Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Soud se zastal řidiče, který po nehodě neodhadl škodu přes sto tisíc

Krajský soud v Hradci Králové změnil rozsudek ve prospěch řidiče, který nepřivolal k nehodě policii. Účastníci o ní pouze udělali zápis s tím, že škoda nepřesáhla 100 tisíc korun. Servis ale nakonec u jednoho vozu napočítal dvojnásobnou škodu a pojišťovna chtěla rozdíl doplatit, informuje deník Právo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dobredo

A

co to vlastně znamená pojem "totálka" pro mě jako majitele bouraného vozu? Dejme tomu mám starší vůz cca 10 let a "drobný ťukanec" pojišťovna vyhodnotí jako totálku (dejme tomu rozbitý nárazník a světlo). Auto je normálně pojízdné Já si náhradní díly seženu starší na vrakovišti a práci si udělám s kamarády sám? Kde je problém? Není totálka jako totálka, Rozlišuje pojišťovna, jestli je "totálka" (auto je nepojízdný vrak-šrot) a "totálka" (ťukanec", ale oprava v servise převyšuje aktuální cenu vozu??? ale s autem se dá jezdit). Vysvětlí mi tohle někdo? Myslím, že pro méně majetného člověka, který ale potřebuje nutně jezdit, je tohle celkem důležitá otázka.

0/0
12.1.2012 10:29

LiborAxel

Mno

jen taková maličkost-taky se může stát že máte škodu 70tis ale servis si napočítá dalších 40tis za práci dle hodinové sazby.Znám servisy co si napočítají výměnu žárovky na 700kč- za půl hodiny práce.Taky jsem zažil že mi auto opravili za půl dne a zaplatil jsem dle sazby za dva dny protože si tam nechali auto stát.Smluvní servisy pojišťoven to je kapitola sama o sobě.Nehledě na to že i když si platíte povinné a havarijní jako mám já a to dost vysoké tak se v případě pojistné události dostanete do pozice že pokud přesně nevíte na co máte nárok tak vás natáhnou třeba na tom že vás neinformují na to že máte nárok na bezplatné náhradní vozidlo,odtah,ubytování atd.Taková je úroveň služeb našich pojišťoven u nás-využívání neznalosti nebo lenosti přečíst si smlouvu a zásadně v případě nehody nepřipomínat klientovi na co má nárok.Hlavní jsou zisky,vzpomínám na reklamu jedné pojišťovny- uzavíráme škodu do tří dnů-když přišlo na plnění trvalo 5 týdnů a stálo mě tak 300kč jen za telefon.Asi tak.

0/0
11.1.2012 22:15

oprudil12

i k malé nehodě zavolám policajty , od toho tu jsou !!

a tento příklad to jen potvrzuje !!

0/0
11.1.2012 15:40

mystery

Re: i k malé nehodě zavolám policajty , od toho tu jsou !!

To můžeš, ale oni se na tebe vybodnou.

0/0
11.1.2012 16:57

tetek.

Tak každý šofér aby si dle státu udělal tak

5 letou školu mechanika + praxi, ne?! Uf...#$%@^"%$

0/0
11.1.2012 15:13

modrozlodějskej fógl

Re: Tak každý šofér aby si dle státu udělal tak

No dle státu ne, ale podle soukr.pojišťoven!Které dělají vše proto aby nemusel platit.Nehledě na to, že o vině nebyl spor.Tak co by na tom vyřešila policie??

0/0
11.1.2012 20:01

tetek.

Re: Tak každý šofér aby si dle státu udělal tak

Tak proč najednou musíš platit poldy, když je chceš přivolat k nehodě? Dříve celý takový policejní výlet platil stát z daní. Zákony se píšou v parlamentu, ne v pojišťovně.

0/0
12.1.2012 12:06

sirinx

servisy

To jsem pred par lety taky zavinila nehodu typu tukanec - nejvyssi skoda byla na mem aute. Auto melo havarijko, ale servis vycislil skodu na 110kKc, coz bylo pres limit a dle pojistovny tedy totalka. Chtela jsem si auto nechat, tak jsem navstivila jinej servis, kde jsme se pri predbeznem odhadu opravy dostali pod 100k uz na prvni polozce --- v aute svitila kontrolka pasu, protoze bouchla patrona a pas nesel vytahnout. Ti tupci z Freye mi tvrdili, ze to je kontrolka airbagu a ze to znamena, ze se bude muset vymenit jeho ridici jednotka, ktera stoji 18k. U konkurence jednak odhadli cenu tehle jednotky na 13 a druhak tvrdili, ze to zrejme budou jen patrony. Jo, byly.

Mohla jsem mit auto opraveny z novejch dilu, takhle tam mam neoriginalni svetla a vyklepanej plech. Diky, Emil Frey, nevermore...

0/0
11.1.2012 13:13

Antonín, topič

Re: servisy

Nechápu, jak souvisí změna servisu s neorigo světly a vyklepaným plechem!

0/0
11.1.2012 15:13

sirinx

Re: servisy

Kdyby u Freye spravne odhadli cenu (kdyby ceny dilu byly aktualni = nizsi nez uvadeli, a kdyby tam nepocitali ridici jednotku za 18 tycek, ktera se menit nemusela), mela jsem tam dnes originalni dily, protoze bych se cena vesla do limitu pojistovny - takhle to bylo na totalku.

0/0
11.1.2012 16:49

dobredo

Re: servisy

A to je přesně otázka co mě zajímá???Pokud se vejdu do limitu pojistného plnění, můžu si říct že chcu prachy od pojišťovny a opravu si zařídím sám?? bez žádného servisu (třeba doma v garáži s kamarády a díly si posháním na vrakovišti).

0/0
12.1.2012 10:35

Honza - Florida

Re: servisy

mělo by to tak být. Pojišťovna buď platí reálné náklady na opravu dle faktury ze smluvního servisu nebo máte možnost si nechat vyplatit peníze dle rozpočtu. První možnost je značně nevýhodná u starších aut, protože pojišťovna uplatní amortizaci dle stáří, takže člověk pak doplatí rozdíl ze svého. A to je většinou u smluvních servisů docela dost. Druhá možnost je super když je auto stále pojízdné, ale nechcete utrácet za orig. nárazníky světla a pod. To přijde pán od pojišťovny, podivá se na auto, na nebe a pak s palcem v puse vycucá nějakou sumu. A ta je vyšší než za kolik koupí garážový servis plastový nárazník z čínské výroby a namontuje vám ho.

0/0
12.1.2012 12:06

Antonín, topič

No a co na to likvidátor?

Nebo ten se taky už procesu neúčastní?

0/0
11.1.2012 12:55

good_luck!

Pojišťovna

dle mého názoru by měla pojišťovna mít na hot line a jejich pracovník by měl přijet, pokud svému klientu nedůvěřuje... Policie má povinnost od odhadnutých 100 tis. nahoru, takže když jsem do limitu a s protistranou se dohodnu, je to zájmem pojišťovny si prověřit viníka. Ne zneužívat postavení generála po bitvě by měly soudy přistupovat přesně takto, jako u tohoto rozsudku

+1/0
11.1.2012 12:48

good_luck!

Re: Pojišťovna

omlouvám se za češtin, psal jsem to na třikrát....

0/0
11.1.2012 12:49

AsistentprofParkinsona

Práva na spravedlivý proces

Opravdu dobré. Soud první instatnce rozhodne a odvolací soud rozsudek totálně změní.  Tedy jak mohu mít důvěru , že soudní rozhodnutí bude spravedlivé, když soud rozhoduje pouze dle svého nejlepšího svědomí. To rovnou může zrušit zákony. Vždyť jsou totálně nekvalitní a soudy si poraděj i bez nich;-D

0/0
11.1.2012 12:37

Šimpy

Neřešme jen pojišťovnu,

ale ptejme se i na servis, který opravu provedl. Jestliže byl poškozen jen nárazník, reflektory a kapota, případně blatník, tak nechápu, co na tom stálo přes 240 tisíc, i když vezmu v úvahu přelakování oněch dílů. Je zde jasně uvedeno, že netekla z vozu žádná kapalina, řiič normálně odjel, tudíž motor byl zjevně v pořádku a to včetně chladiče. Tedy z logiky věci vyplývá, že ani náraz nebyl tak silný, aby se dostal až k chladiči nebo dokonce poškodil přední nápravu. Proto je zcela pochopitelné, že řidič se domníval, že výše škody 100 tisíc nepřesáhla. A najednou mu servis spočítá více než dvojnásobek;-€? Tady něco dost nesedí...

0/0
11.1.2012 12:05

wr42

Re: Neřešme jen pojišťovnu,

Co treba hnuta naprava i s drzaky v karoserii? Odjedu, ae pneu mi vydrzi 800km a je z ni slick. Rovnani kastle, vymena napravy...k tomu ta kapota, svetla, chladic taky muze byt jen skoro zniceny, ne prorazeny...ja auto nevidel, ale asi na rozdil od vas nemam na stole kristalovou kouli, nemam z ceho vestit...

0/0
11.1.2012 12:07

Marek71cz

Re: Neřešme jen pojišťovnu,

To vůbec ani nemusíš tušit, co vše je zralé na výměnu (opravu), pokud nejsi mechanik a neuděláš podrobnou prohlídku po nehodě. A takhle z popisu účastníků může na drahý servis nadávat jenom člověk neznalý (mírně řečeno). Servis to vše určitě dopodrobna rozepsal na fakturu a pojišťovna si to určitě zkontrolovala, když to platí. Takže v tomto bych problém neviděl.

Taky jsem měl jenom "ťukanec" zepředu, kromě viditelných věcí tam byl ještě prasklý chladič, oba airbagy a najednou je z toho totálka... se to nezdá :-) Na druhé straně, dal jsem si to pak opravit mimo oficiální servis, díly sehnané z druhé ruky a podobně a cena byla poloviční oproti odhadu pojišťovny. Jenomže to byla moje vina. Pokud někdo bourá ne svoji vinou, tak je jasné, že si dá udělat opravu na náklady pojišťovny do značkového servisu a na cenu se nehledí.

0/0
11.1.2012 12:53

Fido

Re: Neřešme jen pojišťovnu,

Ono tam toho může být spousta co není zvenku vidět. Křivá nebo prasklá chladičová stěna, chladič klimatizace (to v zimě nepoznáte a ani neteče), hnuté uchycení nápravy nebo celá karoserie, ....

0/0
11.1.2012 15:54

radaumacher

Re: Neřešme jen pojišťovnu,

Tady nesedí především váš zcela hovězí pocit, že všechno víte nejlíp z jednoho novinového článku a ještě máte navrch pocit, že všichni potřebují slyšet váš vyblitý panázor.

0/0
11.1.2012 18:21

Karlos BS MC

dobrá rada

volejte vždycky k dn policii. jsou placení z našich daní, tak ať se snaží.

0/0
11.1.2012 11:45

malý červ

Re: dobrá rada

na jejich provoz si půjčujem, tak ať nám ten dluh pěkně roste

0/0
11.1.2012 12:01

987654321

Re: dobrá rada

No daně neplatím proto, aby poskytovala policie servis pojišťovně. Zato pojišťovně platím peníze proto, aby nahradila škodu, která může vzniknout. Takže ať pojišťovny vykopou likvidátory z kanceláře na ulici a objížděj nehody. Platím jim dost peněz, tak ať hnou zadkem. Má pojištěný  osobní auto dodávku, motorku. Za každý platím, a přitom jedu vždy jen s jedním vozidlem, ještě jsem za 30 let co jezdím zaviněnou nehodu neměl. Samozřejmě se to může nekdy stát, nikdo není neomylnej. Tak ať za ty penízepojišťovna předvede neco dalšího než je budování nové kancelářské budovy v Praze.

+1/0
11.1.2012 12:12

Black Out

Pojišťovna

Tak copak to bylo za pojišťovnu? Pročpak nám nenapíšete, kteří dobráci to jsou. Když se to dostatečně zpopularizuje, každý kdo nabourá někoho z téhle pojišťovny bude volat policii i poškrábanýmu nárazníku a ani ten nabouraný z takových zdržení nebude mít radost. Brzo nebude chtít mít nikdo nic společného s touhle pojišťovnou...

+4/0
11.1.2012 11:25

bembinka

Re: Pojišťovna

Dělají to všechny pojišťovny... A volat policii ke každé nehodě není na škodu - můžou odmítnout přijet, ale vy budete mít alespoň k dispozici záznam, že jste je volal a v tu chvíli nemůže s pojišťovnou nikdy vzniknout problém popsaný v článku....

0/0
11.1.2012 12:28

Ducharovic

Re: Pojišťovna

A co takhle vyžádat si na místo likvidátora vaší pojišťovny - nebo máte pocit, že jim platíte málo a že za vaše peníze dělají dost?

0/0
11.1.2012 14:56

bembinka

Re: Pojišťovna

likvidátoři k nehodám nejezdí...

0/0
11.1.2012 15:40

Ducharovic

Re: Pojišťovna

Ale měli by - místo toho, aby si dělali z policie bezplatný servis...

0/0
21.1.2012 12:44

ppelc

Ale to hlavni

ktera pojistovna se takto chova ke svym zakaznikum, jsme se nedozvedeli. To si rikate novinari?

0/0
11.1.2012 10:39

Naked and petrified

A jeste jednou, dohleda nekdo toho veleducha...

...ktery tuhleh ovadinu s nutnosti odhadu vyse skody ridicem, zavedl? Normalne maji ridici volat policii ke vsemu, co je evidentne vic nez obema stranami uznana nevyznamna skoda, policie to minimalne zapise a je o tom aspon nejaky zaznam. To vyhrozovani policii uhrazenim vyjezdu u malych skod, je jen trumfem pro notoricke bourace a pojistne podvodniky.

0/0
11.1.2012 10:31

míras

Kdyby jenom to...

Je milé, když se dozvíme, že naši poslanci něco opět evidentně schvalovali řití. Nemilé je, že tento problém je v tom zákoně jen jeden několika, protože to dělali zjevně lidé, kteří o praxi nemají ani ánung. Jen jsem zvědav, kdy se projeví ty další problémy. Tak ty dva hlavní.

Pokud spolu sepíšete záznam o nehodě, jeho právní vymahatelnost je prakticky nulová. Tedy viník odjede domů, pojišťovně nic neohlásí a vy se s ním můžete soudit, To se povleče několik let, dotyčný bude do omrzení tvrdit, že tam nebyl, nic nepodepsal, vše jste na něj narafičili.  Kamarád je advokát a má na stole takových případů jen v Ústí nad Labem a okolí asi 30.

+2/0
11.1.2012 10:19

míras

Re: Kdyby jenom to...

Druhé problém nastane, když řídím služební vozidlo, sepíšu záznam a po několika dnech nahlásím pracovní úraz.  Ten je nepromlčitelný, takže co? Záznam je neplatný? Musí to dovyšetřit policajti? Neuznat pracovní úraz? Halt naši poslanci, to jsou velemyslitelé.

0/0
11.1.2012 10:25

obcan_CR

Povinne katalogy + naradi

Je to priprava na novou vyhlasku, ze povinnou vybavou kazdeho vozu bude katalog nahradnich dilu a montazni sada na odstrojeni auta. V autoskole pak bude jedna pocetni otazka, aby to ridici umeli secist ;-D Jdu si koupit kolo a teple obleceni :-)

0/0
11.1.2012 10:05

ProsteJenda

Oprava Subaru 240 tisic

;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
11.1.2012 10:02

dědeček

Re: Oprava Subaru 240 tisic

Když máš známého v servisu, tak je to i s generálkou motoru.

0/0
11.1.2012 10:05

ProsteJenda

Re: Oprava Subaru 240 tisic

Spis s prerazenim VIN na jine auto  za tuhle cenu ;-D

0/0
11.1.2012 10:06

rafol

Konecne

nekdo uredne dokazal, ze urcovani skody na ulici je nesmysl. To by museli privolat misto policie soudniho znalce a ani ten by se asi nestrefil presneji, nez v radu desitek procent.

+1/0
11.1.2012 9:54

nepetr

Re: Konecne

To by jste musel auto na místě odstrojit a sepsat všechny poškozené díly. Soudní zalci jsou kapitola sama pro sebe.

0/0
11.1.2012 9:56

dědeček

Re: Konecne

Není to nesmysl. Nesmyslem je smýšlení pojišťovny, že škoda se rovná nákladům na opravu. Ale ty jsou samorřejmě vždy mnohem vyšší.

0/0
11.1.2012 10:04

phdr.

Re: Konecne

škoda se rovná nákladům na opravu a náklady na opravu jsou vždy vyšší než škoda, která se jim rovná. moc pěkný logický nonsens ;-D

0/0
11.1.2012 11:00

Antonín, topič

Re: Konecne

Náklad na opravu = nový díl a práce

Škoda = hodnota starého dílu a práce

Osobně si ale myslím, že škoda = náklady na uvedení do provozního stavu jako před nehodou. Tj. měl jsem chladič, který netekl, chci chadič, který neteče. Že musí být nový? No to není moje starost, ale viníka.

0/0
11.1.2012 12:59

lithium

Re: Konecne

pravdu máte jen částečně. Jedním z principů pojištění je, že se na něm nesmí vydělat. To znamená, že pojišťovna z poškozených dílů odečte jejich opotřebení dle stáří vozidla. Práci a lakování většinou platí celou (ale i zde jsou samozřejmě vyjímky). No a pokud částka uhrazená pojišťovnou na opravu nestačí, pak máte možnost žádat po viníkovi nehody aby Vám doplatil rozdíl. Problém je, jak to z něj dostat ...

0/0
11.1.2012 20:45

Honza - Florida

Re: Konecne

ale v praxi se na platbě paušálem od pojištovny u starších aut vydělává

0/0
12.1.2012 12:10

Labia Majora Zemanová

Labia Majora Zemanová pro iDnes.cz

V servisu sou asi borcíííí co dokážou ze škrábance udělat totálku ;-D

0/0
11.1.2012 9:53

nepetr

Re: Labia Majora Zemanová pro iDnes.cz

Pokud máte auto staré 10 let a Japonské výroby  není to nic těžkého;-D

0/0
11.1.2012 9:55

dědeček

Re: Labia Majora Zemanová pro iDnes.cz

on se dá škábanec vyrovnat, vykytovat a natřít nebo vyměnit ceý škrábnutý díl.

0/0
11.1.2012 10:00

dědeček

Jak mohl vůbec okresní soud dát zapravdu pojišťovně ?

Všem je známo již desítky let, že škoda na vozidle se nerovná nákladům na opravu a tedy ji nikdo s náklady na opravu nemůže stotožňovat. Takového soudce by měli hned vyhodit. Tohle by měl znát totiž každý právník, policista i řidič.

0/0
11.1.2012 9:50

nepetr

Re: Jak mohl vůbec okresní soud dát zapravdu pojišťovně ?

Když je tedy škoda na vozidle 60 000,- oprava nemůže stát 60 000,- ale třeba 40 000,- nejste vy náhodou ředitel některé s pojišťoven?;-D

0/0
11.1.2012 9:53

dědeček

Re: Jak mohl vůbec okresní soud dát zapravdu pojišťovně ?

Tím jsem samozřejmě myslel opak. Škoda na vozidle je vždy menší, než náklady na opravu. Ty ji totiž mohou až několikrát převýšit.

0/0
11.1.2012 9:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.