Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Náctiletá ateistka zažalovala svoji školu, popudila ji modlitba na zdi

Gymnázium v americkém státě Rhode Island na východě USA musí okamžitě odstranit křesťanskou modlitbu ze zdi. Podle soudu odporuje ústavnímu zákazu upřednostňování jednoho náboženství nad ostatními ve státních institucích. Na modlitbu si stěžovala šestnáctiletá studentka školy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

_Kryštof_

DOufám že se odvolají a dostane to nějaký rozumný soudce.

0/0
15.1.2012 11:26

Suska

Re: DOufám že se odvolají a dostane to nějaký rozumný soudce.

Ja bych ji poslal do vatikanu k inkvizici. A drevo na zatop at si donese svoje.

0/0
17.1.2012 11:12

antidepka7

V deklaraci nezávislosti USA

se její autoři odvolávají na Boha, v 1. článku ústavy USA je zakotvena povinná úcta k Bohu... Amerika jako taková není ateistická země (a nikdy nebyla) i když tam ateisty nikdo nekamenuje (některé filmy Hollywoodu jsou toho jasným důkazem). Pokud to takto půjde dál, tak USA skončí hůř než EU... God, help America...!!!

+1/0
14.1.2012 23:44

Suska

Re: V deklaraci nezávislosti USA

a ke kteremu bohu?

0/0
15.1.2012 12:59

Suska

Re: V deklaraci nezávislosti USA

TAM NIC TAKOVEHO NENI!!!!

V cele americke ustave se slovo buh vyskyteje jednou v datumu, cili bez nabozenskeho vyznamu: "Done in Convention by the Unanimous Consent of the States present the Seventeenth Day of September in the Year of our Lord one thousand seven hundred and Eighty seven and of the Independence of the United States of America the Twelfth."

V prvnim dodatku je dokonce spis opak toho co vy tvrdite:

"Amendment 1 - Freedom of Religion, Press, Expression. Ratified 12/15/1791.

Congress shall make no law respecting an establishment of religion, or prohibiting the free exercise thereof; or abridging the freedom of speech, or of the press; or the right of the people peaceably to assemble, and to petition the Government for a redress of grievances."

0/0
15.1.2012 13:17

kars

Re: V deklaraci nezávislosti USA

Zkopíruji odpověď na toto téma z jiné diskuze. Myslím, že je jasná a vyčerpávající:

"Otcům zakladatelům nešlo ani tak o pereferenci ateismu, ale spíš o to, aby žádná církev nezískala institucionální podporu na úkor ostatních. A to zejména anglikánská církev, z důvodů v historickém kontextu zjevných."

0/0
16.1.2012 9:41

Suska

Re: V deklaraci nezávislosti USA

ja s tim souhlasim

ale postoj otcu zakladatelu z jejich citatu (a nejen tech, vyplyva to napr i ze soukrome korespondence Jeffersona s jeho synem) svetci o ne prilis velikem krestanskem nadseni (citaty viz nize)

0/0
16.1.2012 10:57

kars

Re: V deklaraci nezávislosti USA

Neznám zdroj těch citací (už jsme tu narazili na vliv překladatele;-)) ale budiž; každopádně nelze popřít, že obyčejní přistěhovalci, kteří tvořili Spojené státy, byli z velké části křesťané (zejména protestanti) a důkaz jejich vztahu k víře máte na každé dolarovce.

0/0
16.1.2012 20:58

Suska

Re: V deklaraci nezávislosti USA

"In god we trust" je na americkych bankovkach od roku 1956 (na mincich od 1864)...

Dle meho nazoru to je jen dusledek toho jak se na volnem trhu, kde se vecny zivot mohl prodavat stejne jako praci prasek, prosadilo nabozenstvi.

Ja myslim, ze otci zakladatele spolecne s Jezisem rotuji v hrobe jak vrtak.

0/0
17.1.2012 10:09

Suska

Re: V deklaraci nezávislosti USA

Asi se vam taky budou libit citaty US otcu zakladatelu..

"Krestanstvi je nejperverznejsi system, ktery kdy osvitil lidstvo" Thomas Jefferson

"Křesťanství bylo temer 2000 let zkouseno: Jaké jsou jeho plody? Více či méně ve všech místech, pýcha a netecnost v duchovenstvu, ignorance a servilita laiků, v obou, pověry, fanatismus a persekuce." James Medison

"Vsechny statni nabozenstvi se mi nejevi jako nic jineho, nez lidske vynalezy jak zotrocit lidstvo a monopolizovat moc a zisk" Thomas Paine

"Majaky jsou uzitecnejsi nez kostely" -Benjamin Franklin

0/0
15.1.2012 13:22

kars

Co té slečně vadilo

Náš nebeský otče,

dej nám, abychom se každý den snažili nejlépe, jak umíme, rozvíjet nejen po fyzické, ale i duševní a mravní stránce. Ať se snažíme pomáhat svým spolužákům i učitelům a být upřímní k sobě i k ostatním. Pomoz nám, aby se nám vedlo ve sportu a usmívali jsme se jak ve chvílích výhry, tak ve chvílích prohry. Nauč nás, co znamená skutečné přátelství. Pomoz nám, abychom vždy zachovávali čest.

Amen

+3/0
14.1.2012 15:51

kunta_kinte - sberatel BANu

Re: Co té slečně vadilo

Cozpak o to, na tech slovech by nebylo nic spatneho. Ale co tam dela ta fiktivni osoba ? :-)

0/0
14.1.2012 16:19

kars

Re: Co té slečně vadilo

Že tu osobu neznáš, neznamená, že neexistuje :-)

Navíc ta škola to tam měla jako historickou výzdobu, asi památku na ty, kdo školu stavěli a zřejmě tu osobu znali.

+1/0
14.1.2012 16:39

kunta_kinte - sberatel BANu

Re: Co té slečně vadilo

To je jak s mimozemstany. Nekdo tvrdil, ze je videl, ale dukazy ? Chybi. :-)

0/0
14.1.2012 16:47

_verdi_

Re: Co té slečně vadilo

Byl to green alien 8-o

+2/0
14.1.2012 17:40

kars

Re: Co té slečně vadilo

Jediná možnost - vyzkoušet osobně. ;-)

+1/0
14.1.2012 18:14

Suska

Re: Co té slečně vadilo

a ke kteremu bohu (bohum) promlouvate? To je totiz stezejni bod celeho problemu. Stejne pevne jako vy verite v ty vase tri bohy v jednom, tak vetsina lidi, ktera kdy po teto planete chodila a chodi verila v uplne jine bohy. A hlavne jiny pocet bohu.

0/0
14.1.2012 17:02

kars

Re: Co té slečně vadilo

Odpověděl jste si sám.

0/0
14.1.2012 18:15

Suska

Re: Co té slečně vadilo

a proc zrovna k temto trem v jednom?

0/0
14.1.2012 19:25

kars

Re: Co té slečně vadilo

Na rozdíl od Šivy, Alláha, Budhy, Manitoua nebo třeba Velké čajové konvice, tento Bůh je živý a přesvědčil jsem se, že je pravdivý. Vyzkoušejte si to sám, kdo vám z nich odpoví a jak, to je nejlepší cesta (tedy pokud nějakou hledáte).

A není to tři v jednom, ale jeden ve třech osobách. Když tak prezentujete, jak všechno víte, mohl byste toto znát. ;-)

0/0
14.1.2012 22:20

Suska

Re: Co té slečně vadilo

tak jsem to zkusil, a odpovedeli mi vodnik a osiris... osiris mi rekl, ze musim vzit svyho syna a jit ho podriznout a upalit, abych mu dokazal, jak moc mu verim. No tak jsem vzal kudlu a syna jsem podrznul a upalil. Pak jsem to rekl policajtum a oni na to, ze to je uplne skvely, ze se mnou mluvil buh. No a stal jsem se jejich prvnim nacelnikem a rikal jsem jim co osiris chce.... No spalili jsme snad vsechny sousedovy ovce.

0/0
14.1.2012 22:44

kars

Re: Co té slečně vadilo

Tak to gratuluji (k tomu náčelnictví, ne k tomu mordu). Abrahamovi Bůh poslal berana.

0/0
14.1.2012 22:50

Suska

Re: Co té slečně vadilo

Jiftakovi ale ten vas buh uz berana neposlal... Berani asi dosli

0/0
14.1.2012 23:23

kars

Re: Co té slečně vadilo

Přečtěte si to. To nebyla vůle Boží, ale Jiftácha (člověka).

0/0
14.1.2012 23:35

kars

Re: Co té slečně vadilo

Soudcůb30 - 31: Jiftách složil Hospodinu slib: „Vydáš-li mi Amónovce opravdu do rukou, ten, kdo mi vyjde naproti z vrat mého domu, až se budu vracet v pokoji od Amónovců, bude patřit Hospodinu a toho obětuji v zápalnou oběť.“

To po něm Bůh nechtěl. Jiftáchovým úkolem bylo vést vojsko Izraele proti Amónovcům.

+1/0
14.1.2012 23:37

kars

Re: Co té slečně vadilo

Oprava: Soudců 11, 30 - 31

0/0
14.1.2012 23:39

Suska

Re: Co té slečně vadilo

jasne, tak to je Jehovado ulne z obliga.... takze mlcky na to koual a kdyz pod holkou zapalovali drevo, tak zase koukal...

Zatimco na jinem miste nechal roztrhat 40 deti medvedama za to, ze se posmivaly plesatemu.

Jehova ma ale zajimavy priority. Trosku labilni ne?

+1/0
15.1.2012 12:07

kars

Re: Co té slečně vadilo

Dole píšete, že se nebudete snižovat k ... A tady se snižujete ke komolení jména, což mi přijde ještě ubožejší. Navíc je tento přepis chybný a přiznám se, že o jehovistickém učení toho zase tak moc nevím.

No a co se týká Boha, některé jeho důvody jsou popsány v Bibli a na ty ostatní se ho asi budete muset zeptat sám. Každopádně z diskuze vyplývá, že je vaše představa o něm dost zkreslená.

0/0
16.1.2012 10:11

Suska

Re: Co té slečně vadilo

nevzpominam si, ze bych nikze psal neco o tom, ze se nebudu k necemu snizovat (takovyhle obraty vetsinou nepouzivam), ale to tady neni podstatne

Jehova, Elohim a dalsi jsou jmena biblickeho boha.

Komoleni jmena melo za cil jen prezentovat muj nulovy respekt k teto, nejen dle meho nazoru, nejzvrhlejsi literarni a myticke postave veskere fikce.

Chapu, ze takove vyjadrovani se dotyka lidi, kteri veri, ze existuje... tech samych lidi, kteri se s uplne stejne nulovym respektem vyjadruji o jinych nabozenstvich (netvrdim, ze to delat i vy... ale jini diskuteri jako panZbogla nebo pakoss rozhodne ano... ti jsou vzdy nejvice urazeni pricemz sami verbalne kali minimalne na zidy a muslimy)

0/0
16.1.2012 11:04

kars

Re: Co té slečně vadilo

- Máte pravdu, použil jste jiný obrat (že to na mě nezkoušíte nebo tak nějak). Ale to opravdu není podstatné.

- Během dne jsem přemýšlel nad tím příběhem

30 Jiftách tehdy učinil slib ... stane se toto: Cokoli vycházející, co mi vyjde naproti ze dveří mého domu, až se v pokoji navrátím od synů Amónových, bude patřit Hospodinu a přinesu to jako zápalnou oběť. ...Když přicházel Jiftách do Mispy ke svému domu, hle, jeho dcera mu vyšla naproti s tamburínkamia a s tanci. Neměl mimo ni syna ani dceru, pouze ji, jedináčka. I stalo se, jak ji uviděl, že roztrhl své roucho ... a oplakávala v horách své panenství. ...[Existují dva základní výklady. První předpokládá doslovné naplnění - lidskou oběť (to, že zemřela jako panna a nepoznala radost manželství a mateřství). Ovšem vzhledem k tomu, že lidské oběti byly v Izraeli zakázány (Dt 12:31), mnozí uvažují o náhradě - zde snad v podobě doživotního celibátu.]

http://www.bible-online.cz, studijní překlad. Zdá se mi, že J. vůbec nepočítal s člověkem

0/0
16.1.2012 21:17

. . .

Re: Co té slečně vadilo

a jak víte že Alláh, Buddha a Manitou živí nejsou? Pominu li, že Buddha není a ani nikdy nebyl Bůh, ale stupeň realizace, kterého dosáhl historicky reálný žijící Sidharta, tak u těch zbývajících dvou jste k tomu dospěl jak? Chcete říct, že indiáni a mohamedáni byli jen blázni vzývající nějakou fiktivní bytost, která neexistuje?

0/0
14.1.2012 23:04

kars

Re: Co té slečně vadilo

Omlouvám se za zjednodušení, ale to vyplynulo z dlouhých diskuzí s kolegou diskutérem :-)

Osobně se domnívám, že bohové a bůžkové národů jsou reálné duchovní bytosti (respektive za nimi stojí). V Bibli je psáno: Nevedeme svůj boj proti lidským nepřátelům, ale proti mocnostem, silám a všemu, co ovládá tento věk tmy, proti nadzemským duchům zla. (Efezským 6:12)

Pro někoho bozi, pro někoho démoni, pro někoho padlí andělé...

Stačí taková odpověď?

0/0
14.1.2012 23:31

. . .

Re: Co té slečně vadilo

Ano, tak je to správně... :-)

0/0
14.1.2012 23:35

kars

Re: Co té slečně vadilo

:-)

0/0
15.1.2012 0:20

xyz.matrix

Re: Co té slečně vadilo

Nene, každé ráno, když se probouzím, přesvědčuji se, že jediným pravým a skutečným a živým bohem je Velká čajová konvice :-P;-)

0/0
26.1.2012 9:25

soldat

Bůh

0/0
14.1.2012 15:42

soldat

Re: Bůh

neni, nebyl jezus a křesťanství je nejhorší věc co lidstvo potkalo a vůbec se nedivím římanům, že ho potlačovali. Moc dobře věděli co je to za svinstvo

0/0
14.1.2012 15:44

kars

Re: Bůh

A ty jsi? Nevidím tě, tak nevěřím v tvou existenci :-)

+1/0
14.1.2012 15:50

Suska

Re: Bůh

takze predpokladam, ze s bohem chatujete na internetu

0/0
14.1.2012 17:03

kars

Re: Bůh

:-)

0/0
14.1.2012 18:15

soldat

Re: Bůh

Jo Bůh je vševědoucí,všechno ví, všechno vidí na všechny sere a jestli všechno ví, pak musel vědět, co se bude dít, když stvoří lidstvo, co lidi budou dělat. Asi nemusím tady vypisovat jaká zvěrstva jsou lidi schopni dělat, takže lidi se zabíjejí, mučí, znasilňují děti pro božské potěšení, protože on musel vědět co se bude dít, všechny nás miluje a všem hříšníkům bude odpuštěno, tohle má být ideologie, křesťanství? potom vám přeji příjemný pobyt v nebi s Hitlerem, Stalinem, Leninem, Hanibalem Lectrem, Fredy Krugerem a dalším jim podobným

0/0
15.1.2012 12:03

kars

Re: Bůh

1) To nejdůležitější, co Bůh dal lidem, je svobodná vůle. Většina lidí má děti, přestože vědí, že děti budou zlobit. Proč máme radši děti a neuděláme si roboty? Přemýšlej nad tím.

2) Zná tebe i mě i každého člověka. Je jenom na tobě, jestli ho budeš chtít poznat taky. Zatím je vidět, že toho o Bohu (resp. o křesťanství) moc nevíš. Ujišťuji tě, že Hitler, Stalin ani ti ostatní v nebi nebudou.

0/0
15.1.2012 16:47

soldat

Re: Bůh

otázka kdyby jsi byl Bohem a věděl by jsi jaké lidstvo bude. Stvořil bys člověka? O křesťanství vím tolik, že za středověku se dělaly ve jménu boha takové zvěrstva, že škoda o tom mluvit. Proč církev nechce povolit výzkum kmenových buněk, tento výzkum by prakticky zrušil darcovství orgánů a obchod s orgány. Proč církev upalovala za pravdu vědce. Ve jmenu boha páchájí lidé hromadné sebevraždy. Co křesťanství a vůbec naboženství přineslo lidstvu?

0/0
15.1.2012 17:22

kars

Re: Bůh

- Nevím, nejsem Bohem. Ale děti mám (a občas zlobí, často mají svou hlavu...) a nelituji toho (resp. děkuji Bohu, že je mám).

- Ve středověku i dnes jidé páchali a páchají zvěrstva z libovolných pohnutek a ve jménu čehokoliv a kohokoliv. Dívej se, kdo koná v souladu s tím, k čemu se hlásí a kdo to má jako zástěrku pro své ambice.

- Výzkum kmenových buněk nesleduji, tento obor je mi vzdálený, takže se omlouvám,ale nevím, co k tomu napsat.

- K pronásledování vědců se tu již někdo vyjadřoval, zřejmě šlo spíš o pýchu tehdejších univerzitních autorit. Křesťanskou naukou to podložené není.

- Co máš na mysli těmi sebevraždami? Předpokládám, že se nebavíme o Japonsku či některých starověkých kulturách. Přínos světu? To by bylo na hodně dlouhý článek. Rozhlédni se nebo ten dotaz dej do vyhledávače; promiň, ale tolik času nemám ;-). Nebo se podívej třeba sem: http://www.buh-krestanstvi.cz/

0/0
16.1.2012 10:02

soldat

Re: Bůh

až bude čas tak to pročtu, těmi sebevraždami, myslím různe odnože křesťanství v americe, jsou to spíše sekty, ale zaklád většinou hledají v bibli a v očekávání konce světa se otráví apod., dále proč církev odmítá kondomy, když jsou prevencí proti pohlavním chorobám mohl bych pokračovat je to mnohem více co mi na církvi vadí, například to, že jim půjde z našich kapes cca 60 miliard, nevím ale s církví mám pouze negativní zkušenosti

0/0
17.1.2012 9:56

chudy lekar

Výborne!

Zřejmě je to nutné!

+1/0
14.1.2012 13:50

kars

Čím to bude pokračovat?

Bude dřív následovat likvidace kostelů nebo morálky?

0/0
14.1.2012 11:21

Suska

Re: Čím to bude pokračovat?

jaky moralky? Biblicky moralky?

0/0
14.1.2012 12:15

kars

Re: Čím to bude pokračovat?

Ahoj, myslím, že už jsme se kdysi potkali... Máš tu na to celou sobotu?

Budeš tu vyškubávat úryvky z celého Starého zákona?

0/0
14.1.2012 12:18

Suska

Re: Čím to bude pokračovat?

Ja se ptam jestli myslite moralku pochazejici z bible? (rekl bych, ze otazku jsem polozil pomerne jednoznacne). Nebo moralku formovanou spolecenskym vyvojem. Predpokladam, ze myslite to prvni, protoze to druhe nema s tematem moc spolecneho. Nebo tyto dve ¨moralky¨ povazujete za jednu a nemennou.

Pokud v techto dvou ¨moralkach¨ nevidite rozdil, tak bychom se mohli pobavit o vnimani moralky v otazkach otrokarstvi, prav zen a trestani jen toho cloveka, ktery se provinil. Nikoli jeho deti, poddanych nebo sousedu.

Na vytrhnuti verse z bible a pulhodinove fantazirovani o tom co ze to ve skutecnosti znamenaji (pricemz zakladni pravidlo je, ze ¨skutecny¨ vyznam je negace doslovneho vyznamu), tak na to nejsem dostatecne katolicky knez.

0/0
14.1.2012 12:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.