Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Výběr školného bude stát 150 milionů ročně, spočítalo ministerstvo

Výběr školného na vysokých školách by přišel státní kasu na 150 milionů korun ročně. Vyplývá to z materiálu, kterým ministerstvo školství vypořádalo připomínky k reformním zákonům. Univerzity se zavedením školného nesouhlasí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

betaloc

to je bezvadný

Jdu si vzít auto na leasing (rozuměj je to pro mě služba) a zaplatím hodnotu auta a úrok pro leasingovou společnost. Ano, platím hned v pravidelných splátkách. Proč si jako student (přijatý k řádnému stujdiu) nezajdu do banky a nevezmu si leasing na zaplacení služby=získání vzdělání ve zvoleném oboru. Všichni budou srozuměni, že budu platit až dokončím studia a nastoupím do zaměstnání. Ale banky nebudou dávat uvěr komukoliv, kriterium budou dosavadní studia, zvolený obor, a další.

Jeden zdroj a další zdroje? Firmy, nadace a samozřejmě stát.

Copak ministerstvo školstv zaměstnává blbce, platí poradcům a svým známým za nesmyslné studie a magoroviny stažené s internetu?

0/0
17.12.2011 16:53

Tryskomys Muf

Re: to je bezvadný

Asi vás to překvapí, ale poslední věta přesně vystihuje jak v česku funguje státní správa.

0/0
17.12.2011 19:18

venenum

tady

je názorně vidět, kolik stojí úřední šiml a kde bychom tedy mohli ušetřit

0/0
17.12.2011 14:33

Huckelberry Švédd 6

asi dobrej tunel....

dejte mě 50 mega a seznam studentů a vyberu to se svým excelem sám :-(

0/0
17.12.2011 12:51

roby

náklady na výběr školného

musíte započítat do jeho výše. Když tak sleduji chování našich lékařů tak opravdu nevidím důvod, proč by měli studovat zdarma

0/0
17.12.2011 11:14

Live_in_the_death

Ono je také proč protestovat

protože školy, pokud se zavede školné, dostanou o to méně peněz od svého zřizovatele a tudíž pro vysoké školy zavedení školného nemá vůbec žádný vliv. Jedná se o to, aby na tom vydělaly soukromé firmy - banky. Že se budou snižovat příspěvky je více než jasné. Stačí se podívat na to, jak stát krátí příspěvky na vědu. Tento přístup státu je pro náš stát cesta do pekel. Stačí se podívat na to, kolik procent HDP jde u nás na vědu a školství a kolik jde v okolních státech. Navíc nyní vysokoškoláci už odvádí několikanásobně více do státního rozpočtu více než člověk s maturitou.

+1/0
17.12.2011 6:28

vencac

Jediná skutečná reforma musí pocházet ze polupráce

firem a Vysokých škol. Nechápu proč místo toho abychom daňově zvýhodnily firmy, které podporují vysoké školy, budeme zavádět na těchto školách školné a pak ze státní kasy platit obory, které si na sebe nejsou schopné vydělat a které se budou studovat zdarma. Mám pocit, že je to takový komunismus pravicových vlád.

Přitom již dnes se potkáváme s problémem, že v jedné agentuře je na jednoho skutečného odborníka 20-30 lingvistů, kteří jsou na znalostech onoho odborníka existenčně závislí. Podívejte se schválně na trh práce jaké Vysoké školy jsou dnes pro společnost důležité a po čem že je skutečná popotávka. Jenže to bychom místo zavádění školného musely zrušit 70% teoretizujících gymnázií, která v konečné verzi nenaučí vůbec nic a lidi z nich vycházející pokud nejdou na práva nebo medicínu nebo pajdák jsou v jiných oborech naprosto k ničemu.

0/0
17.12.2011 0:36

adidoska

... a to se vyplatí

přece nebudou dávat nějakou tu slevu zadarmo;-D

0/0
16.12.2011 23:25

Kwak Kwakovič

Zajímalo by mě proč z toho vypustili

ideu, kterou slibovali, že se začne splácet až po dosažení průměrného platu. Podle současného návrhu se bude splácet hned. Asi má stát obavu, aby náhodou to za některé vysokoškoláky nemusel splatit po jejich smrti. V článku bohužel o této změně není ani slovo.;-€

0/0
16.12.2011 23:16

roby

Re: Zajímalo by mě proč z toho vypustili

když si vezmete půjčku tak ji musíte splácet hned, proč by zde měla být vyjímka?

0/0
17.12.2011 11:15

Kwak Kwakovič

Re: Zajímalo by mě proč z toho vypustili

Třeba proto, že to slíbili, když se snažili získat souhlas veřejnosti - vždy mluvili o odložených splátkách. I zde v diskuzi se mnoho lidí na to odvolává aniž by tušili, že to není pravda.

0/0
17.12.2011 15:58

vodnicivcechach2

2 atraktor

hele,nepocitas ty nejaky ty turbulense? :-/

0/0
16.12.2011 20:48

Podivný Atraktor

Re: 2 atraktor

nepočítám, jen jsem si o nich za dob studií četl. Byl jsem fascinovám samoorganizací BŽ reakce. Populárních knih o chaosu tady moc nevyšlo. Jedna z těch lepších je od Jamese Gleicka s názvem Chaos.

0/0
16.12.2011 20:56

vodnicivcechach2

Re: 2 atraktor

diky diky,ale pomalu ;-D poalu na me,ja zase takovej znalec nejsem ;-) bz ? to musim najit, teorie chaosu ok, z ni vychazej nektery fragmenty mediciny katastrof,ale co je bz?

0/0
16.12.2011 21:06

vodnicivcechach2

Re: 2 atraktor

to je ten lorenz?trajektologie?3d? to pouzivaj vojaci,no ale ja na to umim tak akorat vejrat ;-)

0/0
16.12.2011 21:08

Podivný Atraktor

Re: 2 atraktor

bělousova-žabotínského reakce;-)

0/0
16.12.2011 22:13

nexus99

Proč je každý takový úřední úkon u nás

tak drahý? To už bude nejspíš spočítané i s tím co se odkloní, ne?:-P

+5/0
16.12.2011 20:17

vodnicivcechach2

hele, proc zrovna humanitni obory nemaji nic platit?

co to jako je humanitni obory? to jsou ty pavedy, co jsou studovat dalkove? kdyz jsou studovat tercialne, tak at si to platej! at se neplati to, co jde studovat jenom primarne! tj medicina a jaderna fyzika, pak nejaky ty cvut obory, ale nic vic!!

+1/0
16.12.2011 19:58

opinen

Re: hele, proc zrovna humanitni obory nemaji nic platit?

Mě by zajímalo,co studujete Vy,pokud něco studujete,ale jestli si myslíte,že by student medicíny nebo nějakého technického oboru by s Vámi souhlasil ,že humanitní obory jsou pavědy,tak se tragicky mýlite.Netvrdím,že mezi humanitními obory nejsou nadbytečné obory,ale ty jsou všude.Navíc společnosti je platnější schopný,např,sociolog než neschopný lékař.Neznám Vás,ale to,co jste napsal,ukazuje,že jste buď extrémně jednostranný nebo nevzdělaný.Humanitní obory se studují všude,za pavědy je může označit jen blb.Dělat si iluze o inteligenci zdejších přispěvatelů asi nemá cenu.

+1/0
16.12.2011 20:13

vodnicivcechach2

Re: hele, proc zrovna humanitni obory nemaji nic platit?

nnebudu te urazet,ale komplexne shrnu tvuj pavytvor- nic jsem netrek mnoha slovy!! Rv ok,tak davam druhou sanci. napis, ktery humanitni obor je zivotne dulezity,right?!!!

+2/0
16.12.2011 20:20

hany1

Re: hele, proc zrovna humanitni obory nemaji nic platit?

Všechny jsou důležité.

0/0
16.12.2011 20:24

vodnicivcechach2

Re: hele, proc zrovna humanitni obory nemaji nic platit?

;-D dobrej joke

+4/0
16.12.2011 20:25

Podivný Atraktor

Re: hele, proc zrovna humanitni obory nemaji nic platit?

možná jazykovědné

0/0
16.12.2011 20:35

vodnicivcechach2

Re: hele, proc zrovna humanitni obory nemaji nic platit?

no dobrre dobre,filoogii,takze i kulturu naroda,vyvoj jazyka,literaturu,no dobre,tohle jo na vejsce,to se neda delat na nejaky srandisticky jazykovce, ze jo.ale bacha,ja zasadne nerikam,ze je to vedeckej obor!nejni to vedecej obor

0/0
16.12.2011 20:39

Podivný Atraktor

Re: hele, proc zrovna humanitni obory nemaji nic platit?

taky mne nic jiného nenapadá, jsem jen ubohý chemik;-D

0/0
16.12.2011 20:43

vodnicivcechach2

Re: hele, proc zrovna humanitni obory nemaji nic platit?

chemik ceho?

0/0
16.12.2011 20:44

Podivný Atraktor

Re: hele, proc zrovna humanitni obory nemaji nic platit?

anorganický chemik, ale ne čistokrevný (teoretický)- orientovaný na průmysl. Hustili do nás ještě zařízení používané v chemickém průmyslu, takže rozumím chemické stránce výrob a vím, kde se co vyrábí.

0/0
16.12.2011 20:50

vodnicivcechach2

Re: hele, proc zrovna humanitni obory nemaji nic platit?

mno,ten nick,mas tam slovo atraktor.napadlo me neco s turbulencema nebo meteorology,ale netvrdim to hele,to me jenom napadlo a ty taky nejsi povinej takovy veci odpovidat,ok?;-) R^

0/0
16.12.2011 20:53

Podivný Atraktor

Re: hele, proc zrovna humanitni obory nemaji nic platit?

jsem fascinovám samoorganizací a chaosem. Butterfly effect:-)

0/0
16.12.2011 20:57

vodnicivcechach2

Re: hele, proc zrovna humanitni obory nemaji nic platit?

hey, mne se libi chaos, pze v poradku umi makat kazdej tur domaci. ale v chaozu jenom inteligent ;-) ;-D R^

+2/0
16.12.2011 21:11

Podivný Atraktor

Re: hele, proc zrovna humanitni obory nemaji nic platit?

svatá pravda- inteligent zvládá chaos;-D

0/0
16.12.2011 22:14

parlost18

Re: hele, proc zrovna humanitni obory nemaji nic platit?

Tak ono to je prostě mezi lidmi rozšířený názor. Vemte si, že většina těchto lidí prostě nikdy nestudovala a pokud ano, tak ne humanitní obor a vlastně vůbec netuší, o čem mluví. Často soudí dle výstupu, který je často velmi nekvalitní, a ještě častěji jsou to jen pivní kecy, často nepodložené jakoukoliv argumentací. Humanitní vědy jsou možná v současnosti ještě v plenkách, často využívají nevhodnou metodologii (metodu) a kvalita jejich studentů se rozmělnila v kvantitě, za což však nese přímou odpovědnost stát. Jediný problém humanitních oborů je, že s ohledem na vládní politiku přijímají mnoho studentů a snižují nároky, čímž se stávají nejlákavějším způsobem pro získání diplomu.

0/0
16.12.2011 20:24

vodnicivcechach2

Re: hele, proc zrovna humanitni obory nemaji nic platit?

zas kecas? chci jedno slovo -kterej obor? dal slusne kecas o plenkach! tak tos prehnal! ty plino, filosofove tady byli uz s dinosaurama!! kde byly tenkrat prirodni vedy? tak na urovni kacirstvi! ;-€ fakt nekecej a odpovez

0/0
16.12.2011 20:28

parlost18

Re: hele, proc zrovna humanitni obory nemaji nic platit?

Filosofie je matkou všech věd. To ví snad každý, kdo utrpěl vzdělání. O plenkách hovořím hlavně hlavně v případě věd jako management, ekonomie, psychologie, sociologie, průmyslové inženýrství, ....

0/0
16.12.2011 20:39

vodnicivcechach2

Re: hele, proc zrovna humanitni obory nemaji nic platit?

ty hele,ty strasne kecas vokolo,nic k veci.proste nejakej politik,manager,neco takovyho.umlatim te argumentama,kdy budu chtit.jenze ja chci vod tebe furt to jediny slovo!-humanitni zivotni obor

0/0
16.12.2011 20:42

parlost18

Re: hele, proc zrovna humanitni obory nemaji nic platit?

Ptal jste se mě na obor, který je podle mě v plenkách. Vyjmenoval jsem jich několik, o kterých si to myslím. Ale nyní už vážně netuším co ode mě chcete. Co myslíte tím "humanitni zivotni obor"?

0/0
16.12.2011 20:48

vodnicivcechach2

Re: hele, proc zrovna humanitni obory nemaji nic platit?

to zkousej na babicku hele!!ja se te ptal,tak vodpovez- kterej humanitni obor je zivotne dulezitej?

0/0
16.12.2011 20:50

Sidonie_11

Re: hele, proc zrovna humanitni obory nemaji nic platit?

Pro mnohé může být životně důležitá třeba psychologie - psychologové už totiž rozmluvili sebevraždu spoustě lidí, tím jim zachránili život. Dalším životně důležitým oborem může být sociální práce - sociální pracovník může odhalit týrání, zneužívání či zanedbávání dítěte včas, takže dítě na následky tohoto jednání nezemře. Navíc sociální pracovníci třeba v nemocnicích, LDNkách nebo domovech důchodců fungují kolikrát jako "vrby" a komunikační partnery, což pacienty a klienty kolikrát drží při životě spíš, než léky. Ono "životně důležité" má spoustu podob a pro každého to může být něco úplně jiného... ;-)

0/0
16.12.2011 21:22

Cenda22

Re: hele, proc zrovna humanitni obory nemaji nic platit?

jseš si ale naprosto jistý, že pro tyto pracovníky je zapotřebí vysoká škola? Není to tak, že by stačil jeden kvalitní vysokoškolák na specializovaném pracovišti a deset normálních středoškoláků v "terénu"? Navíc, musíme je produkovat v takovém množství? Psychologie je potom věc bližší spíš medině, než obecným humanitním vědám. Strašně rád bych věděl, k čemu potřebujeme filozofy ... obvykle skončí jako žurnalisti, na to jsou ale vhodnější obory na normálních univerzitách (Karlák, Olmik, Masarykova atd).

+1/0
16.12.2011 21:39

Sidonie_11

Re: hele, proc zrovna humanitni obory nemaji nic platit?

Jsem si jistá. Že se produkují v takovém množství je ale jiná věc - školy je musejí nabírat, aby vůbec přežily. :-P A děkuji, že naši univerzitu považujete za normální. :-)

0/0
16.12.2011 21:49

Cenda22

Re: hele, proc zrovna humanitni obory nemaji nic platit?

hmm. Jasně, že ty obory nejsou úlně zbytečný, ale 90% absolventů zbytečných je ...

0/0
16.12.2011 22:31

parlost18

Re: hele, proc zrovna humanitni obory nemaji nic platit?

všechny, které jsem jmenoval

0/0
16.12.2011 21:40

Podivný Atraktor

Re: hele, proc zrovna humanitni obory nemaji nic platit?

coby chemik souhlasím s tvrzením, že některé humanitní obory jsou pavědy

+2/0
16.12.2011 20:42

vodnicivcechach2

Re: hele, proc zrovna humanitni obory nemaji nic platit?

trebasocial engineering ;-D

0/0
16.12.2011 20:49

Podivný Atraktor

Re: hele, proc zrovna humanitni obory nemaji nic platit?

přiznm se dobrovolně, pod některými názvy nevím, co si představit;-D

0/0
16.12.2011 21:02

vodnicivcechach2

Re: hele, proc zrovna humanitni obory nemaji nic platit?

well, socialni ingenyri ;-D to jsou ty lumeni, co rikaj, co ma a nema delat vlady,aby narod poslouchal na slovo :-P

0/0
16.12.2011 21:10

parlost18

Re: hele, proc zrovna humanitni obory nemaji nic platit?

Není to až tak dlouho, co byla fyzika a chemie považována za pavědu.

0/0
16.12.2011 20:14

vodnicivcechach2

Re: hele, proc zrovna humanitni obory nemaji nic platit?

kdybys radsejc nekecal;-€

0/0
16.12.2011 20:16

parlost18

Re: hele, proc zrovna humanitni obory nemaji nic platit?

Nekecám. ;-)

0/0
16.12.2011 20:27

hany1

Re: hele, proc zrovna humanitni obory nemaji nic platit?

Já jsem studovala sociologii za komančů a tento obor nebyl právě oblíbený komančemi. Přece jen se dalo něco zjistit, co jim nevyhovovalo.

0/0
16.12.2011 20:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.