- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
tento zákon změnit na doporučení. V případě nehody zaviněné majitelem vozidla s letními gumami by to byla pouze přitěžující okolnost. Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že se zimním pneumatikám přičítá víc kladných vlastností než skutečně mají a že je to výhodné pouze pro výrobce pneumatik
Nikdo neříká vás zimní pneu spasí. Při teplotách kolem nuly myšelno 3 nad a méně je velmi vělká šance že někde bude byť jen trochu namrzlo, v takovém případě vás zimní pneu podrží mnohem képe než letní. U zimní pneu dolšo k velké chybě že jsou spojovány se sněhem i kfyž aý na něm se projeví jejih funkce nejvíc. N amokre vozovce při teplotě 10° a více bude samozřejmně lépe držet letní při dlohodobých teplotách pod 7° a méně už je však silnice podchlazená a tvrdá letní penu bez siliky není schopná přilnout k vozovce a auto klouže. Při té samé rychlosti na zimníh bude auto mnohem jistější a stabilnější. Ten kdo si myslí že může na zimacích jezdit v zimě jako v létě na letní pneu nemá co dělat na silnici. Zimní pneu nejsou pro spasení, ale bezpečnější jízdu.
jezdím zimní dobrovolně léta, ale nevidím důvod, proč bych kvůli svévoli nějakého chlapečka, co je náhodou aktuálně na chvíli ministrem, měl v březnu při 15°C na Jižní Moravě ošudlávat zimní pneu.
aby na místech, kde je led, se povinně používaly pneu s hřeby. Ty stoprocentně neujedou. Samozřejmě aby na místech, kde není souvislý led se zase sundaly a jejich používání hrubě trestalo
Ty jsou u nas zakazany a taky je nelze jen tak myrnix-tyrnix sundat.
Jen bych jeste mistni odborniky chtel upozornit, ze v nemecku dvakrat probehli testy, v cesku jeden od SM, kde se potvrdilo, ze zimni jsou lepsi pouze na snehu a brecce. Na suchu a mokru jsou lepsi letni i v teplotach pod nulou. Tvrdnuti letni pneumatiky kolem 7°C je ucelovy vymysl. Letni tvrdne, ale az kolem -10 až -15°C. Dale ma vetsi sklony k aquaplanningu diky ,,snehovym lamelam". POZOR nechci vypadat jako odpurce zimnich pneu, sam prezouvam, ale nedavejme jim magicke schopnosti.
Jak uz jsem psal dole, vse je o ridici. Ja se pred 10 lety v pohode dostal na Jested s letnima, kdyz kolem byl metr snehu.
Ztráta přilnavosti letních pneu oproti zimním při teplotám pod 8 stupňu nesmysl není, jestli pravidelně přezouváš kvalitní gumy, musí ti to být jasné. Letní je prostě tvrdší, tečka.
Na Zetku mám Potenzy 275/30/R19 od Bridgestonu a přestal sem jezdit na začátku listopadu, když to dopoledne nevylezlo nad 10 stupňů, silnice a pneu po noci promrzlý, protože to už bylo úplně o ničem, na výjezdech ze zatáčky pod plynem to totálně ztrácelo trakci.
stát se má starat o chudáky v nouzi,
za svícení přes den křivý vokurky a banány je potřeba státy nechat zkrachovat, ,státní zaměstnance propustit at neprodukujou kraviny,at je to eu nebo svaz lobistů zimních pneumatik čr a jiných vyžírků např s lékárničkami...ani jsem si nevšiml že by za lékárničky bylo ministerstvo dopravy rozpuštěno a to je ta chyba, je potřeba vzít hůl a vyhnat debily ze státních úřadů a to rychle...
Debily je potřeba vyhnat hlavně z cest pak nebude potřeba dělat podoné vyhlášky. Ten komu to alespoň trochu myslí se v zimě pustí na letníh pouze v případě že je sucho i když třeba mrzne a pojede oparně. Ten kdo má v hlavě nakáleno na nih pojede i když sněží a mrzne a je jedno jestli na silnici sníh nebo ne. Až se lidé v téhl zemi začnou chovat zodpovědně nebude potřeba nad nimi držet hůl
Zrovna tato zima nazorne ukazuje, ze naridit povine zimni gumy je nesmysl. Jezdim jen ve stredoceskem kraji a v praze a kdybych celou dobu jezdil na letnich, nic by se nestalo. Ani jednou tu nepadal snih, jen dvakrat teploty pod nulou.
Co mam zkusenosti, tak kdo jezdi kazdy den, uz ma prezuto.
Je to hlavne o ridici a pak o gumach. Pokud je ridic nicemny, pak zustane nicemny i na zimnich a stejne se na silnici neudrzi.
No je to hlavně o tom, že nelze rozparcelovat republiku na okresy kde sněží a nesněží. Prostě buď se mají zimáky dát povinně všude celou zimu, nebo nikde. A nelze s jistotou předpovědět kde bude a nebude sněžit, takže plošně
Proboha, co my to máme za existence. Čím si to tenhle národ zasloužil?
ty jsou jak chytrá horákyně. Všechno jen na půl, nic pořádně. Hlavně že to netáhnou s dinosaury, protože jim jsou milejší ideály než korýtka
to je taky dobrá formulace, ta je v zimě dlouhodoběji málokde.
Mohli taky napsat množství větší než malé
... rozhodně nejsou potřeba po celou zimu. Zrovna v prosinci bylo na Jižní Moravě mnoho dnů nad 7 st. C. Zejména v rodinách, kde jízdy v zimě omezují, třeba i v závislosti na počasí, jízdních řádech veřejné dopravy a pod., je nepřezouvání finanční úleva. Navíc si myslím, že Policie má opravdu gumy kontrolovat, když to dává smysl, a ne když je sucho.
... finanční úleva, jaká? ...... když přejdu na zimní, neojíždím letní ......