Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ministr dopravy by chtěl zimní pneumatiky bez výjimky, VV mu řekly ne

Přitvrdit pravidla pro povinné používání zimních pneumatik by si přál ministr dopravy Pavel Dobeš. Současné znění zákona totiž podle něj umožňuje různé výklady a zimní pneumatiky by podle něj měly být bez výjimky povinné od listopadu do konce března. Jeho vlastní strana Věci veřejné mu ale říká ne a opřela se o referendum mezi svými příznivci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

roby

možná by bylo vhodné

tento zákon změnit na doporučení. V případě nehody zaviněné majitelem  vozidla s letními gumami by to byla pouze přitěžující okolnost. Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že se zimním pneumatikám přičítá víc kladných vlastností než skutečně mají a že je to výhodné pouze pro výrobce pneumatik

+1/0
29.12.2011 11:33

nepetr

Re: možná by bylo vhodné

Nikdo neříká vás zimní pneu spasí. Při teplotách kolem nuly myšelno 3 nad a méně je velmi vělká šance že někde bude byť jen trochu namrzlo, v takovém případě vás zimní pneu podrží  mnohem képe než letní. U zimní pneu dolšo k velké chybě že jsou spojovány se sněhem i kfyž aý na něm se projeví jejih funkce nejvíc. N amokre vozovce při teplotě 10° a více bude samozřejmně lépe držet letní při dlohodobých teplotách pod  7° a méně už je však silnice podchlazená a tvrdá letní penu bez siliky není schopná přilnout k vozovce a auto klouže. Při té samé rychlosti na zimníh bude auto mnohem jistější a stabilnější. Ten kdo si myslí že může na zimacích jezdit v zimě jako v létě na letní pneu nemá co dělat na silnici. Zimní pneu nejsou pro spasení, ale bezpečnější jízdu.

0/0
29.12.2011 13:02

mrazik007

Re: možná by bylo vhodné

Letní pneu je na suchu a mokru vždy lepší než zimní a to i v teplotách pod nulou. Žádná ztráta prilnavosti pod 7 stupňů se neděje. Mýty o tvrdnutí jsou jen mýty. Letní tvrdne až někde kolem -10. S ostatním souhlasím.

+2/0
29.12.2011 14:43

bar.bu.do

Re: možná by bylo vhodné

... místo žvanění doporučuji měření ...

0/0
29.12.2011 19:25

nepetr

Re: možná by bylo vhodné

Tyhle rekace bez argumrntů miluju. Na 100% patříte mezi šetřílky co;-D

0/0
29.12.2011 19:32

bar.bu.do

Re: možná by bylo vhodné

... tak znovu ...

... co je zimní pneu?

0/0
29.12.2011 19:42

nepetr

Re: možná by bylo vhodné

Hustě "řezaná" pneumatika s obsahem SILIKY. Tato pneumatika má samočistící efekt tudíž se na ní nelepí sníh a je tak schopné udržovat kontakt s podkladem po ketrém vozidlo jede. Díky siliky zůstává vzorek pružny i při teplotách pod podem mrazu tudíž má nohem lepší přílnavost něž pneu letní a to i na suché nýbrž promrzle vozovce. Ještě něco?

0/0
29.12.2011 20:06

bar.bu.do

Re: možná by bylo vhodné

... víte, co je to silika?

Viděl jste někdy, že by se na letní pneumatiku lepil sníh?

Jak se pneumatika dostane k podkladu, když je na podkladu sníh?

0/0
29.12.2011 20:19

nepetr

Re: možná by bylo vhodné

Silika je "náplň" do směsi pneumatik která nahradila seze, o proti sazím ma menší vnitřní tření tudíž nižší ztráty energie. Směsi z vyšším obsahem Siliky tedy ty ZIMNÍ tvrdnou až při výrazně nižších teplotách cca - 30°, proto jsou tyto směsi vhodné především pro zimní pneumatiky. Na každou letní pneu se lepí sníh je li ho vrtsva "není ujety" a mrzne, ale je to jedno jelikžo letní pneu  nemá v zimně na silnici co dělat. Jediná letní pneu která měla nějaké jízdní vlastnosti i v zimním období byla Barum OR 34.  V případě že je na cestě sníh je brán jako podklad právě ten sníh ;-( ;-D LOGICKY že???

0/0
30.12.2011 8:33

bar.bu.do

Re: možná by bylo vhodné

... nižší ztráty energie - to znamená, že se méně zahřívají, že? To je v zimě výhoda?

... mimochodem, jak si představujete tuhnutí v chladu v závislosti na druhu plniva?

... víte, co je to silika?

0/0
31.12.2011 15:07

nepetr

Re: možná by bylo vhodné

Vraťte se zpět na ZŠ tam vám to paní učitelka Fyziky  vysvětlí ;-D

Máte dojem že pokud snížíte ztráty tepelné energie doma budete muset víc topit? ;-D

Silika je hydratovaná kysličník křemičitý.

Ještě nějaké otázky?

0/0
1.1.2012 13:12

bar.bu.do

Re: možná by bylo vhodné

... je pneumatika s menšími ztrátami za jízdy teplejší nebo chladnější ?

0/0
1.1.2012 13:42

nepetr

Re: možná by bylo vhodné

Nejde oto jestli je teplejší nebo chladnější. Jde oto že si směs udrží svou pružnost i při nízkých teplotách.

0/0
1.1.2012 16:36

bar.bu.do

Re: možná by bylo vhodné

... jak si představujete mechanismus tuhnutí gumy chladem?

... důležitá je teplota okolí nebo teplota pneumatiky?

0/0
1.1.2012 16:46

špekovatec

Re: možná by bylo vhodné

Jo viděl, každou zimu;-D

0/0
30.12.2011 9:54

mrazik007

Re: možná by bylo vhodné

Silika se pridava i do letnich pneu, jen to vyrobci nerikaji, aby to u zimni lepe vypadalo.

Mavnutim kouzelneho proutku neztvrdne letni natolik, aby nemela prilnavost, to je hloupost. Jsou to jen matouci a mnohdy lzive informace.

+1/0
29.12.2011 22:07

nepetr

Re: možná by bylo vhodné

Ano silika nahradila saze nýbrž v zimní pneu je siliky podstatně víc. Jelikož má menší vnitřní tření tudíž ztrátu energie  a při  nízkých teplotách netvrdne jako letní kde je její obsah nižší. Tvrzení že je to hloupost může mít pouze člověk který si rozdíl mezi letní a zimní pneu nevyzkoušel jak na suchu při teplotách pod nulou a lehce nad ní a už vůbec ne na sněhu tudíž člověk velmi velmi hloupý který nemá co dělat za volantem ;-( v tomhle případě Vy;-)

0/0
30.12.2011 8:39

mrazik007

Re: možná by bylo vhodné

Kazdy rok po prezuti na zimni se potykam s nedotacivosti, proste se zimni hrnou ven ze zatacky, pokud jedu stejnou rychlosti jako s letni, ktera tam drzi uplne v pohode. Pouzivam zimni Dunlop Winter Sport 3D, takze vyborne gumy. Dale v brzdeni nejsou tak jiste jako letni, drive zacne kopat ABS a je citit, ze se chovaji jako zvykacka. Tohle potvrzuji i testy.

Takze chtelo by to mene kopirovat z webu vyrobcu pneu a vice vlastnich nazoru.

0/0
30.12.2011 9:14

nepetr

Re: možná by bylo vhodné

Kdo říkal že se na zimnih pneumatikách jezdí sejně jako na letníh?8-o Je logické že se na zimní pneu nedá jezdit jako na letní byť na suchém asfaltu. Letní pneu a promrzle vozovce nesedí jako v létě. A co se týče vlastních zkušeností myslím si že pět let testování pneumatim pro jednu nejmenovanou společnost , najetých cca 200 000 km při testech mi přináší daleko více zkušeností než Vám milý pane. jediný kdo papouškuje názory druhých jsou diskutéři zde tudíž i Vy a své vlastní zkušenosti mají nulové stejně jako Vy a ti co ty bláboly píšou:-P. To co jste napsal mi stačí k tomu abyh řekl že patříte mezi nebezpečné řidiče kteří nemají za volantem co dělat.

0/0
30.12.2011 10:01

mrazik007

Re: možná by bylo vhodné

A jeje, pan tester nas opet navstivil a prinasi sva moudra. Zajimave, ze ve trech testech se potvrdilo, ze letni je i na promrzlem asfaltu lepsi nez zimni, divne divne, asi nejsou tak dobry jako vy.

Ja soudim dle svych zkusenosti a ano mate pravdu, ze se na zimnich neda jezdit stejne jako na letnich, protoze ty zimni na suchem a mokrem asfaltu nedrzi. Ano letni nedrzi stejne jako za srpnoveho vedra, ale porad drzi lepe nez zimni.

Mam 17lete zkusenosti a mnoho let jsem jezdil na letnich i v zime, tak jako vetsina v te dobe, takze si odvazuji tvrdit, ze me zkusenosti nejsou nulove. Mimochodem, nehody mam na svem konte dve, obe velmi lehke a drobnou skodu jsem mel jen ja.

Jestli podle vas patrim mezi nebezpecne ridice, to je vas problem. Ja si vas radim mezi internetove hrdiny, kteri jen papouskuji co si prectou a jen ukazuji na ostatni.

0/0
30.12.2011 13:43

špekovatec

Re: možná by bylo vhodné

No já jsem si taky pojezdil na letních v zimě celkem dost, a dneska v zimě jen na zimních. A je fakt, že na zimáku vyjedu daleko víc a daleko bezpečněji. Takže bláboly o tom jak jsou zimáky k ničemu jsou nesmysly.

0/0
30.12.2011 14:03

mrazik007

Re: možná by bylo vhodné

Ale jejich vyznam nikdo nezpochybnuje a i ja prezouvam, protoze na snehu a brecce jsou mnohem mnohem lepsi nez letni. Co mi vadi, pak ty reci o tvrdnuti letni pneu, to jsou lzi.

0/0
30.12.2011 14:44

nepetr

Re: možná by bylo vhodné

Pokud někdo napíše že letní pneu na promrzlem asfatlu se dí lepe než zimní tudíž nehrozí žádné riziko měl by být okamžitě vyhozen z redakce. Každý kdo alespoň jednou jel na letníh pneu na mokre či suche vozovce při teplotách pod nulo Ví že pneu klouže a nedá se jet jako v létě. Na zimníh to samozřejmně také klouže nikdo neříká že na zimnih můžete jezdit jeko v létě na letníh. V případě že někde bude slabá námraza nemáte na letní pneu žádnou šanci hlavně při brždění. A  neříkejte mi že si zjišťujete podmínky na trase a že víte kde bude jake počasí a podmínky. To že se před třicetii lety jezdilo na letníh pneu není nic zvláštního pochybuji že někdo měl auto s podovzkem a výkonem jako dnes. Tehdejší automobily nedovolovaly "rychlou jízdu" ani v létě na letníh natož v zimě, také byl čtvrtinový provoz než dnes. Pokud někdo nemá na provo automobilu. nemá na zimní penu ať jezdí jen když je sucho a to ještě opatrně jinak ať chodí po svých.

0/0
30.12.2011 16:24

mrazik007

Re: možná by bylo vhodné

A proc ve dvou testech v nemecku a v jednom testu v cesku vyslo to, co krititzujete, ze letni sedi na suchem a mokrem asflatu lepe ? Ohledne namrazy, to je ledu, je zimni stejne naprd jako letni, tam pomuźou jen hreby. Zrada je prave v tech lamelach, ktere pomahaji na snehu, ale na asfaltu jsou ku skode. Taktez usporadani drazek a to ze nejsou rovne jako u letni, vede k vetsimu sklonu k aquaplanningu.

Problem fanatickych priznivcu zimnich pneu je ten, ze nectou cely prispevek, ale jen to co se jim hodi. Ja prezouvam na zimni, ale nemam rad pokud se jim prisuzuji magicke schopnosti a nesmysly kolem teploty 7°C.

Takze jeste jednou, ja nezatracuji zimni pneu, jen nejsou tak magicke a letni netvrdnou tak, jak se nam snazi namluvit media a vyrobci.

0/0
30.12.2011 18:19

nepetr

Re: možná by bylo vhodné

Neříkám že zmní maji magické schopnosti. Co se týče námraz nemáte pravdu, zkuste si byť na čistem ledo rozjet se na letní a pak na zimní rozdíl je znatelný. Stejně jako chování vozu na namrzle vozovce nemluvím o ledovce nebo náledí, mluvém o námraze. Na každou  sezonu si kupuji nové pneu a každý rok poznám kdy už letní pneu nefunguje jak má. Veškeré systémy jako ABS a ESP mám odpojené tak že citím přesně co auto dělá. Nikdy jsem nezažil na zimní peniu to co zde lidé popisují že se gumy nesedí atd. Nejsem řidič který dodržuje doprvní předpisy jezdím vždy o 10km/h víc než je povoleno, z toho usuzuji že každej kdo brečí nad vlastnostmi zimní pneu na afatlu jezdí jako hovado a nemá co děl na silnici. Řidičů ketří si mysleli že zvládnout vše na letních jsem už pár zažil a ani jeden tu svou zimu nedojezdil aniž by auto někde neopřel. pokud někdo kašle na svou bezpečnost a bezpečnost své rodiny, někomu jinému na ní naopak záleží a nevidím důvod proč by jej měl někdo ohoržovat !

0/0
31.12.2011 12:42

mrazik007

Re: možná by bylo vhodné

Tady mate vysledky mereni, kde na suche a mokre vozovce kralovala letni pneu - http://www.autoklub.cz/acr/informacezakony/zakony/2009/informace_pro_motoristy/pdf/1026/autoklub_winter_0209.pdf

0/0
29.12.2011 22:06

Modrý a zelený blesk

Pitomost

jezdím zimní dobrovolně léta, ale nevidím důvod, proč bych kvůli svévoli nějakého chlapečka, co je náhodou aktuálně na chvíli ministrem, měl v březnu při 15°C na Jižní Moravě ošudlávat zimní pneu.

+4/0
29.12.2011 10:04

ucetni54

ještě doporučuji

aby na místech, kde je led, se povinně používaly pneu s hřeby. Ty stoprocentně neujedou. Samozřejmě aby na místech, kde není souvislý led se zase sundaly a jejich používání hrubě trestalo

+1/0
29.12.2011 9:40

Já rád játra

Re: ještě doporučuji

Ty jsou u nas zakazany a taky je nelze jen tak myrnix-tyrnix sundat.

0/0
29.12.2011 16:22

mrazik007

realita

Jen bych jeste mistni odborniky chtel upozornit, ze v nemecku dvakrat probehli testy, v cesku jeden od SM, kde se potvrdilo, ze zimni jsou lepsi pouze na snehu a brecce. Na suchu a mokru jsou lepsi letni i v teplotach pod nulou. Tvrdnuti letni pneumatiky kolem 7°C je ucelovy vymysl. Letni tvrdne, ale az kolem -10 až -15°C. Dale ma vetsi sklony k aquaplanningu diky ,,snehovym lamelam". POZOR nechci vypadat jako odpurce zimnich pneu, sam prezouvam, ale nedavejme jim magicke schopnosti.

Jak uz jsem psal dole, vse je o ridici. Ja se pred 10 lety v pohode dostal na Jested s letnima, kdyz kolem byl metr snehu.

+4/0
29.12.2011 9:32

truthspeaker

Re: realita

Ztráta přilnavosti letních pneu oproti zimním při teplotám pod 8 stupňu nesmysl není, jestli pravidelně přezouváš kvalitní gumy, musí ti to být jasné. Letní je prostě tvrdší, tečka.

Na Zetku mám Potenzy 275/30/R19 od Bridgestonu a přestal sem jezdit na začátku listopadu, když to dopoledne nevylezlo nad 10 stupňů, silnice a pneu po noci promrzlý, protože to už bylo úplně o ničem, na výjezdech ze zatáčky pod plynem to totálně ztrácelo trakci.

0/0
29.12.2011 9:58

bar.bu.do

Re: realita

... bože to je zase žvanění ...

... viděl jste letní gumy na kterých jezdí F1 ?

+1/0
29.12.2011 10:04

Modrý a zelený blesk

Re: realita

Hm, taky jste možná viděl, jaká mají F1 přítlačná křídla, kvůli té trakci, a jak dlouho jim ty jejich pneu vydrží.

Jinak řečeno, přestaňte kvazimoudře mektat a nesrovnávejte diametrálně odlišné fenomény.

0/0
29.12.2011 10:05

bar.bu.do

Re: realita

... chtěl jsem naznačil, že se pneumatiky nedělají z jedné letní a jedné zimní směsi ...

... směsí jsou tisíce a jsou směsi letní, které jsou měkčí, než některé zimní ...

... a značku "zimní" nepřiděluje zkušebna, takže je stejně o ničem ...

... a nařizovat pneu s takovouhle značkou a přitom neřešit například šířku pneu, která má ještě větší vliv, to je poněkud komické ...

+1/0
29.12.2011 10:10

Zdravííím

stát nemá co nařizovat nesmysly

stát se má starat o chudáky v nouzi,

za svícení přes den křivý vokurky a banány je potřeba státy nechat zkrachovat, ,státní zaměstnance propustit at neprodukujou kraviny,at je to eu nebo svaz lobistů zimních pneumatik čr a jiných vyžírků např s lékárničkami...ani jsem si nevšiml že by za lékárničky bylo ministerstvo dopravy rozpuštěno a to je ta chyba, je potřeba vzít hůl a vyhnat debily ze státních úřadů a to rychle...

+3/0
29.12.2011 9:21

nepetr

Re: stát nemá co nařizovat nesmysly

Debily je potřeba vyhnat hlavně z cest pak nebude potřeba dělat podoné vyhlášky. Ten komu to alespoň trochu myslí se v zimě pustí na  letníh pouze v případě že je sucho i když třeba mrzne a pojede oparně. Ten kdo má v hlavě nakáleno na nih pojede i když sněží a mrzne a je jedno jestli na silnici sníh nebo ne. Až se lidé v téhl zemi začnou chovat zodpovědně nebude potřeba nad nimi držet hůl !!

0/0
29.12.2011 12:46

mrazik007

nechapu

Zrovna tato zima nazorne ukazuje, ze naridit povine zimni gumy je nesmysl. Jezdim jen ve stredoceskem kraji a v praze a kdybych celou dobu jezdil na letnich, nic by se nestalo. Ani jednou tu nepadal snih, jen dvakrat teploty pod nulou.

Co mam zkusenosti, tak kdo jezdi kazdy den, uz ma prezuto.

Je to hlavne o ridici a pak o gumach. Pokud je ridic nicemny, pak zustane nicemny i na zimnich a stejne se na silnici neudrzi.

+3/0
29.12.2011 9:16

špekovatec

Re: nechapu

No je to hlavně o tom, že nelze rozparcelovat republiku na okresy kde sněží a nesněží. Prostě buď se mají zimáky dát povinně všude celou zimu, nebo nikde. A nelze s jistotou předpovědět kde bude a nebude sněžit, takže plošně

0/0
29.12.2011 9:22

nepetr

Re: nechapu

Jenže to podobným tukanům nevysvětlíš:-/

0/0
29.12.2011 12:47

zrušený3x

Ten klouček ještě minsitruje?

Proboha, co my to máme za existence. Čím si to tenhle národ zasloužil?

+1/0
29.12.2011 8:14

bar.bu.do

Re: Ten klouček ještě minsitruje?

http://www.youtube.com/watch?v=0p7EdPXSsVU&feature=related

0/0
29.12.2011 9:38

Kece

Copak VeVerky

ty jsou jak chytrá horákyně. Všechno jen na půl, nic pořádně. Hlavně že to netáhnou s dinosaury, protože jim jsou milejší ideály než korýtka ;-D;-D;-D

0/0
29.12.2011 8:04

špekovatec

souvislá vrstva sněhu

to je taky dobrá formulace, ta je v zimě dlouhodoběji málokde.

0/0
29.12.2011 6:36

kocourek96

Re: souvislá vrstva sněhu

Mohli taky napsat množství větší než malé

0/0
29.12.2011 9:20

Gróf

Myslím, že právě tato zima ukazuje, že zimní gumy...

... rozhodně nejsou potřeba po celou zimu. Zrovna v prosinci bylo na Jižní Moravě mnoho dnů nad 7 st. C. Zejména v rodinách, kde jízdy v zimě omezují, třeba i v závislosti na počasí, jízdních řádech veřejné dopravy a pod., je nepřezouvání finanční úleva. Navíc si myslím, že Policie má opravdu gumy kontrolovat, když to dává smysl, a ne když je sucho.

+2/0
29.12.2011 6:26

vandor

Re: Myslím, že právě tato zima ukazuje, že zimní gumy...

...   finanční úleva, jaká?   ...8-o...   když přejdu na zimní, neojíždím letní   ...:-P...

0/0
29.12.2011 10:15

nepetr

Re: Myslím, že právě tato zima ukazuje, že zimní gumy...

No přeci ta že ušetří jednou za tři roky 7000,- na zimníh a jednou za zimu to někde opře když mu zrovna namrzne a dá 10 000,- za opravu. A to se vyplatí. Zajmalo by mě jestli tihle lidé chodí v zimě v letní obuvi aby ušetřili;-D

0/0
29.12.2011 12:53

pavel.n

Zimní gumy nepomohou !!

Jasně se to ukázalo , jen jak trochu napadlo sněhu , bylo aut po příkopech nepočítaně - ono by to chtělo silnice udržovat sjízdné.

Jezdím přes 30 let a komanči neměli s údržbou silnic problém a nařizovat zimní gumy nemuseli !!

+2/0
29.12.2011 6:21

špekovatec

Re: Zimní gumy nepomohou !!

Jo komanči neměli problm s ničím. Nulová nezaměstnanost, špičkové zdravotnictví, špičkové školství, vynikající dálnice, vodovody a kanalizace, čisté ovzduší, dostatek všeho možného...... Ach to byl ráj. Rv

0/0
29.12.2011 6:30

Gróf

Re: Zimní gumy nepomohou !!

Do komančů bych se neotíral. I v současné anarchii není daleko čas, kdy bude třeba regulovat a omezovat. A splácet státní megadluhy.

+1/0
29.12.2011 6:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.