Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Přímá volba prezidenta je omyl a populismus, míní Klaus

Přímá volba prezidenta je fatální chyba, fatální omyl, řekl Václav Klaus ve vysílání televize Prima. Za snahou o lidové hlasování o hlavě státu vidí jen populismus politiků. Bojí se, že by se zvrhla v obdobu superstar.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

romcaromca

Pantatíček Klaus

Já si také myslím, že by Klaus měl absolvovat dalších několik funkčních období :-)

0/0
2.1.2012 17:25

robirob

Tezko to bude horsi

obdoba superstar by byla mozna to nejlepsi, co by se mohlo stat, lidi by nebyli zblbli pouze jmeny, ktera jim predhodi media. Cesky volic prokazal slusnou gramotnost pri krouzkovani, na zaklade diskuse kandidatu v TV by se mu meli otevrit oci pred tim, nez bezmyslenkovite sahne po Svejnarovi (nerikam, ze ho nekdo nema volit, ale at si dobre srovna proc).

Rozhodne nepotrebuju, aby za me banda v parlamentu musela rozhodovat o tom kdo bude prezident. Naopak bych byl pro posileni pravomoci prezidenta zvoleneho primou volbou. Naklady na tohle vidim jako dobrou investici.

0/0
2.1.2012 11:56

837

No furt je to ale lepší

než ty nekonečné nemravné tanečky a zákulisní tahanice té nejpoklesleší části veřejnosti.

Přeci jenom statistika ukazuje že běžný volič, je rozumově nesrovnatelně solidnější než ta pokleslá parlamentní "elita", nebo snad oni na Slovesku zvolili adepta alá Karel Gott ?? a i kdyby zvolili tak by to byl možná lepší president než kdokoliv jiný.  Kdybych osobně si měl vybrat mezi Schwanzenbergem a Gottem tak ten Gott by byl rozhodně rozumější volba.

+1/0
19.12.2011 16:46

Krak

Re: No furt je to ale lepší

Dle tvého rozumu nejspíše ano...

0/0
19.12.2011 19:10

Kaniokova

Naprostý souhlas s Klausem

protože když čtu, jaké preference ctí většina národa.... je mi úzko..

Např. Fišer a Švejnar jsou dobrou volbou pouze, pokud si pořizujete něco kývacího dozadu do auta nebo klinkacího dopředu na zrcátko; Pokud si prezidenta bude volit "národ"(alibismus), sám národ bude zodpovědný za charakter zvolené osoby; a jestli národ takto rozhodovat chce, ať si sám v důsledcích své volby hubu vymáchá; ta současná přetahovaná NENÍ o způsobu volby prezidenta; jen o vlivu !!!

Takže strany budou nominovat kandidáty, protože chtějí skrze úřad prezidenta ovlivňovat politiku a kde je možnost uplatňovat vliv, dochází k nepravostem; těm nepravostem, ze kterých obviňují úřad současného prezidenta..

Ten názorový rozpor, který soc. dem. předvádí, když na jedné straně platí - ANO přímou volbu, ale na druhé straně řada pochybných NE z irelevantních důvodů, ukazuje pouze na umělé vytvoření tématu - komediantského představení, ve kterém soc.dem. silácky předvádí, jak vzpírá činku z polystyrenu

0/0
19.12.2011 15:33

martin.kras

hm

první splněný volební slib….

0/0
19.12.2011 7:20

pompo456

Re: hm

Ale jediný, který je k ničemu.

+1/0
19.12.2011 8:19

Dr.Download v.5

Po přečtení diskuze

jsem nezaznamenal jediný vhodný argument k přímé volbě. Nejvíc se směju argumentům "jinde si ho volí taky" a "lepší než divadlo v 2008". Lidi, roztočte všechna kolečka v palici.

+2/0
19.12.2011 4:04

guang

Re: Po přečtení diskuze

Máte naprostou pravdu. R^

+1/0
19.12.2011 12:20

Ikoptak

????

že by nešla slíbit protislužbička za zvolení?

0/0
18.12.2011 23:10

King_Feanor

já snad mohu souhlasit s Klausem...

to bych neřekl... tohle prostě není prezidentský systém. Proč by měl mít prezident takovou legitimitu - zvolen od lidí- a při tom jen minimální pravomoce?

+1/0
18.12.2011 22:02

krajta25

Koho si budou volit občané v přímé volbě??

Kašpárka, který bude pět let spát na hradě, pobírát prezidentský plat a nebude mít žádné pravomoci! Děkuji, ale takového prezidenta nechci. V tomhle s Klausem souhlasím. Jsme parlamentní demokracie a proto prezidenta volí parlament a senát, který vzešel z řádných a demokratických voleb, tak na co další volby. Zase se zde chystá pěkný český paskvil.

+1/0
18.12.2011 21:32

mamsrb

Taková volba kladeče věnců má nespornou výhodu.

Neuškodí, nepomůže a lid se bude chvíli bavit.

0/0
18.12.2011 22:46

polednice

Díval jsem se na rozhovor

a kromě svých názorů neřekl nic jiného. S názory Václava Klause můžete nebo nemusíte souhlasit a to je všechno co můžete dělat. Ale co řekl a co je pravda je to že současná vláda  potažmo ministr financí je schopen si půjčit částku kterou budeme zachraňovat EU, abychom pak zaplatili půjčenou částku + úroky. Takže pokud si půjčíme 60 mld. zaplatíme 80 mld. Ale nezaplatí to Kalousek ale my z daní. A v tom má Klaus pravdu. Na jednu stranu tady MK posílá složenky, zvyšuje daně a na druhou stranu nás zadluží.  O tomto vyjádření VK ale nic idnes nepíše..

+1/0
18.12.2011 19:55

Jiří XY

Je to omyl...

Těžko si ovčané sami vyberou za prezidenta kle*tomana nebo "praotce zlodě*ů". Jo a nezapomeňte mě vymazat.

:-P

+2/0
18.12.2011 19:23

ODS čstější než Standův kříšťál

Re: Je to omyl...

R^

0/0
18.12.2011 19:49

Tryskomys Muf

Re: Je to omyl...

Když vidím, jak si ti "občané" neustále volí do parlamentu ty samé zloděje, nebyl bych si tím tak jistý. Anebo když člověk vidí co za dobytek jezdí po silnicích - polovina by měla být zbavena řidičského průkazu, svéprávnosti a volebního práva. Pak by mělo smysl zvažovat přímou volbu prezidenta. 8-o;-ORvRv

+1/0
18.12.2011 21:15

Kocour-mikes

Re: Je to omyl...

Klídek...na mazání není důvod, sklerózou (ponechávání si cizích věcí) trpí více účastníků společnosti a na "kupónovce" spolupracovalo též více aktérů;-D;-D;-D

0/0
19.12.2011 16:33

romario23

tak to jo

klaus je populista a ještě k tomu nejhorší ekonom, on a jeho ods nás přivedla tam kam přivedla a klausi až na tebe dojde tak si nemysli, že bude národ truchlit, to nebude státní smutek,ale státní oslavy.

0/0
18.12.2011 19:20

BaronOfHell

Jasně že je to populismus, všechno je populismus,

jen ekonomie, to je svatá bible :o)

0/0
18.12.2011 18:24

p.erk

Mezi řádky nějak čtu,že pro mafiánské sponzory velkých stran

se to jeví jako značná nepříjemnost...asi by to chtělo striktně omezit náklady na kampan, jinak to pro ně bude velmi,ale velmi drahé!:-/!!

0/0
18.12.2011 18:04

Já, Claudius

Tuším

že fatální chyba byla, když parlament zvolil Klause.

+8/0
18.12.2011 17:56

p.erk

Re: Tuším

To bezesporu.. a proto doufám že přijde i tu imunitu, která mu i ted zůstane. Jetli tady někdo zaslouží bručet za korupci , je to Klaus , a stačily by na to jen ty jeho tajný fondy ve Švýcarsku...

0/0
18.12.2011 18:06

pepan z depa

Re: Tuším

Naprostý souhlas tento samolibý pán není mým presidentem už aby skončil Rv P.

0/0
19.12.2011 8:31

seppikub

Un der alte Trottel von der Moldau

hat wie immer Recht!  Witzfigur... ;-D

0/0
18.12.2011 17:50

zberanek

Omyl to byl a stál daňové poplatníky opravdu hodně peněz

Omyl byl nechat Klause na pozicích ministra financí a premiéra Česka. Tento omyl stál daňové poplatníky už mnoho peněz. Bohužel i tak to byl zřejmě náš nejlepší ministr financí, po něm přišli ještě horší. Prezident Česka je jen figurka, která navíc hledá příležitost jak ještě víc škodit. Je tedy lhostejné, zda tuto funkci vykonává ten a nebo onen.

+2/0
18.12.2011 17:42

Borekp

Česko hledá prezidenta - nová reality show :)

V této soutěži se představí všichni kdo chtějí být prezidentem Česka a tři finalinalisté půjdou do voleb :D

A teď vážně. Proč dělat vlastní systém, když můžeme okopírovat už fungující a léty ověřené mechanizmy přímé volby hlavy státu? Okopírovat nesmysly od okolních států umíme, ale vzít si příklad od zkušenějších neumíme.

Pokud politici chtějí přímou volbu, ale ještě více okleštit pravomoci prezidenta, pak to nemá logiku a celý svět nás bude považovat za blázny. To snad ať tam posadí plyšáka  a nebo navrhuji vstoupit do Commonwealth (Společenství národů) a uznat za hlavu státu královnu Anglie.

0/0
18.12.2011 17:03

horymir

Re: Česko hledá prezidenta - nová reality show :)

Nejsem si jist, ze by vas Alzbeta chtela.

0/0
18.12.2011 19:01

nemsi

primo voleny

prezident by jen staral o svuj obraz na verejnosti.....sali me sluch i zrak?

0/0
18.12.2011 16:24

jeen

Re: primo voleny

To je opravdu, ale opravdu trošilinku zlá reakce, nebál bych se v tomto případě říci, že přímo impertinentní!

;-D

0/0
18.12.2011 16:51

dan1

Já bych klidně prezidenta vybral losem

Udělejme volbu co nejlevnější - každá v parlamentu zastoupená strana by dala dva či tři kandidáty a pak by se provedlo celostátní losování - jako sportka, za dohledu notáře. Mohl by si na to založit firmu Hušák - a vylosoval by se prezident, možná by takto vylosovaný prezident byl více prozápadní a proevropský než Vašek z hradu, který je najednou proti přímé volbě prezidenta. V řadě zemí se prezident volí přímo, tak proč ne tady?? Že by se s národem byla horší domluva než z KSČM???

+2/0
18.12.2011 15:25

p.erk

Re: Já bych klidně prezidenta vybral losem

Výbornej nápad! A losovačku by mohli připravit odborníci ze Syneru!;-D;-D;-D

0/0
18.12.2011 18:01

TREPAC

Přímá volba prezidenta republiky je velké plýtvání.

Přímá volba pana prezidenta republiky je dle mého názoru velké plýtvání s finančními prostředky, stejně jako s referendy. V dnešní době, kdy má náš stát poměrně velký státní dluh, by nebylo vhodné, abychom dali na přímou volbu prezidenta okolo 200 - 300 miliard Kč. Existuji zatím dva návrhy na řešení této situace: 1. řešit volbu takovým způsobem, že koalice navrhne tři kandidáty na tuto funkci a pak na společné schůzi senátorů a poslanců zvolit pana prezidenta - náklady cca 400 tisíc Kč, 2. upravit  ústavu naší republiky a prodloužit funkční období stávajícího pana prezidenta až do roku 2014, pokud by s tím pan prof.Václav Klaus souhlasil - náklady minimální.

+2/0
18.12.2011 14:39

T.M.

Re: Přímá volba prezidenta republiky je velké plýtvání.

Můžeš mi objasnit jaks přišel na 300 miliard ? To je opravdu šílené číslo. 8-o

+1/0
18.12.2011 14:50

Mesmeric

Re: Přímá volba prezidenta republiky je velké plýtvání.

Myslím, že kolega se lehce seknul v psaní a napsal mld. místo mil;-)

0/0
18.12.2011 14:52

TREPAC

Re: Přímá volba prezidenta republiky je velké plýtvání.

Omlouvám se váženým čtenářům, mělo tam být 200 - 300 milionů Kč. Možná i o něco víc.

0/0
18.12.2011 14:57

beanator

Re: Přímá volba prezidenta republiky je velké plýtvání.

Ta ta ta ta ta. Možná i víc.;-D

+1/0
18.12.2011 15:32

ODS čstější než Standův kříšťál

Re: Přímá volba prezidenta republiky je velké plýtvání.

;-DR^;-D

0/0
18.12.2011 19:51

jrozec

Re: Přímá volba prezidenta republiky je velké plýtvání.

300 mega je nic v rozpočtu, kde se vyhazují z okna miliardy.... A pořád lepší, když si prezident předchází voliče, než když totéž dělá "nestranně" s politickými stranami..

+3/0
18.12.2011 15:09

Vlado Z

Re: Přímá volba prezidenta republiky je velké plýtvání.

Nejlepší by bylo zrušit volby úplně a ustanovit pana profesora Klause doživotním diktátorem této zěmě. Ušetřená suma (za parlamentní, místní a presidentské volby) by pak opravdu šla do miliard :) Takhle nějak jste to myslel?

Ze všech šetření, je šetření na přímé demokracii to nejhloupější.

+2/0
18.12.2011 15:17

dan1

Re: Přímá volba prezidenta republiky je velké plýtvání.

Existují mnohem levnější volby než náš systém, blokující školy a pošty. V řadě zemí je možné volit po internetu - a je to považováno za plnohodnotný způsob volby než dojít do místnosti, zakřížkovat osobu a vhodit lístek do urny. Kdyby byla v ČR zajištěna a zavedena možnost platného hlasování po internetu, myslím si, že by hlasovalo tak o 15% lidí více než dnes. Dalo by se hlasovat z domu, z dovolené, z práce - to by byla věc - myslím, že takhle to mají v některé z pobaltských postsovětských republik, ale možná se pletu........

+1/0
18.12.2011 15:28

žíznivej velbloud

Re: Přímá volba prezidenta republiky je velké plýtvání.

8-obože8-o

0/0
18.12.2011 15:59

čelo

Re: Přímá volba prezidenta republiky je velké plýtvání.

Myslím, že by bylo na místě použít parafrázovaný citát: ,,Dost bylo Klause".

+2/0
18.12.2011 16:15

zlywlk

Re: Přímá volba prezidenta republiky je velké plýtvání.

Mno, každá volba,kdy parlament vybral Klause, byla nehynoucí ostudou této země - nejdřív upekl dohodu s komouši,aby se vyškrabal na vytouženou židli a následně zase kul pikle se Šloufem a spol. Známá je aféra,kdy senátorovi Novotnému chtěli nacpat 2 miliony za jediný hlas pro Klause. Vzhledem k tomu,že se podobně vyjádřili i jiní, muselo to už tehdy požrat spoustu milionů.Při přímé volbě Klaus nedokáže koupit většinu národa,takže se jemu a jeho nohsledům nelíbí. Názor, že to bude stát 200-300 miliard je zábavný, uberte tři nuly. Ale než mít na hradě dalšího kupce hlasů a kleptomana, který dělá naší zemi jen ostudu, jsem radši pro demokratickou soutěž. Ale jestli mi Klaus taky dá 2 mega za hlas, možná mne přesvědčí, že je nejlepší.Ale to by mu ty prachy museli dát jeho známí sponzoři Bács a Singha;-D

0/0
1.1.2012 13:44

romualda

Jaktože

A jaktože si přímou volbu přál v roce 2003, když zjistil, že by v ní měl šanci? Pamatuju si, jak ODs, do té doby proti přímé volbě, náhle prudce změnila názor a Topolánek na toto řekl, že se chovají jako politická prasata? Tentokrát nelhal.

+3/0
18.12.2011 14:37

Mesmeric

Re: Jaktože

Řekni mi....proč by teďka mělo Klause zajímat, jestli má nebo nemá šanci na znovuzvolení? Dle platné ústavy ČR nemůže ani kandidovat. To co píšeš je úplně mimo téma

0/0
18.12.2011 14:40

romualda

Re: Jaktože

To vím, že kandidovat už nemůže, jen se mi nezdá ta podivná změna názoru. V roce 2003 přímou volbu za omyl a populismus nepovažoval.

+1/0
18.12.2011 14:42

culombo

Re: Jaktože

Jo přesně tak pan Klaus se nám vyvíjí a dnes má proti přímé volbě námitky.Prostě tento pán se nezapře.:-)

0/0
18.12.2011 14:42

Wabo

Jasně ukazuje Kalusův vztah k demokracii

Jasně ilustruje Klausův vztah k demokracii - lidé přece nebudou mluvit do toho, kdo sedí v nejvyšší ústavní funkci!

Zajímavé je, že to říká největší představitel populismu u nás.

A stejně zajímavé je, jak plédoval za referendum o Lisabonské smlouvě. Ale do funkce prezidenta- do té lidi mluvit nesmí!

+5/0
18.12.2011 14:11

Mesmeric

Re: Jasně ukazuje Kalusův vztah k demokracii

Doporučuji odkaz nad diskuzí, jedná se o odkaz na článek pod kterým diskutuješ, a přečíst. Hned pochopíš svůj omyl ;-)

+2/0
18.12.2011 14:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.