Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kontrolovat petardy ano, trestat prodejce ne. Inspekce zůstává bezzubá

Už druhé Vánoce po sobě nemůže Česká obchodní inspekce trestat prodejce nebezpečné pyrotechniky. O pravomoc přišla na začátku loňského roku, v úvodu toho příštího se má rozhodnout, zda ji dostane zpátky. Pokuty zatím udílí Český úřad pro zkoušení zbraní a střeliva.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Scarlett from Scottland

petardy, dělobuchy

.... ujetiny... k čemu je to jaké platný? k otravování? jo světelné efekty a ohňostroje OK. Ale ten zbytek blbin.... 8-o fakt k ničemu...

+1/0
27.12.2011 9:32

holkazdaleka1

Re: petardy, dělobuchy

kemal to dnes vystihl....:-)

0/0
27.12.2011 10:59

tojsouveci

Byl

Byl bych pro zákaz dovozu, prodeje a používání petard a dělbůchů. Tedy obecně k zákazu veškeré parotechniky, která způasobuje rány. Povolenou bych nechal pouze pyrotechniku, která způsobuje světelné efekty.

+2/0
27.12.2011 8:46

Kublajchan

Re: Byl

Já bych zakázal tebe, tvé myšlení mi způsobuje trauma.

+1/0
27.12.2011 10:36

tajny agent

BANANA REPUBLIC ...

Inspekce sice i nadále kontroluje prodej a skladování pyrotechniky, stejně jako loni ale nemůže nepoctivým prodejcům dávat pokuty a zakazovat prodejZdroj: zpravy.idnes.cz  ...... TAK PROC TEDA  KONTROLUJE ?

0/0
27.12.2011 5:34

orinka3

pitomá a zbytečná pyrotechnika

K ničemu to dobré není. Nevidím žádnou krásu v tom, že musím několik hodin snášet otřesný kravál zvenčí, myslím na trpící zvířata, která ničemu nerozumějí a propadají panice - tím nemyslím jen domácí mazlíčky, ale třeba ptactvo venku. Kéž by šla veškerá "zábavná" pyrotechnika tam, kam patří. Do horoucích pekel. A její vyznavači taky. Jo, a nikdy nelituju těch utrhaných prstů a poraněných tváří, kdo chce kam...:-/

0/0
27.12.2011 5:27

PantheraLeo

Re: pitomá a zbytečná pyrotechnika

Nechápu co máte proti zábavní pyrotechnice. Je to jediné inteligentní použití jakýchkoliv výbušnin. Já mnohem radši nechám na silvestra vyhořet (a při tom to bude dělat krásné efekty) 10kg střelného prachu, hlavně když nepřijde do patron kde bude užit k mrštění kovových prijektilů které potom skončí v tělech nevinných obětí válek ...

0/0
27.12.2011 5:54

Rafaelou

Re: pitomá a zbytečná pyrotechnika

prach použitý v zábavné pyrotechnice nemá naprosto nic společného s prachem použým v nábojích.Dokonce ani výrobci nejsou společní.Užíváním zábavné pyrotechniky nesnížíte výrobu nábojů či jiných zbraní ani o jeden kus.Pokud si to myslíte tak jste na omylu a je mi vás líto.

0/0
27.12.2011 6:33

PantheraLeo

Re: pitomá a zbytečná pyrotechnika

Hádám že jsem jenom nebyl pochopen, takže polopaticky: vyrábějte rachejtličky a né patrony! ... to je celé.

Mimochodem - původ ohňostrojů je v číně s objevem střelného prachu. Nevím co si myslíte, že se sype do nábojnic, ale je to střelný prach. Ten samý střelný prach se používá do petard a pro pohon např. kulových pum.

A nepamatuju si, že bych někde napsat, že před silvestrem ve zbrojovce začnou vyrábět rachejtle ... je mi Vás líto, asi Vás ve škole nenaučili číst a chápat text v širších souvislostech.

0/0
27.12.2011 7:48

ivoš

Re: pitomá a zbytečná pyrotechnika

Pane, černý prach se nepoužívá na nic jiného než zábavnou pyrotechniku. Do nábojnic už se dávno nesype. Pro zabíjení lidí jsou vyvinuty mnohem sofistikovanější střeliviny a výbušniny.

0/0
27.12.2011 7:57

PantheraLeo

Re: pitomá a zbytečná pyrotechnika

Rozhodně máte pravdu, teď když si to čtu, je jasné že to tak vyznělo. Myšlenkou je, že místo toho zabíjení by bylo lepší vyvíjet ohňostroje. Nemyslíte?

0/0
27.12.2011 8:05

Kublajchan

Re: pitomá a zbytečná pyrotechnika

A vy si opravdu myslíte, že když se přestane vyrábět střelivo do palných zbraní, že se tím něco ve světě změní ? Akorát se budou zabíjet noži, mačetami, popř. holýma rukama.

0/0
27.12.2011 10:43

PantheraLeo

Re: pitomá a zbytečná pyrotechnika

Jakoukoliv chladnou zbraní nezabijete tolik co zbraní střelnou .... ale ne, nemyslím si že to něco změní. Jenom by bylo fakt kdyby ano.

0/0
27.12.2011 15:50

Seffl

Re: pitomá a zbytečná pyrotechnika

Možná to jednou pochopíte.

Kromě sobečků vašeho ražení zde žijí i lidé staří, nemocní, malé děti, zvířata...ti kteří spí po těžkých nočních službách. Málokdo z nich ocení vašich deset kilo střelného prachu. Pro kardiaky v sousedství jste přímo požehnáním.

+3/0
27.12.2011 7:58

PantheraLeo

Re: pitomá a zbytečná pyrotechnika

Lidé staří, nemocní, malé děti - ti všichni z toho mohou mít radost. Já znám dost zástupců každé skupiny a ani jeden z nich nikdy nežekl že by něměl zábavní pyrotechniku rád.

Co se táče lidí spících po nočních službách tak ty snad spí pres den a né v noci když se střílí? Já sám jsem párkrát po noční službě spal a nějak mě nic jen tak nevzbudí.

Zvířeta ať mi vlezou ... Nesnáším psy, tím víc ve městech. Volná zvěř bude prostě jeden den v roce divočeji pobíhat, ono se toho moc nestane - stejně je celý rok ruší auta.

A kardiaci? Tak neotevřou okno.

Je to každý rok, každý rok stejná diskuze, stejné záběry v televizi na 1.1. a stejný střet názorů. Já v ohňostrojích nevidím nic špatného, a pokud Vy ano, tak je mi vás líto. Jste ochuzen o podstatnou část lidské kultury.

0/0
27.12.2011 8:11

Seffl

Re: pitomá a zbytečná pyrotechnika

Ty lidi po nočních jsem trošku překombinoval, máte recht. Vzpomněl jsem si  v té chvíli na nudící se spratky, lítající měsíc před Silvestrem a měsíc po něm po sídlištích a mlátící jednu petardu za druhou.

Petrdy považuji za zvlášť hnusný projev lidské bezohlednosti k okolí, proti ohňostroji na Silvestra nemám vůbec nic. 

Umím se zabavit jinak, takže mě nemusíte litovat.

+1/0
27.12.2011 8:26

Mitas24

Re: pitomá a zbytečná pyrotechnika

R^

0/0
27.12.2011 8:43

PantheraLeo

Re: pitomá a zbytečná pyrotechnika

Co se spratků s pirátama týče, jsem sváma, taky to nemám rád. Ikdyž já se spíš vždycky bojím o zdraví když kolik nic třeba jdu.

A nelituju že byjste se neuměl zabavit, to ne. Jenom je to prostě součást kultury a o kulturu bychom neměli přicházet.

0/0
27.12.2011 8:54

Scarlett from Scottland

Re: pitomá a zbytečná pyrotechnika

o jaký kultuře to píšete? kultura pyrotechniky? :-)

0/0
27.12.2011 9:38

Scarlett from Scottland

Re: pitomá a zbytečná pyrotechnika

ohňostroj - pokud je kloudný bývá fajn. Dělobuchy, co smradi z nudy hází druhým lidem pod nohy nebo jen tak z okna mi přijdou dost otravný a ubohý.

0/0
27.12.2011 9:37

Kublajchan

Re: pitomá a zbytečná pyrotechnika

Ale za to ty dělobuchy nemůžou.

0/0
27.12.2011 10:46

Scarlett from Scottland

Re: pitomá a zbytečná pyrotechnika

to tu někdo tvrdí? :-) spíš jsou prostě zbytečné..

0/0
27.12.2011 10:57

Scarlett from Scottland

Re: pitomá a zbytečná pyrotechnika

zábavná pyrotechnika? no jak pro koho 8-o a když si s tím někdo utrhne prsty, tak vlastně dobře mu tak.

0/0
27.12.2011 9:34

orinka3

Re: pitomá a zbytečná pyrotechnika

Jak-nechápu? Vždyť jsem to tam přece všecko napsala. Není to vůbec k ničemu. Jenom otravuje a v horších případech mrzačí. Doby, kdy pacholci hlučně práskali bičem, aby odehnali zlé duchy na přelomu starého a nového roku, jsou dávno pryč. Lidi dělají kravál a vlastně nevědí proč.:-/

0/0
27.12.2011 10:34

Scarlett from Scottland

Re: pitomá a zbytečná pyrotechnika

a ještě ten kravál dělají preventivně pár týdnů před a pár po.....

0/0
27.12.2011 10:59

Neposlušný_občan_Rebel

jo jo

prachy jsou prachy i ta ČOIka musí z něčeho žít

0/0
26.12.2011 23:52

Patrik Šebesta

co je to za nesmysl???

Právníci ČOI jsou asi absolventi letní školy práva (a je jedno kde)... nebo zdejší redaktor je naprostý právní diletant a montuje se do něčeho čemu nerozumí.

Jaký odkaz na pouhou vyhlášku může derogovat oprávnění jakéhokoliv státního orgánu?? Zákon hovoří zcela jasně, kdo projednává přestupky - nic nebrání aby a) v případě zjištění ČOI byla přivolána Policie ČR nebo městská policie, která takové výrobky odejme podle zákona a předá je společně s oznámením příslušnému orgánu nebo b) kontrolu prováděl samotný báňský úřad či c) kontrolu priváděly i další orgány...

Mimochodem zákon 61/1998 Sb., lze dokonce vyložit i tak, že pokuty je oprávněn udílet obecní úřad s rozšířenou působnosti (generální zmocnění v zákoně o přestupcích).

Zde jde ovšem asi o tzv. jiný správní delikt,a tam § 44d odst. 4 cit. zákona hovoří jasně, že to projednává obvodní, resp. český báňský úřad...

Jenomže oni jedou nesmyslně podle zákona 156/2000 Sb..... mno jo, další legislativní zmetek :-(

0/0
26.12.2011 23:35

old-fashioned Kokodák

proč je na fotce Mongol???

8-o

0/0
26.12.2011 23:35

Qíteček

K nevím...

Těch 200 zkontrolovaných prodejců je kolik promile ze všech?

0/0
26.12.2011 22:21

88a zase88

Re: K nevím...

Co chces kontrolovat?

0/0
26.12.2011 22:24

Qíteček

Re: K nevím...

Já bych se na to vykvák, ať si každej urve pracky, čím chce. Ale takovej institut, co zkontroluje nula celá cosi promile  prodávaný pyrotechniky, je podle mě celkem k ničemu....

0/0
26.12.2011 22:32

pučmidrát

Vždy to kontroloval Báňský úřad, a najednou to naši osvícení

zákonodárci předali úředníkům kteří zkoušejí laufy u zbraní! Přitom lze běžně na tržišti koupit pyrotechniku III.a IV. třídy, kterou smí používat jen pofi. odpalovač ohnostrojů!

0/0
26.12.2011 22:21

Patrik Šebesta

Re: Vždy to kontroloval Báňský úřad, a najednou to naši osvícení

Naprostý souhlas - toto by mělo být v gesci ČBÚ a v případě obchodních kontrol v gesci Policie ČR a obecní policie... možná i celní správy...

0/0
26.12.2011 23:37

Madqwert_volič ČSNS

Tichuánská bojová raketa

dokázala zničit i hořlavého megahada. Jejich prodej v Mexiku regulovaný není...;-D

0/0
26.12.2011 22:05

Sprintujici.stonozka.2

Re: Tichuánská bojová raketa

takže novoroční petardičky si odjedeme střihnout do Mexika?

0/0
26.12.2011 22:08

misticjoe

od jiste doby

od jiste doby si petardy delam sam... sice zdaleka nemam na kamarada, ktery me k tomu privedl - on umi opravdu nadherne ohnostroje - ale po tech sesti letech jsem s vysledky uz celkem spokojeny...

+2/0
26.12.2011 21:57

88a zase88

Re: od jiste doby

A co muj recept?

0/0
26.12.2011 21:59

Rafaelou

Re: od jiste doby

a co prsty?Stále všechny....;-D

0/0
27.12.2011 6:39

88a zase88

jeme ,opravdu jeme mlety hlinikovy prach

smichate 1ku1 s jeme mletym hypermanganm, nebo surikem, date do myslivecke vystrlene patrony 16ky ,nasunete na ni 12tku, z ktere vyrazite jiz pouzitou zapalku. Do te diry zasunete cca 3cm zapalne snury. Zvrchu prilozite na tu zapalnou snuru sirku, kamos prez ni skrtne skrtatkem, na krabycce, zapalna snura chytne, a honem s tim do vzduchu. Petelice silena.:-)

+1/0
26.12.2011 21:47

88a zase88

Re: jeme ,opravdu jeme mlety hlinikovy prach

Pozooor. Zadnej chlast.

0/0
26.12.2011 21:50

88a zase88

Tato varianta diRe: jeme ,opravdu jeme mlety hlinikovy prach

0/0
26.12.2011 22:05

88a zase88

Re: jeme ,opravdu jeme mlety hlinikovy prach

Jo a omotat izolackou. Pak je to fakt neco.

0/0
26.12.2011 22:26

joko111

Re: jeme ,opravdu jeme mlety hlinikovy prach

jo jo, to už je hodně starý a asi  ne moc bezpečný - asi před 30 rokama to u nás borci míchali a byli tak šikovní, že při výbuchu popraskaly i panely na stropě verandy. Takže si to taky klidně zkuste. RvRvRv

0/0
26.12.2011 23:55

pilinazlenina

zakázat prodej a povolit domácí výrobu

koupit si petardu a nic neriskovat dokáže každej blb.

Jen ať si odpalují ale každý na vlastní nebezpečí. ;-)

0/0
26.12.2011 21:43

Kidkid

Re: zakázat prodej a povolit domácí výrobu

To co píšete je ale kardinální blbost. Takhle tomu bylo za totality a každý Silvestr představoval utržené prsty nebo ruce a často i ztrátu očí. Klidně ať se prodává zábavná pyrotechnika, ale byl bych pro, aby ji prodávali jen určené obchody a ne trhovci a hlavně aby pyrotechniku směli používat lidé minimálně proškolení.

A co se týče kraválu, tak snad by šlo vymezit místo někde za městem, kde by to nikomu nevadilo.

0/0
27.12.2011 13:13

Jjelen

Petardy zakázat

Není to bezpečné ani výchovné, jen to dělá kravál a plaší lidi i zvířata.Rv

+6/0
26.12.2011 21:34

ExpertNaVsechno

Re: Petardy zakázat

Ale je to sranda.

+1/0
26.12.2011 21:48

J i ř í

Re: Petardy zakázat

No jo, ale jak by potom lidi s nízkým IQ oslavili konec roku?

+3/0
26.12.2011 21:48

88a zase88

Re: Petardy zakázat

Taky chodis na Staromak. Nekecej.

0/0
26.12.2011 21:54

paoko

Re: Petardy zakázat

;-DR^R^

0/0
26.12.2011 22:35





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.