Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na silnicích bylo letos nejméně smrtelných nehod za více než 60 let

Smrtelných nehod na českých silnicích bylo letos nejméně od roku 1947. I když se ještě momentální počet 695 obětí do silvestrovské půlnoci může zvýšit, trend je jasný už teď. Počet obětí nehod je podobný jako před více než 60 lety, i když tehdy bylo registrováno jen 128 tisíc vozidel, nyní 4 miliony, řekl ČT šéf dopravní policie Leoš Tržil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

__M_

Děkujme vládě

Jednoznačně buďme vděční za rozsvícená světla a za zimní pneumatiky v téměř letním počasí. Nové lékárničky na to mají také nezanedbatelný podíl. Ještě kdyby se podařilo prosadit, aby na silnice nemohly vyjet auta starší 5ti let.   :-P

0/0
30.12.2011 9:49

othoma

trend je pozitivní

letos je to víc o štěstí nebo matematicky je pozitivní statistická odchylka, protože je méně mrtvých , ale více těžce zraněných než v r. 2010, každopádně všechny ukazatele klesly na polovinu proti divokým 90.létům, takže zlepšení tu je, dokonce na úrovni nejslabších západních zemí jako je Belgie nebo překvapivě Rakousko. Na Němce, Angličany atd ještě ale pořád dost ztrácíme...

0/0
30.12.2011 9:41

B_B_Lobo

Re: trend je pozitivní

"všechny ukazatele klesly na polovinu proti divokým 90.létům" i ukazatele rosného bodu? ne, tím jste spíše myslel jejich věrohodnost, tak to jo...

přestaňte balamutit. kdyby se porovnávalo porovnatelné tak ten zázrak je mnohem menší. je zde sice více aut, ale zato máme daleko lepší dopravní síť a daleko lepší vozidla, podléhající daleko přísnějším kritériím. dále pak máme daleko lepší záchranný systém než v 90 létech. takže aby se dalo skutečně mluvit o nějakém zlepšení, muselo by se změnit myšlení lidí, a v to myslím nevěří nikdo. teda spíše naopak.

0/0
30.12.2011 16:14

othoma

Re: trend je pozitivní

máte pravdu že se mnohé změnilo k lepšímu - auta, pokrok v medicíně atd, ale určitě se chtě nechtě změnilo i myšlení lidí, mám na mysli hrozbu vybodování i zvýšené pokuty , sám si dávám po odečtu 3 bodů větší pozor,

je to přirozená reakce rozumně přemýšlejícího člověka a to si myslím, že nás je pořád většina , menšina se pak dříve nebo později vyboduje. Proto uvádím i to Rakousko, což je pro mě osobně překvapení , že jsme na tom už stejně v úmrtnosti na silnicích, možná vy trochu změňte myšlení 90.let, tenkrát bych vám dal za pravdu (tehdy šlo o výrazné zhoršení proti 80.létům), ale dnes už ne, dnes je trend naštěstí už pozitivní  - viz dohnání Rakouska s prakticky nejnižší úmrtností od vzniku automobilismu u nás , ale samožejmě je pořád co zlepšovat, první anglie má přesně polovinu mrtvých co my  - jen 38 na milion .

0/0
30.12.2011 22:13

timothyleary

"Jen" 3% na dálnicích

z toho plyne postavme všade dálnice i skrz města a bude to.

0/0
29.12.2011 10:18

Jubilejní 20. nick -cenzuře zmar

Nenechme se zmýlit

Škody způsobené masovým automobilismem jsou rok od roku vyšší, ale establishment řízený lobbisty si vždy vybere ten statistický ukazatel, který se právě hodí. Rv

0/0
29.12.2011 8:44

petrolhead

Re: Nenechme se zmýlit

Vyhasíná Vám táborak z biomasy. Nebojte, 6,5 miliónová "menšina" řidičů je diskriminována a okrádána dostatečně.

0/0
29.12.2011 12:04

Fair-Play

Re: Nenechme se zmýlit

To je známá firma, měl nick J.K.4 a stále dokola s tím prudí;-O

0/0
29.12.2011 15:57

Mr_Hypra

Re: Nenechme se zmýlit

Naopak, má naprostou pravdu

+1/0
29.12.2011 22:10

sámvelkýmao

no

já myslím, že to je proto, že skoro všichni mají zimní gumy......

0/0
29.12.2011 8:21

martas_1.8T

Re: no

Skvele reseni, predevsim v lete se hodily a zachranily stovky zbytecnych zivotu :o)

0/0
29.12.2011 9:14

sámvelkýmao

Re: no

ano. v létě na zimních a v zimě na ráfkách. tak to má být.....

0/0
29.12.2011 10:05

sandar

Re: no

jestli se nepletu, tak letos byl výrazný statistický pokles mrtvých na silnicích v listopadu (nebo v říjnu, možná oba měsíce, teď fakt nevím, ale někde to napsáno bylo), což by se dalo přičíst tomu, že podzim byl extrémně suchý a cestování autem tak bylo v tomto období mnohem bezpečnější než obvykle bývá...

0/0
29.12.2011 10:13

martas_1.8T

Re: no

Nenechte se zmylit. Obecne za horsiho pocasi byva mene smrtelnych nehod, protoze lide jedou pomaleji ci nevyjedou vubec. Podivejte se na statistiky po mesicich, kdy nejlepe je na tom zima, nejhure leto.

0/0
29.12.2011 10:55

sandar

Re: no

to ano, to je ale jiná statistiky, která nemění nic na tom, že v tom období v kterém jsem zmiňoval se stávají nehody i díky počasí (určitě častější smyk apod.) - a pokud bylo letos to počasí lepší, tak zkrátka v tomto období bylo (mohlo být)  méně mrtvých než obvykle právě z tohoto důvodu. A je jedno, že v létě je obecně více mrtvých, důležitý pro roční součet je i pokles v jakémkoliv období.

0/0
29.12.2011 13:08

martas_1.8T

Re: no

Na tom se shodneme :o) Zvlast pri takovemto "malem" cisle je vykyv v jednom ci dvou mesicich statisticky natolik vyznamny, ze to pak dokaze udelat nejnizsi umrtnost za poslednich 64 let. Jinak celkem asi nejsme ve sporu, rozhodne si myslim, ze pocasi, castecne (ovsem pomalu) se zlepsujici stav silnic a urcite i rychlejsi tempo zlepsovani vozoveho parku obyvatel CR ma na tom vsem daleko vetsi zasluhu, nez jakakoliv aktivita PCR, MP ci snad dokonce poslanecke snemovny. Samozrejme souhlas i s tim, ze na mokru v lete bude vice nehod a pravdepodobne i vice smrtaku, nez ve stejnem obdobi na suchu.

0/0
29.12.2011 13:50

vtech

statisticky nezajimave

Rocne zemre pres 100 tisic lidi z nejruznejsich pricin. Proc se tolik resi zrovna dopravni nehody? (<1%)

0/0
29.12.2011 7:44

sámvelkýmao

Re: statisticky nezajimave

páč ta úmrtí jsou zbytečná.....

0/0
29.12.2011 8:22

martas_1.8T

Re: statisticky nezajimave

To jsou vsechny, ale nesmis to brat tak vazne, stejne z toho nikdo nevyjde zivej.

0/0
29.12.2011 8:23

sámvelkýmao

Re: statisticky nezajimave

já to beru velmi vážně.  na silnici se dějí příšerný věci. jen zatím nejsou po zásluze "odměňovány".....

0/0
29.12.2011 8:47

martas_1.8T

Re: statisticky nezajimave

Napriklad ten borec s autobusem. Chudak pravdepodobne zkolaboval a zemrel. Meli bychom ho jeste po zasluze odmenit napriklad vpletenim do kola a posmrtnym lyncem... chjo...

+1/0
29.12.2011 8:54

sámvelkýmao

Re: statisticky nezajimave

dík za "skvělý nápad". lepší v sortimentu nemáte?.....

0/0
29.12.2011 8:56

martas_1.8T

Re: statisticky nezajimave

Nejedna se o napad, poukazuji na to, ze z tech cca 700 mrtvych si odpoctete dejme tomu 30% tech, kteri by zemreli tak jako tak pri jine prilezitosti, a pak se podivejte, o cem je cele vlakno. O tom, ze v CR zemre cca 100k lidi rocne a z toho jen cca 5 promile na silnicich v ramci dopravnich nehod. Tech pet promile by nikdy nikoho nezajimalo (pokud ano, zacaly by se nejdrive resit vetsi vinici mrtvych), pokud by se na tom tak lehce nedalo vyrejzovat. Na tuto skutecnost prosim reagujte, ostatni je podruzne.

0/0
29.12.2011 9:05

sámvelkýmao

Re: statisticky nezajimave

jen nepatrný detail. článek se zmiňuje o úmrtích v dopravě. je tedy zcela irelevantní sem tahat celková úmrtí v česku. taky byste to nakonec mohl interpretovat tak, že ročně tu 100k lidí zemře a zároveň se 100k lidí narodí, takže se vlastne na silnicích nestalo nic strašného? jinou byste zpíval, kdyby to postihlo někoho vašeho blízkého.....

0/0
29.12.2011 10:04

martas_1.8T

Re: statisticky nezajimave

Babicku srazilo auto pred deseti roky. Doufam, ze tim jsme si vysvetlili vse a mou rodinu do toho nebudete jiz nadale zatahovat.

 

Nic takoveho jsem nerekl. Irelevantni to neni, jelikoz 100k mrtvych v CR je jedna velka mnozina, zatimco mrtvi na silnicich jsou podmnozina. Interpretuji to presne takto a ne jinak. Irelevantni v tomto svetle je to, jak bych to dle vas "mohl interpretovat", protoze tak to proste neinterpretuji.

 

Takze jeste jednou at je to uplne jasne: V CR na silnicich zemre statisticky nevyznamne mnozstvi lidi z celkoveho poctu (cca 5promile) a to zejmena ve svetle toho, jaka represe kolem toho vseho panuje. To je problem, ne 700mrtvych rocne na silnicich. Chripka skoli 2k rocne a nikdo kolem toho nevysiluje tak, jako kolem dopravy. Zbytecne mrtvi jsou i ti s chripkou. To je cela informace, kterou se vam snazim predat, ne jestli to postihlo nekoho z rodiny, ci jestli se to nahodou nevyrovna s narozenymi.

+1/0
29.12.2011 10:54

Mr_Hypra

Re: statisticky nezajimave

Taky nechápu kdo si tady hraje na pána boha určovat co je zbytečná smrt a co není zbytečná. Prostě reálně, když se někdo napije alkoholu a někomu jí flákne až zhebne, tak se o tom vůbec nemluví. Ale když si někdo dá dvě piva , tak je z něj mediálně megavrah.

+1/0
29.12.2011 22:10

martas_1.8T

Re: statisticky nezajimave

diky :-)

0/0
29.12.2011 23:07

RaymondJachtaLuxusní

takto už by se mohlo

povolit těch 0,5 promile jako v civilizovaných zemích !

+1/0
29.12.2011 7:30

sámvelkýmao

Re: takto už by se mohlo

proč ne rovnou 3 promile?.....

0/0
29.12.2011 7:42

RaymondJachtaLuxusní

Re: takto už by se mohlo

nad 0,5 už to trochu vadí při řízení, zkuste to !

0/0
29.12.2011 7:50

sámvelkýmao

Re: takto už by se mohlo

zamlada jsem jezdil i se dvěma promilemi. ale to už je 30 let zpátky. ale jel jsem pěkně piánko, žádný závody, jen dojet domů. dnes to nehrozí, ne, že bych nepil, ale ráno si fouknu a když tam náhodou něco je, musejí mě odvézt a přivézt.....

0/0
29.12.2011 8:20

karliak

Re: takto už by se mohlo

Ja nevim, ale vezmi si, ze pristroj bude muset mit toleranci 0,2 (nebo kolik je to ted), takze by meli pak tolerovat 0,7 - to uz zase tak moc koser neni. Navic nekdo je "v pohode" pri 0,5 a nekdo ne - mam na mysli reakce a tak

0/0
29.12.2011 7:50

RaymondJachtaLuxusní

Re: takto už by se mohlo

ty forenzně certifikované měřiče co má policie, jeden stojí kolem 40000kc, mají toleranci 0,05 prom, navíc lze opakovat měření, ve sporných případech ne "hranici" krevní odběr...

0/0
29.12.2011 7:53

Mr_Hypra

Re: takto už by se mohlo

Tady si pletete toleranci přístroje od fyziologicky možné přítomnosti alkoholu v krvi. Všechny civilizované země mají  toleranci 0,5 jen u nás se vždycky důvod najde proč to nejde. Abych pravdu řekl, docela se divím s tímhle přístupem že je zázrak že se kdysi podařilo navýšit rychlost na dálnici na 130. Dneska už by to neprošlo s těmahle úchilama ani náhodou

0/0
29.12.2011 22:15

mak1_re

Re: takto už by se mohlo

R^

0/0
29.12.2011 8:19

B_B_Lobo

695 a 753, to je ale rozdíl

kolik že to je v procentech? nicmémně je podstatný jeden závažný fakt, a to že dnes se započítává do statistik "mrtvý" jen ten, kdo zemře na následky zranění v řádech hodin (do 24h), kdežto před změnou na bodový systém byla metodika jiná, kdy se započítávaly jako oběti dopravní nehody ti co na zranení zemřeli do 30ti dnů!!!

0/0
29.12.2011 7:00

othoma

Re: 695 a 753, to je ale rozdíl

ale houby  sleduje se obojí , do 24hod a pak dodatečně za celý rok se pošle do Eurostatu dopočet mrtvých z nemocnic do 30dnů po nehodě - viz policejní ročenka z dubna každého roku. Je tam krásně vidět jak klesá

úmrtnost i v nemocnicích z cca 200 lidí za komunistů (80.léta) na 50 v loňském roce. Eurostat to pak přepočte na počet mrtvých na 1 milion obyvatel , čímž vznikne mezinárodní srovnání , kde jsme už  předběhli Belgii a dohnali Rakušáky s 76 mrtvými na 1 milion obyvatel. Takže už naštěstí neplatí divoká 90.léta, kdy jsme sklutečně jezdili

jak prasata s dvojnásobnou úmrtností než dnes, kdy si nás už  dovoluji aspoň trochu pochválit , protože je ještě hodně zemí před námi , nejlepší mají pod 40 lidí na 1 milion (Anglie, švédi, holandsko).. Jinak každej úbytek i o 50 mrtvých je velký úspěch , takovým tempem by za 15 let neumíral nikdo, ale to je bohužel utopie aspoň do doby než budou auta řídit autopiloti...

0/0
30.12.2011 13:02

B_B_Lobo

Re: 695 a 753, to je ale rozdíl

no jaké houby teda? tato statistika jednoznačně zahrnuje do 24 hod. tak o čem váš příspěvek je? že se pak něco přepočítává...

no já si myslím že se jezdí stejně nebo také hůře, jen prostředky dopravy a záchrany jsou daleko lepší - a to násobně než v 90 létech. pakliže tomu ani statistika neodpovídá, že by došlo k nějakému zázračnému zlepšení, musíme přiznat že represivní opatření a jiné regulace mají jen zanedbatelný vliv a zásadně bezpečnost dopravy neupravují.

0/0
30.12.2011 16:06

othoma

Re: 695 a 753, to je ale rozdíl

tak to už jen stručně - vůbec nic se v metodice nezměnilo , bodový systém v tom nehraje žádnou roli, takže houby s octem, léta letoucí existuje okamžitá statisitka  - mrtví do 1dne a pak dlouhodobá s mrtvými do 1 měsíce ...

0/0
30.12.2011 22:17

Stojednou smazany kritik

Lidi, snazte se!

At ten lonsky rok prekoname!

0/0
29.12.2011 6:31

Rafaelou

zásluhy....

a teď se rozjede kolotoč a všichni si budou připisovat zásluhy za tento stav.Policisté,silničáři,Besip,Nemyslíš-zaplatíš,bodový systém,výrobci vozů,řidiči a kdo ví kdo další.  A při tom těch skoro 700 mrtvých je stále strašně moc.Defacto jedna vesnice.

0/0
29.12.2011 6:14

Mr_Hypra

Re: zásluhy....

Ročně zemře 100tis lidí v čechách na nejrůznější příčiny... tomu říkám hodně. Stačí jen ty úrazy při sportu nebo na pracovišti... to je přece zbytečný.

0/0
29.12.2011 22:17

martin.p

Dedukce

Z této statistiky např. také vyplývá, že nejvíce mrtvých mají na svědomí střízliví řidiči. Asi se málo se chlastá. ;-) :-)

+1/0
29.12.2011 2:11

Pravdu lze smazat, ne umlčet II

A co ty děsivé počty těžce zraněných ?

O těch se tu jaksi už moc nepíše. Tedy pokud nepočítám články, skrze které pak takto postižení bez prostředků žádají peníze na sbírku od spoluobčanů ...

0/0
29.12.2011 1:28

tudymuk

Re: A co ty děsivé počty těžce zraněných ?

Takže těch podporu žádajících bez prostředků jsou tisíce???? A kde jsou?

0/0
29.12.2011 1:38

Pravdu lze smazat, ne umlčet II

Re: A co ty děsivé počty těžce zraněných ?

Zjisti si třeba, kolik je žadatelů o vozík po autonehodách .. a na kolik se dostane.

0/0
29.12.2011 1:45

radaumacher

Re: A co ty děsivé počty těžce zraněných ?

To je pravda, než někoho nechat trápit, radši by měl rovnou zemřít...

0/0
29.12.2011 11:10

tudymuk

dobrá zpráva - ale část "diskutérů" vidí rudě

Všem nespokojeným - co je špatného na tom, že je mrtvých málo? Jste snad sadisti? Nekrofilové? Nebo vám vadí, že se to stalo za vlády "PROBOHA!!!" ODS/TOP09/VV ? Smiřte se s tím, že je to prostě lepší... Anonymním vypindáváním na internetu naštěstí nezměníte vůbec nic.

0/0
29.12.2011 1:11

katano

Re: dobrá zpráva - ale část

Na Lounsku ve středeční podvečer, zabila policejní dodávka chodce.

         PS : zdroj iDnes, rubrika z krajů

0/0
29.12.2011 1:23

tudymuk

Re: dobrá zpráva - ale část

To je velmi smutné... je JEDEN... a dál???

0/0
29.12.2011 1:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.