Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šofér kamionu z Turecka zahynul na D1, vystoupil a smetlo ho auto

Turecký řidič zemřel v sobotu ráno na dálnici D1 nedaleko Větrného Jeníkova na Jihlavsku. Vystoupil, aby zkontroloval svůj vůz, s nímž předtím dostal smyk. Na silnici ho ale smetlo projíždějící auto. Šofér byl na místě mrtvý, zraněný je také řidič osobního vozu. V místě nehody se tvořily dlouhé kolony.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

.@.

Když vidím na dálnici stát auto v odstavném pruhu...

je jasné, že se něco děje a bude tam asi cvrkot. Když nemohu přejet do levého pruhu a bezpečně tím místo objet, hodně zpomalím a jsem ostražitý. Tohle se za desítky let ježdění automaticky člověk naučí. Učí se to vůbec v autoškole, takové samozřejmosti? Ten šofér auta, ač za to "ze zákona" patrně nebude mít vinu, je podle mě jasný morální viník a za svůj problém si může sám. Asi tam jel v pravém pruhu "svých minimálních 130"...?

0/0
18.12.2011 10:36

villík

Hmmm. Tady se diskutuje .. a jiným webu píše:

"V tom okamžiku do kamionu zezadu najel řidič osobního vozidla a na místě ho usmrtil" :-/

0/0
17.12.2011 16:17

njuska

Zbytečné

Těžko říct, jaká byla situace... Ale dle současného trendu to skutečně vypadá na vinu řidiče osobáku. Dnes a denně vidím na D1 typické agresivní bl*b*čky alá Trpišovský, co ve 160-170 km/h jedou nalepění na zadku autu, které nemá v tu chvíli kam uhnout, kličkují, dělají myšky, atd... A to se přiznám, že i já sám si občas na rovném a přehledném úseku dovolím na chvilku se svým dvaapůllitrem překročit 130 km/h (to jen, abych tu nebyl modrosoudruhy obviňován ze závisti a ze socek...).

Přeci, když má někdo na dálnici defekt a jde po krajnici např. umístit trojúhelník, nemůžu ho sejmout, pokud jsem normální, zdravej, doržuju pravidla a dávám pozor, který je adekvátní rychlejší jízdě a tamním podmínkám. Jiná věc by byla, kdyby řidič vystoupil do prostřed. Ale i tak přeci musím vidět překážku (stojící kamión).

+2/0
17.12.2011 14:23

ivoš

Re: Zbytečné

Vcelku s tebou souhlasím. Pokud vidím stojící auto, ať na obyčejné silnici nebo dálnici, sundavám nohu s plynu a zpozorním. Stát se může cokoliv. Pokud mi někdo bezhlavě vběhne před vůz...naštěstí se mi to ještě nestalo.

0/0
17.12.2011 14:30

smolicek123

Re: Zbytečné

Takovy potkam po ceste tak 1-2, vzheldem k tomu, kolik tam jede aut, jsou to radove promile.

Jestli ty nebudes patrit mezi ty, kteri prece nepojedou v pravym s kamiony, kdyz jedou skoro maximalni rychlosti 120.

V noci na dalnici muzes sejmout neosvetleno chodce v tmavych hadrech uplne bez problemu.

0/0
17.12.2011 19:52

azazzelo2

Re: Zbytečné

Opravoval jsem auto na dálnici. Nasazoval jsem rezervu v odstavném pruhu na straně do vozovky. Zajímavá zkušenost. Řidiči TIR přejížděli částečně nebo úplně do levého pruhu a objížděli mě velkým bezpečným obloukem, a to snad bez výjimky všichni. Řidiči osobáků takto zpravidla nereagovali. Když jsem klečel u auta, byli schopni mé nohy míjet o 10-20 cm. Vcelku bylo jedno zda přitom jeli 130 nebo "bezpečnějších" 90.

Je to podle mě o "vyježděnosti" a schopnosti reagovat správně a bezpečně v nečekaných situacích. Asi by se školení autoškol mělo více věnovat rizikovým situacím, než jen standardním dopravním předpisům. Nevím jak to mají nastaveno jinde, ale u nás chodí referenti každý rok na proškolení a přezkoušení. Řidiči tak projdou každý rok autoškolou. Dokonalejší doškolování řidičů z povolání by mělo určitě význam. V pracovní den jsou na silnicích především tito řidiči.

0/0
18.12.2011 8:08

danny47

Re: Zbytečné

Bohužel, přesně o tom to je !!

0/0
18.12.2011 9:30

danny47

Re: Zbytečné

R^!!

0/0
18.12.2011 9:29

mukr

Tragedie asi pro vsechny ucastniky

Uprimnou soustrast.;-(

0/0
17.12.2011 13:26

OndraTM

Tak tu máme dalšího zbytečného smrťáka

Málo o tom víme a vynášíme soudy. Měl být na výstražných světlech, měl mít vestu, měl vylézt pro jistotu druhými dvěřmi .. což u kamionu lze úplně v pohodě, udělal-li to, má cenu se bavit o míře zavinění řidiče, co ho smetl. Nicméně po přečtení pár příspěvků a chytrých radách jak v odstavném pruhu, si neodpustím poznámku .. a co kdyby PČR konečně začala přísně trestat jízdu odstavným pruhem a předjíždění zprava, jedny z nejzávažnějších přestupků na dálnicii. Neděje se tak, místo toho další otřesný zážitek kdy se na mě při předjíždění 3 kamionů, v rychlosti do 140 km/h (tachometr) nalepil na méně než metrový odstup policejní Passat, začal problikávat dálkovýma. Asi si vážně ty kamery do auta pořídím a když už nic, budu zásobovat youtube podobnými videi.

0/0
17.12.2011 12:48

ježo

Re: Tak tu máme dalšího zbytečného smrťáka

Policejní Pašák tě problikával?

0/0
17.12.2011 12:57

2Mac7

Re: Tak tu máme dalšího zbytečného smrťáka

snažil se ho zastavit

0/0
17.12.2011 12:58

ježo

Re: Tak tu máme dalšího zbytečného smrťáka

no na to má snad modré?

0/0
17.12.2011 13:06

2Mac7

Re: Tak tu máme dalšího zbytečného smrťáka

to byl pokus o vtip, nevyšlo to no :-). Abych řekla pravdu, že ho problikával policejní passat, tomu moc nevěřím, pokud se mu tam nenacpal na poslední chvíli

0/0
17.12.2011 13:08

ježo

Re: Tak tu máme dalšího zbytečného smrťáka

Radio Jerevan.Při zběsilé honičce,stíhali policejní vozy Passat rychle jedoucího agresora..

 Škoda HTP jedoucí v levém pruhu,umožnila únik bankovních lupičů.Řidič předmnětného auta,byl vzat do vazby.

+1/0
17.12.2011 13:18

Leinad

Re: Tak tu máme dalšího zbytečného smrťáka

Nakonec proč ne. Policajti mají zajistit bezpečnost. Pokud se jim to podaří tak, že někoho upozorní na to, že jeho chování není správné, tak udělali svojí práci. ;-D

0/0
17.12.2011 15:55

bajo.ano

Re: Tak tu máme dalšího zbytečného smrťáka

a nebyly ty blikače modré ? :-P ?

0/0
17.12.2011 13:15

Keni

Re: Tak tu máme dalšího zbytečného smrťáka

Za predjizdeni zprava, by vetsinou mel by trestan predjizdejici ridic. Pokud jedu v podvecer o vikendu domu, v pavem pruhu volno a obcas nejaky nakladak. V prostrednim pruhu plno ridicu odhadem s rychlosti kolem 100km\h a v levem zbytek od 100 a neco - hodne. Uznavam, ze od Mirosovic do Brna se v pravem jet neda, ale toto bylo v useku, kde je pravy pruh bezproblemovy.

Vcera jsem byl svedkem, jak kamiony ve stoupani na D1 v pomalem pruhu predjizey nejakeho hnupa ve S105, co jel samozdrejmen v normalnim a odadem 1\2 rychlosti.

Predjizdeni vpravo je bohuzel to nejrozumnejsi reseni, pokud 70% ridicu beztrestne stale porusuje pravidla dane zakonem.

Predpokladam, ze jste stejny ridic, kdyz Vas problikaval policejni Passat. Nezapomnel jste dodat, pri predjizeni 3kamionu, kteri mezi sebou meli pul km mezeru?

0/0
17.12.2011 15:17

danny47

Re: Tak tu máme dalšího zbytečného smrťáka

A co takový ty "eksprti" co se držej v prostředním (když tam jsou tři), držet svejch 100 - 105 (že je málem předjížděj kamiony v pravym) a uhnout do VOLNÝHO pravýho by pro ně bylo asi ztrátou nebo přinejmenším poškozením osobnostních práv nebonevimčeho ?

0/0
18.12.2011 9:26

Jubilejní 20. nick -cenzuře zmar

Další člověk zaplatil cenu nejvyšší za to,

že ostatní si mohou dál vozit zadky.

Takto vypadají skutečné náklady masového automobilismu. Rv

0/0
17.12.2011 12:45

2Mac7

Re: Další člověk zaplatil cenu nejvyšší za to,

už zase změna nicku ? :-)

0/0
17.12.2011 12:52

Jubilejní 20. nick -cenzuře zmar

Re: Další člověk zaplatil cenu nejvyšší za to,

psst :-)

0/0
17.12.2011 13:05

Labaro

Spousta lidí tu volá po omezení rychlosti

Ale víte někdo, jakou rychlostí jelo auto co srazilo řidiče kamionu? Uvědomte si, že byla tma. Měl kamion zapnuté blikačky? Měl turecký řidič reflexní vestu? Jak moc vyčníval do jízdího pruhu? Jaký byl stav vozovky? Vzhledem k tomu, že kamion před tím pravděpodobně dostal smyk, mohlo být v místě náledí a třeba dostalo smyk i osobní auto.  Než budete dělat závěry, je podtřeba mít jasno, k čemu vlastně došlo a jaké podmínky v tu dobu byly na silnici. Nejdůležitější věc, která z této tragédie vyplývá, je poučení pro všechny řidiče, že do podobné situace se může dostat každý. Takže předvídat a přizpůsobit jízdu podmínkám!

+4/0
17.12.2011 12:29

ježo

Re: Spousta lidí tu volá po omezení rychlosti

Kde berete jistotu že byla tma?

0/0
17.12.2011 12:40

Chleba a brambory

Re: Spousta lidí tu volá po omezení rychlosti

Protože byla noc? ;-D

+1/0
17.12.2011 12:40

oracle29

Re: Spousta lidí tu volá po omezení rychlosti

R^

0/0
17.12.2011 12:42

ježo

Re: Spousta lidí tu volá po omezení rychlosti

Kde je to v článku napsáno?Reaguji na článek kolem 8smé hodiny .

0/0
17.12.2011 12:45

Labaro

Re: Spousta lidí tu volá po omezení rychlosti

Ráno je u mě tak max. do 7:30, to je ještě tma.

+1/0
17.12.2011 12:43

Duke._.Nukem

Re: Spousta lidí tu volá po omezení rychlosti

spis nevystupovat na dalnici..;-)

0/0
17.12.2011 13:02

macarát

Re: Spousta lidí tu volá po omezení rychlosti

Že je tma není moc podstatné. Řidič je povinen přizpůsobit rychlost jízdy viditelnosti, aby byl schopen zastavit na vzdálenost, na kterou vidí. Pokud mu výhled komplikuje tma nebo mlha, má holt jet pomaleji

A nechat se překvapit v tomto ročním období náledím je také poněkud zvláštní. Náledí může překvapit v létě.

+1/0
17.12.2011 14:00

2Mac7

Re: Spousta lidí tu volá po omezení rychlosti

Na vzdálenost, na kterou vidí ? Jak daleko vidíte?

0/0
17.12.2011 14:27

Hufo

taky už jsem mohl být v médiích

sjíždím u nový vsi z dálnice k mělníku. a v ostrým oblouku odstavený tir, (v místě, kde koukaté zároveň doleva co jede po silnici na kterou se napojujete), žádný trojúhelník, auto bez blikaček, zhasnutý světla, řidič v silnici, žádná vesta a okopával gumy. přitom stačilo pojet 30 m ze zatáčky. a píchnuto neměl.

druhý den jsme tam málem sejmul chodce co šel k dálnici skoro prostředkem.

ale osobáci tam nejsou o moc lepší, ačkoli mohou jet dál do kopce připojovacím pruhem a nabrat rychlost, nutí je k tomu i plná čára do třetiny kopce, tak hned za obloukem zastaví, čekají až se to uvolní zezdola a rvou se tam přes plnou čáru. někteří to vylepšují, že ačkoli jedou krokem, tak to přes tu plnou švihnou rovnou a vy co jedete zezdola, starejte se jak chcete, abyste mě nenabourali.

0/0
17.12.2011 12:27

Čičinka Čiči

Tady je vidět, jak je vysoká rychlost nebezpečná.

Každou chvíli někdo na dálnici sestřelí člověka u odstaveného vozu. :-/Rv Kdyby se jelo maximálně 100-110 km/h jako ve Skandinávii, tak ubude nehod z nepozornosti.

0/0
17.12.2011 12:11

bajo.ano

Re: Tady je vidět, jak je vysoká rychlost nebezpečná.

to není v rychlosti, ale v řidičích ;-)!!

+4/0
17.12.2011 12:12

ježo

Re: Tady je vidět, jak je vysoká rychlost nebezpečná.

Nemáte pravdu.Naopak,řekl bych že čím vyší rychlost,tím větší je třeba soustředění.

+1/0
17.12.2011 12:14

maruširi.vr.12

Re: Tady je vidět, jak je vysoká rychlost nebezpečná.

Krmíte trolla.

+2/0
17.12.2011 12:16

Lord Helma

Re: Tady je vidět, jak je vysoká rychlost nebezpečná.

Omyl, krávu.

0/0
17.12.2011 17:16

2Mac7

Re: Tady je vidět, jak je vysoká rychlost nebezpečná.

a tím horší následky jakékoli nehody. Jestliže se řidiči nedokážou soustředit při 130 ( a i přo nižších ), na základě čeho předpokládáte, že při vyšších by se soustředili? V kolika zemích Evropy se na dálnici může víc než u nás a v kolika se nesmí tolik jako u nás? Ve všech těch zemích, kde je méně, tomu nerozumí, nemají odborníky ? ;-)

0/0
17.12.2011 12:17

Chleba a brambory

Re: Tady je vidět, jak je vysoká rychlost nebezpečná.

Ve všech zemích jsou zákony dílem politiků a úředníků. Myslíte, že jen v česku jsou tito lidé neschopní packalové? :-)

0/0
17.12.2011 12:35

Hufo

Re: Tady je vidět, jak je vysoká rychlost nebezpečná.

a kolik myslíš že hodně lidí jezdí? nesmíš věřit médiím že jsou všichni jako trpišovský. na d8 je běžný, že při 130 předjíždím dost aut, lidi z ústeckýho kraje hodně jezdí pod limit. a někdy mám pocit že na sever ještě nedoběhla informace že se smí 130. někdy se stane, že od prahy až k nový vsi jedu 100-110. a přesto se bourá. takže jenom o rychlosti to není.

0/0
17.12.2011 12:19

1000101111001111

Re: Tady je vidět, jak je vysoká rychlost nebezpečná.

Ony ty bicykly, co jsou dnes už skoro tím jediným, co si může takový Dán k přepravě koupit, moc rychle nejezděj, co? ;-)

.

... "Noční můrou pro dánského daňového poplatníka je automobil. Jeho vlastnictví bývalo kdysi vysoce zdaněno z důvodu udržení obchodní bilance. Mezitím se důraz přesunul na zisk pro státní rozpočet. Kromě DPH a spotřební daně zaplatí dánský motorista silniční daň ve výši téměř 580 Kč měsíčně (příklad pro benzinové auto o spotřebě šesti litrů na 100 km). Sazba je prudce progresivní, kromě toho povinné pojištění vyjde rovněž řádově na více než 1000 Kč měsíčně.

A ještě maličkost: po nákupu automobilu jste v Dánsku povinni zaplatit „registrační daň“. Sazba? Pakatel, pouhých 105 procent hodnoty vozidla (do ceny v přepočtu 263 tisíc Kč), případně 180 procent u vozidel dražších... Výjimku mají pouze elektromobily do roku 2012." ...

0/0
17.12.2011 12:20

ježo

Re: Tady je vidět, jak je vysoká rychlost nebezpečná.

Dobrá.A jste ochoten(a) zveřejnit průměrný plat?

0/0
17.12.2011 12:44

Big-Dog

Re: Tady je vidět, jak je vysoká rychlost nebezpečná.

v Německu je neomezená rychlost a je v evropě nejbezpečnejší,

0/0
17.12.2011 12:31

2Mac7

Re: Tady je vidět, jak je vysoká rychlost nebezpečná.

Fakt? A co třeba Švédsko, Holandsko, Norsko.....jak jste přišel na to, že Německo ? Dejte odkaz, odkud jste čerpal.:-)

+1/0
17.12.2011 12:45

Big-Dog

Re: Tady je vidět, jak je vysoká rychlost nebezpečná.

Po přepočtu na milion obyvatel zahynulo v Dánsku, jehož dálniční limity se plukovníku Tržilovi tolik zamlouvají, za rok 2008 celkem 74 osob. V řídce osídleném Finsku to bylo 65 osob. V Rakousku, kde mají přísné policisty, na jejichž nesmlouvavost si třeba němečtí řidiči často stěžují, to bylo 81 osob na milion obyvatel.

Ale jak si v této statistice stojí Německo? Jedna z nelidnatějších zemí světa s obrovskou hustotou provozu, země, kde mimo město platí limit 100 km/h a na bezmála šesti tisících kilometrů dálnic se mohou lidé prohánět tak rychle, jak uznají za vhodné? Země, kde každým rokem řidiči najezdí více než 200 miliard kilometrů? Nuže, v Německu to bylo 54 mrtvých na milion obyvatel.

http://www.autoweb.cz/cervenka-ohybame-pravdu-s-plk-ing-leosem-trzilem/

0/0
17.12.2011 17:16

jorbl2

Re: Tady je vidět, jak je vysoká rychlost nebezpečná.

Škoda, že všude nejsou "Němci".

0/0
18.12.2011 0:57

bajo.ano

holt,

po bitvě je i vojín generál :-P!!

0/0
17.12.2011 12:09

Zrooda

Moc rychlý reakce kamioňák neměl..

prý předtím dělal krmiče v zoo, ale všechny želvy mu zdrhly.

0/0
17.12.2011 12:03

2Mac7

věnovat se řízení a myslet

Vystoupit ze stojícího auta na D1 je nebezpečné, ale někdy holt nutné a někdy to nejde dveřmi od spolujezdce, stačí tam mít posazenou starou mámu, která bez pomoci nevystoupí. Každopádně je vhodné - pokud to jde - s autem do odstavného pruhu, a pokud auto jede, tak blikačky a dojet nižší rychlosti k pumpě či na jiné odpočívadlo a auto obhlédnout až tam. Ale po bitvě každý generál, pozor přeci musí dávat i ostatní řidiči. Když vidím, že nějaké auto na dálnici stojí, tak přeci zpomalím a nejedu těsně kolem něj. Jenže to chce trochu myslet a to je pro mnoho řidičů problém.

+3/0
17.12.2011 12:02

CErin

Re: věnovat se řízení a myslet

Přesně jak píšete.... Vůbec nejde o to jet/nejet na pumpu, nebo kudy vystupovat. Primárně musej lidi použít hlavy, mimořádnou opatrnost zvlášť na dálnicích, dnes už se ohleduplnosti nedočkáte nikde

0/0
17.12.2011 12:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.