Diskuze

Na Galapágách chtějí oživit vyhynulou obří želvu. Našli její DNA

Američtí vědci vystopovali na Galapágách vzácný druh obrovské želvy, o němž se předpokládalo, že vyhynul před 150 lety. Genetický vzorec želvy sloní našli v DNA jejích hybridních potomků. Badatelé doufají, že se jim podaří vyhynulý druh plazů zpětně vyšlechtit.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

10. 1. 2012 13:34
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti

Matka Příroda

10. 1. 2012 13:46
Re: Proč to bude trvat několik generací?

Protože bude potřeba několika generací, než dosáhneš křížence, který už bude mít většinu svého genofondu z původní želvy sloní. Máš to ostatně stejné jako s divokým evropským koněm tarpanem, který vyhynul na počátku 20. století. Již krátce po jeho vyhynutí se začalo se zpětným křížením koní, u nichž se vědělo, že jsou potomci divokých koní a byli jim stále podobní. Výsledkem je bohužel plemeno koně, které tarpana stále jenom připomíná - má jeho barvu, ale pořád např. dlouhou hřívu a trochu jinou stavbu těla. A to už trvá spoustu desetiletí a generační doba koně je kratší než generační doba obřích želv.

0 0
možnosti

Septisin

10. 1. 2012 12:42
...

Bylo by lepší psát, že byla vybita, než že vyhynula....

0 0
možnosti

Hrabě Monte Cristo 2011

10. 1. 2012 11:01
Bůh stvořil některá zvířátka krásná a některá originální

Vzhledem k tomu, že v minulosti byla na planetě daleko větší rozmanitost, je to opět v rozporu z darwinismem neboť ten učí že se vše postupuje směrem vzhůru. Na vlastní oči vidíme pravý opak. Většina živočišných druhů vyhynula za biblické celosvětové potopy. VR^

0 0
možnosti

Matka Příroda

10. 1. 2012 13:41
Re: Bůh stvořil některá zvířátka krásná a některá originální

1) Darwinismus neučí, že vše postupuje směrem vzhůru. Darwinismus učí, že vše postupuje, a popisuje mechanismy, jak se to děje. Není žádné "vzhůru" či "dolů".

2) Žádná celosvětová potopa poslední přinejmenším miliardu let nebyla. Ty organismy během těch miliard let vyhynuly postupně. S biodiverzitou je to ostatně ošemetné - na počátku prvohor učitě byla nižší než dnes, protože chyběla většina suchozemského života. Na konci prvohor už souše překypovaly životem, ale pak přišlo masové vymírání na konci permu. Další bylo na konci triasu, pak na konci křídy, pak s biodiverzitou hodně zamávalo střídání dob ledových a meziledových a v poslední době i člověk. V mezidobí mezi těmi katastrofami biodiverzita spíše narůstala až do určitého bodu, kdy začala stagnovat, než přišla další "katastrofa".

0 0
možnosti

chudy lekar

10. 1. 2012 10:56
Cilanum preji hodne stesti v usili

a jeste vice bojovych plavidel kolem Galapag, ktere by ty velmi nemoudre ekoaktivisty odhanely...

0 0
možnosti

cannibal_aj

10. 1. 2012 9:47
Jurrasic Park

Jo, JO, Jo, já se tak těšil ;-DR^

1 0
možnosti

Mo_Berg

10. 1. 2012 9:42
Důvod?

0 0
možnosti

chudy lekar

10. 1. 2012 10:57
Re: Důvod?

Galapagy jsou unikatni ekosystem. Ta obri zelva chybi v clanku retezce. Vyhubil ji clovek, nevyhynula sama. Proc ne? Hlavne, aby ke Galapagum nepousteli ty zelene silence!

0 0
možnosti

perme je a žerme je

10. 1. 2012 9:20
Vyhynula

Proč uměle oživovat něco co není schopno přežít.Na této planetě vyhynulo 99,99 procent živočichů a rostlin.Proč se staráme o krávoviny?Příroda si to vyřeší sama bez nás.

2 0
možnosti

Eizo

10. 1. 2012 9:23
Re: Vyhynula

ano, třeba lidi ;-)

0 0
možnosti

Byl jednou jeden kral

10. 1. 2012 9:03
hezke

je videt ze lidstvo resi problemy hezky od nejvaznejsiho po ten nejmene zavazny :-/

0 0
možnosti

Eizo

10. 1. 2012 9:09
Re: hezke

ne každej potřebuje řešit "Tvoje" problémy

0 0
možnosti

arnost-ek

10. 1. 2012 9:01
Ideální

Vidím to na grant z fondů  EU, tak 10 mil. € ročně. Každý rok se zapíše pár želvích mláďat  a možná za ani ne 100 let budeme mít první želvičky, o kterých prohlásíme, že sice nejsou ty vyhynulé, ale zato hezky zdegenerované důsledným výběrem  a chovem v malé skupině.

1 0
možnosti