Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Evoluce v přímém přenosu. Australští vědci objevili hybridního žraloka

Australští vědci objevili žraloka černoploutvého, který je hybridem dvou dosud známých druhů žijících v odlišném prostředí. Podle nich je to důsledek přizpůsobování se klimatickým změnám. Hybridní druh dokáže přežít v daleko chladnějších vodách než teplomilný druh žijící u Austrálie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Korvetní kapitán Pepan A2

Po přečtení článku mě napadla jediná otázka -

Ví vůbec autor, o čem psal?Rv

0/0
4.1.2012 7:40

antidepka7

Hybridní kočka

Většina koček (velkých i malých) nemá ráda vodu. Jiné druhy, např. tygr, jaguár a některé vyšlechtěné druhy zase ano. T.j., podle této logiky jsou hybridní. Taky "evoluce" v přímém přenosu. Je vidět, že"homo sapiens" ve svém vývoji dospěl do finálního stadia.:-)

0/0
4.1.2012 0:18

captain cook

Re: Hybridní kočka

odruda kocek domacich zvana turecky Van vodu miluje.

0/0
8.1.2012 3:58

captain cook

Re: Hybridní kočka

odeslal jsem to, nez jsem pripojil link

http://turecka-kocka-van.miciny.cz/

0/0
8.1.2012 4:02

kars

Evoluce v přímém přenosu?

Není ten titulek trochu zavádějící? Pokud vím, křížení např. psa a vlka by nikdo za "evoluci" neoznačil...

+1/0
3.1.2012 21:39

seznamjaro -

Re: Evoluce v přímém přenosu?

To je stejně hloupa otazka8-o jako so vznikne , když australien oplodni eskymačku 8-o

0/0
3.1.2012 22:38

davexd

To ze

se zakladaji fakulty a uci se o necem co neexistuje (evoluce) beru jako "zazrak" moderni vedy

+2/0
3.1.2012 21:02

Cynyc_

Re: To ze

To spíš Vy jste "zázrak" moderního školství. Je samozřejmě možné, aby méně nadaní jedinci bez středního vzdělání nerozuměli principu evoluce a jejím důkazům. Je i možné, aby jedinci vzdělanější měli jinou poznávací metodu než vědeckou a důkazy evoluce nepovažovali za přesvědčivé. Ovšem kde se berou jedinci, kteří "jistě vědí", že evoluce neexistuje, to je mi opravdu záhadou.

+1/0
3.1.2012 21:28

kars

Re: To ze

Je dokonce možné, že i vysoce vzdělaní jedinci nesdílejí rozšířenou víru v evoluci...

Mimochodem, jaké jsou ty důkazy?

0/0
3.1.2012 21:40

Cynyc_

Re: To ze

To není "dokonce", protože je to obsaženo v mém výroku, že "je i možné, aby jedinci vzdělanější měli jinou poznávací metodu než vědeckou". Důkazů je v lehce přístupných zdrojích (třeba i wikipedii) spousta; jestliže reagujete tímto způsobem, znamená to, že to pro Vás důkazy nejsou. Proč?

+1/0
3.1.2012 23:47

SecondWisdom

Re: To ze

Důkazů jsou plná muzea. To bys musel nejdřív chtít se vzdělávat. Takový jako ty vždycky plkají jak vědí vše o evoluci. Pak pletou evoluci a přirozený výběr, nechápou elementární věci, které se učí na ZŠ. Jako například dělení na druhy, společného předka. Přitom je jasné i mým náctiletým dětem. Především požadují důkazy, zatímco bůh je nedokazatelný. Směšné. Působíte tu jako malé princátko, které se rozhodlo, že mu nikdo nenasadí botičku, ale chce být obutý. Život jde i bez vás. Odhady jsou, že náboženství v Evropě bude pod 1% kolem roku 2100. Jak znám ČR, tak tady to bude mnohem dříve. Přeji příjemný život v iluzi, že víš něco o tom jak jsme vznikli a proč tu jsme. V

0/0
3.1.2012 23:54

antidepka7

Re: To ze

Voltaire prohlásil, že za 100 let tady nebudou žádní křesťani a Bible bude v muzeu. Po více než 200 letech jsou křesťani i Bible tady a Voltaire (jeho socha) je v muzeu.:-) Nic nového.

0/0
4.1.2012 0:47

SecondWisdom

Re: To ze

Jenže on to pouze prohlásil. Už teď je ústup patrný. Stačí když to klesne na úroveň, kdy se jim bude stačit vysmát za to že věří v neexistující nesmysly. V ČR už je to relativně OK. ;-D

0/0
4.1.2012 0:59

kars

Re: To ze

Sorry, nerad ti ruším tvé kruhy, ale od doby, co jsou komanči od vesla, počet věřících mezi lidmi středního věku a mladšími dost narostl. Velmi často jsou to lidé, kteří víru nemají "zděděnou" po rodičích, ale na základě vlastního hledání a svobodného rozhodnutí...

Navíc člověku, který zná Boha, jeho víru výsměchem nevezmeš. Takový totiž ví, že to, že ty něco neznáš, neznamená, že to neexistuje.

0/0
8.1.2012 1:20

Fracek62

jednu kacirskou

Kdyz je tedy evoluce o prezivani nejsilnejsich, nejlepe prizpusobenych, nejlepe se mnozicich jedincich, proc mely prvni bunky chut evolvovat dal? Mely celou planetu, zadne predatory, vsechno bylo jejich .... pokud je cely vesmir jen jedna velka vibrace (coz je dokazano mnoha vyzkumy - vse ve vesmiru rezonuje urcitym kmitoctem - vibruje) neni mozne, ze je vse rizeno touto jakousi melodii vesmiru? Resonance tvori tvary coz si muzete zkusit i doma, hmota je jen vibrace a kde do toho vseho vchazi vedomi? Jak to, ze mame moznost si uvedimt sebe sama, sve ja, nasledky svych cinu? Verim v to, ze myslenka je nadrzena hmote a dokaze ji pretvaret. Ze kazdy clovek je svym vlastnim bohem pricemz je ten buh v kazdem ... kazdy si tvori svou vlastni realitu kde prim hraje myslenka a vedomi.

0/0
3.1.2012 17:49

tcoudi

Re: jednu kacirskou

jen k tomu začátku.důkazem evoluce právě je,že jednotlivé formy nejsou nidky dokonalé,protože si sebou nesou něco,co jim způsobuje potíže.jako my zuby moudrosti a slepáka.

0/0
3.1.2012 17:51

Fracek62

Re: jednu kacirskou

tak co zraloci? Pry dokonaly zabijak .... zuby meni jak na bezicim pase, rakovino imunni ... hmm?

+2/0
3.1.2012 18:59

PrezdivkaJizExistuje

Re: jednu kacirskou

V clanku pisou, ze jim vadi studena voda napriklad :)

0/0
5.1.2012 12:37

Cens0r

Re: jednu kacirskou

Tak již z první věty je možné si vyvodit obrázek o vaší znalosti evoluční biologie....Nebo spíše neznalosti. Žádná "chuť evolvovat" neexistuje. Je to prostě algoritmus, založený na nedokonalé dědičnosti. Je možné jej simulovat a pozorovat...

0/0
3.1.2012 18:37

Fracek62

Re: jednu kacirskou

pak nechapu zraloky, zelvy, varany, krokodyly .... treba zralok pry kvuli sve dokonalsoti ... jak to ze se nasla Latimerie uplne stejna jako pred 65 miliony let? jak to, ze se nezmenila za tu domu v "dokonalejsi" ? nejak mi vyvstavaji jen otazky

0/0
3.1.2012 18:57

Cens0r

Re: jednu kacirskou

Uf...systém školství v Česku je otřesnej. Já bych vám to milerád vysvětlil, bohužel podobné diskuze se na to nehodí. Pokud máte ale zájem o férovou diskuzi, tak mi zanechte e-mail a já vám vaše otázky milerád zodpovím, protože s tím, co jste teď řekl, jednak nemáte pravdu (latimerie není STEJNÁ, jendá se o jiný druh než lalokoploutvé ryby známé ze zkamenělin). Mimoto máte jistou představu o evoluci, bohužel mylnou...ale jak říkám, zde se to těžko řeší...

0/0
3.1.2012 19:07

Fracek62

Re: jednu kacirskou

ale proste nevytvorite z prasete psa .... nikdy .... prase bude vzdy prase, male velke, chlupate, ale vzdy prase...stejne jako opice je a bude vzdy opice, clovek je a bude vzdy clovek ....

+1/0
3.1.2012 19:03

antidepka7

Re: jednu kacirskou

A kdo to všechno simuloval a pozoroval na počátku???

0/0
4.1.2012 0:23

Hh.

Re: jednu kacirskou

Takže pár informací o evoluci. Organismy se nevyvíjejí proto, že by k tomu měly "chuť" nebo proto, že by o to nějak usilovaly, ale jako důsledek několika skutečností:

1) Živé organismy umírají a jejich místo zaujímají jejich potomci. 2) Potomci dědí vlastnosti rodičovských organismů, ale nejsou jejich absolutně přesnou kopií - kvůli mutacím, rekombinaci atd. se od sebe potomci ve zděděných vlastnostech poněkud liší. 3) V daném prostředí dávají některé dědičné vlastnosti organismům lepší šanci zanechat po sobě potomky než jiné vlastnosti.

Zbytek už je pouhá matematika. V důsledku výše uvedených skutečností bude v populaci rozšířené v různorodém prostředí docházet k evolučním změnám daným přirozeným výběrem - tj. šířením těch vlastností, které v daném prostředí potomkům dávají nejlepší možnost se rozmnožit a tak tyto vlastnosti rozšířit - ať organismy chtějí nebo nechtějí. (Evoluce je záležitostí populace, nikoli jedinců.)

+1/0
3.1.2012 19:13

Fracek62

Re: jednu kacirskou

a kde se berou nove druhy mi porad nikdo nerekne, me nezajima, ze prase ma male prasatka, treba chlupatejsi aby bylo chraneno pred zimou. nebo ze ma tesaky navic aby mohlo branit bude sebe nebo lepe hrabat ... to je mi fakt sumak, me zajima, kdy se po spareni dvou prasat (svine a prasete) narodi dejme tomu pes...to by me zajimalo ... nebo...proste neco jineho nez prase....nebo nekomu snad pripada fakt, ze kdyz se skrizi dva zraloci a narodi se jim zralok ze to je neco prevratneho? je to pro nebo proti evoluci? je to pro nebo proti "bibli"? Ja myslim, ze to neni nic pro nic a proti nicemu protoze to je pouha adaptace rodu, nic noveho pod sluncem a pochybuju, ze rodove krizeni je jakkoliv proti "bohu" ....pokud beru evoluci jako adaptaci tak neni co resit, to je videt vsude, ale ja mel za to, ze evoluce resi i rozmanitost druhu a to jaksi dokazat porad neumi....to je totiz hra genomem a to neni jen tak..jak je mozne ze simpanzi, goliry, a orangutani maji 23 paru chromozmu, clovek 21?

+1/0
3.1.2012 19:45

Cens0r

Re: jednu kacirskou

Já bych vám to řekl rád, ale bohužel to zabere více prostoru a chce to zpětnou vazbu bez rušivých vlivů a hlavně lehce dohledatelnou diskuzi... Nabízím vám férový dialog, zanechte mi zde kontakt a já vám vaše zdejší otázky milerád vysvětlím...Klidně si pro to vytvořte nějaký nový účet...

0/0
3.1.2012 20:15

Hh.

Re: jednu kacirskou

Ptal jste se, "proc mely prvni bunky chut evolvovat dal?", proto jsem na to odpovídal.

Ohledně vzniku druhů: pozemský život je založen na DNA a mezi DNA dvou organismů, třeba savců, není kvalitativní rozdíl. Rozdíly mezi druhy nejsou nic než velký počet nahromaděných malých rozdílů - právě těch rozdílů mezi rodičem a potomkem, které způsobují, že je prase chlupatější nebo lépe hrabe. Mnoho takových jednotlivých změn nakonec udělá rozdíl mezi prasetem a psem. O tom, že třeba prasata a psi jsou oba potomci jednoho dávného společného předka (který ovšem nevypadal jako prase ani pes), pak svědčí jasné důkazy v jejich DNA, např. v podobě tzv. endogenních retrovirů.

Člověk má 23 párů chromozomů, ostatní lidoopi 24. Je to proto, že lidský chromozom 2 vznikl splynutím dvou chromozomů, které u ostatních lidoopů zůstaly samostatné (viz http://tinyurl.com/7egbbsy ). Zřetelné stopy po tomto splynutí v lidské DNA jsou zvlášť pádným genetickým dokladem blízké příbuznosti člověka a ostatních lidoopů.

+1/0
3.1.2012 21:30

Cynyc_

Re: jednu kacirskou

Všechny tyto otázky Vám zodpoví i ten nejelementárnější text o evoluci, který lze bez problémů vygooglovat - tak proč je kladete v diskusi na idnes? Kromě toho Vám zřejmě nejsou známy základy logiky - výrok "ja mel za to, ze evoluce resi i rozmanitost druhu a to jaksi dokazat porad neumi" nemá žádný smysl, dokazovat lze jen hypotézu (tedy tvrzení) a Vy jste žádnou neuvedl.

0/0
3.1.2012 21:35

kars

Re: jednu kacirskou

Píše o hypotéze, že evoluce řeší rozmanitost druhů. Hypotéza (tvrzení): rozmanitost druhů je způsobena evolucí. Důkaz pravdivosti tohoto tvrzení: 0?

0/0
3.1.2012 21:49

Cynyc_

Re: jednu kacirskou

Vaše "hypotéza" nemá žádný smysl. Upřesněte ji, jinak se nemáme o čem bavit. Co je "rozmanitost", co "je způsobena"? Protože takto to může znamenat cokoli od "Nevyhnutelným důsledkem toho, že život vznikl evolucí, je existence více než jednoho druhu" po "Morfologická rozmanitost druhů není v rozporu s jejich evolučním vznikem", přičemž první je evidentně nepravdivá a druhá pravdivá.

0/0
3.1.2012 23:54

kars

Re: jednu kacirskou

Nezamotal jste se do toho trochu?

0/0
8.1.2012 1:23

Hh.

Re: jednu kacirskou

Nové druhy nevznikají zničehonic, tak, že by se praseti narodil pes. Mezi rodičem a potomkem jsou vždy jen malé změny. Běžný scénář je ten, že populace jednoho druhu se rozšíří do různých prostředí a dojde mezi nimi k izolaci, např. geografickou vzdáleností, takže se nadále vyvíjí jako dvě nezávislé populace. Vzhledem k odlišnosti prostředí změny v jejich DNA směřují různými směry, jejich potomci se od sebe geneticky vzdalují a jsou čím dál méně schopni se úspěšně křížit. Nakonec zůstanou populace odděleny genetickou bariérou, a i když se znovu setkají, nekříží se a mohou se tak dále vyvíjet odlišnými směry.

Společný předek prasete a psa žil před miliony let, a ne jako jediný druh, ale jako jeden z mnoha druhů, které tehdy žily. Mnoho z těchto dávných druhů nezanechalo do dnešního dne žádné potomky, ale populace dávného předka šelem a sudokopytníků se během času rozdělila a vyvinula do tisíců různých druhů, a po milionech let patří mezi jejich potomky i všechny prasata a všichni psi.

0/0
3.1.2012 21:55

kars

Re: jednu kacirskou

Který to byl?

0/0
3.1.2012 22:17

Hh.

Re: jednu kacirskou

Nevím o tom, že by mu někdo dal nějaké jméno, stejně jako milionům dalších dávno vyhynulých druhů.

0/0
3.1.2012 23:36

kars

Re: jednu kacirskou

:-)

0/0
8.1.2012 1:24

B.Walsh

Colin Simpfendorfer

Chvilku mi trvalo než jsem to příjmení přelouskal, ale jinak je pěknéR^

0/0
3.1.2012 17:40

captain cook

Re: Colin Simpfendorfer

mam dojem, ze to je syn ex-kolegy;-)

0/0
3.1.2012 23:36

Hrabě Monte Cristo 2011

veselé video rovněž zde:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=D4FBNnZMOfM ;-D

0/0
3.1.2012 16:51

SecondWisdom

Re: veselé video rovněž zde:

Stašná hloupost, kolik ti je? Radši koukni na to related video http://www.youtube.com/watch?v=Or9NUEroVcE&feature=related ;-D

+1/0
3.1.2012 17:19

kars

Re: veselé video rovněž zde:

Což kdybys místo výsměchu o těch otázkách zapřemýšlel?

A k tomu, na co odkazuješ: zajímavý tvor. Ale k tématu evoluce to není, všichni vypadají stejně, žádné přechody k rybám nebo čemukoliv jinému... prostě hotový, ohraničený druh. Ale pěkné video :-)

+1/0
3.1.2012 22:15

SecondWisdom

Re: veselé video rovněž zde:

Snad chápeš, že evoluce je dlouhodobý proces? To je jako kdyby si chtěl vidět pohyb kontinentů a když se to nepohne, během toho když se díváš, tak to neexistuje. Přírodní výběr je absolutně logický. Funguje na principu síta. Narodí se kupa organismů, přežije/rozmnoží se určité procento. Ti co přežili museli mít nějakou výhodu. Jejich geny se přenesou na další generaci + mutace. Takhle se filtrují po stovky generací až je potomek tak vzdálen od pra..rodiče, že ho dnes nazýváme jiným druhem. Občas se větev rozdělí, když se organismy oddělí a specializují. Jeden používá jednu strategii, druhý jinou. Časem se vzdálí natolik, že jsou jiné druhy. Proto lidé nepochází z opic (ani lidoopů), ale ze společného předka ze kterého se kdysi oddělili náhodou. Ohraničenost tam vidíš pouze ty, protože musíš. To je také důvod proč se pleteš. Pokud existuje důvod, který ti brání vidět realitu, potom je jisté, že ty si na straně, která se plete.

0/0
3.1.2012 23:29

kars

Re: veselé video rovněž zde:

Zní to hezky. Ale kde jsou nějaké ty předchozí a následující mutace? Nebo si řekne nějaký druh: "Tak, a teď se začnu vyvíjet a mutovat"? Ale i tak by někde musely být ty předchozí generace s menší mutací z nějakého předka, který byl něco jiného... Já věřím ve stvoření, protože jsem poznal Boha a přesvědčil jsem se, že je mu možno věřit. Ty věříš v "missing links" a tvá víra je založena na tvrzení vědců, kteří své názory průběžně mění a nové objevy vyvrací staré omyly... Kdo ví, co budou říkat za pár let?

0/0
8.1.2012 1:13

realya

Ale hybridní ten žralok opravdu je

protože současně prokazuje evoluční teorii i globální oteplování. Kdyby tak ještě mohl potvrdit existenci ozónové díry, správnost pozitivní diskriminace (je černoploutvý, možná to ještě přijde) a marxismu-leninismu, byl by úplně dokonalý ;-D

+6/0
3.1.2012 16:37

kars

Re: Ale hybridní ten žralok opravdu je

;-D;-D

0/0
3.1.2012 22:18

realya

Hlavní otázka je

jestli je to podfuk jako obvykle nebo jenom prostý omyl.

0/0
3.1.2012 16:33

antidepka7

Re: Hlavní otázka je

Vzhledem k tomu, že se jedná o evoluci, je to jako vždy podfuk i omyl.;-D

0/0
4.1.2012 0:34

vitus

tak mě napadá,

že je to vlastně taková husokachna, no ne? Zas takovou senzaci, jakože evoluci v přímém přenosu, bych z toho neviděl:-) až vznikne ze žraloka něco jinýho než žralok, tak bych se nechal přemluvit:-))

+1/0
3.1.2012 16:32

tarantule959

Re: tak mě napadá,

To bohužel za života nestihneš.

0/0
3.1.2012 16:34

vitus

Re: tak mě napadá,

typuji,že když už jsou žraloci tady mnoho desítek milionů let, tak to teda asi nestihnu;-)

0/0
3.1.2012 16:38

Hrabě Monte Cristo 2011

Re: tak mě napadá,

Jistě musíte evolucionistům pouze VĚŘIT! , že takhle to bylo.!;-D

0/0
3.1.2012 17:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.