Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlaku, který se řítil z Kořenova, brzdy neselhaly. Chyboval asi strojvůdce

Vlaku, který se 4. ledna řítil z Kořenova po nejstrmější železniční trati téměř devadesátikilometrovou rychlostí, brzdy neselhaly. Vyloučila to Drážní inspekce, která případ vyšetřuje. Za nebezpečnou jízdu zřejmě může nezkušený strojvedoucí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

bartik09

Aha

Takze jestli sem to dobre pochopil, tak provozujeme jednotky, u kterejch je nebezpeci, ze v zime nebude fungovat zachranna brzda a zkratka jen doufame, ze se nic nestane...

0/0
16.1.2012 9:46

Leinad

Re: Aha

Jojo.

0/0
16.1.2012 12:24

Chytrakz hospody

Nezkušený mašinfíra

No to jsou pohádky ovčí babičky, že by nikdo nepoučil mašifíru, jak se na tomto typu vlaku brzdí. Pokud ne , tak totálně zkolaboloval výcvikRv

0/0
16.1.2012 9:41

rundlik

Jsou zde samé protichůdné informace.........

......mám z dobře informovaných zdrojů informace poněkud jiné......

0/0
14.1.2012 18:11

bartik09

Re: Jsou zde samé protichůdné informace.........

A ty zni? Nebo jen blbe placate?

0/0
16.1.2012 9:31

150-022-2

omezení rychlosti?

Drážní inspekce se opět vyznamenala. Banda tupců, co dodat. Proč nařídili snížení rychlosti? Copak když se stane nehoda na silnici,  někdo tam sníží rychlost? Ani náhodou provoz, jde dál. Už aby tyto tupce někdo zrušil, jsou naprosto k ničemu. Bohuže kvůli těmto neschopným lidem ujíždí navazující spoje a systém se rozpadá.

Úplně stejný případ je u přejezdů, stane se nehoda, kdy šofér auta narazí do boku vlaku, oni nařídí snížit rychlost pro vlak, že kdyby tam vlak byl pozděj, nestalo by se to. Jsou to škůdci železnice.

0/0
14.1.2012 15:00

Dán

Nějak se mi to celé nezdá...

... teorii o zahřátých kotoučových brzdách považuji za blábol, a určitě, pokud tedy neměl ten strojvedoucí sebevražedné úmysly, použil nebo se pokusil v té rychlosti použít tzv. rychlobrzdu... a nebo- nejela tím vlakem třeba atraktivní průvodčí? ;-D

0/0
14.1.2012 11:46

JBetak

Re: Nějak se mi to celé nezdá...

Rychlobrzda působí právě na ty kotouče, které nebyly zahřáté. Rychlobrzda není další brzdný systém, jen jiný způsob ovládání.

0/0
14.1.2012 14:06

Lampárna

Hlavu úředníka - strojvedoucí+cestující jsou oběti

Proč není ZÁCHRANÁ BRZDA "blbuvzdorná"? !! Nemá jít především o bezpečnost !

0/0
14.1.2012 11:20

GenEtt

No nevím

rozumím tomu jak koza petrželi, ale něco mi tady smrdí. Třeba tam je nějaká systémová chyba, jejíž odstranění by stálo velké prachy, tak se to hodí na strojvůdce. Jestli tam nejel poprvé, tak snad ví, jak se na té trati pohybovat, nebo ne?

0/0
14.1.2012 11:13

Leinad

Proč nouzová brzda nebrzdí

"Po použití rychlobrzdy došlo rovněž k vyřazení možnosti brzdit elektrodynamicky." - a já myslel, že aktivací rychlobrzdy se aktivují všechny brzdy na soupravě. 8-o

+1/0
14.1.2012 11:07

JayDeeSq

Re: Proč nouzová brzda nebrzdí

vysvětlení je dobře popsáno o něco níže v diskuzi,došlo by k přebrždění a smyku..a vlak by na tomhle kopci naopak zrychloval,proto na záchranou brzdu brzdí jen kotouče,které nejspíše byly namrzlé a jedinou brzdu která brzdila(edb) tím vyřadil z provozu,je to jeho zazmatkování nejspíše,ale prvotní chyba byla že to mělo brzdit normálně,ono je jen pro silnější nátury v momentě kdy vlak nebrzdí,přestat brzdit a nechat to rozjet a pak začit brzdit jen edb aby to nejelo tak moc..sice to nezastaví ale ani se to pak nerzozjede víc než má a časem se kotouče očistí..

0/0
14.1.2012 11:47

Leinad

Re: Proč nouzová brzda nebrzdí

To moc neodpovídá na mojí otázku - proč rychlobrzda deaktivuje ebd?

0/0
14.1.2012 12:34

JBetak

Re: Proč nouzová brzda nebrzdí

Protože obě působí na tatáž kola. Adhezní schopnost kol na kolejnici je vyčerpána tlakovou brzdou, která brzdí maximálním účinkem. Přidáte-li další brzdný moment, kola proklouznou, což je špatně - součinitel tření za pohybu je nižší než součinitel adheze.

0/0
14.1.2012 14:04

Leinad

Re: Proč nouzová brzda nebrzdí

A to platí i když vlak zrychluje?

0/0
14.1.2012 14:26

JBetak

Re: Proč nouzová brzda nebrzdí

I při zrychlování je důležité nepřekročit mez adheze. Jakmile kola proklouznou, zrychlení se sníží a vozidlo se může poškodit. Strojvedoucí musí buď začít pískovat nebo snížit moment motorů a začít s rozjezdem nanovo.

0/0
14.1.2012 15:39

JayDeeSq

Re: Proč nouzová brzda nebrzdí

tak dokonalej brzdnej systém to zase nemá aby poznal že místo zpomalování naopak zrychluje a měl by přidat i edb,záchranná brzda vyvine maximální tlak na kotouče(a nemá zpětnou kontrolu zda vlak zpomaluje či zrychluje),větší než dokáže vyvinout sama edb,sčítat ale obě brzdné síly není dobré, protože by došlo k zablokování kol a prodloužení brzdné dráhy či naopak ke zrychlování, na tomhle svahu kdyby vlak ujel smykem může se pěkně rozjet

0/0
16.1.2012 1:46

Leinad

Re: Proč nouzová brzda nebrzdí

Takže když cestující zatáhne za záchranou brzdu ve vagoně, je normální, že vlak začne zrychlovat. To je skvělý systém. R^

0/0
16.1.2012 12:22

Reski

Prosím o vysvětlení

Nějak jsem to nepochopil z článku - takže brzdil "jen" elektrodynamikou a nepoužil vzduchové a když viděl, že je zle zatáhl tu záchrannou čímž vyřadil elektrodynamiku? Jak je vůbec možné, že to vlak nezastavilo? Čekal bych, že se to zakousne do kotoučů/kol a tím by se to mělo zastavit?

0/0
14.1.2012 10:35

Lampárna

Re: Prosím o vysvětlení

S dovolením, mě jako cestujícímu je úplně jedno, co se čím vyřadí a jak se co kam zakousne. Jako cestující nejsem nijak proškolován z použití ZÁCHRANÉ BRZDY(Švejk) - zatáhnu a má to zastavit !! Pokud to nezastaví, tak to přece nesmí jezdit a ani to nesmí žádný úředník dovolit !!

+2/0
14.1.2012 10:43

Lampárna

Re: Prosím o vysvětlení

... i strojvedoucí motoráku může vběhnout mezi cestujíci a zatáhnout za rukojeť ZÁCHRANÉ BRZDY !!

0/0
14.1.2012 10:45

Lampárna

Re: Prosím o vysvětlení

...ve vlaku jel i průvodčí a zatáhnout za ZÁCHRNOU BRZDU mohl i on a to klidně na opačném konci soupravy než strojvedoucí - možná se i stalo ??? nevím

0/0
14.1.2012 10:49

Reski

Re: Prosím o vysvětlení

no tak znovu a jinak. Je zde prosím někdo, nejlépe nějaký fíra, který mi to dokáže osvětlit. Názory cestujících mě nezajímají!

0/0
14.1.2012 12:28

JBetak

Re: Prosím o vysvětlení

Rozumíte dobře. Brzdil EDB, tedy retardérem. To je za normálních okolností správně, ale ignoroval poučení, podle kterého přitom může vzniknout námraza na brzdových kotoučích (už se to totiž v minulosti stalo). Když použil vzduchovou, nebrzdila, protože byla námraza na brzdových kotoučích.

0/0
14.1.2012 14:15

Reski

Re: Prosím o vysvětlení

DíkyR^

0/0
16.1.2012 9:58

Lampárna

TAKOVÝ VLAK NESMÍ NA TRAŤ

Proč je vinen strojvedoucí ?!!;-€ 

(NE)Pohádka: Jedu v zimě jako cestující po celodenním běžkování domů vlakem z Kořenova - sedím - kochám se - během jízdy zaregistruji závadu (např. vykolejení jedné - zadní tj.poslední nápravy ) nebo neobvyklé zrychlení na obvykle pomalých úsecích (nejedu zde poprvé - zastávky na znamení se tady neprojíždějí 30 ani 40km/h).

0/0
14.1.2012 10:32

Lampárna

Re: TAKOVÝ VLAK NESMÍ NA TRAŤ

Upozorňuji, že jsem cestující - mírně znervozním - následují rychlé myšlenky - vyhodnocení se nabízí po 1 min.- ujetá vzdálenost a zvyšující se rychlost - kabina strojvedoucího daleko(opačný konec soupravy) - pochybnost - strojvedoucí zkolaboval ? - rozhodnutí = ZÁCHRANÁ BRZDA ...... NEFUNGUJE !!!! ..... nezbývá než dát na modlení ;-( 

OTÁZKA: Jak to, že vlak nezabrzdí a bezpečně nezastaví při použití ZÁCHRANÉ BRZDY !!

+1/0
14.1.2012 10:33

numo

Re: TAKOVÝ VLAK NESMÍ NA TRAŤ

Jo, keby takto nejak (v tuneli je 30, my ideme 100) uvazoval ktokolvek z cestujucich, http://www.railpage.net/modules/news/article.php?storyid=1141 by sa nestalo. Kvoli poruche tam neslo brzdit z lokomotivy, ale stiahnutie zachrannej by fungovalo.

0/0
14.1.2012 16:42

Templ

Nezkušený strojvůdce?

V tom případě by měl být trestán ten, kdo ho na tuto trať poslal.:-/

0/0
14.1.2012 10:27

DoDo2006

Nevěřím ČD

;-D Jasně - typicky české - hodit to na zaměstnance a nepřiznat, že je úsek nebezpečný a může dojít k problémům. ČD má průserů hodně, takhle se to smete na selhání člověka. EU

0/0
14.1.2012 10:10

sámvelkýmao

no

má tam jezdit stará zubatka a nestalo by se to....

+2/0
14.1.2012 9:17

Stareye

Ale jo, hoďte to na strojvedoucího

Přeci by se nemohlo prokázat, že třeba zamrzly brzdy nebo tak něco, že jo. Takhle se provede potrestání v maximálním možném rozsahu snížením platu o 25% na 3 měsíce...jo aha, to vlastně je u detektivů.

+1/0
14.1.2012 9:01

tp2597

Pane Suro, autore clanku

prestante lhat! Trat Tanvald-Korenov rozhodne neni nejstrmejsi zeleznicni trati jak uvadite, ale pouze nejstrmejsi (normalnerozchodnou, provozovanou, verejnou) trati v Cesku. To je dost podstatny fakticky rozdil, ktery pokud nejste schopen vnimat, vam znemoznuje napsat alespon minimalne objektivni clanek aniz by mel pachut bulvaru.

+1/0
14.1.2012 8:30

kovalsky

Re: Pane Suro, autore clanku

poklud se bavime o normalne rozchodne trati na ktere jezdi normalni vlak tak kazdemu dojde ze asi do terminu nejstrmejsi nezahrnuje lanovku na petrin, nebo zubacku, ktere jezdi hodne treba v tatrach.

0/0
14.1.2012 9:12

tp2597

Re: Pane Suro, autore clanku

Dobry den, jsem rad, ze umite cist, bohuzel se obavam, ze jeste ne dostatecne dobre a soucasne plne porozumet ctenemu textu - za zavorkou nasledoval text "trati v Cesku", coz je pomerne dost dulezite, nebot z puvodniho autorova textu plynulo, ze jde o nejstrmejsi trat nejspise v celem znamem vesmiru.

0/0
14.1.2012 9:53

kovalsky

Re: Pane Suro, autore clanku

to z clanku vubec neplynulo. resp. pro ty, kteri v clanku hledaji neco co by se dalo napadnout to tak opravdu znit muze. A ja pouzil jako jako priklad zubacek tatranske trate, protoze nevim, kde bych je nasel v čr.

0/0
14.1.2012 10:17

ou_Jo

Tak hlavně, že se nic vážného nestalo,.....

...ale na takové extrémní trati by to chtělo speciální školení pro strojvůdce, že ? R^

0/0
14.1.2012 7:32

jmhad

Re: Tak hlavně, že se nic vážného nestalo,.....

Strojvedoucí - ne strojvůdce - před zařazením k samostatnému výkonu na jakoukoliv trať musí mít pro tuto tzv seznání ve stanoveném rozsahu.To vykoná pod dohledem jiného zkušeného strojvedoucího,tzv. pilota.Že má seznání musí stvrdit podpisem v pravidelných intervalech.Pokud před výkonem služby na nějaké trati má jakékoliv pochybnosti,musí si pilota rovněž vyžádat.

Takže opatření je a zejména u této profese je nepředstavitelné i proti profesní cti udělat to jinak.

0/0
14.1.2012 8:20

tp2597

Re: Tak hlavně, že se nic vážného nestalo,.....

Dekuji za citaci z predpisu. Bohuzel realita nejen na teto trati je takova, ze diletantsvi nekterych firu je natolik zasadni, ze by nemeli ovladat ani modelovy vlacek. Ukazkova situace je na pri provozu novych jednotek rady 840 - kdyz uz jsou fira i vlakvedouci tak blbi, doporucuju precist si alespon navod k obsluze. Neni jedineho dne, aby se neukazal nejaky problem s nezvladnutim obsluhy.

0/0
14.1.2012 8:41

hňup

Re: Tak hlavně, že se nic vážného nestalo,.....

no, hlavně žes předložil důkazy, takže to nikdo nemůže brát jenom jako jedovatý plivnutí....

0/0
14.1.2012 10:27

tp2597

Re: Tak hlavně, že se nic vážného nestalo,.....

Dukazy? Jsem snad u soudu? Ale dobra: vetsinou u vlaku 16201 (nejspis meli jeste v krvi zbytkovy alkohol z predchoziho vecera) - fira nezvladal ovladat oznameni o zastavkach, takze se dalsilo uplne neco jineho nez melo, tezko se pak divit, ze nezastavi na zastavce na znameni i kdyz ma, vlakvedouci na dotaz proc nechava ty dvere otevrene kdyz pak tahne odpovedela, ze se samy nezaviraji jako v 843 (ty tri tlacitka se symboly je na personal CD zrejme nad ramec chapani), a kdyz pak prisla, ze chtela aby fira trochu pritopil, ze ji odpovedel, ze nevi jak. Chcete vice zabavy? Doporucuju jezdit vlakem pod vlajkou CD. PS: hlaska "vlak odreknut bez nahrady" aniz by byla kalamita ci povoden, je fakt vtipna!

+1/0
14.1.2012 10:46

lopenik III - duveryhodny ctenar

pche...

hlavne ze neselhala bouchacka...

+1/0
14.1.2012 4:01

yyyjj

Tu sviňu neřídím a proto do ní nenastupuju. Ani vyhnout se

sviňa nemůže.

+1/0
14.1.2012 1:26

jo.nev

Fíra je jen oběť.

Kniha oprav na mašině byla, ale úplně nová (již po několikáté a je zajímavé, že pokaždé když byl nějaký problém). Ten konkrétní stroj, kterému se to stalo měl s brzdami problémy ještě před příchodem do Libereckého depa. Pár případů projetých zastávek a návěstidel za sebou má a vždy z důvodu náhlého byť jen částečného nebrždění a vždy verdikt stejný + nahrazení knihy oprav, sami strojvedoucí s ní měli problémy kolikrát, jen to nikdy před tím nepřišlo na tomhle kopci... Fíra rozhodně není žádný tele co by neumělo brzdit ani žádná rychlokvaška, takových tam za den projede mnohem víc a věřte nebo ne, dělal co mohl aby těch 100 tun řítících se dolů zastavil a že to nebyla rozhodně sranda. Nikdo dodnes ani neví jestli nebrzdil alespoň řídící vůz, což je dost pravděpodobný, protože na tom spádu co tam je nevěřim že by se jinak rozjel na jen 87km/h. Vše je jen o ututlání od ČD a raději to hodí na fíru, protože by v LBC kraji byli bez 843 totálně studený.

+1/0
13.1.2012 23:36

krupkafr

Re: Fíra je jen oběť.

To se mi nějak nezdá, že by se v roce 2012 ještě vše házelo jen na papír ,tedy do knihy oprav. Asi dnes je vše již i v počítačích. Kniha oprav je jen na stroji pro informaci strojvedoucího, aby si mohl prohlédnout jaké problémy stroj měl a má a zapsat případné problémy. Vím že strojmistři u nás vše opisují do počítače z knihy oprav aspoň již 10let dozadu, při všech opravách stroje v depu.

0/0
14.1.2012 0:14

znovuzrozený

Re: Fíra je jen oběť.

Tak to víte stolici, jak se bez problémů ztrácejí stránky z KO když je potřeba ;-)

0/0
14.1.2012 1:14

krupkafr

Re: Fíra je jen oběť.

Tak to jste potom sto let za opicemi. Myslím ,že se dnes již všude používá místo knihy oprav kniha ID2 a vše jde navíc do počítače.

0/0
14.1.2012 8:12

znovuzrozený

Re: Fíra je jen oběť.

Tak teď už opravdu víte kulový.

+1/0
14.1.2012 9:28

DoDo2006

Re: Fíra je jen oběť.

;-D Na železnici, dějou sevěci...  Pletete si ČD s Japonskýma dráhama - tady byl pokrok naposled za Františka Josefa - stačí vidět nádraží R^

0/0
14.1.2012 10:13

Villy

Re: Fíra je jen oběť.

O tom, že řídící vůz brzdil se v článku jasné píše a také se tím zdůvodňuje, proč souprava nejela rychleji, než těch 87 km/hod, takže prosím příště číst celý článek, ne jen nadpis...:-/

+1/0
14.1.2012 1:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.