Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlaku selhaly na trati z Kořenova brzdy, řítil se přes tři zastávky

Na nejstrmější české trati z Kořenova do Tanvaldu selhaly ve středu dopoledne lokomotivě brzdy. Vlak se velkou rychlostí prořítil třemi zastávkami. Strojvedoucímu se nakonec podařilo soupravu zastavit ruční brzdou. Cestující vyvázli bez zranění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

svatej

Vzhledem tomu, co se děje na Tanvaldsku,

podle mě měli vůbec štěstí, že měl vlak všechny kola ;-D

A jak to v novinách chodí, příčinu selhání se asi stejně nikdy nedozvíme.

0/0
13.1.2012 12:29

trojuhelník

Re: Vzhledem tomu, co se děje na Tanvaldsku,

Buďme rádi, že tam zatím leží kolejeR^[>-]

0/0
13.1.2012 12:32

Thor Steinar

Re: Vzhledem tomu, co se děje na Tanvaldsku,

No vidíš ňoumo a dneska už tu příčinu píšou. :-P

0/0
13.1.2012 23:33

Mysel

Auta stoji, vlaky jedou!

Ale tohle nesmyslne heslo muze byt ocividne i nebezpecne. ;o)

0/0
12.1.2012 17:40

ddtx

tak

hlavne ze ma atest . Procpak tam asi vymysleli ten ozubnicovy system? No protoze se ucili ve fyzice spoustu uzitecnych veci o treni, naklonene rovine a podobne, ze. Pokud nekdo dal atest souprave bez zubu, mel by mit zakazano koukat na reklamy a jit si udelat reparat z fyziky zakladni skoly. A nebo vratit tzv. bocni atestne

0/0
12.1.2012 17:33

109e

Re: tak

Ta ozubnice byla postavena kvůli lokomotivám o vysoké hmotnosti. Fyzikální zákony se sice nemění, ale stavba vozidel ano.

0/0
12.1.2012 19:24

mortisqqo

Nezastavujeme!

Pribrzdime ;-)

0/0
12.1.2012 13:03

Panda01

Ilustracni foto a ilustracni slovo

Na rozdil od nekterych zde diskutujicich chapu "ilustracni foto". Na fotce je jiny vlak. 

Ovsem v clanku autor pouziva tez ilustracni slovo: lokomotiva.

Lokomotiva ve vlaku slozenem z motoroveho vozu a ridiciho vozu neni. Proto by v textu melo byt slovo "Lokomotiva" doplneno poznamkou "ilustracni slovo".

Ze by mel nekdo autorska prava k pouzivani spravneho oznaceni "motorovy vuz", ktera autorovi branila v pouziti tohoto oznaceni a proto radeji pouziva slovo "lokomotiva"?

+1/0
12.1.2012 12:51

znovuzrozený

Jak to vidím?!

Tak příčina už je venku. Všichni budou tak nějak čumět.

0/0
9.1.2012 13:29

rundlik

Re: Jak to vidím?!

Takže předběžný závěr je jaký?Dost mě to zajímá.Technická závada na brzdovém systému?

0/0
9.1.2012 20:21

109e

Re: Jak to vidím?!

Přiznám se, že už čumím nyní. Napínáš i mého kocoura.

0/0
9.1.2012 20:30

sámvelkýmao

no

před tvou moudrostí děde, se vše v prach řítí. princ chce vědět, zda se neocitnem v ....síti zlého obra, to je myslím otázka dobrá, a zda tedy lépe není, místo ve dne jíti na obra až za kuropění.....

+2/0
8.1.2012 17:48

Zla Lopata

Re: no

Smankote, ja mam zakletou dceru...

0/0
9.1.2012 23:18

honzahoff

Re: no

Co v Tanvaldu zavrhováno, bude v Praze aplaudováno!

0/0
10.1.2012 16:36

Pruit Igoe III.

To by se Jančurovi nestalo! A komunistům taky ne!

:-P

+1/0
7.1.2012 14:52

rundlik

Re: To by se Jančurovi nestalo! A komunistům taky ne!

Těžko říct.Osobní vozy,které používá p.Jančura,jsou také opatřeny vnitřní kotoučovou brzdou.Chod vozů je lepší,klidnější,při brzdění odpadá hluk.Nevýhodou je ovšem namrzání kotoučů za určitých zimních klimatických podmínek-což je případ motoru 843+943.Proto jsem zde dříve psal o dieselových lokomotivách 743,postavených v ČKD Praha v letech 1987-88 /za komunistů/ speciálně pro tuto trať.Mají klasickou špalíkovou brzdu + další 4možnosti ,jak v takovém případě zabrzdit.Nejdůležitější z nich je ale magnetická kolejnicová brzda.Mnohým zde jsem byl ale pro smích.

+3/0
7.1.2012 16:32

136N

Re: To by se Jančurovi nestalo! A komunistům taky ne!

R^!!

0/0
9.1.2012 13:11

znovuzrozený

Re: To by se Jančurovi nestalo! A komunistům taky ne!

Na lokomotivě řady 743 jsem jezdil. Dodnes mám na ně zkoušky. Ale magnetickou kolejnicovou brzdu jsem na nich v životě neviděl. Můžete to nějak přiblížit?!

0/0
9.1.2012 13:27

wsogmm

Re: To by se Jančurovi nestalo! A komunistům taky ne!

Mám pocit, že se dotyčný plete, kolejnicovou brzdu (vypadala jako z tramvaje T3) měly snad jenom tamní motorové vozy M240 (nevím, jak jsou značené dneska).

0/0
9.1.2012 14:24

rundlik

Re: To by se Jančurovi nestalo! A komunistům taky ne!

Máte pravdu,zde jsem se zmýlil,dopustil jsem se dezinformace,což mne mrzí.Popletl jsem to s novou řadou motorových vozů 840/841,které v tomhle kraji také jezdí.Řada 840 má elektromagnetickou kolejn.brzdu na obou podvozcích,841 pouze na jednom.Také část starších motor.vozů 820 /ex M 240.0/ byla vybavena magnetickou kolejnicovou brzdou a nasazena právě na trať Tanvald-Kořenov.Ostatní techn.informace ohledně 743 zůstávají v platnosti,tedy i to mé sdělení,že právě "elektronici" 743 jsou zatím nejvhodnějším vozidlem,které by zde mělo být nasazeno.Ještě jednou se omlouvám.

+1/0
9.1.2012 20:18

taknevim

"přes 3 zastávky"

Při čtení titulku mne napadlo, že "se řítil přes 3 - sta km/h". Naštěstí jen tam napsáno "přes 3 - zastávky" Uf, ještě že tak.

0/0
6.1.2012 12:46

Karlosz

hmm

kdo ty brzdy asi rozebral? že by někdo z tanvaldu? ;-D;-D

+2/0
6.1.2012 10:41

Pruit Igoe III.

Re: hmm

Neboj, během pohřbu byly preventivně všechny vlaky odtaženy do Kořenova... :-P

0/0
7.1.2012 14:49

sámvelkýmao

no

ono to nemá motorovou brzdu a retarder? no to je teda bída..... sem tím jel naposled tak v roce 74 a to jelo pěkně nazubato.....

0/0
6.1.2012 10:33

JBetak

Re: no

Má to elektrický přenos výkonu a elektrodynamickou brzdu, což je totéž co retardér. Co se vlastně stalo, není jasné.

0/0
6.1.2012 11:33

rundlik

Re: no

Dieselová lokomotiva ř.743 /Ex. T 466.3/ byla speciálne vyvinuta a postavena pro tuto trať v letech 1987-88 v ČKD Praha.Její brzdící systém má několik prvků navíc než "rakev" 843,"orchestrion 810 nebo Regionovy 814.Víc psát nebudu,neboť někteří chytráci mě zde odočují,že jsem cosi někde "vygůglil".Nemám čas sedět u Netu a diskutovat s některými /"pitomci"/-pardon omlouvám se.

0/0
6.1.2012 12:49

JBetak

Re: no

Zajímalo by mě, o které prvky konkrétně jde, co má 743 navíc. Já o žádném nevím. (Kreslil jsem ji.) 843 je novější a má totéž. O 810 či 814 není řeč. Pravděpodobnou příčinou problémů jsou namrzlé brzdové kotouče.

0/0
6.1.2012 13:01

sámvelkýmao

Re: no

v harrachově a mráz? kdo by to byl řekl.....

0/0
8.1.2012 17:49

Walker-W3

To upřesnění mě pobavilo.

;-D

0/0
6.1.2012 8:27

Pájik

Upřesnění

Jednalo se o vlak Os 16218 a motorový vůz 843.008 s řídícím vozem 943.008 (ilustrační foto tedy neodpovídá skutečnosti)

+5/0
6.1.2012 7:38

ivoš

Re: Upřesnění

Šmarjá, proto je tam taky napsáno ILUSTRAČNÍ, ne??

+3/0
6.1.2012 7:42

vipeeer5

Re: Upřesnění

Vždycky mě pobaví, když chce někdo dělat chytrýho a udělá ue sebe trotlíka....

0/0
6.1.2012 7:51

PIsa.lek

Re: Upřesnění

Jasně, a proto tuhle radost dopřáváš i ostatním a děláš ze sebe trotlíka sám??? Protože ilustrační foto skutečně NEMUSÍ být typové shodným motorovým vozem.

0/0
7.1.2012 19:28

pufina

Re: Upřesnění

redachtor by měl  zapracovat na orientaci v gůglu;-)

0/0
6.1.2012 7:53

příspěvek obsahuje vulgarity

Re: Upřesnění

to se nepíše redakto, ale ráthtraktor ;-D

0/0
6.1.2012 8:08

Králík z klobouku

Re: Upřesnění

Ne každý už pochopil, že když IDNES napíše ilustrační, tak to znamená pravý opak, tedy že článek ve skutečnosti neilustruje, ale je jen na ozdobu.

0/0
6.1.2012 7:56

Barbucha_the_bearspook

Re: Upřesnění

Vyhledat správný vlak trvá 3 minuty. http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/843512.jpg. Ono už se nenosí dělat práci pořádně. Jednou se může stát, že dostane ilustrační výplatu.

+1/0
6.1.2012 10:05

lu2222

Re: Upřesnění

Hodit link někam jinam na web je sice jednoduchý, ale oni to takhle udělat nemůžou, protože by je majitell těch fotek moh žalovat. Musej používat jen fotky z nějaký svojí databáze nebo z externích zdrojů, který maj nasmlouvaný.  A tam najít přesnej typ asi nebude tak jednoduchý jako v googlu.

+1/0
6.1.2012 10:17

Barbucha_the_bearspook

Re: Upřesnění

Jistě, ale nevěřím, že by v externích zdrojích nebyl zrovna tento "motorák", co je vidět skoro všude.

0/0
6.1.2012 11:43

JBetak

Re: Upřesnění

Volné fotky jsou třeba tady: http://commons.wikimedia.org/wiki/Category:%C4%8CD_Class_843, ale jestli je některá dost kvalitní, nevím.

843 není vidět skoro všude, tak bych to určitě říct nedokázal.

0/0
6.1.2012 12:04

JBetak

Re: Upřesnění

Ono taky musíte mít k tomu obrázku práva. Jinak by to s tou ilustrační výplatou nastalo opravdu velice rychle.

0/0
6.1.2012 10:18

choppergang

Re: Upřesnění

?????

0/0
6.1.2012 7:54

TREPAC

Re: Upřesnění

Děkuji panu strojvedoucímu za poctivou práci, která zachránila cestující před zraněním a vlak před havárií.

+2/0
6.1.2012 8:26

rafol

Re: Upřesnění

s dekovanim bych zatim pockal. Muze mit i maslo na hlave.:-/

0/0
6.1.2012 8:40

T vůj_stín opět opět zpět

Re: Upřesnění

Ilustrační foto neodpovída skutečnosti už ze své podstaty. A naprosté většině lidí je úplně šumafuk jestli to byl ten nebo onen typ vlaku. Pochopil bych vaší výtku v případě, že by redakce použila jako ilustrační fotku třeba TGV, ale v tomto případě jde z vaší strany jen o pouhé plácnutí do větru.

+2/0
6.1.2012 11:54

chriswebb

Mediální manipulace

Takhle se vyrábějí legendy. Protože je na ilustračním fotu Regionova, tak to musela být Regionova. A FIAT hnije dodnes. (Blijící smajlík tady už bohužel není.)

+1/0
6.1.2012 7:32

PIsa.lek

Re: Mediální manipulace

Troubové, kteří nechápou význam termínu "ilustrační foto", by článek zmanipulovali, i kdyby tam byly namísto zpravodajského článku všechny fotky a texty ze spisu Drážní inspekce.

0/0
7.1.2012 19:30

jan.banos

Vlaku selhaly brzdy

Kolik má tento vlak na sobě nezávislých způsobů brzdění?

0/0
6.1.2012 7:27

Muf007

Re: Vlaku selhaly brzdy

Koukám na wiki http://cs.wikipedia.org/wiki/Motorov%C3%BD_v%C5%AFz_843 a s Elektroniky 743 stavěnými pro tuto trať leč tuším předanými Cargu se to zjevně srovnat nedá. Nebo se pletu? :-/

0/0
6.1.2012 8:20

JBetak

Re: Vlaku selhaly brzdy

843 se s 743 srovnat dá. Obě mají výkonnou dynamickou brzdu fungující do malé rychlosti. Klasická brzda u 843 je kotoučová s kotouči v kolech.

0/0
6.1.2012 9:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.