- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zase nějaký vymyšlený blud. Nejlepší odhlučnění jsou ,zakrytá kola vagonů v kombinaci s valy navršené zeminy po obou stranách kolejí a za nimi vysázenými keři a stromy. Bohužel s betonovými pražci hluk narůstá a nepomáhá ani čtyřmetrová betonová zeď.Vím z vlastní zkušenosti. Máme dům a v něm byt ve 3.p. 50 metrů od zrekonstruované trati Plzeň-Cheb. Hluk z vlaků je o mnoho horší než byl před rekonstrukcí. Betonová clona kterou zbudovali je asi o 50 m kratší než by bylo potřeba. Šetřili.
Obraťte se na Hygienika a požadujte přeměření, plus projektovanou hlukovou mapu.
Dostaví, když vytrváte.
Takže opět podle hesla, drahou stavbu zbourat a postavíme něco levnějšího
v Pardubicích bych byl velmi vděčný a bylo by mi úplně jedno, že se cestující nemohou kochat běžným svinčíkem, který mají nádražáci podle kolejí.
Jestli nemaj ten bordel podel koleji spis pardubaci...
Česká firma Prokop Rail teď přišla s projektem nízkých protihlukových clon, které by mohly betonové zdi nahradit. Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/hluku-z-vlaku-brani-vysoke-betonove-zdi-stacily-by-jen-metrove-clony-1jc-/domaci.aspx?c=A120108_105929_domaci_jj
kdyz se se udela trat kvalitne tak neni ani tak hlucna. Bydlim tak 200m od trati a jediny co slycham je, kdyz obcas projede dieslak, to jsou hrozne nizky frekvence a je to fakt neprijemny a je to slyset i pres zavreny okno. Ale kdyz bezne jezdi moderni elektriky, tak to maximalne zasvisti.
Jestlipak by to slo jest snizit pomoci travy v kolejich (jako tramvajovy cesty) nebo nejakyho krovi. Nebo maj naridit tizsi kolecka :)
Tráva v železničních kolejích je problém, protože voda značně degraduje vlastnosti železničního svršku. V tramvajové trati voda až takovým problémem není, neboť je okolí svršku zpravidla zakryté (voda je odváděna kanalizací), jednak tramvaje (T3 a deriváty) mají zhruba třetinový až čtvrtinový nápravový tlak.
Další problém, proč nemůže být traťová kolej zatravněná, je zapezpečovací zařízení, neboť by docházelo skrz vegetaci (a její půdní substrát) k svodu tzv. fritovacího napětí, a zabzař by nepracovalo spolehlivě.
Bariéry, chránící pole a louky, jsou vskutku úsměvné a na trati Praha-Benešov je jich povícero, nejen u Benešova. Vypadá to, že někdo potřeboval utratit peníze a postavil je i tam, kde nemusel. Jinak kdo chce sledovat krajinu, ať jezdí Elephantem a sedá si nahoru
Slon mě doveze nanejvýš do Benešova. Co ale mám dělat, když jedu rychlíkem (no... rychlíkem) do ČB?
Buď místní obyvatelé nebo naši známí ekologové. Nedávno takový případ byl. Za pomocí médií dosáhli obyvatelé blízko trati, že se bariéra postaví. A ejhle, za nějaký čas si v těch samých pořadech stěžovali, že jim na zahrádky nesvítí sluníčko. Podotýkám, že ta trať tam stojí desítky let, takže pokud tam něco kupovali nebo stavěli, tak jim muselo být jasné, že tam úplné ticho nebude.
Bydlím na kolejích hned vedle trati a hluk jsem přestal vnímat zhruba po čtyřech dnech. Opravdu mi to nepřijde jako něco až tak závažného. Větrák který nám tam hučí sice potichu ale skoro pořád je daleko horší
Jel jsem jednou z Ostravy do Čadce a od Českého Těšína na hranice, jsem se díval místo na Beskydy na škaredé zdi u trati
To je taková malá domů pro stavební firmy. proto se staví vlastně všude.