Diskuze

Studenti vzali cepy do rukou a vyrazili na ministerstvo

Asi stovka lidí, převážně studentů a pedagogů, přišla demonstrovat proti reformě vysokých škol. Ministerské návrhy jsou podle nich nekoncepční a škodlivé a snaží se omezit svobodu škol. Studenti se také pokusili oblepit budovu úřadu svými vzkazy, to ale zatrhla ochranka.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
V

vodnicivcechach2

5. 1. 2012 17:57
budou studovat jenom protekcni?

jim nestacila plzen? jj, dobre to vedou :-/ Rv

0 0
možnosti
RS

sweepy

17. 12. 2011 8:52
..

A pak všichni budeme mladí a perspektivní a bude to báječné! A nedemonstrovalo se pouze proti školnému, ale to byste se musel zajímat i o něco jiného než o sebe.

0 0
možnosti
Š

špekovatec

15. 12. 2011 11:30
čím dříve bude školné tím lépe ale s tím musí přijít

taky snížení státních příspěvků a především významné přiškrcení projektů. Protože tam "bádají" nad nesmysly a dostávají na to statisícové a milionové granty.  90% nesmysly a nepoužitelné do praxe.

0 0
možnosti
V

vodnicivcechach2

5. 1. 2012 17:56
Re: čím dříve bude školné tím lépe ale s tím musí přijít

ty vubec nezvladas rozdil mezi zakladnim a aplikovanym vyzkumem. taky nezvladas smysl vs. rek bych stejne jako ta tvoje vudci banda Rv

0 0
možnosti

Johny_S

15. 12. 2011 9:25
Školné mi nevadí,

pokud bude kompenzováno systémem prospěchových stipendií. To by znamenalo, že školné zaplatí pouze flákači. Více mně však vadí ztráta autonomie vysokých škol. Akademická obec se vždy těšila vysoké autonomii, potlačil ji až komunistický režim, euforická 90. léta ji navrátila, ale posledních 10 let všechny vlády postupně utahují šrouby.

0 0
možnosti

Johny_S

15. 12. 2011 9:32
Re: Školné mi nevadí,

Musím ale přiznat, že Dobeše považuji za neschopného blbce, takže dokud tam bude on, budu proti jakékoli reformě, které je on autorem.

1 0
možnosti
IJ

bojovnik2

15. 12. 2011 6:36
Ještě jste to nepochopili?

Tito vládnoucí sprosťáci nepotřebují vzdělaný národ, potřebují masu ovladatelných, zadlužených lidí, aby obnovili feudalismus a výhledově otroctví.

4 0
možnosti
I

in_vino_veritas

14. 12. 2011 21:17
Co opravdu nepochopím

jak je možný, že tady zadarmo studují kvanta čobolů, z nichž většina tady stejně nikdy pracovat nebude. Chtěli samostatnost, tak se vším všudy! Jakby nestačilo, že musíme živit jejich cigánstvo.

1 0
možnosti
MN

2Mac7

14. 12. 2011 21:07
10.000 za semestr

to není nic tak strašného

0 0
možnosti
PO

parlost18

14. 12. 2011 21:25
Re: 10.000 za semestr

Pro spoustu rodin to bude hodně. Navíc to je startovací cena. Jakmile jednou vypustíte draka z klece, začne si dělat, co se mu zlíbí. Začne se na 10ti tisících a než se rozkoukáme bude to 100 tisíc. A pak budou všichni blbě čumět, že státní rozpočet je pořád v mínusu, univerzity dále nejsou schopny vyplivnout vyšší procentu schopných absolventů, jen tu zázračně zbohatne pár "podnikatelů" nebo se to zcela někde ztratí. Část dluhu státního rozpočtu (dluhu, který neudělalo školství ale spíše podivné zakázky, podpora alternativních zdrojů energie, šrotovné či sociální podpora tam, kde není třeba) se tak předistribuje mezi lidi - o nic jiného zde nejde. Je to prostě jen další způsob, jak z našich kapes vytáhnout nějaký ten peníz. Nikomu to neprospěje - jen banky si už mnou ruce. Už téměř vyčerpali trh půjček, což dokazuje jak se rvou o klienty a nyní politici vytváří další zlatou žílu už tak přežranému bankovnictví. Bohužel, časem lidi začnou krachovat.

6 0
možnosti
L

Lev___z___Rožmitálu

14. 12. 2011 19:15
studium VŠ

platí dnes za jedinou cestu jak se dá dostat k vysokým příjmům a přitom se nezadlužit

proto tahle šaráda s odloženým školným na dluh

aby pro příště každý kdo se chce mít o něco lépe měl na krku svůj dloužek:-)

0 0
možnosti
M

mirek103

14. 12. 2011 18:22
diplom

diplom neznamená vyší příjem nebo lepší práci. Jelikož leze z VŠ vícero lidí i z různých oborů kde práci neseženou (třeba antrpologie) tak zapomeňte na vysoký plat a i uplatnění v oboru. Jsou samozřejmě perspektivnější oboro jako IT, nebo lékařství, ale ani to pokud nejste dobří neznamená horentní platy. Solidní peníze se dají vyděůlávat i bez VŠ jen se musí začít v oboru kde peníze jsou.

0 0
možnosti
PO

parlost18

14. 12. 2011 18:05
...

Jako vysokoškolský pedagog souhlasím s těmito výtkami. Zvláště školné mi leží v žaludku, protože je mi jasné, že další generace prostě už další zadlužení neunese, nemluvě o tom, že dnes diplom nemá valnou hodnotu.

No a k poznámce pana Klause: docela by mě zajímalo, kolik on připlácel za studium. Nejedná se o parazitování. Je to příprava nové generace. To by mladí mohli říci, proč já bych měl platit na současné důchodce, když stejně nic nedostane a musí si ještě sám spořit (pokud se vůbec důchodu ve zdraví dožije). Navíc, dneska to je deset tisíc, zítra to bude sto -stejně jako v jiných zemích. Jsou i jiné cesty jak z vysokých škol dostat lemply, kteří si prodlužují mládí. Další vládní produkt na kterém se budou přiživovat banky. Hlavně všude apeluje na to, aby se lidé a státy nezadlužovali. Zadlužený stát svými vlastními chybami a podporou neschopných firem (viz šrotovné) nyní bude likvidovat schodek rozpočtu tím, že zadluží mladou generaci. A co až ona přestane být platbyschopná?

11 0
možnosti
PO

parlost18

14. 12. 2011 20:41
Re: ...

Ano, máte pravdu v tom, že vysokoškolské studium degradovalo. Jenže na to jsou jiné léky. Pod mediální masáží a masáží politiku si spousta lidí myslí, že když se zavede školné, tak půjdou studovat jen géniové a že se rapidně zkvalitní výuka. To je volovina. Trh se inflaci titulů dávno přizpůsobil a tudíž je požaduje na většinu pozic, což z něj činí nutnost. Co se týče kvality výuky, ta se nezvedne, protože neočekávám, že by poklesl počet studentů a hlavně kvalita výuky není odvislá od peněz, ale od lidí. Ty nejšpičkovější nezaplatíte ani když bude školné a i kdyby ano, tak tito lidé často neradi učí a studentům se nevěnují. Kdyby namísto školného zavedli například to, že se školy budou hodnotit dle počtu studentů umístěných ve firmách daného oboru dejmetomu do jednoho roku s příslušným platovým ohodnocením. To by sakra zkvalitnilo výuku. Je nutno selektovat na výstupu a v procesu, ne na vstupu. Studenti nejsou materiál, ale živí tvorové, který se může zkvalitnit.

0 0
možnosti