Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Strojvůdce: Hned jak jsem děti na kolejích uviděl, začal jsem brzdit

Vlak, který se v pondělí řítil v Měšicích u Prahy na skupinu dětí s učitelkou, jel rychlostí 88 kilometrů za hodinu. Strojvůdce si lidí na kolejích podle svých slov všiml asi na vzdálenost 150 metrů. Ihned použil rychlobrzdu a okamžitě začal houkat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

villík

Ne, že bych se tady vnucoval, ale......

...já když jedu po silnici a vidím někde těsně u ní děti.... tak taky brzdím ! A nikde se o mě nepíše! ;-)

+1/0
5.1.2012 11:50

impresario ze smyrny

Vždyť se nic nestalo...

Já nechápu, proč už to tu IDNES píše pořád dokola. Učitelka šla s dětmi na procházku a jedna holčička se málem zranila...A co jako? Dobře, tak ať o tom informují jednou, ale proč to furt melou dokola? Já když sem byla ve školce, tak sem jednou na procházce vlezla na led řeky, kolem který jsme šli a učitelka mě okřikla a za chvíli sem stála zpátky na cestě...Ale teoreticky se taky jednalo o život...Trochu mi to připadá jak v hospodě, kde chlapi melou jeden příběh dvacet let...Holt je to smutný, ale lidem se občas něco stane...Ale psát zprávy typu, jednu paní na praze 3 málem smetlo auto, ale řidič to ubrzdil???? Co kdyby taky křišťálovci psali o něčem zajímavém a ne o kravinách...

0/0
5.1.2012 9:20

Modrý a zelený blesk

Re: Vždyť se nic nestalo...

Já si docela bezpečně pamatuju, že ve školce jsme chodili VŽDY kolem trati, protože ta školka stojí asi 5m od kolejí a jinudy to prostě nešlo. Teda byla to vlečka, ale ani posunový oddíl nezastaví na fleku. A všichni to přežili.

0/0
5.1.2012 9:42

s3x

Re: Vždyť se nic nestalo...

Problém je, že v dnešní době plné nejistot hledají všichni nějaké falešné jistoty a při jakékoli nehodě (včetně těch, ke kterým vlastně ještě ani nedošlo) potřebují viníka, aby ho mohli exemplárně zlynčovat... Holt žijeme ve společnosti, která zapomíná odpouštět - většina lidí se např. bojí následků sebemenšího pochybení v práci a pak mají vlastně radost, když si můžou zkusit opačnou roli a někoho nekompromisně odsoudit...

0/0
5.1.2012 9:51

Beastly_Dragon

Re: Vždyť se nic nestalo...

Prosim? Co se resi? Pokud jsem dobre cetl, tak se vypovedi naprosto rozchazeji. Pokud ta ucitelka prechazela s detmi mimo misto k tomu urcene, je to trestny cin a uz by v zivote nemela mit zadne decko sverene. To se resi... Do kolejiste totiz vstoupit nesmite mimo misto k tomu urcene, pokud k tomu nemate povereni... Tady plati trosku jina pravidla nez u cesty a baby, pred kterou na posledni chvili zastavilo auto. Byt otcem nektereho z deti, tak do vysetreni cele zalezitosti budu pozadovat jinou ucitelku nebo decko prevelim jinam...

0/0
5.1.2012 11:10

Berti19

Re: Vždyť se nic nestalo...

Je-li kam...Ale jinak souhlas.

0/0
5.1.2012 11:41

impresario ze smyrny

Re: Vždyť se nic nestalo...

Některé státy EU děti ve školce vůbec nepouštějí ven aby si neublížily. Skvělé...víte ono se vždycky něco může přihodit a dítě může umřít i po pádu z gauče(i to se stalo),Co takhle dítě zavřít do průhledné plastové krabice. Prostě buďme rádi, že to dobře dopadlo a nenapadejme tady paní učitelku, která nakonec všechno zvládla a děti jsou v pohodě.

+2/0
5.1.2012 12:45

s3x

Re: Vždyť se nic nestalo...

R^

0/0
5.1.2012 13:40

Beastly_Dragon

Re: Vždyť se nic nestalo...

Vy porad nechapete zasadni vec. Je sakra rozdil, kdyz jde ucitelka s deckama po chodniku podel cesty a decko vbehne pod auto a pokud jde s deckama pres koleje mimo urcene misto. Vy, stejne jako mnozi dalsi, omlouvate, za predpokladu, ze plati verze strojvedouciho, UMYSLNY TRESTNY CIN slovy "vsak se nic nestalo". Nechapu, jak muzete srovnavat nehodu nebo nedbalost v miste, kde je pobyt deti zcela legalni s nehodou v miste, kde nema co delat ani dospely clovek, natoz decka ze skolky navic pod vedenim ucitelky. Deti patri ven, do prirody, do parku, to nepochybne, to schvaluju, ale cestu maji prechazet po prechodu, pokud je v dosahu a koleje jen v miste k tomu urcenem atd. Kdyz se decko zabije padem z gauce, je to nehoda/nedbalost. Kdyz ho prejede vlak mimo prechod/prejezd ke vsemu pod dohledem ucitelky, je to neomluvitelny trestny cin. Tecka. Ze se nic nestalo je stesti, ne omluva pro ucitelku, ktera primo a umyslne ohrozila zivoty deti.

0/0
5.1.2012 13:46

s3x

Re: Vždyť se nic nestalo...

Legální, nelegální, selským rozumem vzato by byl ÚMYSLNÝ TRESTNÝ ČIN, kdyby je pod ten vlak strčila. To, že jste nejspíš vyrostl(a) v paneláku, ven nevycházíte bez helmy a koleje jsou pro Vás smrtící past, je Váš problém a paranoia... ;-D

0/0
5.1.2012 13:52

Beastly_Dragon

Re: Vždyť se nic nestalo...

Vyrustal jsem v panelaku, kosek od trati, kde jsme meli zakazano chodit a proto jsme si sakra davali pozor, kdyz jsme pres koleje lezli. Moje mati, mistrova odborneho vycviku na zeleznicnim ucilisti za celou svou karieru neresila zadny uraz v kolejisti prave diky te vas "paranoi". Radeji budu "paranoidni" a budu mit zive deti, nez ignorant a decka pod drnem. Kazdy ma holt jine priority. Kdyz lezu po skalach, radeji se "paranoidne" zajistim, nez abych splhal po sutru bez spagatu. V ostrych zatackach taky pojedu "paranoidne" 80 a ne 180, silnici "paranoidne" prejdu na zeleneho panacka a ne na cervenou pul metru pred riticim se nakladakem. Kupodivu ziju i pres mou nesmirnou paranoiu a tezka traumata z detsvi zpusobene chozenim s helnou na trat (sakra, jak by me ten kokos ochranil pri srazce s vlakem... asi mam spatny selsky rozum...) plnohodnotny a zajimavy zivot.

0/0
5.1.2012 14:21

s3x

Re: Vždyť se nic nestalo...

Já jsem narážel jen na Vaše opakované zdůrazňování toho, že samotné přecházení kolejí s dětmi je snad málem zločin proti lidskosti... Ano, byla to nezodpovědnost. Ale ta tkvěla především v tom, že lépe nezhodnotila situaci, tj. nepočkala, až vlak přejede (pokud už ho slyšela/viděla) nebo nevybrala k překonání trati místo s lepším výhledem. V tomto prostě nemohu souhlasit, ať už je oficiální definice zákona jakákoli, že by se samostatným rozhodnutím přejít s dětmi koleje dopustila kdoví čeho (respektive něčeho horšího než nedbalosti). Až půjdete někdy s dětmi na výlet a někde v lese Vám cestu protne vlaková trať, přes kterou se budete chtít dostat, chtěl bych vidět, jestli půjdete opatrně v bezpečné vzdálenosti podél ní třeba několik kilometrů, dokud nenajdete přejezd, nebo se prostě rozhlédnete a dopustíte se stejného ÚMYSLNÉHO TRESTNÉHO ČINU, za který tady pranýřujete onu učitelku...

+1/0
5.1.2012 14:42

Beastly_Dragon

Re: Vždyť se nic nestalo...

Dival jste se na to video? Jak delako je ten prejezd? 150? 200 metru? Stalo skraceni prochazky 0 10-15 minut za to riziko? To decko ty koleje neprekroci dvema kroky. Za jak dlouho to prejde 10 deti?  Sam si odpovezte. Ja uz na Vas casem plitvat nebudu... Te zenske bych do pece nesveril ani Barbinu...

0/0
5.1.2012 15:14

Beastly_Dragon

Re: Vždyť se nic nestalo...

A BTW, vlak jezdi 100 metru za budou skolky kam jsem chodil a verte nebo ne, nikdy se podobny pripad neresil, protoze nase "tety" ze skolky mely ten selsky rozum, narozdil od te ... co je pod ten vlak zavedla...

0/0
5.1.2012 14:21

terezav

Re: Vždyť se nic nestalo...

s dětma se dá chodit po chodníku a né podél trati... když jsem byla ve školce, tak jsme přecházeli ulice, to je celkem jasné, ale nepamatuji se, že bysme chodili podél trati či podobně hazardovali; byla jsem i na školce v přírodě a to samé, žádné hazardování; jinak většina školek má svou vlastní zahradu, kde si děti můžou hrát venku; a pořád je to lepší než když jsou zavřené celý den ve škole a sedí na jedné židli

0/0
6.1.2012 11:04

Gilth

Re: Vždyť se nic nestalo...

Myslim si ze tema kdy se ucitelka snazi umyslne zabit 10 deti si zaslouzi pozornost...

0/0
5.1.2012 14:20

s3x

Trochu soudnosti...

Tady se zase sešli odborníci a nejspíše i očití svědci, že hned všichni víte, jak to bylo... Učitel(ka) je nevděčné povolání. Pořád jednou nohou v kriminále a děti dokáží být jak pytel blech, o tom se se mnou snad nikdo přít nebude. Ano, v tomto případě možná trochu podcenila situaci a chtěla s dětmi přejít v situaci, v jaké nepochybně přechází nejeden z vás - tedy věděla, že se blíží vlak, ale předpokládala, že je ještě v bezpečné vzdálenosti. Pokud tomu tak opravdu bylo, byla samozřejmě z její strany nezodpovědnost, pokud si neuvědomila, že tam, kde by bezpečně přešla sama, to může být s dětmi problém. Kdo z vás ale nikdy neudělal blbost? Myslím, že sama to bude mít před očima ještě dlouho a přijde mi přehnané tahat ji za to ještě po soudech (samozřejmě pokud nebyla např. pod vlivem alkoholu, to by byl jiný případ). Hlavní je, že to dobře dopadlo.

0/0
5.1.2012 9:16

Beastly_Dragon

Re: Trochu soudnosti...

Mate pravdu, ucitelka je nevdecne povolani, mate pravdu, kazdy z nas prechazel nekdy koleje tam, kde se to nesmi, ale tam jaksi kazdy mame odpovednost sami za sebe a ne za tlupu capartu. Zajimalo by me, jak byste mluvil, kdyby to dobre nedopaldo a ta upadla holcicka by byla vase dcera a prisla tam o zivot. Pokud skutecne prechazela s deckama pres koleje, bylo to v miste, kde se to nesmi a musi za to nest odpovednst a veskere nasledky...

0/0
5.1.2012 11:15

s3x

Re: Trochu soudnosti...

Kdyby při tom ta holčička přišla o život, díval bych se na to jinak, i kdyby to moje dcera nebyla. Tady ale neřeším, co by, kdyby... Mluvím o tom, co se skutečně stalo, a to, že tato učitelka se pravděpodobně zachovala více či méně nezodpovědně (buď přímo svým rozhodutím koleje s dětmi přejít nebo - což je taky možné - pouhou chůzí blízko trati, odkud jí např. právě tato holčička mohla do kolejiště vběhnout), ale naštěstí to (pokud chápu tento článek správně, pak mj. i díky tomu, že si tato učitelka zachovala duchapřítomnost a holčičku z kolejí odvlekla) dopadlo dobře, tedy bych to řešil maximálně pokutou jako přestupek - myslím, že samotný tento zážitek a odsouzení ze strany mnoha lidí, kteří ji ani neznají, jsou pro ni trestem více než dostatečným...

0/0
5.1.2012 11:27

Beastly_Dragon

Re: Trochu soudnosti...

Kdy vezmu nelegalne drzenou zbran a budu strilet na ulici a nastesti nikoho nezabiju, tez si zaslouzim jen pokutu pane? Jaky je mezi tim rozdil? V obou pripadech se dopoustim trestneho cinu a v odou pripadach svym jednanim ohrozuji zivoty jinych. Jen v jednom pripade je zbrani pistol, v druhem vlak...

0/0
5.1.2012 11:45

s3x

Re: Trochu soudnosti...

Pokud chcete opravdu TOHLE srovnávat se střelbou naslepo, pak se obávám, že se nemáme o čem bavit... Přeji hezký den.

0/0
5.1.2012 12:03

Beastly_Dragon

Re: Trochu soudnosti...

Prehlizet a omlouvat umyslne ohrozovani zivota deti slovy "vsak se nic nestalo". Ne, vskutku neni o cem mluvit... Vasim detem (pokud nejake mate, nebo budete mit) preji odpovedne ucitelky, protoze vy jako rodic byste si je zjevne neumel vydupat...

Prijemny den.

0/0
5.1.2012 12:21

tarten

Re: Trochu soudnosti...

Jde o to, že přeháníte. Ohrožování tu zjevně bylo, ale ne úmyslné, jen z nedbalosti.

0/0
5.1.2012 18:22

b1s1t

Re: Trochu soudnosti...

Vzeti nelegalne drzene zbrana a strileni s ni po ulici se da prirovnat spis nezastaveni s autem pred prechodem pro chodce nebo jizde nepovolenou rychlosti v obytne zone. Rozhnodne ne prechazeni pres koleje, kde se to nesmi.

0/0
5.1.2012 20:46

bubakovac3

Nechápu Vás!

Teda Vy jste všichni tak chytrý!!!! Všichni jste u toho byli a vše viděli. Odsuzujete tady někoho, a ani nevíte, jak to bylo. A to místo, které se tady uvádí, jako místo nehody, není místo, kde se to stalo. Bohužel to už nikoho nezajímá. Chudák paní učitelka. Zamyslete se nad sebou než něco napíšete.

+1/0
5.1.2012 9:06

s3x

Re: Nechápu Vás!

Tak jste mě předběhla... Ono je asi v naší povaze pořád na všechny a všechno nadávat - bohužel.

0/0
5.1.2012 9:17

Scarlett from Scottland

i kdyby šli po tom kopečku

tak holka snad nezakopne tak, že doletí do až kolejí ne?? 8-o

+1/0
5.1.2012 8:48

Achille Volfoni

Re: i kdyby šli po tom kopečku

přesně tak...

0/0
5.1.2012 9:05

Jirka abcd

A proc chodi po naspu?

Se skolkou triletych deti po naspu? Je normalni?

+1/0
5.1.2012 8:45

Scarlett from Scottland

Re: A proc chodi po naspu?

ne

0/0
5.1.2012 8:49

Modrý a zelený blesk

Vida,

takže problémy s přecházejícími lidmi tam jsou pořád -> lze tedy očekávat, že se tam někdo motat bude, žejo.

0/0
5.1.2012 8:43

s3x

Re: Vida,

Co tedy navrhujete - zavést vlakům v blízkosti zástavby povolenou třicítku...? Možná by stačilo dát tam přejezd(y) se závorami...

0/0
5.1.2012 9:25

terezav

učitelku bych na hodinu vyhodila

ikdyby se potvrdila její verze, tak blízko s dětma u trati nemá co dělat....

+1/0
5.1.2012 8:39

s3x

Re: učitelku bych na hodinu vyhodila

Máte pravdu, děti neměla brát vůbec ven - jezdí tam auta, občas někde spadne střešní taška, vzduch je plný smogu... :-P

0/0
5.1.2012 9:20

georgetown1

Re: učitelku bych na hodinu vyhodila

Ještě padají meteority, staré ruské družice a navíc multikulturně obohacují takyspoluobčané. Zavřít ty děti do izolace, ještě by si ublížily navzájem...

0/0
5.1.2012 10:28

D11

Re: učitelku bych na hodinu vyhodila

přesně. udělat z nich vlčí děti a po nocích si točit bradavkami abych neotěhotněla ;-D

0/0
5.1.2012 11:56

terezav

Re: učitelku bych na hodinu vyhodila

tak jsem to rozhodně nemyslela; jít ale malýma dětma blízko kolejiště je hazard

0/0
6.1.2012 10:58

navico

Požaduji vyznamenání

učitelky za záchranu holčičky a hned vzápětí zavřít za blbost ;)

0/0
5.1.2012 8:33

Leninovo bytostné já

Re: Požaduji vyznamenání

souhlasím, ale bez toho vyznamenání :-)

0/0
5.1.2012 8:37

dunil_3

Jen jestli

nejel po náspu ten vlak.....;-O

+4/0
5.1.2012 7:57

sámvelkýmao

no

začal brzdit? to je divný. já myslel, že když někoho fíra vidí na kolejích, začne přidávat.....ach jo.....

0/0
5.1.2012 7:54

John Coffey V

Reakce kolegy strojvůdce z Tanvaldu:

- Pročs brzdil vole? My v horách jezdíme i když se střílí...

0/0
5.1.2012 7:48

neandrtálec

Z parčíku a z lesíka jsme udělali podnikatelskou

.... nemovitost.

:-)

Chodníky jsme zrušili, protože naši voliči jsou mladí bohatí podnikatelé, kteří nechodí pěšky ale jezdí ve svých vozech.

:-)

No, tak kam s dětmi na výlet. :-/ Jinak strojvůdce dělal co mohl, a včasným brzděním jistě přispěl k záchraně děcka R^ V

+7/0
5.1.2012 4:28

Svent

Re: Z parčíku a z lesíka jsme udělali podnikatelskou

Pokud je těch bohatých podnikatelů tolik, že to vydá na volební vítězství, tak by to byl bezesporu úspěch pro region, nemyslíte neandrtálče?

0/0
5.1.2012 7:14

SVN

Re: Z parčíku a z lesíka jsme udělali podnikatelskou

Kam z dětmi na výlet? Já bych pro příště doporučil paní učitelce procházku po D1. Tam by se jí to určitě povedlo. Její jednání je neskutečně nebezpečné a to i výchovně. Považuji za správné, že to strojvedoucí ohlásil i přesto že nikdo nebyl zraněn. Ono to chce i trochu statečnosti to udělat a způsobit komplikace v dopravě.

0/0
5.1.2012 8:35

Šerlok Homeless

Re: Z parčíku a z lesíka jsme udělali podnikatelskou

No, ono mu ani nic jiného nezbývalo. Když uviděl děcka v kolejišti, tak nic jiného, než zapnout rychlobrzdu mu nezbývalo (nechtěl-li jít bručet) a když rychlobrzdou zastavil vlak tak nic jiného, než to ohlásit, mu nezbývalo.

0/0
5.1.2012 9:03

nnattalli

no ucitelka...

0/0
5.1.2012 3:58

novakjara

Re: no ucitelka...

VŠkolácky vzdělaná ...

+2/0
5.1.2012 6:51

motylek_02

nechapu ze ta kaca pitoma

byla s deckama tak blizko trate. Vzdyt ta decka ohrozila Rv.

0/0
5.1.2012 2:41

Gróf

Jednalo se o přehledné místo.

Jednalo se o přehledné místo. Žádným předpisem není zakázáno přecházení kolejí na širé trati.

0/0
4.1.2012 23:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.