Diskuze

Na silnicích loni zemřelo 701 lidí, nejméně od roku 1961

Loni na českých silnicích zemřelo 701 lidí, nejméně za posledních padesát let. Je to díky bezpečnějším autům, více kilometrům dálnic, ale i podceňovanému bodovému systému a lepší úrovni zdravotnictví, které stále více lidí udrží "pouze" v kolonce zraněných.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
SČZK

Smradlavej čmoud z komína

1. 1. 2012 23:18
stanovil bych vybrané dny kdy by neplatily zákony na silnici

normálnější lidi by zůstali doma a vy tupci byste se vymlátili mezi sebou a konečně by byl klid, ale bylo by potřeba to pravidelně opakovat, protože se stále rodí další zdegenerovaní zmetci

2 0
možnosti
JN

Já, Claudius

1. 1. 2012 19:31
To nemění nic na tom

že mnozí jezdí stále jako prasata. Bohužel se nestačili ještě sami vybít, protože stále dorůstají další.

2 0
možnosti
R

Rotutrumb

1. 1. 2012 17:19
alespoň něco se s pomocí EU podařilo

:-):-):-)

0 0
možnosti
MG

bitkar

2. 1. 2012 9:23
Re: alespoň něco se s pomocí EU podařilo

haha.... no dobra zprava ze zemrelo malo lidi no, takze by uz ty buzerace mohli vsichni nechat.

0 0
možnosti
JK

B_B_Lobo

1. 1. 2012 16:29
statistiky

říkám to tu znovu a poněkolikáté, současné statistiky neodpovídají staistikám před zavedením bodového systému. jak v počtu mrtvých tak v počtu nehod celkově. dnes se už policii hlásí jen některé nehody, většina těch drobných se řeší v rámci pojišťoven.

1 0
možnosti
OP

OskarPokorny

1. 1. 2012 15:21
Schopnosti

Dole se rozběhla debata o tom, jestli běžný řidič je kvalifikovaný k rozhodnutí, zda je možné porušit pravidla (zákony) pokud se mu zdá, že jsou špatné(např překročit rychlost atd.)Tito lidé argumentují hlavně tím, že jsou schopni 100% identifikovat podmínky před nimi (lépe než ten kdo tam tu rychlost nařídil) a jet s nimi v souladu. Určitě je menšina lidí, co jsou toho schopni, ale zde bych varoval před něčím, čemu se říká Dunning-Kruger effect. Je to jev (zjištěný empirickými testy), kde se zjistilo, že(zjednodušeně)čím hloupější a méně schopný člověk je tím více přeceňuje své schopnosti - zatímco inteligentní člověk je lépe shcopen identifikovat hranice svých schopností a řídit se tím(takoví lidé naopak mají tendenci se spíše podceňovat).V případě řízení aut je to ovšem nebezpečné, protože právě málo inteligentní člověk(diskutérů co se vytahovalo, že ví všechno lépe než dopravní odborníci tu bylo dost)má tedy o svých schopnostech(řidičské umění, znalost fyziky vozidla)vysoké mínění.

4 0
možnosti
WOC

WIND OF CHANGE

1. 1. 2012 15:55
Re: Schopnosti

Hezky napsáno - ovšem jak pročítám diskusi, tak tu je spousta Lacinů a Trpišovských !!

0 0
možnosti
AP

AlesPresler

1. 1. 2012 14:29
Jestli to psal někdo níže, pak se omlouvám,

ale myslím si, že hodně pomohly mobilní telefony, takže se dá rychle zavolat pomoc. V takovém roce 1960 , kdy v mnoha vesnicích nebyla zavedena telefonní linka, bylo sehnat pomoc setsakra obtížné!

2 0
možnosti
S

Smrť

2. 1. 2012 10:32
Re: Jestli to psal někdo níže, pak se omlouvám,

R^ Ano, nižší počet mrtvých nemají na svědomí lepší řidiči (spíše přibývá těch špatných), ale pokrok - v komunikaci, v medicíně a v automobilovém průmyslu.

0 0
možnosti
S

Sprintujici.stonozka.2

1. 1. 2012 14:12
Asi proto, že ze silnic

zmizely zflikované plečky

0 0
možnosti
MK

čelo

1. 1. 2012 15:16
Re: Asi proto, že ze silnic

Může za to i toto. Vždy jsem říkal, že osm let starý Opel je bezpečnější, než 25 let starý ŽIGULI nebo Škoda.

0 0
možnosti
WOC

WIND OF CHANGE

1. 1. 2012 13:54
Někteří uchvacují svojí blbostí

Pro toho pána co tu psal, že nehody jsou proto, že řidiči sledují tachometr, aby drželi 50 km/h a nevěnují se pak provozu... 1) 50km/h je rychlost maximální a tudíž pokud mu jeho smysly a nevyježděnost nedokáží uzpůsobit jízdu, aby těch 50 km/h zásadně nepřeročil, jelikož je obecně známo, že radary se nastavují minimálně s 10% odchylkou do plusu, tak ať jede třeba 30 nebo 40 km/h a pak nemusí sledovat urputně tachometr - což je stejně výmluva, jelikož za to, že bude dodržovat předpisy dostal ŘP ... no a za 2) tachometry od výrobce proměřují a to značně do plusu a tusíž, když jedete 50 km/h, tak vlastně jedete nějakých 45 - 46 km/h - tudíž zase výmluva.... navíc jak je obecně známo, tak v rychlosti 50 km/h jsou to většinou ťukance, které mají za následek pomačkané plechy - smrtelné nehody jsou z nerespektování předpisů, z chlastu a díky agresivitě a bezohlednosti řidičů.!!

1 0
možnosti
P

prngrr

1. 1. 2012 14:06
Re: Někteří uchvacují svojí blbostí

tachometry proměřují možná u nějaké staré plečky nebo pokud si nasadíš divná kola.

i ta 50 je velmi často zbytečná - někdy jedu dobrovolně 30, jindy klidně 80 - mám rozum

1 0
možnosti
PN

nepetr

1. 1. 2012 13:23
Smrtelná zranění

Méně smrtelnývh zranění bych určitě  nedával za vděk systémům jako ABS, ESP atd. To jen ještě víc už tak nebezpečné řidiče těto vozidel utvrdí v milném úsudku že, když mám v autě ABS, ESP, EBD, ASR jsem ensmrtelný jelikož mé auto zvládne všeRv Nižší počet vážných zranění, smrtelných zranění je zásluhou neustále se omlazující vozový park v ČR. Je jasné že nehoda v letitém Favoritu, Cliu, Fiestě nebo i např. Vectře je vždy z horšími následky než třeba ve Fabii ;-)

0 0
možnosti
PNP

přezdívka není potřeba

1. 1. 2012 13:28
Re: Smrtelná zranění

Souhlas, jen s tou fábkou sis docela naběhl, pro spoustu lidí tady to není auto.

0 0
možnosti
JL

nakej_nick

1. 1. 2012 13:14
omezení rychlosti, zejména plošné

Zákon a (především!) zdravý rozum velí přizpůsobit rychlost jízdy schopnostem, vlastnostem, podmínkám atd.

Každé další, a je jedno zda plošné nebo lokální, omezení rychlosti říká, že řidič je příliš hloupý na to, aby to zvládl posoudit. Někdo je s tím smířen, někdo to vyloženě vítá ... no a někomu to vadí.

1 0
možnosti

Hufo

1. 1. 2012 13:17
Re: omezení rychlosti, zejména plošné

by si se divil, kolik jezdí lidí, co si myslí že jim schumacher nesahá ani po kotníky a přitom jedou jak jelita

0 0
možnosti