Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát musí hradit léčbu drogově závislým bez prostředků, rozhodl soud

Pokud má drogově závislý vůli se léčit, tak nesmí být nedostatek peněz překážkou, rozhodl Nejvyšší správní soud. Stát by v takových případech měl lidem bez prostředků přiznat pomoc v hmotné nouzi. Vyplývá to z rozsudku v případu nemajetné ženy, která se léčí v terapeutické komunitě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

oliverXXL

Stát musí hradit léčbu drogově závislým ....

Vážení přátelé, takto může rozhodnout jedinec, nebo skupina jedinců, kteří jsou absolutně odtrženi od současné reality. Průměrně uvažující občan tohoto státu, by takto v životě nerozhodl.

0/0
11.1.2012 23:24

komentator-1

Re: Stát musí hradit léčbu drogově závislým ....

Vy to prostě nečtete celé, to je potom velmi těžké. Soud rozhodl, že pokud pacient přijme dlouhodobou a náročnou léčbu a jedinou překážkou v jejím absolvování je hmotná nouze, má mu tuto léčbu stát zaplatit.

Celkem závidím všem, kteří od klávesnice poznají, že léčba je zbytečná, že ti lidé nemají šanci. Měl jsem možnost seznámit se lidmi z komunity v Malé Morávce a vím, že se odtamtud hodně mladých vrátilo do normálního života i po spoustě let na fetu.

Uvědomte si prosím, že náklady všech drogových center hrazené státem nedosahují ročně ani zlomku nákladů třeba na prohrané arbitráže státu způsobené nekompetentností či zkorumpovaností příslušných státních úřadů. Tito nejsou ani pokutování, natož konkrétní lidé propuštěni a vy se tady čílíte kvůli pár milionům (v tomto konkrétním případě se bavím o 5k měsíčně na pobyt v léčebně, čili 60k ročně!).

Jasně že hodně těch lidí je ztracených, ale i těch pár, jimž je pomoženo a jsou zachráněni za ty peníze opravdu mnohonásobně stojí.

0/0
12.1.2012 11:35

terezav

Re: Stát musí hradit léčbu drogově závislým ....

jen taková malá otázečka - kolik procent drogově závislých není v hmotné nouzi?

0/0
12.1.2012 17:11

jbroz50

Re: Stát musí hradit léčbu drogově závislým ....

To je úplně jedno, jestli je léčba zbytečná nebo není.

Jedná se o to, že zde není žádná objektivní příčina léčby. Tento stav si dotyčná přivodila sama sobě svým životem a rozhodnutím, svým protiprávním jednáním. Jestli se chce léčit, tak ať si to taky zaplatí a když ne, tak ať jde dožít pod most.

Mimochodem, stejně tak bych nechal zaplatit celou léčbu i tomu, kdo je zraněn když útočí na někoho jiného apod.

(poslední medializovaný případ, kdy dva na Silvestra přepadli důchodce a ten se bránil střelbou - jeden je po smrti, dobrá, druhý pokud měl být léčen tak jenom pokud si to vše sám zaplatí).

0/0
26.1.2012 13:54

do cerna nasWany Bůh

asi tak....

//1gr.cz/u/disk/vomit-smile.gif

0/0
11.1.2012 22:35

vodnicivcechach2

jen tak dal

fakt to vedou super Rv

0/0
11.1.2012 17:39

Walldstein

Budeme jim hradit jejich léčbu..

Aha...takže kde jaká smažka už teď má ošetření v nemocnici zdarma protože má papír o hmotné nouzi. Ale to je málo...teď těm chudinkám budeme platit jejich "léčení" které má mizivou šanci na úspěch a pohybje se jen v řádu několika málo procent.Stát nemá na důchody pro lidi co makali celej život, nemá dost peněz pro matky na MD, ale pro feťáky má peněz dost..jak by řekl klasik: "Tak velebnoti a du blejt!"

+3/0
11.1.2012 15:40

kamil24

Re: Budeme jim hradit jejich léčbu..

Proto je lepsi, nechat je dal fetovat, delat kradezema skody, ohrozovat jine lidi a sirit nemoci?

Mozna by bylo vhodne, aby jste zacal pouzivat mozek a nepapouskoval hloupa hesla.

+1/0
11.1.2012 15:51

136N

Re: Budeme jim hradit jejich léčbu..

A Kamilku  jak k tomu příjdou třeba diabetici a invalidní občané kterým stát okleštil různé přízpěvky , kteří ke své újmě na zdraví po většině nepřišli vlastní vinou. Kdo nutil feťáky aby se dali na fet? Bylo  to jejich vlastní rozhodnutí .

0/0
11.1.2012 16:56

duch zavražděného iuose

hmm

všichni slušní na to doplatí, ale zároveň to vyjde levněji než je nechat se válet ve sr...ách. Svět je holt nespravedlivej

+1/0
11.1.2012 17:17

odhodlany_vlastenec

Re: hmm

Ne nechat je válet ve sr...ác, zavřít za ostnatý drát, protože ti už společnosti k ničemu nebudou, jen budou škodit slušným lidem ;-€

+1/0
11.1.2012 18:46

sluni-sluni

Re: hmm

samozřejmě, že je to demotivující - protože když makáš, tak budeš odměněn v případě nemoci kecama, že simuluješ, ale smažka je holt chráněná.. ta je chudinka a nesimuluje... takže makejte lidi, makejte...

0/0
11.1.2012 19:23

Já rád játra

Re: hmm

Vezneni prijde na nejakych 30 tisic mesicne, to leceni, jak clanek uvadi, 5 tisic a navic je tu jista sance ze se podari.

0/0
11.1.2012 19:33

Thorbear

Re: hmm

Projektil 9 mm je lacinější.

0/0
11.1.2012 21:59

jbroz50

Re: Budeme jim hradit jejich léčbu..

Ne, je mnohem lepší je zavřít do nějakého lágru a donutit je pracovat (něco co byly galeje). Samozřejmě je potřeba, aby je okamžitě za první krádež chytli a do toho lágru je zavřeli.

0/0
26.1.2012 13:56

vygbuhnij

Zajimave

Na kazdeho, kdo nikdy nepracoval, jen po uradech vyrvava dyzgryminacje, na kazdeho fetaka, ktery si za sve problemy muze sam, na ty penize jsou. A ze plno rodin, kde oba rodice pracuji, jde od vyplate k vyplate, modli se, aby mekdo neonemocnel, nebo nedostal vypoved, to je vlade ukradene.

+1/0
11.1.2012 15:36

Veska verze 1.02

Re: Zajimave

Vítej ve světě České republiky, světě, kde pseudohumanismus ruku v ruce dyskrymináciou.

0/0
11.1.2012 15:38

duch zavražděného iuose

hmm

Tohle je jenom v ČR?

0/0
11.1.2012 17:18

kamil24

Re: Zajimave

Jak uz to tak byva, veci nejsou az tak jednoduche. Sezente si nejake informace, nez budete tak smahem nekoho odsuzovat.

0/0
11.1.2012 15:52

136N

Re: Zajimave

Co pak na tom dát se na fet není jednoduché ? On je někdo nutí ? Vyhrožuje jim když se na fet nedají ? Je málo známo jaké to má následky ? Obhajuješ neobhajitelné

0/0
11.1.2012 17:02

odhodlany_vlastenec

Re: Zajimave

Jestli chcete sponzorovat feťáky, cikány a další, prosím, je to vaše věc. Ale bez mé povinné spoluúčasti.

0/0
11.1.2012 18:47

Já rád játra

Re: Zajimave

Sponzorujete je ted tim ze se nechate prepadat. Je lepsi kdyz se budou zalevno lecit nez kdyz vam zamorduji manzelku a pak je budete zivit dvacet let v kriminale.

0/0
11.1.2012 19:34

Veska verze 1.02

Každé smažce zlatou dávku a je po problému:)

+1/0
11.1.2012 15:29

136N

Re: Každé smažce zlatou dávku a je po problému:)

R^

0/0
11.1.2012 17:03

noorange

skvělý nápad, šlehej si, nič si zraví smažko, stát tě vyléčí

a máš to zadarmo, a to se vyplatí!!

0/0
11.1.2012 14:37

phdr.

Re: skvělý nápad, šlehej si, nič si zraví smažko, stát tě vyléčí

no, když se ti to líbí, proč ne. já si radši pro sebe zvolím trochu jiný životní styl, méně sebedestruktivní a sebestředný R^

0/0
11.1.2012 14:45

ArtistCZ

Spíš by jsme měli jít do přírody

zvedla by se nám všem nálada a nezatěžovali by jsme se nějakejma drobnejma pro feťáka, zvlášť když 56 miliard korun poputuje církvím!!! Taková zpráva o fetkách odvádí pozornost od těch důležitých věcí. Proboha 56 miliard, jim hrabe

+3/0
11.1.2012 14:26

mpscz

Re: Spíš by jsme měli jít do přírody

To je jen zlomek peněz oproti tomu, co z toho stát vytěžil od té doby, co jim ten majetek ukradl;-)

0/0
11.1.2012 15:04

Cenda22

Re: Spíš by jsme měli jít do přírody

a zlomek toho, co církve po staletí nakradly...

+4/0
11.1.2012 15:23

Veska verze 1.02

Re: Spíš by jsme měli jít do přírody

Zloděj ukradl zloděje a teď zloděj nakredenému vrací to, co nakradl od zloděje:-D

0/0
11.1.2012 15:29

terezav

proč?

0/0
11.1.2012 14:26

Mats Sundin

Těm co říkají, že si za to mohou sami !

Berte se nadhledem: Já zas nechci aby se platil inzulin a léčba

lidem s cukrovkou II. typu, protože nedodržují životosprávu, mají

nadváhu a nesportují! Nemocným se srdcem jejich léky, protože jí tučná

jídla! Kuřákům hospitalizace na plicním , protože kouří! Nemocným s

játry transplantace, protože se každý den nakoupí jak taška!

+1/0
11.1.2012 14:24

Mats Sundin

Re: Těm co říkají, že si za to mohou sami !

ale neříkám to, protože vím, že udělali chybu a litují toho. Každý v životě chybuje a když si pak uvědomí, že chybu udělal, lituje toho. Buďte lidi a dejte jim šanci. Peníze budou, my nebudem.V

+2/0
11.1.2012 14:25

terezav

Re: Těm co říkají, že si za to mohou sami !

jsou chyby a chyby! je na každém, aby si uvědomil důsledky svého jednání.... nebo jste snad pro, aby se odpouštěly vraždy, zlodějny atp., jen proto, že chybovat je lidské? Myslím si, že osvěta je docela veliká na to, aby si každý užívání drog řádně rozmyslel.... už před dvaceti lety byly informovány děti na zš, předpokládám, že toto se nemění; akorát někdo se toho dokáže vyvarovat někdo do toho spadne....

0/0
11.1.2012 14:34

Mats Sundin

Re: Těm co říkají, že si za to mohou sami !

máte pravdu, ale proč se tedy vrazi apod. zavřou na "X" let a pak propustí? Proč se tedy rovnou nepopraví? Náprava je totiž možná, jen dát lidem šanci ! A právě na tu šanci by měl mít každý nárok ( výjimka potvrzuje pravidlo )

0/0
11.1.2012 14:37

terezav

Re: Těm co říkají, že si za to mohou sami !

chycený vrah či zloděj se zavře a někteří navždy.... mají omezenou svobodu; feťk dostane léčbu zdarma, aniž by se přičinil a vyýsledky jsou spíše špatné; pokud se dostanete do vězení, máte vyhlídky na pracovní uplatnění velmi špatné, když fetujete, na rejstříku trestů Vám to nevyjede

0/0
11.1.2012 14:43

terezav

Re: Těm co říkají, že si za to mohou sami !

myslím si, že v současné ČR na nápravu má nárok každý; otázka ale je, kolik lidí se opravdu napravilo; řekla bych, že minimum; většina zlodějů krade dál, protože to mají prostě v sobě; u vrahů závisí na příčině vraždy, tam to není tak jednoznačné; u drogově závislých je to podle mě hodně těžké - tělo prostě závislost jen tak "nezapomene" a k návratu k drogám stačí hodně málo

0/0
12.1.2012 17:17

jmkb

Re: Těm co říkají, že si za to mohou sami !

A proč platit léčbu feťákovi, který jde na léčení jen proto, aby si snížil dávku a bohužel takových je většina.

0/0
11.1.2012 15:13

136N

Re: Těm co říkají, že si za to mohou sami !

Náš to velice zjednodušené , např: diabetes je možno zdědit po rodičích či prarodičích, obezita není jen z přžrání a lenosti ale i dědičná či poruch např. štítné žlázy , paradentoza taktéž může být dárek po rodičích atd. Věř že to není z mé hlavy ale by jsem takto varován lékaři. Na rozdíl asi těžko bude fetování dědičné  nebo vyvoláno poruchou některého tělesného orgánu . ( možná mozku )

0/0
11.1.2012 17:10

sluni-sluni

Re: Těm co říkají, že si za to mohou sami !

ano, bohužel ale o tom spousta lidí nemá ani páru, ale samozřejmě o tom dokáže velmi "fundovaně" psát...

0/0
11.1.2012 19:30

Mats Sundin

Re: Těm co říkají, že si za to mohou sami !

Oprava: berte s nadhledem

0/0
11.1.2012 14:26

terezav

Re: Těm co říkají, že si za to mohou sami !

ne kařdý s DM II. tapu je obézní a přejídá se sladkým; ne každý se srdečním onemocněním si za to může, protože jí tlustá jídla - není to tak jednoduché - řada z nich ano, ale je také dost, kteří mají jen super vlohy a tak nemoc propukne; ale feťákem se nikdo nenarodí, ani to není nijak geneticky podmíněné!!! Je nutno odlišovat obézní od nemocných a feťáky od lidí, kteří onemocní i při zdravé životosprávě

+3/0
11.1.2012 14:28

Cocotus_________Interruptus

Re: Těm co říkají, že si za to mohou sami !

Ad obezita a diabetes 2. typu - ano, "jen" více než 80 procent jich je obézních. Jinak, dle nejrůznějších studií genetické dispozice ovlivňují vznik drogové závislosti asi ze 40 - 60%.

0/0
11.1.2012 14:34

terezav

Re: Těm co říkají, že si za to mohou sami !

fajn, jak k tomu příjde těch 20%, co si to nezavinilo? Nelze kategorizovat dle nemocí; lze zavést jen to, že každý s BMI nad ____ /doplnit hodnotu/ si bude platit tolik a tolik, s BMI nad___ tolik a tolik - tohle by zabralo myslím na dost lidí a hned by se hlídali; je jasné, že existují i metabolické poruchy, kdy i přes minimální kalorický příjem člověk tloustne, ale lidé s těmito onem. by byli z obliga

co se týká závislosti - každý jsme v podstatě nějak "závislí" - někdo na sportu, někdo na drogách, někdo na čokoládě a někdo na pivu - jenže je na každém, aby byl schopen posoudit rizika spojená s užíváním tvrdých drog a na druhou se sportováním; u drogově závislých došlo někde k selhání - buď u nich samých nebo u jejich rodičů, protože se nedostatečně věnovali výuce

0/0
12.1.2012 17:10

Mats Sundin

Re: Těm co říkají, že si za to mohou sami !

souhlasím, je mi známo, že ne všichni za to mohou, ale snad chápete co tím myslím. Nicméně děti alkoholiků mají větší sklon k alkoholismu. Otázkou je, jestli je to dědičností nebo "výchovou"

0/0
11.1.2012 14:34

terezav

Re: Těm co říkají, že si za to mohou sami !

ok; nicméně si nejsem jista, zda-li děti alkoholiků mají větší sklon k alkoholismu; ve svém okolí znám jednoho alkoholika /dlouhodobě pijící/ - rodiče alkoholici rozhodně nebyli a děti nejsou taktéž /ale je to alkoholismus stále jistým způsobem ovádaný...

0/0
12.1.2012 17:14

Iva B.

Re: Těm co říkají, že si za to mohou sami !

deda byl sportovec, nikdy nekouril, nepil, dostal cukrovku ... babicka byla nemocna se srdcem, nekourila, nepila, sice nesportovala aktivne ale obezni teda rozhodne nebyla ... zrovna tohle bych nepausalizovala ... ten fetak si to veme sam o sve vuli ...

+2/0
11.1.2012 14:59

136N

Re: Těm co říkají, že si za to mohou sami !

Souhlas R^

0/0
11.1.2012 17:11

termin

hm, super

A andrologická péče v případě problémům s plodností není pojišťovnou hrazena vůbec. Opravdu výborné. Rv

0/0
11.1.2012 14:24

EasyR1.7

No paráda,

kam až tohle dojde...

Rv

0/0
11.1.2012 14:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.