Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podívejte se na most, kvůli němuž se zpozdí otevření další části D8

Řidiči se zbytečně těšili na otevření nového tříkilometrového úseku dálnice D8, který by pomohl vyřešit komplikace při sjezdu u Lovosic. Nový úsek do Bílinky plánovalo Ředitelství silnic a dálnic otevřít 21. prosince. Jenže protihlukový tubus mostu nad obcí Vchynice neodpovídá projektu, a stavaři tak musejí čekat na dodatečné stavební povolení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

petr.n_22

Co se na idnes nepsalo ?

http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/cesko-pod-proudem-riziko-blackoutu-se-zvysilo-726679

0/0
21.12.2011 17:07

BBO

Hodinky nebo holínky?

Nejedná se o křemičité, ale o křemenné sklo, které má vyšší bod tání než běžná křemičitá skla. Tabule z křemenného skla musely být z konstrukčních důvodů jinak dimenzovány, jsou těžší, a to se muselo promítnout i do nosné konstrukce tohoto  "skleníku" včetně samotného mostu.

A hodinky nebo holínky? Žádný rozdíl. Obojí se natahovalo.

0/0
21.12.2011 14:39

mamsrb

Skutečnost zde dobře popsal ve svém příspěvku mar3k 9:34

To by ovšem nebyla taková senzace. Takže po ukončení stavby se předá stavebnímu úřadu realizační PD se žádostí o změnu stavby před dokončením (těch změn bude u tak velké stavby určitě více) a současně o kolaudační rozhodnutí. Takto se postupuje desítky let a i po změně stavebního zákona se téměř nic na tomto postupu nezměnilo. Pro urychlení lze požádat i o povolení k předčasnému užívání stavby. K avizovanému termínu těžko, protože ve všech řízeních běží nějaké lhůty a žádný úředník na SÚ se nenechá vyhodit z práce jen pro jejich svévolné zkrácení. První by řvala DUHA a spol. To že nebyl splněn kapitalistický závazek nějakého termínu je sice smůla, ale nedá se s tím nic dělat.

0/0
21.12.2011 14:05

reverend66

a co stavební dozor

Kolik platilo ŘSD měsíčně stavebnímu dozoru? To je vždycky divení při kolaudaci!

0/0
21.12.2011 12:24

lefidorka

To už není ani možný,

0/0
21.12.2011 12:20

lefidorka

To už není ani možný,

už mě vážně všechno tady kolem té posr... dálnice se... Nechci být sprostá, ale už se neudržím. Bydlím v Lovosicích pá set metrů od tady těch všech kruháčků, kde je to samozřejmě celý den ucpané, kamion za kamionem, malé dítě v kočáru.. Myslíte, že je to příjemné? ;-€

0/0
21.12.2011 12:23

mamsrb

Jak vidíte možné to je.

Kdyby si pořád někdo nevymýšlel další a další požadavky a stavba jela podle původního plánu i púprojektu dávno to mohlo fungovat.

0/0
21.12.2011 14:07

neverleft

CO JSTE HASICI

co jste delali, ze jste nam ten pivo, pivo, pivovarek zhoret nechali....... i tu hospodu...... i tu dalnici.;-D Pardon, trochu jsem se unes....

0/0
21.12.2011 11:45

kristusek21

Tak tomu říkám výkon!

76 kilometrů dálnice za pouhých 16 let!  Doufám, že za to někdo dostane medajli;-D

0/0
21.12.2011 10:56

zupan

Tak tomu říkám výkon!

A o kvalitě ani nemluvě! ;-D

0/0
21.12.2011 14:00

mfric

Už aby byla D8 hotová celá

!!

+1/0
21.12.2011 10:43

burcak vypity

Proč jsou aktéři stavby jelita?

Protože oznámí slavnostní otevření nového úseku dálnice s termínem 21.12. a týden nato zjistí, že je most postavený jinak, než měl být, resp. nemá to správné povolení. Naprosto transparentní úkázka českého Kocourkova.

+2/0
21.12.2011 10:17

danny47

Re: Proč jsou aktéři stavby jelita?

R^ Člověk by se chtěl i ;-D al eprotože se ho to týká, tak je to k ;-( nebo spíš ;-€

0/0
21.12.2011 13:04

Damik

stavba

nechci je vyloženě obhajovat, ale mám zkušenosti s velkými stavbami a projektová dokumentace má stovky i tisíce stran. v průběhu stavby se pak vždycky přijde na pár chyb, ale s tím všichni zúčastnění počítají.  Novináři dělají z komára velblouda.  Termín dokončení se stanovuje tak, že se všechno podaří tak jak má, což se stane málokdy. u takhle velkých staveb není +- pár týdnů nic co by se muselo veřejně řešit.

+1/0
21.12.2011 10:06

Volejbalové kladivo

Re: stavba

pár týdnů? v čechách se vždy něco postaví a pak se čeká roky na to až se to otevře. Viz Vysočanská radiála nebo MUK Dolní Břežany.

0/0
21.12.2011 10:22

Hagenbaden

Re: stavba

Mama take zkusenosti s velkymi stavbami a vim, jak je slozite dnes s urady dat vse dohromady, ale tohle je diletanstvi, protoze uz behem realizace vim, ze musi prijit zmena stavby pred dokoncenim a ze to zabere urcity cas, takze nevyhlasim otevreni na termin, ktery je nesplnitelny. Uz vubec nemluvim o tom, jak dlouho se tato dalnice stavi!!!

0/0
21.12.2011 11:57

danny47

Re: stavba

Ale hlavně, když je takováhle změna, tak to asi nebylo jen tak nějaký "zménový list" na 2 stránky A4  ....

0/0
21.12.2011 13:07

mar3k

Všechno je jinak, než se zdá

Vážení přátelé, všichni se více či méně mýlíte. Článek je postaven tradičně novinářsky, takže i člověk který ví, o co jde, se jen diví. Naprosto zásadní v této věci je fakt, že projektová dokumentace má několik stupňů, které je třeba rozlišovat. Konkrétně:

- Existuje totiž v první řadě zadávací dokumentace, kde objednatel, potažmo stát, stanovuje požadavky na to, jak chce, aby stavba vypadala.

- Poté se zpracovává dokumentace pro stavební povolení, na jejímž základě dostane objednatel, potažmo stát, stavební povolení. Ta je již konkrétnější.

- Následuje realizační dokumentace, jenž řeší všechny realizační náležitosti, detaily apod.

- A v poslední řadě tu máme dokumentaci skutečného provedení, která dokumentuje faktický stav hotové stavby.

0/0
21.12.2011 9:34

mar3k

Re: Všechno je jinak, než se zdá

V našem případě je problém v tom, že dokumentace pro stavební povolení řešila určitou nosnou konstrukci tohoto mostu, jenž se ale z nějakého důvodu (převážně z důvodu obav, že by původní konstrukce protihlukový tubus, požadovaný obcí Vchynice, neunesla. A to právě z důvodu změny skla na těžší) při zpracovávání realizační dokumentace změnila.

Čímž vznikla situace, kdy stavební povolení je vydáno na základě dokumentace pro stavební povolení, ale most je již postaven dle realizační dokumentace. Takže na tvrzení, že most není dle projektu, je faktem to, že není postaven dle původní dokumentace, ale z pohledu realizační dokumentace je přesně dle projektu.

Standardně se to řeší postupem "změny stavby před dokončením", což se v tomto případě bohužel táhne i možná z důvodu relativně pozdního podání žádosti o změnu. No a hasiči se k této situaci postavili tak, že tento proces není ukončen (ale k realizační dokumentaci se vyjadřovali a je zpracována dle jejich připomínek).

0/0
21.12.2011 9:35

pipi02

Re: Všechno je jinak, než se zdá

Rv

Jak je vidět, víte o tom kulový, na rozdíl od původního pisatele.

0/0
21.12.2011 11:23

pipi02

Re: Všechno je jinak, než se zdá

sorry, reagoval jsem na příspěvek, který byl smazán.

0/0
21.12.2011 11:25

trantor

Re: Všechno je jinak, než se zdá

Sice neznám situaci, ale přesně tohle mě napadlo: Někdo nepodal zavčas žádost o změnu stavby před dokončením. To je asi celé. Protože projekt musel být hotov už o hodně dřív (RDS) a času by na tenhle administrativní krok mělo být teoreticky habakuk. R^

0/0
21.12.2011 9:52

pingl

Re: Všechno je jinak, než se zdá

"což se v tomto případě bohužel táhne i možná z důvodu relativně pozdního podání žádosti o změnu"

.

Trochu ti to opravím : nikoli možná, ale určitě; nikoli relativně, ale nepochybně. O to se mělo požádat ve chvíli, kdy se udělal projekt jinak, začalo se stavět jinak. Nikoli ve chvíli, když už na mostě byly slavnostní fáborky a páska na přestřižení. Ovšem na druhou stranu mě to u ŘSD naprosto nepřekvapuje, takový hambinec nemají snad nikde jinde, a jak se na této stavbě podepsali - škoda slov.

0/0
21.12.2011 11:04

mar3k

Re: Všechno je jinak, než se zdá

Pokud se podíváme do článku ještě dále, píše se:

"Stále nedokončená dálnice D8 sužuje obyvatele v obcích na objízdných trasách. Příkladem obce, kudy proudí hustá doprava, je Hrušovka, kde si zkracují cestu mnozí řidiči kamionů."

-> Špatný příklad. Příkladem obce, přes kterou jezdí hustá kamionová doprava je Vaňov. Přes Hrušovku jezdí nákladní automobily z přilehlého lomu, a to s dálnicí souvisí jen minimálně. Cestou na Ústí tzv. "přes kopečky" kamiony jezdí jako spíš nejezdí.

Závěrem nutno podotknout, že zprovoznění tohoto úseku dopravě v regionu pomůže jen sporadicky, jelikož kamiony, které nyní jezdí na Teplice, budou stále sjíždět na Teplice, akorát budou z dálnice sjíždět o kus dál (pomůže to obci Bílinka) a kamiony, které dnes jezdí na Ústí, budou stále jezdit na Ústí.

Tak.:-)

+1/0
21.12.2011 9:36

Hagenbaden

Re: Všechno je jinak, než se zdá

To promin, ale v kazdem pripade bude cesta po dalnici do obou mest rychlejsi (delsi nebude skoro vubec). Pres Hrusovany jezdi kamiony do Hlinan kde najedou na dalnici a nemusi jezdit podel vody a pak se pres Usti s.r.a.t na dalnici. To co jsi napsal je nesmysl. Vzhledem k tomu, ze jsem z Teplic docela vim, o cem mluvim a opravdu se tesim na den, kdy tohle dalnici konecne otevrou celou!!!

0/0
21.12.2011 12:09

mar3k

Re: Všechno je jinak, než se zdá

Nemluví se o Hrušovanech ale o Hrušovce. A rozhodně se přes Hrušovku nejezdí do Hliňan, protože co vím, tak na dálnici se dá najet leda v Řehlovicích. Bavíme se o stejné dálnici?

0/0
22.12.2011 9:25

houba_

Re: Všechno je jinak, než se zdá

Hlinany - cast obce Rehlovice, Hlinany jsou dalnicnimu najezdu mozna trochu bliz nez rehlovice, takze asi mluvite o stejne dalnici.

pres hrisovku a radejcin opravdu nejezdi kaminoy tranzitni (mozna obcas) ale spis z lomu. kaminak by byl blazen, kdyby jel cestou mozna kratsi, ale na ktere spali pul nadrze, narozdil od cesty po rovine podel labe

0/0
23.12.2011 16:16

karloss BS MC

za to by snad měl něko být odpovědný, ne?

zajímavé je, že se nikdy nedočtu-úředník pochybil a škodu nyní splácí

+1/0
21.12.2011 9:13

Hahn

Najde někdo a potrestá

odpovědné, nebo spíše neodpovědné lidi? ;-€

0/0
21.12.2011 8:57

tuan4

Re: Najde někdo a potrestá

...................ne!

Tohle je zkrátka český folklór-nic a nikdo to nezmění!

S tím by nepohnul ani Mossad s CIA dohromady,jen soudruh Babiš prej má snahu.Ale tomu já nevěřím ani ,dobrý den'.(Navíc to neumí říct ani česky ani slovensky).:-(

0/0
21.12.2011 9:09

Petricek

Předpokládám, že součástí projektu bylo

i požárně bezpečnostní řešení, tedy vyjádření odpovědné osoby s patřičným oprávněním.

Stejně nechápu, proč ten most takto uzavírali. Pokud by se po stranách postavily stěny z protihlukových plexi panelů, např. plexiglas, určitě by to stačilo. tento tam podle mě měl být původně. A to, že tento typ materiálu při hoření skapává, to si najde na stránkách dodavatele těchto panelů i malé dítě.

Je to most v určité výšce. I kdyby ta stěna měla být dvojitá. Ty okolní vesnice by určitě nehygienickým hlukem netrpěly.

Spíš mi to příjde, že se to takto postavit chtělo. Takto se cena stavby hodně pozvedla a byly lepší provize pro všechny.

+1/0
21.12.2011 8:37

danny47

Re: Předpokládám, že součástí projektu bylo

Protože ekologisti...

0/0
21.12.2011 13:05

rafol

Heureka

Nekdo zjistil, ze kruhove objezdy brzdi provoz! 8-o

To je snad na Nobelovu cenu.;-)

0/0
21.12.2011 8:34

vikýř

Kde je chyba?

Když stavím přístevk k chalupě 4x4 metry, musím mít všechno povoleno předem, tj. vč, hasičů /např. vzdálenost od souseda apod/:-/. Otázkou je, kdo tedy tady pochybli? Projektant, který možná nevzal připomínku hasičů v potaz? Hasiči, kteří si zpomněli pozdě? V každém případě by měl za pár měsíců vyjít článek o tom, kdo /firma? stát/ škodu zaplatil.A hlavně se těším na oblíbený kousek všech novinářů, že to "zavinil hloupý úředník"....

+2/0
21.12.2011 7:31

J i ř í

Re: Kde je chyba?

Možná za to může projektant nebo hasiči, jak uvádíte, možná ale jen nějaký úředník nedostal úplatek, kterým se dřív vše vyřešilo...

+1/0
21.12.2011 7:59

buxus

Re: Kde je chyba?

No jestli to zavinila firma, tak se bude hodně kroutit, ale možná, že z ní nakonec něco vypadne. Jestli to zavinil nějaký úředník, tak se ta ztráta přenese na daňové poplatníky.

0/0
21.12.2011 7:59

rulemaniac2

Re: Kde je chyba?

no ja hlavne nechapu jak projektanta i stavitele nenapadlo ihned po zmene planu ze budou muset toto zajistit - zmena konstrukce mostu takovym zpusobem je naprosto zasadnim zasahem

0/0
21.12.2011 8:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.