Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Policejní dodávka srazila chodce na Lounsku, nehodu nepřežil

Na silnici číslo 250 u Staňkovic na Lounsku přišel ve středu večer o život chodec. Srazila ho policejní dodávka, která jela bez majáčků k dopravní nehodě. Silnice byla v místě tragédie uzavřena a policie odkláněla dopravu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Kocour-mikes

Je mi líto obou stran..

...soustrast pozůstalým i psychickou podporu řidiči, který si do své smrti ponese cejch způsobené smrti ať už to vyšetřování dopadne jak chce.:-/

0/0
31.12.2011 9:04

Fair-Play

Technologie stealth

u chodců evidentně funguje :-)

0/0
29.12.2011 16:07

Kladýnko1

Vážení kingové volantů,

pro které jsou chodci a cyklisté na silnicích obtížný hmyz a lovná zvěř, a kteří automaticky obviňujete oběť nehody - počkejte se svými odsudky raději na vyšetření nehody. Ono to totiž spíše vypadá, i podle této věty /"a vyhýbali se jinému vozidlu"/ na zavinění ze strany policie...

+1/0
29.12.2011 11:46

steve78

Re: Vážení kingové volantů,

Jako, že policajti měli raději nabourat do jiného auta, protože ve stínu může jít blbě oblečený chodec? ty jsi hlava...

0/0
29.12.2011 12:51

Kladýnko1

Re: Vážení kingové volantů,

No možná bylo lepší přibrzdit, než předjíždět někde kde nevidím, případně zastavit, než se vyhýbat někam kam pořádně nevidím... Na to snad ani nemusím být hlava:-).

0/0
29.12.2011 13:10

steve78

Re: Vážení kingové volantů,

Píšou, že se vyhýbali, ne že předjížděli. Vyhýbat se museli třeba proto, že ten proti nim jel moc na středu nebo částečně v protisměru. A nevíš kolik měli času na reakci, jestli by přibrždění něco řešilo, asi těžko jestli toho chodce neviděli díky kombinaci oslnění a tmavého oblečení.. Z toho článku to těžko rozseknout...

0/0
29.12.2011 13:36

macarát

Re: Vážení kingové volantů,

Každý řidič má jet jen tak rychle, jak dobře vidí. Když jsi oslněný tak, že nevidíš nic, tak máš zastavit.

Pokud místo toho jedeš někam, kam nevidíš, s tím, že tam je jistě někde silnice a jistě na ní nejsou překážky, nepatříš za volant.

0/0
31.12.2011 8:33

nakej_nick

Re: Vážení kingové volantů,

obtížný hmyz jsou pouze ti, kteří nedodržují aspoň základní pravidla provozu a případně ti, kteří nejsou schopni či ochotni udělat alespoň něco málo pro svoji vlastní bezpečnost - protože jim to nikdo nenařídil - a přenášejí (dle zákona...) odpovědnost na ostatní

Zástupce tohoto hmyzu potkávám neustále. Včera to byl okolo 18 hodiny neosvětlený cyklista v obci bez veřejného osvětlení v silném mrholení, který mi vyjel zprava na hlavní bez jakýchkoliv starostí o zbytek světa; nedlouho předtím baba, která překonávala kruhový objezd v protisměru, napůl po přechodu, dílem po vjezdu - a velice se divila, když jsem ji seřval (šel jsem pěšky), chudák řidič co ji tam potkal z ní byl tak v šoku, že se nejspíš nestihl ani divit...

V případě z článku je samozřejmě nemožné dávát někomu vinu od klávesnice, souhlas.

0/0
29.12.2011 13:02

pufina

Re: Vážení kingové volantů,

zemřelý asi nebyl až tak uzpůsobilý chůzi po vozovce  Blesk píše že měl u sebe lahev Toluenu

0/0
29.12.2011 15:16

drsny_zasveceny

Re: Vážení kingové volantů,

Lež. Nikde v  novinách nic takového nebylo.

0/0
29.12.2011 18:54

UPA Laborec 23

Žatecký deník

"Pitva mrtvého chodce má zjistit, zda nebyl například opilý nebo pod vlivem drog. Dechová zkouška u řidiče policejní dodávky byla negativní..."

0/0
29.12.2011 21:00

banjo23

Vy jste tu šichni chytráci

Evidentně jste nejezdíte za tmy. Takový borce, co jdou neosvětlený po silnici potkávám pravidelně. I cyklisti se najdou. Každej řidič je kvůli těmhle lidem jednou nohou v kriminále. Je jenom dílem náhody, kdy je někdo sejme a můžete to být klidně vy.Rv

+3/0
29.12.2011 11:24

banjo23

Re: Vy jste tu šichni chytráci

Chytráky myslím ty, co píšou, že jsou policajti blbci, když ho srazili - na upřesněnou.

0/0
29.12.2011 11:26

Erwin.Deisenhofer

Re: Vy jste tu šichni chytráci

Tak hochu, pokud jezdíš za tmy a cítíš se jednou nohou v kriminále, tak nejezdi, jelikož máš jezdit bezpečně, ale to neumíš, když jsi jednou nohou v kriminále. Až se do toho kriminálu dostaneš, bude pozdě, proto radši přestaň jezdit hned. Řídit auto není žádná povinnost, ani žádné lidské právo. Ostatně, když neumíš jezdit a tmy, no tak jezdi jenom ve dne.

+1/0
29.12.2011 11:40

steve78

Re: Vy jste tu šichni chytráci

čéče já jezdím dost bezpečně v noci jedu tak rychle jak mi svítí světla, přesto jsem už párkrát málem takového sebevraha srazil. Tmavé oblečení zády ke mě a vrávoravá chůze... A nejlepší byl jeden, co stál za zatáčkou do kopce uprostřed silnice, protože začal přecházet a čekal než projede protijedoucí vůz, který mě oslnil a já toho blba viděl až když jsem ho míjel...

0/0
29.12.2011 13:06

macarát

Re: Vy jste tu šichni chytráci

Když jsi oslněný a nevidíš, tak automaticky brzdíš, ne? Nebo Tobě přijde normální jet oslněný dál, jako by nic? I když kde je silnice jen tušíš a zda tam není překážka to nevíš?

A říkáš tomu bezpečná jízda?

0/0
31.12.2011 8:35

192.168.35.1

Re: Vy jste tu šichni chytráci

Jsem rád, že tu na diskuzi je alespoň jeden člověk, který přesně ví, jak se má jezdit. A řidičák dostaneš už teď na jaře nebo až na podzim?

0/0
30.12.2011 10:49

vlahos_rosret

Chodec v tmavem obleceni

bez reflexivnich casti odevu......to jsou sebevrazi. Take jsem takto nedavno jednoho malem sejmul. Manik se potacel po krajnici, vozralej jako bota a jeste se snazil byt agresivni, kdyz jsem se sel podivat, jestli jsem ho treba nezval zrcatkem.

0/0
29.12.2011 11:03

macarát

Re: Chodec v tmavem obleceni

Je primárně starostí řidiče, aby jel jen tak rychle, aby dokázal zastavit na vzdálenost, na kterou vidí.

0/0
31.12.2011 8:36

nakej_nick

nechápu, proč se vždycky najde někdo,

kdo mává zákonem.

Podle zákona se soudí podíl viny zúčastněných na nehodě - tedy mělo by se. Jestli jsou jeho ustanovení správná, je na jinou diskusi. Blbé na tom je, že to nikomu zdraví ani život nevrátí.

Podle zákona není zakázáno stát hodinu na ulici pod obrovským rampouchem, ale naopak je povinností majitele objektu nebezpečný led odstranit; v případě nehody také nese vinu.

"Neviditelný" chodec je obdobou testera, který si pod ten rampouch lehne a čeká, co se z toho vyvine.

0/0
29.12.2011 10:05

Erwin.Deisenhofer

Re: nechápu, proč se vždycky najde někdo,

Ano, zkoumá se a soudí podíl viny zůčastněných na nehodě. Ale pokud někoho přejedeš na silnici, kde máš počítat s pohybem chodců, tak je tvoje situace soudu jasná.

Jiná situace by byla kdybys chodce přejel na silnici kde chodec nemá co dělat, například dálnice nebo rychlostní silnice, popřípadě úseky, kde je pohyb chodců zakázán dopravní značkou.

Avšak ani tam nesmíš přejet chodce jenom protože tam neměl být. Soud pak zkoumá, jestli jsi mohl nehodě zabránit k čemuž jsi povinen podle jiného znění vyhlášky, dle kterého máš povinnost zabránit nehodě i když jiný účastník nespolnil své povinnosti. Takže mnohdy máš smůlu. Ostatně doporučuji k přečtení alespoň §18 odst 1 Silničního zákona, který vnese do této diskuze větší jasno.

+1/0
29.12.2011 12:08

nakej_nick

Re: nechápu, proč se vždycky najde někdo,

ano, toliko teorie - mimochodem ani §4 a) není marný, zejména  tu ohleduplnost bych si dal líbit oboustranně

(malý rejpanec - asi zákon o provozu, silniční zákon je úplně o něčem jiném)

hmm, znáš normálního = nevyšinutého člověka, který by nechtěl zabránit hrozící nehodě?

0/0
29.12.2011 12:32

steve78

Re: nechápu, proč se vždycky najde někdo,

Chodec, který jde po silnice je též účastníkem silničního provozu a Vámi citovaný paragraf se na něj vztahuje také. Takže pokud řidič, který má v pořádku osvětlení, a jede odpovídající rychlostí srazí chodce, který je v černém a navíc jde po špatné straně, je nevinný. Protože řidič udělal vše proto aby zabránil případné nehodě. Chodec naopak svým chováním kritickou situaci zavinil. Tohle je takový jasná příklad. KAždá situace se pak posuzuje podle aktuální situace. Ale nevhodné chování a oblečení chodce je vždy mínus pro toho chodce.

0/0
29.12.2011 13:03

macarát

Re: nechápu, proč se vždycky najde někdo,

Pokud chodce neviděl a srazil, tak ta rychlost pravděpodobně nebyla odpovídající podmínkám a nebo se nevěnoval řízení.

0/0
31.12.2011 8:38

Nostromo1975

Re: nechápu, proč se vždycky najde někdo,

...tak vyhláška nebo zákon? Chtělo by si to více ujasnit pojmy, je mi líto. V současné době existuje už jen zákon o provozu na pozemních komunikacích č. 361/2000 Sb., ten jediný upravuje provoz vozidel a pohyb chodců na pozemních komunikacích

0/0
29.12.2011 18:55

stefi_ul

vcera veceri...

Vcera sem jel z Decina do UL a pri predjizdeni jsem se zaradil pred auto a sup, pred svetlama se mi objevil clovek v tmavych dzinach a tmave bunde s kapucou... netrefil sem ho... jen mu ta bunda zavlala... Pritom tam je takovyho mista za krajnici, ze vubec nemusi ve vozovce jit...

0/0
29.12.2011 9:30

Erwin.Deisenhofer

Re: vcera veceri...

No jo, zase jsi se někam hnal a mohlo to dopadnout špatně.8-o

0/0
29.12.2011 9:33

stefi_ul

Re: vcera veceri...

a na to si prisel jak??? Auto jelo 80, ja pri predjizdeni prekrocil 100ku na par vterin... Na tempiku sem mel 95, coz je asi 91 podle radaru... takze co tam mas dal??

+1/0
29.12.2011 9:36

Erwin.Deisenhofer

Re: vcera veceri...

Že je někde povolena devadesátka neznamená, že je ta devadesátka povinná. Nepřizpůsobil jsi rychlost situaci na silnici, v tomto případě zhoršené viditelnosti v noci, jak Ti ukládá zákon.

+1/0
29.12.2011 11:30

nakej_nick

Re: vcera veceri...

blablabla

přizpůsobil - neočekával totiž, že se na silnici bude vyskytovat osoba se sníženými rozumovými schopnostmi, aniž by někdo přijal opatření, aby nedošlo k ohrožení bezpečnosti provozu.

Včera jsem jel necelých 300 km napříč ČR, většinu už po setmění ...  a opravdu, opravdu nemám na to, abych celou trasu absolvoval rychlostí do 35 km/hod, jen proto, že by se někde v polích mohl vyskytnout maskovaný hlupák.

0/0
29.12.2011 12:40

macarát

Re: vcera veceri...

To je Tvůj problém, na co máš a na co nemáš.

Tvůj přístup se neliší od občana, který krade v obchodě, protože nemá na to, aby si to kupoval.

0/0
31.12.2011 8:47

nakej_nick

Re: vcera veceri...

1) A co má být?

2) Lepší přirovnání bys nenašel, zoufalý trolle? Tohle není diskuse o stahování filmů.

0/0
31.12.2011 9:34

macarát

Re: vcera veceri...

Jistěže to není diskuse o stahování filmů. Koneckonců, stahování filmů je menší problém, tak vzniká jakási hypotetická škoda.

Zatímco když někdo jezdí poslepu, je docela pravděpodobné, že kvůli tomu někdy někdo umře.

Předpokládám, že ani ve dne nemáš čas před každou nepřehlednou zatáčkou zpomalit, jako kdybys v ní čekal v obou směrech pochodující oddíl vojáků v dvoustupu.Rv

Doufám, že někde v hloubi duše si uvědomuješ, že se nechováš podle pravidel a vina leží na Tobě, a že třeba se pak v zlomku vteřiny správně rozhodneš poslat to do stromu a ne do těch vojáků.

0/0
1.1.2012 9:04

nakej_nick

Re: vcera veceri...

Zpomaluju pouze, když čekám navíc ještě napříč přecházející mateřskou školku a v opačném směru migrující žáby.

Abych nezůstal dlužen dobrou radu: doufám, že ty si zas v hloubi duše uvědomuješ, že místo kampulzního psaní příspěvků k tématu dopravy a nehodovosti bys měl jít mlátit hlavou do zdi. Bylo by to prospěšnější nejen tobě, ale i všem ostatním.

0/0
1.1.2012 10:50

ztrewq

Re: rýchlosť ...

v soc. svete motorov bol rozbor predbiehania v noci. takže - na stretávacie (potkávací) svetlá je "bezpečná" rýchlosť 60, keď začneš predbiehať, diaľkové smieš prepnúť až na úrovni spätných zrkadiel predbiehaného, takže ... bezpečne sa predbiehať auto jazdiace 60 a viac nepredbehneš. ibaže by ti celý čas svietil diaľkovými, čo nie je obvyklé. a o hmle nehovorím.

+1/0
29.12.2011 12:44

nakej_nick

Re: rýchlosť ...

to je v ovšem v případě, že předjížděný řidič není natolik vstřícný a slušný, aby sám posvítil dálkovými (samozřejmě, pokud mu v tom nic nebrání) ... holt to nemáme nikde v zákonu :-/

0/0
29.12.2011 13:05

vlahos_rosret

Re: vcera veceri...

toto je trapne i jako provokace

0/0
29.12.2011 11:08

Erwin.Deisenhofer

Když se policajt dostane do vězení,

tak je častým objektem napadení ze strany spoluvězňů, proto si užije i kdyby tam šel třeba jenom na půl roku.

Taky podmínka nemusí být žádná velká výhra, protože se třeba nesmí poprat, jinak by šel do vězení a tam by dostával po večerech világoše. Takže hlavně být netečný zejména k verbálním útokům od pomstychtivých pozůstalých, kteří si ho budou hledat. On si musí dávat bacha, proto radši nevycházet a naordinovat si určitou formu domácího vězení po celou zkušební dobu svého podmíněného odsouzení.

0/0
29.12.2011 9:26

Hynek Vilém Jarmila reloaded

chodec v černém by měl mít automaticky vinu

Lidi jsou bezohlední pitomci. Chodci, co se poybují po vozovkách v černém nebo tmavém oblečení bez reflexních prvků by měli být automaticky viníkem nehody. Protože nesjou vidět. Zároveň by ty reflexní prvky nebo cyklolampičky měly být pro chodce v noci povinné. Ať si klidně navlíknou vestu, dá se koupit na každý benzínce.

+2/0
29.12.2011 8:35

franta-t

Re: chodec v černém by měl mít automaticky vinu

Dokud to nebude uzákoněné, tak není vina na místě, jelikož černě oblečený chodec se nedopouští protiprávního jednání. Ono to není zase tak jednoduché uzákonit: reflexní vesta pro chodce - kdy? Nosit v obci - nenosit v obci - proč a za jakých podmínek. Nosit nebo nenosit na chodníku - ano X ne - proč? Podobně na přechodech ano nebo ne - proč? Jsem si jistý, že na vesnici ze sebe šaška s vestou nikdo dělat nebude, k tomu je přece veřejné osvětlení. Ani si nedovedu představit, že bych po vesnici chodil nakupovat nebo třeba z hospody či z plesu s vestou... k tomu lidi nejde ani donutit.

0/0
29.12.2011 8:53

stefi_ul

Re: chodec v černém by měl mít automaticky vinu

No pokud ji musi mit ridic, kdyz vystoupi z auta, tak je to uplne stejny clovek jako chodec... takze nevidim duvod, proc by ji nemel mit kdokoliv na silnici.

+1/0
29.12.2011 9:32

daBmV

Re: chodec v černém by měl mít automaticky vinu

a co treba vsude mimo obec? v te je stejne v drtive vetsine pripadu 50ka a je celkem jasne vyznacena. uprimne uz jsem takhle par chodcu taky zahlid az na posledni chvili. takovouhle zmenou by si pan Dobes vyslouzil rozhodne vetsi sympatie nez prosazovanim povinnych zimnich gum...

+1/0
29.12.2011 10:39

Erwin.Deisenhofer

Re: chodec v černém by měl mít automaticky vinu

Proč? Kvůli několika bezohledným hovadům za volanty?

Řidič smí jet jen takovou rychlostí, na jakou má rozhled, říká zákon.

0/0
29.12.2011 9:29

nakej_nick

Re: chodec v černém by měl mít automaticky vinu

chjo, další chytrolín

zákon mluví o rozhledu a ne o rozpoznání černého objektu na černém pozadí

až si někdy vyzkoušíš, jaké to je za volantem potmě v tomhle počasí, tak pokračuj v poučování

+3/0
29.12.2011 9:54

Erwin.Deisenhofer

Re: chodec v černém by měl mít automaticky vinu

Buď bez obav, vyzkoušel jsem. Zásadou bezpečné jízdy na silnici je jezdit tak rychle, abys měl rozhled na situaci před sebou.  Jak se říká, co neubrzdíš neukecáš. Překážkou nemusí být vždycky chodec v tmavém oblečení. Může to být třeba spadlý náklad, traverza na silnici špatně upevněná na náklaďáku, který projížděl před chvílí nebo klidně neosvětlená dopravní nehoda, která se stala před několika vteřinami. Se vším tím máš počítat, nařizuje Ti to zákon a pokud nejsi schopen splnit požadavky dle zákona, vrať řidičák dříve než zaviníš dopravní nehodu, jinak Ti ho seberou na úřadě po zaviněné nehodě, ale to už bude pozdě.

+1/0
29.12.2011 11:37

nakej_nick

mno

- jestli je podle tebe náraz do spadlého nákladu ekvivalentní nárazu do chodce, není o čem diskutovat

- 'neosvětlená' dopravní nehoda (když nejde zrovna o rozpláclého mopedistu, a navíc fandu emo) je dle mne zřetelnější než chodec nebo cyklista v černém gumáku - to jako přestanou fungovat všechny žárovky i odrazky?

Děkuji za podnětný návrh, ale přesto, že nejsem schopen jasně vidět v nočním dešti na 100 metrů sebevrahy, řidičák si zatím nechám, zatím to 35 let a kolem 10^6 km vychází, tak už to risknu.

Raději se dál budu vyptávat lidí, proč jim ochranu vlastního zdraví musí někdo nařizovat, a taky pozorňovat neosvětlené cyklistické šmejdy klaksonem na hrozící nebezpečí i v obci, když na to teda máme ten zákon :-)

0/0
29.12.2011 12:15

steve78

Re: mno

R^

0/0
29.12.2011 12:57

rosso33

Nejsmutnější

je to,že vysoké procento chodců, cyklistů co nepřemýšlí jsou také řidiči ale pokud neřídí tak si asi neuvědomují jak jsou ohrozitelní pokud nejsou pořádně označení...potkávám různě maskované cyklisty, kteří místo reflexních barev mají tmavé oblečení a vůbec si neuvědomují, že jsou "neviditelní" ...Proč to není jako na Slovensku kde maj povinnost nosit reflexní vesty, které je zviditelní tak, že maj šanci přežít...Ve městě v současném období raději v uršitých oblastech jezdím max 30km/h jelikož když prší a někdo vás ještě oslní z protisměru, nemáte šanci vidět nic....

+1/0
29.12.2011 7:51

franta-t

Re: Nejsmutnější

Nejde míchat cyklisty a chodce do jednoho pytle. Cyklistům zákon přesně popisuje, jak mají být osvětlení. U chodců nenajdeš o osvětlení ani slovo. A pokud ano, tak prosím citaci :-)

+1/0
29.12.2011 7:56

rosso33

Re: Nejsmutnější

Selský rozum a pud sebezáchovy by myslím měl stačit...blbcovi nepomůže ani zákon, nařízení, které se nakonec i tak nedodržuje jak je obvyklé v této zemi....bohužel.

0/0
29.12.2011 8:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.