- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Prohlédl jsem 4 níže popisované nové výtahy z 5, z kterých 3 pravidelně zlobí, a všude je jen logo dodavatele, dokonce je naprogramováno i v počítači. Výrobce neumím dohledat. Dokumentaci nemám k dispozici. Na ovládacím panelu je logo "MP lifts", což je španělský výrobce výtahů. Vzhled kabiny ale neodpovídá kabinám v jeho katalogu. Pak jsem našel Výtahy Velké Meziříčí, kde vyrábí výtahy odpovídajícího vzhledu. Mám velké podezření. Tady patrně vyrábí kabiny a patrně i celé výtahy, které hodnotím jako velmi poruchové. Mají tisíce instalací v ČR prostřednictvím mnoha dodavatelů. Bude to patrně skládačka levnějších dílů z Česka a elektroniky ze Španělska. Neumí mi mé podezření tady někdo potvrdit?
Byl jsem v domě, kde zvolili výtahy od Schindlera. Na první pohled je kvalita někde jinde. V životě neslyšeli, že by nové výtahy měly právo na prvotní dobu "hájení", kdy budou pořád v poruše.
Podle ceníků pár firem je bezproblémová životnost nových výtahů uvažována na 10 let!
Máme do podzemních garáží vjezd přes elektricky ovládaná vrata. Zlobíme se s nimi tak 5-8 let. Spravuje je a platí radnice a děsně milují, když si pořád stěžujeme. V podstatě jsme ve válce s radnicí díky nefunkčním vratům do garáže.
Vrata nejdou otevírat, věčně je problém prý se zdvihacím lanem. Dokonce nám měnili dálkové ovladače, tedy, proběhla oprava výměnou elektroniky. Otevřená vrata stále zůstávají v nedefinovaném stavu otevření. Nejprve jsem si při průjezdu urazil úchyt na střešní anténu a zdeformoval střechu, od té doby mi teče do auta. Posledně jsem si orval lak na střeše. Pravidelně jsou vrata v poruše, auto máme lapené v garáži a nevyjedeme do práce...
A jak tak hledám výtahy, ta vrata patrně vyrobily Výtahy Velké Meziříčí, největší výrobce výtahů v Česku! V tom případě odhaduji, že nás brzy čeká vlna havárek výtahů a nucená výměna nyní nově pořizovaných výtahů.
Výtah v našem vchodě funguje už nějakou dobu výhradně na výjimku a někdy se jím fakt bojím jet. Nejhorší na tom je, že máme neschopnou domovnici, která nedokáže nic pořádně zařídit a vůbec s náma nekomunikuje. Když jsem jí začátkem minulého roku nechávala ve schránce zprávu, že jsem místo do 6. patra vyjela opakovaně až do 7. či 8. a výtah pak už dolů nesjel, nic se nedělo. Asi o měsíc později další oznámení o porouchaném výtahu, nic. Až když jsem asi po čtvrt roce nulové reakce ze strany domovnice a špatného fungování výtahu napsala na družstvo, tak jsem se dozvěděla, že vyhořela rozvodnice a čeká se na opravu. Ta přišla až někdy v srpnu. Podle toho, co nám domovnice říká na schůzi družstva, by nový výtah stál asi milion, což se zaplatit dá. Jenže to ne, to se bude čekat, až to s někým spadne a mezitím se budou vrážet šílený prachy do dalších a dalších oprav!
Která dokonce řeční na schůzi družstva? Já nazvat naší předsedkyni samosprávy (resp. SVJ) domovnicí, tak bych zcela chápal, že se mnou nebude rok či dva mluvit.
Naše předsedkyně řeší náš výtah také s dost podivným výsledkem. Ale když jsem jí vyzpovídal, bylo to na ochotě - neochotě výtahářů náš starý výtah opravovat. Do větších oprav se jim nechce. Tak to jen vždy rozchodí a nájemníci mají oprávněný pocit, že to pořád zlobí. Spějeme k výměně za nový z důvodu neochoty výtahářů. A to teprve budou vyhozené peníze.
Přitom máme výtah s vnitřními dveřmi. Domnívám se, že výměna za euro-výtah není nutná.
Dům by měl mít nějakého správce či domovníka, ten by to měl mít aspoň podle mého názoru v merku. A pokud spadáte pod družstvo, tak případně se zkusit zeptat i na družstvě...
…..ideální schod pro unijní boty a unijní krok je široký 29,5cm při výšce 14,3cm se sklonem 2,5° a rádiusem 5cm. Materiálem je tvrzený kámen, od roku 2020 se dle vyhlášky XY bude nahrazovat zlatem. Důvod: příliš mnoho rozbitých tlam a polámaných hnát.
To zas budou čekat do doby něž ten výtah s někým spadne.
Nám vyhořela u výtahu fungujícího na výjimku rozvodnice a na opravu jsme čekali půl roku... Během něj jsem se nechtěně několikrát svezla až do 8. patra namísto do 6...
V Paříži jezdí výtahy, které slouží lidu již sto let a nikomu to nevadí. Mají doklad o technické způsobilosti. stejně tak i v Lisabonu kde mají navíc jako v San Franciscu i stoleté tramvaje a taky to cestující přežijí. U nás však se výtahová lobby bude cpát do výměn - paneláky se nestaví a nemají komu prodávat. Tak začnou strašit jako kominíci.
Včera vyšla příloha HN o hospodaření Prahy. Nákupy tramvají, metra a kdo ví čeho ještě šroubují výdaje, po ulicích jezdí asi deset druhů moderních tramvají a přitom ty staré sloužily na přesun z místa A do místa B docela dobře a sloužily by i dál, jen se holt musí čas od času udržovat. U nás se vše po nějaké době zahodí, aby se mohlo koupit nové. Samozřejmě, že k tomu patří nějaká obálka nebo kreditka ke kontu ve Švajcu. Vyhazuje se z obecních peněz, aby se pár individuí mohlo napakovat. A ne jen ti úplatní úředníci, ale třeba taktéž výrobci a kontrolenkové technické způsobilosti - v tomto případě výtahů
jezdi Schindler opravovat vytah pomalu kazdych 14 dni Pres vytahy nejsem, tak nevim, jestli si mam myslet, ze jen neco osolichaji, jen proto, aby mohli prijet zase. Ale asi neni normalni, aby den po oprave vytah vydaval divne zvuky, nedojizdel do patra (onen zminovany schod), ci zustal rovnou viset mezi patry...takze na vine bude zrejme technika a firma.
A že se jim ty zákony/vyhlášky/předpisy podařilo pěkně pokroutit, že? (Při "neúplatnosti" našich zákonodárců to možná až taková dřina nebyla) Třeba se jednou dopracují k výměnám/rekonstrukcím výtahů stejně, jako to je u autolékárniček. (Jen tak na okraj, na STK jsem narazil na ču...(paci, paci, pacičky, zahrajem si na dukáty, dětičky), u kterýho jsem musel u novýho auta poškodit originální balení Ford, aby si on mohl kontrolovat náplň a expirační doby u obvazů!)
"Přesto jsou nehody způsobené technickým stavem výtahů spíše výjimkou. "
.
Tím je řečeno vše. Ale proč nedat práci nějakým firmám, že? Potom se zaměříme třeba na balkóny? Já nevím....třeba na výšku. Něco ve smyslu, že odborníci zjistili, že dosud normovaný výška zábradlí je nevyhovující, neboť populace pořád vív a víc roste, tudíž je potřeba zábradlí na všech balkónech vyměnit nebo upravit tak, aby byla vyšší o 5 cm. Média uveřejní nejdřív pár článků, jak jsou dosavadní balkóny nebezpečené a že jsou ohroženi vaši blízcí a už to frčí. Známe to, ne?
Vždy, když se mě někdo zeptá, proč se to musí vyměnit, když to 30-40 fungovalo, tak se zeptám já - Kolikáté auto máte za těch 30-40 let? A proč je měníte, určitě by jezdili se správnou údržbou pořád.
Druhá věc je, že jsem se už setkal s případem, kdy si neviditelný způsobil "úraz" v nevyhovujícím výtahu a chtěl odškodnění, na které se pravděpodobně složili obyvatelé (nemám zprávu o tom, že by to zaplatila pojišťovna). A o tom to je - pojišťovnám se platit nechce.
PS:Nejsem výtahář a s výtahy nemám nic společného.