Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Schizofrenik, nebo narcis? Psychiatři se přou o Breivikovu diagnózu

Těsně před Vánoci lékařská komise zřízená norskou justicí potvrdila předchozí diagnózu psychiatrů Torgeira Husbyho a Synne Sörheimové, kteří označili atentátníka Breivika za paranoidního schizofrenika, který nenese zodpovědnost za své masové zabíjení. S jejich verdiktem však mnozí experti nesouhlasí a vyčítají autorům zprávy profesní pochybení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Gemars Moše Dajan

Datum na fotce

Dole již někdo podotkl datum zničení evropské kultury. Já říkám, že je to datum, kdy dojde poprvé k vystavení první zmínky o křesťanství v Evropě v nějakém sultánském evropském muzeu. Ta výstava bude pojednávat o bývalých nepřátelích domácího muslimského obyvatelstva v EUrábii.

+1/0
1.1.2012 13:13

B.Walsh

Rodiče si to co Breivik

napáchal jim a jejich dětem můžou sami. Děti nemají na nějakém politickém vymývání mozku co dělat. Prý tábor mladých sociálních demokratů. Národní socialisté měli v Říši svého času také své tábory.

+1/0
31.12.2011 15:29

antimultivitamin

No asi nebude úplně normální

Ale z těch všech moderních výplachu mozků člověku v bedně rupne snadno. Média do nás horem dolem tlačí nesmysl a lži prosycené politickou korektností až se z toho děla člověku nevolno. Slabší jedinci to prostě někdy těžce snáší a pak jim z toho prostě někdy hrábne a dělají šílené věci. Typoval bych to na tu schízu, jelikož slyšet každý den něco jiného než je pravda a muset se tvářit, že to není lež, asi takový následek mít bude.

+1/0
31.12.2011 13:20

venenum

to je jedno

každopádně by neměl vyváznout bez trestu

0/0
30.12.2011 19:10

duhacenzor5

Breivik je

svobodny zednar, tihle lide nevrazdi v afektu, nebo z vlastni iniciativy, ale na rozkaz a jejich akce ma vzdy urcity smysl. Takze nedelejte z Breivika ani schizofrenika, ani narcise, ani vraha jen tak, zeptejte se ho, kdo mu to naridil a zatknete objednatele. Tip. Zeptejte se u pana Richarda Dawkinse, vi dost, cca 2 mesice pred norskem mel seanci za ucast 350 "bratrů", kde resili "problem", jak se vyporadat se vzrustajicim vlivem nabozenskych organisaci. Takze nebalamutte lidi theorii osameleho strelce, i kdyz je to pro vas nejlepsi. Jste ve veku, kdy diky netu leckdo na leccos prijde, s leckym se sejde a klidne pak vyzvani, co vi, doba infomonopolu politiku a medii je pryc.:-)

+1/0
30.12.2011 17:54

VyMeTaky

Re: Breivik je

Vy jednáte jen na rozkaz?

0/0
30.12.2011 21:04

duhacenzor5

Re: Breivik je

Já nejsem zednář, pane kolego.

0/0
31.12.2011 12:37

Neplatiči zpět do Osmanské Říše

Takže všichni češi jsou schizofrenici,

když nenávidí cygány?

0/0
30.12.2011 14:53

antimultivitamin

Re: Takže všichni češi jsou schizofrenici,

Buď schizofrenici nebo narcisové. :-)

0/0
31.12.2011 13:20

lost

v blázinci mu z psychoterapie

zaručeně jebne :-)

0/0
30.12.2011 13:15

Jura2

Breivik

No ještěže podle těchto měřítek neproběhl Norimberský proces. Celá skvadra NSDAP by prostě dostala nálepku paranoidních schizofreniků, místo na šibenici by šli do blázince, kde by po zbytek života beztrestně plácali sestřičky po zadku Mein Kampfem. Za ty miliony mrtvých, holokaust a zničená města chudáci nemohli, protože v danou chvíli nebyli příčetní. Jasně, absurdita, ale s Breivikem je to takřka to samé.

+1/0
30.12.2011 13:00

inkognito79

to je kvalita psychiatrie

těžkou poruchu osobnosti označit za paranoidní schizofrenii, strach z budoucnosti označit za mentální zaostalost - u člověka s nadprůměrným IQ ;-D

a korunu tomu dává i opačný názor: paranoidní schizofrenie prý bez hlasových halucinací neexistuje ;-D

proč se nepíše o EEG? jinak se schizofrenie spolehlivě potvrdit nebo vyvrátit nedá

0/0
30.12.2011 10:33

lost

Re: to je kvalita psychiatrie

spolehlivě čím ? :-)

0/0
30.12.2011 13:15

villík

To datum na tý fotce....

....možná odpovídá době, kdy bude nájezdníky zcela zničena evropská kultura. :-/

+3/0
30.12.2011 10:10

Otto Katz - feldkurat

Jednoduché!

Blázna nebudeme soudit, nebudou tedy otázky na které někdo musí odpovědět a všechno se rychle uklidí za zdi blázince! Návštevy omezené a před jejich příchodem šup tam prášek! Je vidět, že to jestli jsou soudruzi z Norska nebo CCCP, vsjo ravnó! 8-o

+4/0
30.12.2011 9:44

Hellmoon

markýz de sade

teda ještě někdo zjistí že je to jen úchylka

0/0
30.12.2011 9:18

sitarista

Re: markýz de sade

přiklánim se k názoru, že neni schizofrenní, ale že trpí těžkou sadistickou úchylkoua narcismem......podle mě by schizofrenik nedokázal naplánovat a uskutečnit něco takovýho

0/0
30.12.2011 10:20

radim36

Označením Breivika za blázna

se norská vláda, případně i další evropské vlády vyznávající multikulturalismus vyhnuly široké lidové diskuzi.

Přirozeně z údajů ve sdělovacích prostředcích není možné říct, jestli je skutečně blázen nebo ne. To, že žil s matkou či sám a pokud z nějakých důvodů jeho sociální komunikace s jinými lidmi byla nějak špatně fungující, mohl si za roky vytvořit svůj vlastní svět velice odlišný od toho skutečného a přitom blázen nebýt. Jen prostě mohl mít svůj specifický svět. Této teorii dopomáhá i to, jak se živil, nepracoval s nikým dohromady a s jinými lidmi se tak mohl stýkat jen jako odběratel a dodavatel.

+2/0
30.12.2011 7:38

radim36

Re: Označením Breivika za blázna

Každopádně si myslím, že jednou ta diskuze o multikulti bude muset být v Evropě provedena a teorie multikulti bude muset být zásadně revidována. Podle mně multikulturalismus v takové podobě, jaký je nyní v Evropě, je chudými lidmi z třetího světa chápán jako veřejná závazná pozvánka k emigraci do Evropy a veřejný závazek k rozdávání evropských štědrých sociálních dávek všem imigrantům, kteří se do Evropy dostaví.

A když potom ty lidi skutečně přijedou a v Evropě je potom nacpou do ghett, kde nemají žádnou budoucnost, tak se tito imigranti přirozeně naštvou a vzniká tak podhoubí pro nepokoje a terorismus.

0/0
30.12.2011 7:41

Hellmoon

Re: Označením Breivika za blázna

No jo o zelené EUkartě se jen mluvilo :-/

0/0
30.12.2011 9:20

inkognito79

Re: Označením Breivika za blázna

celá imigrační politika EU je založena na nesmyslu: víc lidí víc spotřebuje a to je přeci skvělé pro ekonomiku

+1/0
30.12.2011 10:17

viper

Většina psychiatrů jsou cvoci.

Takže se dle své úrovně chovají,Jak by se asi chovali kdyby Breivik vystřílel jejich rodiny?

0/0
30.12.2011 7:00

neandrtálec

Schizofrenik nebo narcis ?

Není to něco urážlivého ???

:-)

0/0
30.12.2011 6:20

pekarek117

Breivik není blázen

Názory znalkyně Rosenqistové mi zní velmi logicky. K těm megalomanským bludům - to by opravdu neměl být popraven ani odsouzen například Eichmann a jemu podobní masoví vrazi. Viz též závěry a postřehy amerického psychologa Gilberta o duševním stavu norimberských válečných zločinců včetně citace psychiatrických vyšetření Göringa a spol., kniha Norimberský deník. Breivik neslyší hlasy, nemá bludy v pravém smyslu, je narcis, sadista, těžký psychopat, to ano, ale psychóza? Jen proto, že těch vražd bylo mnoho a že žil v mamahotelu? A v praktickém životě kromě partnerských vztahů až tak neúspěšný tento podnikatel také nebyl, rovněž  plány na vraždění byly podrobné, systematické a dlouhodobé. Třeba Mein Kampf by po zvážení obsahu norskými znalci při tomto přístupu také zabránil odsouzení Hitlera pro zjištěnou duševní poruchu -  a bylo by to správné? Pochybuji s MUDr. Rosengvistovou také.

0/0
30.12.2011 5:55

rkkk

:-\

Tak se mi zdá, že chtějí slyšet ANO či NE a kladou otázku, na kterou se takto odpovědět nedá. Vždyť duševní porucha může mít tolik různých stupňů, od naprosté nepříčetnosti, kdy člověk vůbec nevnímá okolí a končí sebevraždou nebo úplným rozpadem osobnosti, po občasné drobné potíže, které časem pominou bez jakékoli léčby nebo následků.

0/0
30.12.2011 5:00

Kidkid

No vidíte kam jsme dospěli

kdyby něco podobného udělal ve středověku už bychom o něm mluvili v minulém čase a nehloubali nad jeho pohnutkami. Podle mne už měl viset a ne teď zkoumat, zda je příčetný či nikoliv, zda to myslil dobře nebo špatně. A mohl by být rád, že by jej jen popravili a ne umučili.

No jo, jsme samý humanismus a pak to dopadne takhle.

0/0
30.12.2011 4:18

spalovac

Udělat z něj magora je nejjednodušší řešení

Kdyby museli vysvětlovat co vedlo normálního člověka k takovému činu, byl by to nepřekonatelný problém.

+3/0
30.12.2011 0:51

Fai Rodis

Jak pravi klasik:

Od pol jednej do stvrt na tri, radili sa psychiatri

Ej moja paranoia,

keby som bol somnambul

navstivil bych Istanbul, dusa moja, dusa moja.

0/0
30.12.2011 0:13

karloss BS MC

Re: Jak pravi klasik:

horkížeslíže?R^

0/0
30.12.2011 0:16

Fai Rodis

Re: Jak pravi klasik:

Vodnansky a Skoumal, myslim.

0/0
30.12.2011 10:54

citizen of Czech Banana republic

existuje minimálně 50% šance, že Breivikovi sdělí diagnózu

" Schizofrenik, nebo narcis ? " ....

.

 no brát si 50:50 je asi v tomto případě blbý, viděl bych to maximálně na přítele na telefonu ........

0/0
29.12.2011 23:43

pingu1

.ja nevim ,ale ..

..neni to narazka na nekoho uplne,ale upne jineho...;-)

0/0
29.12.2011 23:08

Gamehoror

To se snad nevylučuje ?

Copak schisofrenik nemůže mít narcisistický sklony a obráceně nemůže být narcis schisofrenikem ?

Co je to zas za pevědátory ?

+1/0
29.12.2011 22:59

in_vino_veritas

Diagnóza:

aktivní člen anti-Eurokomunistického odboje.

0/0
29.12.2011 22:12

LucyTarhuniah

Re: Diagnóza:

Tak do toho všichni, když jiné cesty neumíte, a neumíte dát jinak najevo svůj nesouhlas.

0/0
29.12.2011 22:25

Kocour Mikeš a jeho Nácíček

Re: Diagnóza:

To bylo česky?

0/0
29.12.2011 23:13

LucyTarhuniah

Re: Diagnóza:

Ano. Jsou lidé, kteří jsou proti multikulturalismu, přistěhovalectví v Evropě a obávají se budoucnosti, ale nic proto ve skutečnosti nedělají, kromě toho, že schvalují teroristické činy, které se nějak opírají o anti-multikulturalismus. Snad už jste to pochopil.

0/0
29.12.2011 23:53

Lotras rudý peklič český

Ne pouhý uvědomělý "pravičák"

co pravicové ideje vzal "smrtelně"  vážně ;-D

0/0
29.12.2011 21:00

vlahos_rosret

Je to blazen

podrobnosti jsou zbytecne.

+2/0
29.12.2011 20:20

Kurt21

Re: Je to blazen

Podle všeho to není blázen. Nechoval se tak. Postupoval naprosto cíleně a s rozmyslem. Nějakou duševní poruchu mít bude (ostatně, každý z nás je tak trochu "úchyl") ale za blázna bych ho neoznačoval. Ačkoliv uznávám, že pro uklidnění oveček je jednodušší prohlásit černou za blázna, než řešit, proč je černá.

0/0
29.12.2011 23:33

mamlas

bylo uz na zacatku jasny ze znej budou chtit udelat blazna

a on stim uz dopredu pocital.. normalni ten clovek urcite neni ale ta pricina je precijen hlubsi..

+1/0
29.12.2011 19:41

LucyTarhuniah

Re: bylo uz na zacatku jasny ze znej budou chtit udelat blazna

jo příčina, někdo zabíjel a jaký měl důvod? Neudělal to náhodou ještě oprávněně?Rv

0/0
29.12.2011 21:48

John Nash

Schizofrenní narcis

(a hlavně masový vrah)

+1/0
29.12.2011 18:19

Tyranosaurus Rex

Re: Schizofrenní narcis

Myslíte, podobně jako Merkozy nebo Omabama? To ne, na tyhle nemá, to by musel několik řádů přidat.

0/0
29.12.2011 18:24

tuan4

Re: Schizofrenní narcis

.........individuální vraždy jsou trestné.

Masovým se říká válka-a už je tak nějak mimo jurisdikci.Tak je to na světě zařízeno.

+4/0
29.12.2011 18:27

Králík Roger

Mýlíte se, trestná je pouze válka, kterou dotyčná strana

PROHRAJE. Pokud tu Breivikovu válku za 20 let někdo vyhraje, bude se ostrov Utoya jmenovat Breivik Island.

Mimochodem, jsou tady války, které skončí jako banditismus a banditismus, který skončí tím, že vůdce bandy se stává králem.

0/0
29.12.2011 20:19

tuan4

Re: Mýlíte se, trestná je pouze válka, kterou dotyčná strana

..............ano.A záleží na tom kdo to posuzuje.Někdy se to označuje jako národněosvobozenecký boj,boj za práva menšin,většin,válka o vodu(Afrika),o naftu,o území etc.etc.

Ale sériový vrah je z této kategorie vyjmut.Inu,jak říkám,takhle to na světě bylo,je a bude.

+2/0
29.12.2011 20:44

mildapr

To je trochu rozdíl

Politici na sebe někdy skutečně musí vzít zodpovědnost za válku. Rozdíl je mj. také v tom, že i pro tohle jsou v demokratické zemi zvoleni. Toho norského magora ale nikdo k podobným rozhodnutím nezvolil. Ten se rozhodl sám.

+2/0
29.12.2011 19:44

Králík Roger

Řekl bych, že mezi politiky, kteří rozpoutali válku jsou ti

kteří byli zvoleni v menšině...

0/0
29.12.2011 20:26

basbas007

Psychiatři se přou, normální člověk má jasno

+4/0
29.12.2011 18:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.