměle vytvořená legenda!

Jeho analogie s legendou Václav Havla je více než nápadná......!!

+1/0
15.1.2012 14:33

Englishman

Re: Michael King

Ať byl Havel jakýkoli, rozhodně byl inteligentní. To se o M(L)K říct nedá ani omylem.

0/0
15.1.2012 15:36

zorro_rojo

Re: Michael King

Souhlas. Ale.. ikonou se stal. I kdyz osobne verim, ze proti sve vuli.

Mozna proto ho zpopelnili, aby se nemohl otacet v hrobe.

0/0
15.1.2012 21:43

Fai Rodis

Re: Michael King

Muze nanejvys virit dokola ve vsech trech svych urnach.

0/0
15.1.2012 23:17

DlouhousekLihoslav

zvlastni je, jak libovolny

clanek na tema nekoho kdo bojoval proti diskriminaci a rasismu hned prilaka zakomplexovane rasisty

+1/0
15.1.2012 14:13

www.mises.cz

Re: zvlastni je, jak libovolny

Vypadá to, že máte pravdu :-(.

0/0
15.1.2012 15:19

Generál Ugarte - inmortal

Re: zvlastni je, jak libovolny

No jo, tak Vás tu zas máme.

0/0
15.1.2012 17:54

VSG06

Každopádně,

když se spojí americký a asijský vkus (a ještě ke všemu zjevně ovlivněný komunistickou megalomanií), tak s toho musí zákonitě vylézti podobný hnus.

+1/0
15.1.2012 13:52

ViIa Lesni

Re: Každopádně, nepozvali česko, potom to takhle dopadne

;-D;-D;-D;-D

0/0
15.1.2012 23:31

tajny agent

Ano ... to je odraz kapitalistickeho mysleni ...

Podle tvůrců Kingova pomníku byl výrok zkrácen a parafrázován kvůli úspoře místa.Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/na-kingove-pomniku-prepisou-citat-ktery-z-nej-dela-arogantniho-hlupaka-1mu-/zahranicni.aspx?c=A120114_201130_zahranicni_ts      dulezitejsi je forma nez obsah ...Rv

0/0
15.1.2012 13:16

hujersehlasi

Re: Ano ... to je odraz kapitalistickeho mysleni ...

co vsichni furt mate s tim "Zdroj: -odkaz na clanek pod kterym se diskutuje-"?? ma to logiku...?

0/0
15.1.2012 13:56

DlouhousekLihoslav

Re: Ano ... to je odraz kapitalistickeho mysleni ...

ono se to kopiruje samo u nekterych prohlizecu kdyz citujete

0/0
15.1.2012 14:14

Fai Rodis

Re: Ano ... to je odraz kapitalistickeho mysleni ...

To dela server, ale jde to taky pred odeslanim  vymazat.

0/0
15.1.2012 22:59

Venn22

Zbyněk Kořínek autor Perpetisu

Možná, že se najde ještě nějaký ten Flavius Aetius nebp Stilichon jinak padla Západořímská říše,ale ne Východořímská ta se přetransformova na Byzanc .kterou dobyli Turci v 15.století...a odkaz Říše římské žije dál,jink souhlas

0/0
15.1.2012 12:56

VSG06

Re: Zbyněk Kořínek autor Perpetisu

Stilicho byl sám barbar. Opět analogie s například s Ayaan Hirsi Ali, která upozorňuje na nebezpečí islamizace Evropy a evropské multikulti "elity" jí dehonbestují do islámofobů a její logické a podložené argumenty sebevražedně odmítají.

+1/0
15.1.2012 13:03

Venn22

Re: Zbyněk Kořínek autor Perpetisu

Flavius Aetius byl také jako Stilicho poloviční barbar ,ostatně v té době byla armáda převážně barbarská .Máte pravdu . Multikulturalismus a hlavně politická korektnost bude naše záhuba

0/0
15.1.2012 13:12

VSG06

Re: Zbyněk Kořínek autor Perpetisu

O to je zajímavější a mrazivější, že stejně jako při úpadku Římské říše byli jejími nejlepšími státníky barbaři jako Stilicho, tak dnes je to Somálka. A stejně jako Stilicha římské elity zavraždili, tak Ayyan vyštípali do USA...

0/0
15.1.2012 13:17

Venn22

Re: Zbyněk Kořínek autor Perpetisu

Přeci jenom rozdíl tu je Ayyian je etnická Somálka Aetiova matka byla pravá římská aristokratka. Aetius byl ovlivněn právě tou matčinou půlkou.... bohužel je to tak... právě jsem si vzpomně na slova Sidoniuse Apolinarise, který se vyjádřil o vraždě Aetia : Císaře je mi jedno co vás vedlo k Vašemu činu, jen vím,že jste si právě usekl Vaší pravou ruku Vaší levou... Tím je myslím řečeno všechno. Západ Evropy je analogický k Západořímské říši,ale my máme ještě šanci .Nesmíne ji zahodit a musíme být tvrdí a nekompromisní

0/0
15.1.2012 13:29

VSG06

Re: Zbyněk Kořínek autor Perpetisu

jj,  ta analogie je myslím především v tom, že jak Stilicho či Aetius v minulosti, tak Ayaan dnes, přes svůj (a nebo právě pro něj) "barbarský" původ,  přijali římskou resp evropskou civilizaci plně jako vlastní a především jí vnímali mnohem silněji než samotné domácí elity jako hodnou obrany. A narozdíl od samotných římských resp. evropských elit jí s nasazením vlastního krku bránili (brání).

0/0
15.1.2012 16:05

DlouhousekLihoslav

Re: Zbyněk Kořínek autor Perpetisu

usa vznikly na multikulti. vztah protestantu a katoliku byl v sedmnactem a osmnactem stoleti horsi nez krestanu a muslimu (dokonce si jedna i druha - i treti s pravoslavim - strana zvala muslimy proti konkurentum)

+1/0
15.1.2012 14:17

VSG06

Re: Zbyněk Kořínek autor Perpetisu

Tyhle kecy miluju. USA rozhodně nevznikly na ideologii multikulti, ten proces v USA někdy nazývaný jako "tavící kotlík" nemá se sociálním inženýrsvím multikulturalismu zhola nic společného. Evropský multikulturalismus je vrchnostenské sociální inženýrství. V USA se sice vzájemně střetávaly různé kulturní tradice, ale mělo to přirozený vývoj (alespoň do cca poloviny 20. stol.) , tedy ze zdola.  A když se USA konstituovaly jakožto státní moc, tak na základě jedné kulturní tradice vycházející z protestantismu a určitě ne z nějakých východních tradic. Kdyby měly být konstituovány i z části na něčem jako třeba islám (což je úhelným kamenem multikulti dnes v Evropě),  tak nikdy nevznikly akty jako deklarace nezávislosti, charta práv a nakonec ani USA tak jak je dnes známe.

+4/0
15.1.2012 15:27

Vladimír Škopek

Re: Zbyněk Kořínek autor Perpetisu

No, zvali si je hlavně ti, kteří s nimi nesousedili - politika byla vždycky částečně amorální.;-D Ale když si čeští stavové nechali pomoct tureckými vojáky proti habsburkům, tak ztratili velkou část svojí podpory mezi obyvatelstvem. Vztah protestantu a katolíků nebyl fajn, ale často se dokázali dohodnout když byl pat, ovšem turek - nejznámější muslim - byl spíš vykreslován jako úhlavní nepřítel křesťanstva a boží trest za hříchy, ne nepodobný hunům nebo avarům. Takže úplně jinej level. Navíc USA není postavena na multikulti, ale na idei amerického národa. Každý je nejdřív amík a teprve potom ir, němec, peršan...;-) Proto nelakovat, prosím.

+1/0
15.1.2012 15:30

Králík Roger

"Vítáme Němce a Iry kteří se chtějí stát Američany. Nemáme

použití pro Němc e a Iry, kteří chtějí zůstat tím, co jsou. Nejenže musí mít americkou vlajku na prvním místě, ale nesmí mít žádnou další vlajku ani jako druhou." (c) Theodore Roosevelt, president USA r. 1901-1908.

To k těm multi-kulti "kořenům."

+2/0
15.1.2012 15:30

Fai Rodis

Re:

Hmmm. Jakpak se k tomuhle stavi Rahm Emmanuel?;-)

0/0
15.1.2012 23:02

Zbyněk Kořínek autor Perpetisu

by

mě zajímalo kolik bude stát oprava toho citátu, v českém výběrovém řízení bych to viděl na 2-3 mil;-D

+3/0
15.1.2012 12:03

Huckleberry Švédd 8

Re: by

jo, ale dolarů ...:-/

0/0
15.1.2012 12:13

bojovník proti egoistům

K té pozitivní diskriminaci, kterou jistě také

najdete marginálně v Kingových projevech. Skupina A zaměstnává po staletí černošské otroky až se skupině B podaří proti skupině A zrušit otroctví. Skupina A stále ovšem trvá na segregaci, omezuje vzdělání a možnosti černochů (ti mají speciální školy s daleko horší kvalitou a nemůžou studovat např. na Univerzitách), ale skupině B se podaří proti skupině A zrušit segregaci jako takovou. Protože kyvadlo bylo vychýleno velmi dlouhou dobu na jednu stranu, skupina B, aby prolomila nízkou vzdělanost a kalifikaci černochů danou působením skupiny A po staletí, navrhuje určité kvóty pro vstup černochů na univerzity atd. Skupina A je pochopitelně proti, protože to bere jako diskriminaci.Z mého pohledu je pozitivní diskriminace nevhodná, nejideálnější by bylo, kdyby se kyvadlo vrátilo do normálu, ale skupina A (pod jejíž myšlenkové pochody spadá spousta zdejších diskutérů) je ta poslední, která ji může kritizovat ...

+2/0
15.1.2012 12:00

VSG06

Re: K té pozitivní diskriminaci, kterou jistě také

Skupina B+ lovila skupinu B- a prodávala ji skupině A. Skupina A posléze jako jediná v historii z vlastní vůle znala, že se chovala špatně a dokonce zarazila lov skupině B+. Výsledkem je, že skupiny B+a B- jako jedna skupina B nyní diskriminují skupinu A.

+7/0
15.1.2012 12:05

bojovník proti egoistům

Re: K té pozitivní diskriminaci, kterou jistě také

no otroky si nalovila skupina A, skupina B byla proti otrokářství ;-) Ukažte mi jednoho příslušníka skupiny A, který je diskriminován a já mu půjdu najít práci nebo zaplatit vzdělání ...

0/0
15.1.2012 12:09

VSG06

Re: K té pozitivní diskriminaci, kterou jistě také

Černochy v Africe lovili témeř výlučně samotní černoši a posléze je prodávali arabským či evropským obchodníkům s otroky.

Pokud není diskriminace, že někdo není přijat na pracovní místo či například na studium, přestože prokázal v testu lepší kvalifikaci či znalosti, jenom proto, že jej předběhl někdo na základě rasové kvóty, tak co je pak dle tebe diskriminace.

+10/0
15.1.2012 12:17

bojovník proti egoistům

Re: K té pozitivní diskriminaci, kterou jistě také

je to diskriminační, jak píšu v prvním přspěvku, jenom jsem dodal, že rasisti to nemají kritizovatk protože oni to v minulosti svým chováním způsobili ;-)  V oblasti pracovního trhu se to prakticky v USA neděje, v oblasti školství je to ustupující fenomén na většině univerzitách ... to už vám může přijít daleko více diskriminační, že pro vás nebylo místo, protože bylo vytvořeno pro v testu daleko horšího nadějného sportovce ...

0/0
15.1.2012 12:24

VSG06

Re: K té pozitivní diskriminaci, kterou jistě také

Kdo jsou ti "rasisti", co mají pykat za nějaké generace v minulosti?! A neměli by pykat třeba za vyvraždění neandertálců? Sám jsi s tímto myšlením rasista par excellence. Prostě diskriminace je diskriminace, rasismus je rasismus a nelze jej relativizovat nějakou odplatou za minulost, protože to je akorát diskriminace a rasismus na druhou.

+2/0
15.1.2012 12:29

bojovník proti egoistům

Re: K té pozitivní diskriminaci, kterou jistě také

a vy nějak pykáte za generace rasistů v minulosti? Resp. chtěl byste se narodit jako rom, pokud je to výhodnější?

0/0
15.1.2012 12:34

VSG06

Re: K té pozitivní diskriminaci, kterou jistě také

Co tady předvádíš za demagogii a kolotoče?...

Reaguju na tvoje označení těch, kteří nechtějí diskriminaci s jakýmkoliv dodaným (deklarovaným) znaménkem za rasisty.

+5/0
15.1.2012 12:37

bojovník proti egoistům

Re: K té pozitivní diskriminaci, kterou jistě také

o pozitvní diskriminace jsem řekl, že je to diskriminace ale neměla by být kritizována rasisty. Pokud z této věty chápeš, že ty, co nechtějí pozitivní diskriminaci jsou rasisté, tak by sis měl zopáknout základy výrokové logiky.

0/0
15.1.2012 12:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.