- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
je jasné, že se něco děje a bude tam asi cvrkot. Když nemohu přejet do levého pruhu a bezpečně tím místo objet, hodně zpomalím a jsem ostražitý. Tohle se za desítky let ježdění automaticky člověk naučí. Učí se to vůbec v autoškole, takové samozřejmosti? Ten šofér auta, ač za to "ze zákona" patrně nebude mít vinu, je podle mě jasný morální viník a za svůj problém si může sám. Asi tam jel v pravém pruhu "svých minimálních 130"...
"V tom okamžiku do kamionu zezadu najel řidič osobního vozidla a na místě ho usmrtil"
Těžko říct, jaká byla situace... Ale dle současného trendu to skutečně vypadá na vinu řidiče osobáku. Dnes a denně vidím na D1 typické agresivní bl*b*čky alá Trpišovský, co ve 160-170 km/h jedou nalepění na zadku autu, které nemá v tu chvíli kam uhnout, kličkují, dělají myšky, atd... A to se přiznám, že i já sám si občas na rovném a přehledném úseku dovolím na chvilku se svým dvaapůllitrem překročit 130 km/h (to jen, abych tu nebyl modrosoudruhy obviňován ze závisti a ze socek...).
Přeci, když má někdo na dálnici defekt a jde po krajnici např. umístit trojúhelník, nemůžu ho sejmout, pokud jsem normální, zdravej, doržuju pravidla a dávám pozor, který je adekvátní rychlejší jízdě a tamním podmínkám. Jiná věc by byla, kdyby řidič vystoupil do prostřed. Ale i tak přeci musím vidět překážku (stojící kamión).
Vcelku s tebou souhlasím. Pokud vidím stojící auto, ať na obyčejné silnici nebo dálnici, sundavám nohu s plynu a zpozorním. Stát se může cokoliv. Pokud mi někdo bezhlavě vběhne před vůz...naštěstí se mi to ještě nestalo.
Málo o tom víme a vynášíme soudy. Měl být na výstražných světlech, měl mít vestu, měl vylézt pro jistotu druhými dvěřmi .. což u kamionu lze úplně v pohodě, udělal-li to, má cenu se bavit o míře zavinění řidiče, co ho smetl. Nicméně po přečtení pár příspěvků a chytrých radách jak v odstavném pruhu, si neodpustím poznámku .. a co kdyby PČR konečně začala přísně trestat jízdu odstavným pruhem a předjíždění zprava, jedny z nejzávažnějších přestupků na dálnicii. Neděje se tak, místo toho další otřesný zážitek kdy se na mě při předjíždění 3 kamionů, v rychlosti do 140 km/h (tachometr) nalepil na méně než metrový odstup policejní Passat, začal problikávat dálkovýma. Asi si vážně ty kamery do auta pořídím a když už nic, budu zásobovat youtube podobnými videi.
Policejní Pašák tě problikával?
že ostatní si mohou dál vozit zadky.
Takto vypadají skutečné náklady masového automobilismu.
už zase změna nicku ?
Ale víte někdo, jakou rychlostí jelo auto co srazilo řidiče kamionu? Uvědomte si, že byla tma. Měl kamion zapnuté blikačky? Měl turecký řidič reflexní vestu? Jak moc vyčníval do jízdího pruhu? Jaký byl stav vozovky? Vzhledem k tomu, že kamion před tím pravděpodobně dostal smyk, mohlo být v místě náledí a třeba dostalo smyk i osobní auto. Než budete dělat závěry, je podtřeba mít jasno, k čemu vlastně došlo a jaké podmínky v tu dobu byly na silnici. Nejdůležitější věc, která z této tragédie vyplývá, je poučení pro všechny řidiče, že do podobné situace se může dostat každý. Takže předvídat a přizpůsobit jízdu podmínkám!
Kde berete jistotu že byla tma?
sjíždím u nový vsi z dálnice k mělníku. a v ostrým oblouku odstavený tir, (v místě, kde koukaté zároveň doleva co jede po silnici na kterou se napojujete), žádný trojúhelník, auto bez blikaček, zhasnutý světla, řidič v silnici, žádná vesta a okopával gumy. přitom stačilo pojet 30 m ze zatáčky. a píchnuto neměl.
druhý den jsme tam málem sejmul chodce co šel k dálnici skoro prostředkem.
ale osobáci tam nejsou o moc lepší, ačkoli mohou jet dál do kopce připojovacím pruhem a nabrat rychlost, nutí je k tomu i plná čára do třetiny kopce, tak hned za obloukem zastaví, čekají až se to uvolní zezdola a rvou se tam přes plnou čáru. někteří to vylepšují, že ačkoli jedou krokem, tak to přes tu plnou švihnou rovnou a vy co jedete zezdola, starejte se jak chcete, abyste mě nenabourali.
Každou chvíli někdo na dálnici sestřelí člověka u odstaveného vozu. Kdyby se jelo maximálně 100-110 km/h jako ve Skandinávii, tak ubude nehod z nepozornosti.
to není v rychlosti, ale v řidičích