Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mladí řidiči uvidí mrtvé vrstevníky, policie jim chce předvést realitu

Čtyřiadvacet tragických nehod. A u nich 28 mrtvých tak, jak je viděli policejní vyšetřovatelé. Série fotografií z jejich záznamů bude součástí poněkud drsnější kampaně, kterou pro mladé řidiče připravila policie v Pardubickém kraji. "Chceme ukázat realitu," říkají její autoři.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

JavorMagor

hmm hmmm

neni to zas tak davno, co na net utekly policejni  fotky ohoreleho lamba na strese, ve kterem brutalne uhorela mlada holka delajici modeling a nejaky podnikatel ve strednich letech...

Mladi sice jezdi jak jelita, ale od koho to asi tak okoukali....

kdyz stredni generace minimalne zdatne sekunduje a seniori taky neridi 2x nejlip.

smysl plosne kampane je rozporuplny, chce to prevenci na cestach a adresne postihy pro problemove ridice, ne delat tytyty na nejakou vyplasenou holku s cerstvym ridicakem, ktera omdliva uz pri rychlosti 50km/h.

+1/0
17.1.2012 15:30

Kazeasch

Re: hmm hmmm

Tak zrovna ohořlý lambo není dobrej příklad. Lamba ochotně hoří kdykoli je otočíš na střechu. O tomhle konkrétním nevím, ale viděl jsem fotky jak borec jen asi v 50 sjel do škarby a jakmile to dopadlo na střechu tak okamžitě motor chytl.

0/0
23.1.2012 10:36

moje.maličkost

Jsem mladice(23)

a nevím, vždycky jsem si spíše vážila toho v čem sedím. Nikdy jsem nepůjčovala auta, koupila jsem svoje a i když to byla obyčejná fileta, měla jsem ji ráda.

Zato o víkendu při průjezdu Ostravou, celkem ucpaná cesta a zezadu se blížil myškující passat B5, kličkoval levý pravý levý pravý a hrozně spěchal.

Pak jak se cesta uvolnila jel jak s hnojem tak jsem ho předjela a v tom seděl starý cap a ještě se na mě škaredě díval...no nevím co si myslel, ale nejen mladí jsou magoři

0/0
17.1.2012 2:36

volic pravice

je vice aspektu

1)nekteri mladi nevi co si mohou za volantem dovolit, mysli si ze jim patri silnice a najednou je to jinak, nikoho nekaram za nedodrzovani predpisu, da se jezdit rychle a zaroven bezpecne ale clovek musi vedet co si muze a nemuze dovolit.

2) Mladi jsou vetsinou bez penez tak podle toho take vypada to v cem jezdi a hlavne v jakem stavu to auto vubec je a v neposledni rade take stav gum. Nenechal bych sve dite (zatim jen hypoteza synovi je 5let) jet v necem jako je treba Favorit, felicie nebo auta s podobnou konstrukci uz z duvodu absence bezpecnostnich prvku. pritom se dnes za par korun daji koupit starsi vozy podstatne stabilnejsi a bezpecnejsi at uz je to Peugeout 406, renault Laguna nebo treba 1. generace Octavie to vse jsou auta do 35000,-

0/0
16.1.2012 14:48

Hroznej_puberťák

Re: je vice aspektu

Ano, auta velikosti Peugeotu 406 nebo Renaultu Laguna do 35.000,- jsou použitelná buď do sběru, nebo zralá na servis za dalších min. 35.000,-. Že to má dávno po smrti tlumiče, to by člověk čekal u většiny starých aut, v téhle cenové kategorii už to má ale zpravidla po smrti skoro všechno. A mladý střevo, když už to koupí, se ještě k tomu hnedka přižene na ťůnink fóra s "chytrým" dotazem, jak té popelnici zvýšit výkon, jaké na to dát co největší elektróny a jak udělat co nejvíc řvoucí vejfuk, místo toho, aby byť jen kouknul, v jakém stavu jsou brzdy, ramena, čepy a ty tlumiče.

0/0
16.1.2012 23:49

volic pravice

Re: je vice aspektu

to je take pravda ale ja treba koupil jako nahradni vuz do rodiny lagunu za 10000, dalsich 15 jsem dal do oprav a za 25000 mam spolehlive auto v dobrem stavu, jde o to aby si clovek urcil priority jestli chce cpat prachy do nesmyslneho tuningu nebo dat penize do bezpecnosti a spolehlivosti vozu a je jedno jestli jde o auto za 25000 nebo za pul milonu

0/0
17.1.2012 11:28

Soul

Re: je vice aspektu

spolehlivé auto za 25K? rly? tak tomu ani sám nevěříte:

1) to auto bude na dalších opravách žrát další tisíce at si říkáte cokoliv, čím starší auto tím rychleji na něm vše odchází

2) zrovna ty vozi, které jste jmenoval (nevím jak peugeot, ale laguna i 1st octavka) mají HODNĚ ŠPATNÉ bezpečností prvky a ze svého okolí vím, že v 1st octávce v 50-ti ve městě jde o život (bouračka v křižovace, auta se střetli čumáky do pravýho úhle a daná osoba měla pohlou krční páteř 4 žebra zlomený, pravou nohu a ruku a 1 měsíc ve špitálu, tomu neříkám zrovna bezpečný auto, to si radši koupím nový za půl míče sorry

3) nevíte kdo a jak to řídil atd. takže to auto může být od A do Z rozhašený a člověk neví co tam kdy prdne to je další důvod proč se ojetinám vyhýbám

4) režije....starý auta hodně žerou, veškerý provozní kapaliny a béňo (naftu) tzn. kdybyste si radši připlatil tedka na nějakou akční novinku od třebas hyundai tak máte krásně vybavenou i20 s dobrou spotřebou

0/0
17.1.2012 13:01

JavorMagor

Re: je vice aspektu

Jestli je ojetina bezpecna se dozvite bohuzel az po narazu, pokud zustane skelet pokupe, tak to byla poctivka, pokud se to rozpadne na 10 kusu a nevyleti airbagy, tak to bylo shnile samodomo vareniko s atrapama ..

Pokud clovek zije jenom jednou a potrebuje jezdit autem, nemel by sedat do nejake pastiky za 60tis Kc, aspon ja si svuj zivot cenim na vic. U noveho auta to chce aspon stredni tridu, u ojetiny spis tu vyssi stredni a poradne prohlednuto a otestovanou. V obou pripadech 300-400tisic...

0/0
17.1.2012 15:34

Kazeasch

Re: je vice aspektu

Základ "bezpečné" ojetiny je hlavně hned (ideálně ještě před koupí) zajet na stk a nechat zkontrolovat podvozek a změřit tlumiče. Pokud je to ok, udělat komplet nový brzdy a uplně kašlat na to že předchozí majitel tvrdí že jsou po generálce (nedělám si iluze co za brzdy namontuje někdo kdo chce auto prodat). Teprve když je tohle v pořádku, může se člověk věnovat motoru nebo kastli. Ale furt je lepší když se auto ani nerozjede, než když se neudrží na silnici nebo nedokáže zastavit.

0/0
23.1.2012 10:50

PaGun

Za nehody za volantem...

mohou také drogy... řekl Roman Fetík R^ ;-D ;-D

0/0
16.1.2012 14:07

BARON FON SAXOFON III.

Re: Za nehody za volantem...

o tom by moh každej druhej fetmen vyprávět;-)

0/0
16.1.2012 16:27

tappat

kdyby misto mereni rychlosti

na prvnich/poslednich 15 metrech v obci nebo na miste, kde cestari pres vikend zapomneli sundat tricitku a nikde ani noha, jezdili policajti v beznym provozu a nemilosrdne staveli a pokutovali kazdyho, kdo jede jako prase, tak by to na tech nasich silnicich taky vypadalo jinak. Jenze ono je snazsi si stoupnout za radar a tam 2 hodiny stat a cekat, nez neco opravdu delat. Jezdim casto trasu Ceske Budejovice - Brno pres Pelhrimov a dalnici a musim rict, ze pravidelne za tu jednu cestu vidim nasledujici: 1) aspon 5x predjizdeni na plne care

2) aspon 5x predjizdeni do zatacek, pred horizonty (za to bych normalne bral rovnou ridicak)

3) na dalnici kazdou chvili nekdo nedodrzuje bezpecnou vzdalenost (metr za autem ve stotricitce muze jet jen idiot) atd. atd. atd. O tom, ze jednou za deset jizd clovek vidi uplny extremy jako predjeti zprava, predjeti odbocovacim pruhem nebo pripojeni pripojovacim pruhem 5 metru pred auto, ktery jede 130, ani nemluvim.

0/0
16.1.2012 14:04

(@)

Podle průzkumů až 95% lidí UMÍRÁ V POSTELI....

tedy postel je nejnebezpečnější místo na světě. Bude na to také kampaň? ;-D

+1/0
16.1.2012 11:15

jarno3

Kdopak se zase napakoval?

To si fízlové opravdu myslí, že to na mladé zapůsobí?;-D;-D;-D;-D Vždyť oni dneska vidí v bijáku či televizi daleko krvavější scény a výsledkem je pouze rostoucí agresivita!

+1/0
16.1.2012 11:13

(@)

Re: Kdopak se zase napakoval?

R^ přesně tak.

0/0
16.1.2012 11:18

net.Xtreme proti diskriminaci

V domovech důchodců

tvoří mrtvé ze 4/5 lidé nad 60 let, také jim tam dají fotografie s vrstevníky?

0/0
16.1.2012 10:59

medved.m

"byly dvě pětiny zemřelých v regionu ve věku 15 až 30 let"

V regionu. Ne na školách nebo na prolézačkách.

Řek bych, že mnozí z těch dvou pětin by se raději někdy dožili prohlížení fotografií v domově důchodců :-/

0/0
16.1.2012 11:12

(@)

A co raději ukazovat, jak se jezdit MÁ a ne nemá?

Už dlouho jsem neviděl nic pozitivního, z čeho by se lidi - když už se investuje do osvěty - JAK SE SPRÁVNĚ JEZDÍ. Že ukážu výsledky konání chorých mozků na silnicích, jak se tím někdo dozví, jak jezdit správně? Třeba o vynikající zásadě tzv. "pasivní jízdy" jsem dlouho nic neslyšel. Ví vůbec dneska někdo, co to je? ;-D !! ?

0/0
16.1.2012 10:59

(@)

Re: A co raději ukazovat, jak se jezdit MÁ a ne nemá?

"... z čeho by se lidi POUČILI..." - tam mělo být.

0/0
16.1.2012 11:00

net.Xtreme proti diskriminaci

Re: A co raději ukazovat, jak se jezdit MÁ a ne nemá?

Tak ve STOPu občas něco naznačí... jinak určitě lepší než negativní kampaně...jen značení silnic by mohlo být lepší, co se týče třeba rychlosti v praze na čtyřproudovkách, tak se střídají 40,50,70, 80 (silnice pro motorová vozidla v obci), výjimečně i jiná rychlost a do toho samý radar a kamery...nechci říkat, že mi dělá problém sledovat rychlost, jezdím už po známých trasách, ale proč na stejné silnici musím během pár kilometrů měnit víckrát rychlost kvůli značení než kvůli situaci na silnici (zatáčky, ostatní auta...)

0/0
16.1.2012 11:04

(@)

Re: A co raději ukazovat, jak se jezdit MÁ a ne nemá?

Souhlas. Ono značení je kapitola sama pro sebe, o tom by se dala popsat kniha, jak mizerné v Čechách je a pravda, než do nějaké šílené kampaně, bylo by lepší investovat do toho. I když, investovat....Spíše zapojit mozky na příslušných místech. U nás na kraji města máme v uličkách, kde projede třeba také 1 auto za hodinu, doslova dopravní hřiště, značek víc jak stromů okolo. A jinde chybí (ale i přebývají, jak píšete).

0/0
16.1.2012 11:11

Blackhawks

kdyz to splni ucel...

coz si myslim ze splni a videt by to mely ostatni mladi lide co nasedaji jako spolujezdci k podnapilym ridicum ....

0/0
16.1.2012 10:57

tojsouveci

realia

"Chceme ukázat realitu," říkají její autoři"

.

Teď jde o to, jestli ji lé chtějí vidět. "Realit" by šlo samozřejmě ukazovat mnolho. Třeba pitevny, krematoria - spalování mrtvol a mnoho dalšího. Jen si najít důvod, pro je "správné" to ukazovat  a ještě lépe, když na to někdo přidá penízky. :-/

0/0
16.1.2012 10:29

Jops81

eh

tak jsem to video zkouknul... boze, dyk tam nic neni... je to sice smutne, ale kdyz ta tela jsou cela, tak je to fakt nuda. Kolik za to vyplazli ? tohle ja udelam ve Windows Movie Makeru za pul hodiny, kdyz budu mit fotky.

0/0
16.1.2012 9:44

Jops81

No

Jednou jsem videl video z havarie. Tusim, ze to bylo v Rusku... vydrzel jsem se na to koukat asi 15 vterin a to byla sila. Kameraman, misto toho aby poskytoval prvni pomoc, tak chodil mezi auty a tocil to. Streva venku, ruka fuc, noha fuc, lidi rvouci bolesti, fakt hnus.

a narovinu rikam, tohle fakt nikdy nechci zazit a nikomu to nepreju.

Zaklad je dojet do cile

0/0
16.1.2012 9:21

LaHa1

Světový pohár v biatlonu.

Jel jsem včera do N.Města na Moravě. Jestli tam někdo z vás byl,víte že silnice po ránu byly samý led a sníh,místy sněhové jazyky a posyp byl odfoukaný.Našlo se však pár blbců,kteří předjížděli i v místech kde je to nebezpečné i v létě.Tak nějak tomu nerozumím.Někteří nemají pud sebezáchovy. I partička  asi 18 - 20 letých mladíků,měla velkou radost,když mě měli za sebou.Ještě nám zamávali,moc dobře se bavili.Tentokrát asi dojeli.

0/0
16.1.2012 9:21

bitkar

video

sorry, ale pokud chteji zaujmout, meli si najit nejakyho strihace, ktery tomu rozumi. Uz kdyz jsem videl prvnich par sekund, tak to vyvolalo usmev - kombinace piana a ty hnusny grafiky. No a kdyz jsem rozeznal co je to za hudbu (kterou bezne neposloucham), tak jsem se i pres vaznost fotek, musel proste smat :D To video je fakt spatny a legracni. Takle to opravdu nejde.

0/0
16.1.2012 9:17

Jericho22232

Také mi to nedocházelo

a jezdil jsem na motorce i v autě jako "borec". Jen díky strážným andělům se mi nic vážného nestalo a nikomu kolem mě také ne. Stát se mi může; i teď ještě občas jedu zbytečně rychle. Ale už mám dvě děti, dával jsem první pomoc klukovi kterému pak uřízli rozšmelcovanou nohu (motorka), mám slabé auto a jezdím většinou tak, abych nás dopravil z bodu A do bodu B v původním stavu. A prosím PČR, aby měřila rychlost a nebezpečné předjíždění co nejvíce to jde. A lidi, aby neblbnuli hlavně s předjížděním, to co se dělá dnes na silnicích překračuje všechny meze - dva předjíždí vědomě naproti sobě a ještě na sebe blikají, kdo uhne.

+1/0
16.1.2012 9:15

bitkar

Re: Také mi to nedocházelo

predjizdeni pred zatackou apod. at jo... ale rychlost neni pricinou nehody. Pricinou je to, ze to clovek nezvlada nebo na to nema auto. Nevidim problem v tom jet na rovinaty silnici vic nez 90. A uz vubec nevidim problem v tom, ze jeste u cedule obce, ktera je 100m od prvnich domu mam na tachu 70kmh

0/0
16.1.2012 9:19

Jericho22232

Re: Také mi to nedocházelo

Opatrně si dovolím tvrdit, že rychlost je jak příčinou nehody, tak i velmi zhoršuje následky nehody.

Jak tu již někdo psal, připustit si, že rychlost je příčinou je problém.

Nechci to vysvětlovat, ani obhajovat, jen předkládám.

0/0
16.1.2012 9:25

bitkar

Re: Také mi to nedocházelo

a ja si myslim, ze rychlost je dost relativni pojem. Nektery useky jsou bezpecny i ve vyssich nez povolenych rychlostech a nektery jsou lepsi jezdit pomaleji nez dovoleny maximum.

Jet rychle tam kde na to nejsou podminky je spis nasledek - blbosti ridice. A tady se dostavame k tomu jadru veci. Zabiji vetsinou blbost.

0/0
16.1.2012 10:57

Toranoko

Re: Také mi to nedocházelo

mysleno "blbost tech druhych", ze ? Protoze presne takhle uvazuji i ti, co na to dojedou - maji pocit, ze zvladaji, ze dokazou sami odhadnout, kde je rychlost bezpecna, ze oni prece umi...:-)

0/0
16.1.2012 11:02

radaumacher

Moc slabé? Možná

0/0
15.1.2012 23:36

Pacourek Petr

Re: Moc slabé? Možná

Moc slabé ? Určitě !!!!!!!!!!

0/0
16.1.2012 6:20

franta-t

To nebude o věku

ale o délce vlastnictví ŘP. Mám na auto řidičák 11 let, na velkou motorku a na traktor o rok víc. Neřídil jsem od závěrečných zkoušek v autoškole a vůbec nevím, kde bych dneska hledal spojku nebo směrovky či podobné věci. A už vůbec si nedovedu představit, co bych dělal, kdyby mě, ač mám čisté bodové konto, dneska někdo posadil za volant. Tím chci říct jediné - rozhodně se po cca 12 letech nemůžu považovat za zkušeného řidiče (natož puberťáci do 25 roků, o kterých je víceméně v článku řeč !!!!!!

0/0
15.1.2012 19:12

Antonín, topič

Re: To nebude o věku

To píšeš všude, ale 19 letej prostě praxi nemá a předvádět se chce. Ty aspoň máš rozum, i když netuším, proč sis tu autoškolu dělal.

0/0
15.1.2012 23:18

franta-t

Re: To nebude o věku

Protože to bylo výhodné v rámci studentských slev - ty by sis ho neudělal za 3.400,- Kč a ještě pěkně podle staré dobré vyhlášky 80? Za mě žádný zákon 361 neexistoval a taky jsme řidičák udělali ;-)

0/0
16.1.2012 16:43

islandan

Re: To nebude o věku

Kdo má řidičák a nejezdí, jako by ho neměl. Je možná nebezpečnější než ti mladí blázni bez zkušeností. Dovolím si tvrdit, že jeden získává nové zkušenosti s každým usednutím za volant. Mne nabořila mladá holka s ještě mokrým ř.p. Nikomu se vůbec nic  nestalo, ale je možné, že to pro tu holku to byla dobrá první výstraha.

0/0
16.1.2012 0:09

mysack

Re: To nebude o věku

taky jsem měl první malou nehodu krátce po získání ŘP a byla to dobrá zkušenost - tedy ve smyslu, že si od té doby dávám víc pozor, protože jsem zjistil, jak málo stačí k "neštěstí"

0/0
16.1.2012 10:23

FandaVV

Darina?

Nejhustší na tom je, jestli to nazpívala Rolincová - zrovna ona... Rv

Jinak jak se píše dole - na netu jsou mnohem drsnější fotky, tohle ještě moc neodradí...

+1/0
15.1.2012 17:43

Petrik73

Re: Darina?

Ne, opravdu to nezpívá Rolincová.

0/0
16.1.2012 8:55

Gemars Moše Dajan

Předjíždení

Vlastním (no vlastně ještě splácím) Focuse, je krapet tuněn. Takže předjet ho může být považovano za "hrdinství". Jel sem tak v neděli mezi Znojmem a Pohořelicemi na okesce 90 kmh. Ale nikoliv tachometrových. pěkně dle navigace. No na těch rovných úsecích se dá jet klidně i víc. Ale nejsem dobytek. A jak si tak jedu, najednou se ze zadu přiblížilo auto, oktáfka. Nebylo pochyb, že jede víc než devadesát, odhadl sem to na 140, a současně mi bylo jasné, že mě předjede. Když předjížděla, uvnitř byla parta tak 18 letých harantů, kteří byly nadšení tím, koho že to zrovna předjíždějí. Ač nerad, přál jsem jim v tu chvíli nehodu. A vlastně si to přeju vždycky, když mě předjede

xAx xxxx. Ovšem jednou na mokré vozovce sem už viděl takto jednoho ve škarpě, a už se tam oňho starali. V tu chvilu sem si řekl škodolibě, že konečně mají odměnu za svou jízdu.

0/0
15.1.2012 17:11

Fair-Play

Re: Předjíždení

Člověče, ty přeješ nehodu jen proto, že tě na přehledné rovině kde se dá jet víc jak 90 km/h (sám jsi to nastínil) předjede? Kdo je potom horší?

+1/0
15.1.2012 17:21

Fair-Play

Re: Předjíždení

Jen ještě doplním otázku, oni tě nějak ohrozili nebo omezili nebo tě jen předjeli a za deset vteřin si o nich nevěděl?

0/0
15.1.2012 17:28

nepetr

Re: Předjíždení

Žeby zášť že vituněného Focuse předjela Octávka;-D

0/0
15.1.2012 17:42

jedenactikilovakoule

Re: Předjíždení

Co si mám představit pod pojmem krapet tuněn?;-D

0/0
15.1.2012 17:47

skokánek

Re: Předjíždení

samolepka MCdrive na předním okně?

0/0
15.1.2012 19:35

liliental

Re: Předjíždení

vprostřed

0/0
15.1.2012 20:19

skokánek

Re: Předjíždení

tomu říkám odvahaR^

0/0
15.1.2012 20:23

Potápka

Re: Předjíždení

Teda, co ty jsi za člověka? Z příspěvku čiší bohužel tvá vážně míněná logika "kdo nejede 90, kdo si mě dovolí předjet a kdo je z Prahy, tomu přeju smrt". Trochu vytuněný není jen tvé auto.

+3/0
15.1.2012 22:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.