Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Příběhy 20. století: Ze strachu se stal agentem StB, ale dodnes lituje

Petr se v 70. letech ještě jako student přimotal ke strkanici v jedné nádražní hospodě. Získal tak zápis u StB a když ho za čas "náhodou" svezl stopem agent, který ho měl na starosti, musel pod pohrůžkou vyhození ze školy začít spolupracovat se Státní bezpečností. Dodnes ale svého rozhodnutí lituje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

zberanek

Byli u nás vůbec práskači?

V Česku snad ani agenti STB a práskači buď nebyli a nebo se jimi stali náhodou a nebo dokonce nedobrovolně. Tedy pokud jde o verdikty českých soudů.

0/0
15.1.2012 16:16

DAVIDIANUS

STB

potřebuji něco vyžehlit, potřebuji získat vyšší pozici, potřebuji neomezeně cestovat do ciziny a potřebuji se vyznat ze své lásky ke straně....

+3/0
14.1.2012 17:58

josefl

Re: STB

No, nevím co by kdo dělal, když by si jej StB "pozvala" a sdělila mu, jen tak mezi řečí, že má zájem o jeho spolupráci. A že ví, do které školy chodí jeho dítě, přes které přechody přechází a že to jsou poravdu nebezpečná místa. A že by mu tam dítě mohlo nějaké neznámé auto porazit, Myslím, že by se mělo spíše podívat na to, ajké informace kdo podával a jak komu uškodil. Paní Bohdalová zřejmě nikoho neudala. Protože byla známá a tak jí to prošlo. Velmi významní politici z počátku 90. let, na které vedla StB podobné spisy, si vymohli na tehdejším ministru Sacherovi tkzv. akty X, kde byly uloženy jejich spisy. Pokud se jednou najdou a zveřejní, mohli bychom být velmi překvapeni. A možná i znovu přejmenovávat.

0/0
14.1.2012 20:55

DAVIDIANUS

Re: STB

Žádný akty X, ale fond Z..... Nevím, jak to chodilo v 50.tých letech, kdy byli lidé posíláni na smrt bez soudu, ale v 60., 70. a 80. letech byly v podstatě jen možnosti, které jsem uvedl. To, co stbákům potom řekli, to už je jen věc jejich svědomí. Jinak po plyšáku se někteří lidé nebáli vyzpovídat mediím a jejich pohnutky se daly lépe pochopit, ale ti, co zapírali a chodili k podplaceným soudům, vzbuzují obří pochybnosti....

+3/0
15.1.2012 10:42

přezdívka není potřeba

Trochu učesaná pohádka..

+5/0
14.1.2012 17:14

petrgala

Berounský

Berounský = Bělohradský?

0/0
14.1.2012 17:10

sámvelkýmao

Re: Berounský

kam chcete lístek?   k starýmu berounskýmu.....

0/0
14.1.2012 20:11

hyzdilkarel

Petr Berounský

si dělá vrásky úplně zbytečně, někteří  spolupracovali s STB a se sudeťáky jenom proto,  aby jim vrátili  benešovými dekrety zabavené majetky  a nikomu to nevadí [>-]

0/0
14.1.2012 16:09

josefl

Re: Petr Berounský

Spíš o tom málo lidí ví. Odkazy na weby se vymazávají.

0/0
14.1.2012 20:56

hyzdilkarel

Re: Petr Berounský

Ale třeba po panu Berounském také pojmenují nějaké letiště, když tak také ty STB-áky neměl rád;-)

+3/0
14.1.2012 21:16

Si0 po 4. zákazu

"Nabízím můj" je blbost. Je třeba užít zvratného zájmena:

Nabízím svůj.

+1/0
14.1.2012 15:38

černej oes

Re:

Jistě?:-)

0/0
14.1.2012 16:20

medved.m

Nikoli jediná

"Jeho přátelé ... o jeho spolupráci ... VĚDÍ a pohrdají JÍM."

Viďte, křišťáloví lupci? :-)

0/0
14.1.2012 22:07

fujojte

Re:

možná se od svého příběhu podvědomě distancuje...

0/0
14.1.2012 22:52

xMx

Co dodat?

Dostal se do strkanice s hospodským a tím získal zápis u STB. Dneska toho lituje. K tomu není ani co dodávat. Snaží se najít výmluvy proč spolupracoval. Ale to tady spousta diskutérů jistě zná. Také tu píší, jací byli hrdinové (ve velké části píší, že jejich rodičové) a myslí si, že si očistí své svědomí. Ne, neočistíte. Byli jste spolupracovníky STB a KSČ a to z vás nikdo nesmyje.

+6/0
14.1.2012 15:29

černej oes

Re: Co dodat?

Buď jste příliš mlád, nebo příliš hloupý. Platí li první možnost, nedokážete si představit jak StB dokázala manipulovat s lidmi a zahnat je do kouta. Našlo se mnoho lidí, kteří nátlaku režimu dokázali odolat, ale za cenu dnes těžko pochopitelných obětí. Platí li druhá, je zbytečné vám cokoli vysvětlovat.

+2/0
14.1.2012 16:24

Sharpe

Re: Co dodat?

Jo to se kritisuje, kdyz cloveku nic nehrozi.

+1/0
14.1.2012 17:10

černej oes

Re: Co dodat?

R^

0/0
14.1.2012 17:25

CVBM

Re: Co dodat?

Řekl bych, že mluví pravdu. Za šťouchání s hospodským a další ty pohádky, které tam píší nikoho do zápisů STB nepřivedli. A ty "příběhy" z Maděrova seriálu o studování, podmíněném spoluprací s STB jsou také jen řeči.  Tu dobu jsem zažil už jako dospělý a s klidným svědomím mohu říct, že ti, co se dnes prezentují jako "hrdinové", tak zrovna ti patřili mezi největší soudruhy.

+1/0
14.1.2012 17:36

černej oes

Re: Co dodat?

Nemyslím, že by hospodská pošťuchovačka, vašetřovaná SNB, nemohla zájem  estébáků přivolat. Vy ale vážně nevíte, že třeba dokončení studia podmíněné spoluprácí nebylo nic mimořádného?  S poslední větou ale bezvýhradně souhlasím.

0/0
14.1.2012 18:21

CVBN2

Re: Co dodat?

Tak já osobně jsem se s tím ani na VŠ nesetkal. Je také pravdou, že jsem se před nedávnem podíval do seznamů a nestačil se divit. Je tam pár spolužáků, pár lidí z práce a i pár lidí z okolí bydliště. Také je pravdou, že to většinou byli dosti aktivní lidé. Pak jsem i litoval, že jsem se do těch seznamů vůbec díval. Jediné pozitivum je, že jsem tam nenašel nikoho z rodiny.

0/0
14.1.2012 19:41

černej oes

Re: Co dodat?

Já, chvála bohu, také ne, ale skutečně o  několika případech vím. Ale dále opět plně souhlasím.  Ze všeho nejlepší byli domovní důvěrníci a podobná pakáž.

0/0
14.1.2012 20:00

Tajné

Re: Co dodat?

No a co když to bylo právě proto, že o něj měla StB zájem?

0/0
14.1.2012 18:23

Gregorianius

VLASTNÍ NESCHOPNOST PŘISUZUJÍ DRUHÝM

To že dnešní vláda není schopna hospodařit je neschopnost její vlastní a vinu schvalují na komunistický režim. Jenže KSČM (předch. KSČ) už 23 letech nám nevládne a hodně občánů to nemůže pořád pochopit, pochopí to až když příjde na ně řada a oni to budou muset řešit.!!

+3/0
14.1.2012 14:54

Matka Příroda

Re: VLASTNÍ NESCHOPNOST PŘISUZUJÍ DRUHÝM

Pokud čtyřicet let něco soustavně devastuješ, nelze to napravit přes noc. Možná to bude trvat dalších čtyřicet let, možná ještě déle. Komunistická strana totiž zavedla diktaturu, což umožnilo některé pochody urychlit. To v demokracii dost dobře nejde.

+2/0
14.1.2012 14:55

A přece se maže...

Re: VLASTNÍ NESCHOPNOST PŘISUZUJÍ DRUHÝM

Jestli pro tebe je 23 let "přes noc", tak je zbytečné přidávat jakýkoliv komentář.

+8/0
14.1.2012 15:53

hyzdilkarel

Re: VLASTNÍ NESCHOPNOST PŘISUZUJÍ DRUHÝM

R^

0/0
14.1.2012 16:11

136N

Re: VLASTNÍ NESCHOPNOST PŘISUZUJÍ DRUHÝM

R^R^R^

0/0
14.1.2012 17:57

Gregorianius

Re: VLASTNÍ NESCHOPNOST PŘISUZUJÍ DRUHÝM

?Rv?

0/0
14.1.2012 22:14

roby

Re: VLASTNÍ NESCHOPNOST PŘISUZUJÍ DRUHÝM

po komunistické "devastaci bylo toho mnoho, co šlo privatizovat. Po kapitalistickém "hospodaření" už v zemi není téměř nic co by nám ještě patřilo a mělo nějakou cenu. Místo žvanění si Matko Přírodo uvědomte  základní fakta

+2/0
15.1.2012 10:56

nuro

Re: VLASTNÍ NESCHOPNOST PŘISUZUJÍ DRUHÝM

Koľko rokov po vojne mali (západní) nemci "hospodárskty zázrak"? A to boli inak zdevastovaní. Takže už je naozaj čas povedať si, že miera úpadku zodpovedá miere neschopnosti. A to tak v čechách, ako aj na slovensku.

0/0
15.1.2012 18:55

dávám tomuto nicku tak měsíc

Nevím, čím to je...

Ale slovo "propaganda" jsem plně pochopil až v tzv. demokracii.

+6/0
14.1.2012 14:50

Matka Příroda

Re: Nevím, čím to je...

Tzv. demokracii - tím máš na mysli "lidovou demokracii"?

0/0
14.1.2012 14:51

dávám tomuto nicku tak měsíc

Re: Nevím, čím to je...

Tím mám na mysli dobu, na časové ose, do prava od 1989.

0/0
14.1.2012 14:52

Matka Příroda

Re: Nevím, čím to je...

Tzn. od roku 1989 dozadu?

0/0
14.1.2012 14:53

dávám tomuto nicku tak měsíc

Re: Nevím, čím to je...

8-o

+1/0
14.1.2012 14:54

Babul

Re: Nevím, čím to je...

Matka příroda je vysoce inteligentní, na rozdíl od tebe.

+3/0
14.1.2012 16:10

wiki5.5

Re: Nevím, čím to je...

tak je zcela jasne, ze jste tedy nic nepochopil

0/0
14.1.2012 15:05

hyzdilkarel

Re: Nevím, čím to je...

R^R^R^R^

0/0
14.1.2012 16:12

Gamehoror

Proč bych měl věřit že ze strachu ?

Že dnes lituje to připouštim když se změnil režim nebo k pádlu se dostali jiný vyžírkové.

+2/0
14.1.2012 14:46

fujojte

Re: Proč bych měl věřit že ze strachu ?

Možná ho vážně strašili... O STB se hodně povídá, a prý nebyli jen hodní strejdové co nabízí peníze a vliv zanic.

0/0
14.1.2012 22:53

oprudil12

mám osobní zkušenost , poslal jsem je do řiti i s náčelníkem a měl jsem klid . Sice jsem byl potom lopata , ale dal jsem se na plynovody , peněz jak dříví a svatej klid !!  A navíc jsem jednomu kroutil starou !!

0/0
14.1.2012 14:40

dávám tomuto nicku tak měsíc

Re: já

Krásná pomsta!!!

0/0
14.1.2012 14:45

černej oes

Re: já

Jaká pomsta? Odbojář to byl.;-D

+2/0
14.1.2012 16:27

josefl

Re: já

Tak. Navrhuji po něm pojmenovat alespoň nádraží. Letiště jsou rozebraná.

+1/0
14.1.2012 23:59

černej oes

Re: já

Pro vás se třeba ještě nějaké letiště najde.

0/0
15.1.2012 0:26

nestačímsedivit

Re: já

Takovejch hrdinů tady potkáš!

+2/0
14.1.2012 14:45

černej oes

Re: já

A co tak od lopaťáka chtěli fízlové vědět? Že se po putykách nadává na režim?

0/0
14.1.2012 16:26

oprudil12

Re: já

kdyby si uměl číst , tak nežvaníš nesmysly

0/0
16.1.2012 7:10

černej oes

Re: já

Ó pardon... Opoměl jsem, že jsi duševní velikán a dokonce i částečně gramotný. Vidím to na absolutorium z VUMLU. Při  tvé nebývalé inteligenci bys mohl pochopit, co je míněno lopaťákem, ovšem zase ty Vokovice....

0/0
16.1.2012 8:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.