Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podívejte se na místo, kde v Měšicích vlak téměř přejel tříletou dívku

Ve středočeských Měšicích se v pondělí odehrálo drama. Tříletá dívenka tam málem spadla pod přijíždějící vlak. Jedna z vyšetřovacích verzí říká, že s učitelkou a ostatními dětmi nechráněnou trať přecházela. Podívejte se na místo, kde strojvedoucí stačil rozjetý vlak zastavit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Modrý a zelený blesk

Už se těším příště

na video se sněhem zavátým kopcem, kde se téměř utrhla lavina.

0/0
5.1.2012 8:38

nenovak

Téměř nebo spíše málem?

0/0
5.1.2012 8:38

net.Xtreme se nevzdává

???

Tříetá dívenka tam málem spadla pod přijíždějící vlak.

No je vidět, že zprávu lze udělat z čehokoli;-D

0/0
5.1.2012 8:30

silný kuřák

Re: ???

Myslím, že se z toho dalo vytěžit víc......

0/0
5.1.2012 8:37

Janhura

No, video dobré, ale být to v TV, tak by ještě navíc

vyslechli a prezentovali názory všech babiček v okolí 3 km od "místa činu", což mi zde velmi chybí.

Takže u mne slabší průměr.

0/0
4.1.2012 8:30

George Renel

Učitelka je neuvěřitelná.

Asi naučná vycházka pro děti předškolního věku. A děti, dnes si vyzkoušíme jak vláčkům fungují rychlobrzdy.:-P

0/0
4.1.2012 7:58

Chytrakz hospody

Re: Učitelka je neuvěřitelná.

Naštěstí fungovaly dobře;-D

0/0
4.1.2012 10:19

pstrosatko

Re: Učitelka je neuvěřitelná.

ano, řidiči na rozdíl od učitelek musí projít psychotesty

0/0
6.1.2012 15:28

Fidina

Re: Učitelka je neuvěřitelná.

Nechci se paní učitelky zastávat, profesní chyba je to stoprocentně, ale uhlídat stádo nezbedů dá někdy skutečně zabrat a osobně bych si na ní netroufla. Pracující mamči v tomto případě chtějí mít jistotu, že je o děcka kvalifikovaně postaráno, a že jsou v bezpečí. V Německu jsem si před patnácti lety v ZOO všimla, že děcka se  na výletě drží lanka a učitelky jsou dvě, jedna vpředu a druhá na konci "štrůdlu." Myslím, že je to praktické vzhledem k tomu, že u nás může v soukromé mateřince hlídat děcka kdokoli, ve státních zařízení jsou to zvláště zdravotní sestry. Asi bych v zákoně trochu přitvrdila, pač děti nejsou housky na krámě.!!

0/0
5.1.2012 14:53

pstrosatko

Re: Učitelka je neuvěřitelná.

Běžně k vidění. Jedna učitelka jde jako první, druhá v polovině, aby se dobře slyšely při krákorání a na druhou půlku dává (doufám) pozor anděl strážný.

0/0
6.1.2012 15:29

Warťan

Zábrany

Je zajímavé, jak mluvčí SŽDC odmítá postavení zábran proti přecházení a skrývá to za nemožnost zasahování složek při nehodě. Zřejmě mu unikají ty desítky kilometrů betonových protihlukových zdí podél koridorových tratí.

0/0
4.1.2012 7:02

WIFI

Re: Zábrany

zábrany nemají cenu - už jsem viděl na mnoha nádražích prostříhaný plot, který právě měl přecházení přes koleje mimo místa určená zabránit. Takže vyhozený peníze

0/0
4.1.2012 8:08

Agent-přisluhovač

Re: Zábrany

Ale protihlukové zdi musí mít každých x metrů průchod nebo dveře. To je třeba dobře vidět u delších zdí u dálnice.

0/0
4.1.2012 8:37

doktor_bota

V pražských Dejvických jde o přechod Dejvická - Hradčanská,

kde je naprosto běžné, že jsou závory dole i deset minut, protože ve stanici o 500 m dál je "připraven" vlak k odjezdu. Když posléze vlak neskutečně pomalu a obvykle se svouvislým houkáním projíždí, sedí v něm 5 lidí i s fírou a průvodčím, čemuž nadšeně sekunduje cca 100 lidí kolem přechodu. Mimochodem, ten byl nedávno "slavnostně" otevřen poté, co byl cca 6 týdnů rekonstruován z provizorního (otevřeného před rokem a půl) na stálý, místo dokončení podchodu, který podle původního plánu nespíš nikdy dokončen nebude díky majetkovému sporu o část pozemku. Kontroly pak provádějí čacké hlídky MP, takže se tam prosím případně dobře rozhlížejte.

0/0
3.1.2012 23:23

Leinad

Re: V pražských Dejvických jde o přechod Dejvická - Hradčanská,

Jo, vlak nejede, ale SŽDC blokuje cestu, to mě taky dokáže vytočit. :-P

Dát návěstí mezi nádraží a přechod, vlak pouštět až když skutečně chce jet, by moc drahé nebylo. A na to řešení, nechť se složí silničáři a SŽDC(když už se nemůžou asložit na nic mimoúrovňového) Kolikrát za rok skutečně vlak chce jet a skutečně se z nečekané poruchy souprava neodbrzdí/chcípne lokomotiva zrova při rozjezdu?

+1/0
3.1.2012 23:45

Mac4872786

A co jako?

Vždyť je to tam přehledné. Denně ve městě přecházím silice kde kolem jezdí auta z prava, z leva a nejsou na kolejích. Můj život závisí pouze na tom, jak drží každý z těch řidičů volant. Vlak z kolejí nevyskočí, keře tam nejsou že by na vás vlak vybafl. Svojí blbostí můžu zemřít kdykoliv a kdekoliv, to chce stát chránit zdraví lidu na takovém stupidním místě jako je toto proti jeho vůli?

+2/0
3.1.2012 21:59

Benzin Petrolejovič Naftěnko

Re: A co jako?

Co tvůj výlev má společného s tím, že po kolejích, kde vlaky jezdí 90km/h vodí jí svěřené malé děti.

+1/0
4.1.2012 5:53

samuel05

..

Tak pekne koleje jsem jeste nevidel, velice pusobive video, priste by to chtelo video nejake znacky.

+2/0
3.1.2012 21:44

Al Pajda

.

Hlavně tam ta učitelka s dětma neměla co dělat. Ale to jí asi nedošlo...;-(

0/0
3.1.2012 21:11

Ma Te S

Hm, koleje.

+2/0
3.1.2012 21:09

Mitas24

Páni to je

blb - "Komplikovalo by to například zásah hasičů nebo případnou evakuaci lidí při nehodě" - a co ty kilometry nesmyslných protihlukových stěn kolem tratí?...

0/0
3.1.2012 21:03

petr____22

Re: Páni to je

Zahradkarska kolonie, ne zeleznice.........

0/0
3.1.2012 21:15

Rubik1

Re: Páni to je

Je to samozřejmě jen ubohá výmluva. Plot by trochu pomohl, například v takovémto případě s malými dětmi. Jestliže tam ale někdo chce pravidelně trať přecházet, tak si díru v plotě udělá.

+1/0
3.1.2012 21:30

Gróf

Bože, to je zdramatizované...

Vlak zastaví tzv. rychlobrzdou, která funguje na principu otevření záklopky tlakového potrubí. Po zastavení vlaku musí strojvedoucí uzavřít záklopku a znovu kompresorem nafoukat celou soupravu včetně tlakových válců, musí se provést zkouška brzdy, což může trvat delší dobu. Někdo ještě zřejmě zavolal policajty kvůli zadokumentování, aby dráhy měly komu poslat fakturu za zpoždění dopravy (nejen tohoto, ale všech dotčených vlaků). To je vše, co se odehrálo. Z hlediska brzdné dráhy vlaku je úplně jedno, jestli přecházíte po nechráněném přejezdu, nebo mimo něj. To není zebra, před kterou musí auto zastavit a dát chodcům přednost.

+1/0
3.1.2012 20:35

želvaželva

Re: Bože, to je zdramatizované...

Opravdu myslíte, že před zebrou musí auto zastavit a dát chodcům přednost ?

0/0
3.1.2012 21:17

katrok

Re: Bože, to je zdramatizované...

No pokud za volantem sedí takový arogantní ignorant jako ty, tak samozřejmě nemusí.

+3/0
3.1.2012 22:00

Vindis

Re: Bože, to je zdramatizované...

Ono to ani tak jedno není. Každý strojvůdce zná svoji trať, takže zná i všechny přejezdy. Když se bude blížit k nechráněnému přejezdu, tak by měl vždy předtím zahoukat, že se blíží, a pro jistotu zvýšit ostražitost pro případnou nepředvidatelnou situaci. Mimo přejezdy tuto možnost nemá a o to je to pak v případě komplikací těžší.

Když koukám na to video, tak zde se jedná o nepředvidatelnou událost mimo přejezd. A kdyby ženská nebyla blbá nebo měla aspoň dobrý sluch, tak by jistě uslyšela výstražný signál na nedalekém přejezdu a neposlala by děcka na kolejiště. Výstražný signál se spouští několik desítek sekund před příjezdem vlaku, takže by měla dost času rychle reagovat. Takhle to vypadá, že reagovala až na houkající lokomotivu. Což svědčí, že byla mimo přejezd a tudíž její bezohlednost ohrozila všechny.

0/0
3.1.2012 23:15

dropa

Re: Bože, to je zdramatizované...

Asi to tam moc nezná, když troubí tak, že chudák vystresované děcko zakopne na kolejišti, kde místní běžně přecházejí...

0/0
4.1.2012 8:33

sandvinik

idnes

jděte do riti mám pocit že milujete průsery, když jste schopni napsat článek

Podívejte se na místo, kde v Měšicích vlak téměř přejel tříletou dívku , jako by Vás mrzelo že nebyla přejeta

0/0
3.1.2012 20:18

iryko

Zajímavé koleje.

Jsem se úplně dojetím odvázal. Bravo novináři. Špičkové záběry.;-D;-D;-D

+4/0
3.1.2012 20:09

Fafa

Spadla z náspu až na koleje?

To musela mít paragánskej výcvik ;-D

By mě zajímalo, kolik dětí dnes rodiče této školce svěřily do péče.

+1/0
3.1.2012 20:00

Gróf

Re: Spadla z náspu až na koleje?

Blbost. Kdybyste někdy měl děti, tak byste věděl, že tříleté dítě se Vám klidně vytrhne z ruky a rozběhne třeba přímo do silnice. Pak nezbývá, než na ostatní děti zařvat, ať zůstanou stát, a vrhnout se za dítětem. Tak nějak bych to viděl. Fíra strhl brzdu, a pak už nejde nic dělat, než čekat, jak to dopadne.

0/0
3.1.2012 20:40

citizen of Czech Banana republic

no

zas až takový drama to být nemohlo, když strojvůdce stihl vlak dokonce zastavit - tj. musela zakopnout a spadnout při použití rychlobrzdy minimálně 200m před vlakem .....

0/0
3.1.2012 19:56

Mouchard revival

Re: no

od tý zatáčky je to cca 170 metrů a zastavil až za tím místem, kde ta dívenka spadla do kolejiště, takže pokud by ji ta pančelka neodhodila...

0/0
3.1.2012 20:21

GU.HU

kombinace slov "dívka" a "tříletá" jaksi nejde dohromady...

0/0
3.1.2012 19:53

kaksikymmenta

Učitelku seřezat!

Má hlídat děti a už vůbec je nemá vodit okolo ochranného pásma dráhy. Zrovna učitelka, na kterou děti v této chvíli spoléhají ze všech nejvíc, která by děti o bezpečnosti měla naopak poučit, udělala fatální chybu.

+3/0
3.1.2012 19:37

jakobin

Re: Učitelku seřezat!

+ učitelka má asi hodně pevný nervy

nešel bych tam s jedním 3letým děckem, natož s větším počtem

0/0
3.1.2012 19:55

Leinad

Re: Učitelku seřezat!

Jenže učitelka se holt zachovala lege artis a nevlezla do ochranného pásma dráhy. Pokud by to nebylo medializované, napsala by zlobivé dívce poznámku. Nějaká fakta, na které nejsou paragrafy, nejsou relevantní.

0/0
3.1.2012 20:33

kaksikymmenta

Re: Učitelku seřezat!

Ne, nevlezla. Ona tam už byla, protože ochranné pásmo dráhy je trochu širší než obvod dráhy, který je v tomto případě 3 metry od osy koleje. Teprve tam neměla co dělat. Ani ona, ani školka.

+1/0
3.1.2012 23:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.