Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Primátorka prohrála, pardubický bulvár bude jen pro pěší

V dalším kole sporu o budoucí podobu třídy Míru v Pardubicích vyhráli zastánci pěší zóny bez přítomnosti MHD. To je podoba, kterou odhlasovalo minulé zastupitelstvo pod vedením ODS. Současné primátorce Štěpánce Fraňkové ze Sdružení pro Pardubice se v úterý nepodařilo prosadit změnu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

zdenanek

Třída Míru

Paní primátorka u mě prohrála již dávno. Podporovat takový šlendrián vyžírků jako hokej, basket, aquapark, dostihový spolek a nakonec tu Třídu Míru totálně umrtvit je pro mě nepřijatelné. Nechápu ani, proč musí jezdit MHD až k lékárně a pak prodlouženou Sladkovského. Vždyť ten čtverec má všechny strany stejné a troleje jsou nataženy. Tak raději necháme tu ulici bývalou Švermovu, kde bydlí lidé, zaneřádit MHD. Proč ne a komu tím prospějete ?? Žeby opět nějaké loby ? Raději bude radnice chtít zvýšit poplatky za popelnice, zvýšit daň z nemovitostí apod.. Jedině takovým způsobem se dá nasypat těm nenasytům. Buďme na zvolené hrdi  !!!! RvRvRv

+2/0
15.12.2011 19:51

upír Nosferatu

A pro koho je bulvár idnes?

8-o

0/0
15.12.2011 9:09

tucnak v exilu

:)

Z obchodního centra Grand udělat společenské centrum s reprezentativní společenským sálem hodným krajského města, pro cca 1500 - 3000 hostů. Z Třídy míru udělat pěší zónu, kde bude dostatek zeleně a vodních prvků. Zrušit obchody, které na hlavní třídu nepatří - herny, nehtové studia, vietnamce. Kromě kavárny přidat ještě nějakou pěknou restauraci se zahrádkou, která bude otevřena přes noc a přidat obchody, kde budou mít možnost nakupovat mladí. :) Ještě bych přidal nějaký obchod, který bude mít nonstop, třeba pekárnu nebo samošku.

A především vystěhovat občany, co si myslí, že v centrum KRAJSKÉHO MĚSTA má být po desáté hodině večer ticho (viz diskuze o zahrádkách na Perštýnském náměstí).

+7/0
14.12.2011 21:49

anncz

Re: :)

A kde ti lide budou parkovat? tuhle kecy jsou jak z prvni republiky. Podivejte se do jiznich Cech, zrusili dopravu v centru a podnikatele zkrachovali, takze tam ted maji herny a vietnamske vecerky.

Je 21 stoleti, lide chteji vsude jezdit autem a ne "korzovat".

+1/0
15.12.2011 3:26

tucnak v exilu

Re: :)

Afi Palác, záchytné parkoviště u rychlodráhy, u zimáku, parkovací dům na karlovině, pár míst je i před Grandem a za domem hudby :)

PS: kdybyste vytáhl/vytáhla paty z republiky, tak byste věděl/věděla, že všude jinde na světě jsou pěší zóny naprosto běžné :)

+3/0
15.12.2011 11:39

Beter

Re: :)

Svatá prostoto! Hlavně od té rychlodráhy by se do společenského centra s reprezentativním společenským sálem hodným krajského města hrnuly davy! ;-D;-D;-D Kde všude jinde na světě jse něco takového viděl? V Severní Korei? ;-D

0/0
15.12.2011 12:12

tucnak v exilu

Re: :)

Pěší zóna v centru je ve většině evropských měst :) Jen v čechách jsme sto let za opicemi :-( a na radnici tak deset let za opicemi :-(

+1/0
15.12.2011 20:54

barus.k

Re: :)

naprosto s Vámi souhlasím. Všude ve světě je úprava centra normální jen v Čechách je to běžné, že se ve středu města nachází vietnamci, prázdné výlohy a herny. Je třeba to trochu zkulturnit. Takže přesně jak píšete, nějaká zeleň, lavičky atd.R^

+3/0
15.12.2011 21:50

blanka

Re: :)

souhlas:-) a jeste bych pridala misto tech ruznych obchudku s canculickama nevkusnyma nejakou solidni prodejni galerii, abychom se tady kulturne trochu posunuli smerem k normalnimu mestu...at to neni vsechno jenom o konzumu...

0/0
13.1.2012 9:14

zdenanek

Třída Míru

.......z mého pohledu pojem pěší zóna je pěší zóna bez dopravy. Tzn. bez trolejbusů, taxiků apod. Co tady navrhla paní primátorka jako koškopes, je podle mě hodit ručník už konečně do ringu. Jako primátorka zklamala s celým ansámblem. Podporovat letiště, dostihový spolek, hokej apod. jako vyžírků městské pokladny nemohu akceptovat. A těch minelů je více. Bohužel. Snad není co dále dodat.RvRvRv

+3/0
14.12.2011 19:37

Beter

Pevně doufám,

že se nejdřív MHD odsune jenom na zkoušku. Třeba na půl roku, nebo i na rok, ale bez nějakých nákladných a nevratných stavebních úprav. Aby se mohla zase rychle vrátit zpátky, až se blouznivci probudí. :-/

+1/0
14.12.2011 18:42

pepazdepaa

Re: Pevně doufám,

ale to tady už dávno bylo!!!! a nikdo při tom nekrachoval a doprava také nekolabovala, tak co chcete znovu a znovu zkoušet?! již 3x bylo odhlasováno, že to bude bez dopravy - petici podepsalo x-tisíc lidí, tak tomu dejte zelenou!!! když to bude špatné, tak se to nechá změnit - vždyť peníze město vyhazuje za spoustu jiných kravin!!!! nejhorší by každopádně nic s třídou Míru neudělat!

+2/0
15.12.2011 10:23

__anart__

Fraška pokračuje podle stejného scénáře...

Ovčany Pardubic čeká další žalostná fraška o důstojné pěší zóně v centru města. Zastupitelstvo totiž schválilo přeměnu třídy Míru na pěší zónu již po několikáté.

Bývalý primátor Deml byl přehlasován zastupiteli, usnesení z tehdejšího jednání zastupitelstva zavazovalo tehdejší vedení města k vybudování pěší zóny bez MHD na třídě Míru. Akce měla být financována EU z více než 90%. MF Dnes tehdy v létě psala o tom, kterak pan primátor opomněl odeslat do Bruselu žádost o dotaci a ani se o tuto informaci nepodělil s tehdejšími zastupiteli.

Současné zastupitelstvo odhlasovalo čistou pěší zónu bez MHD na třídě Míru.

Paní primátorka je proti. Myslíte si, že tentokráte to bude jinak, než pod vedením pana primátora Jaroslava Demla? Věříte, že paní primátorka Štěpánka Fraňková bude respektovat mechanismy zastupitelské demokracie a podřídí se názoru většiny námi volených zastupitelů?

Raději skluzavky místo normálního plaveckého bazénu, závoru na parkovišti před bazénem za milión, výletní loď...

+2/0
14.12.2011 18:38

__anart__

Je někde ve slovech PĚŠÍ ZÓNA napsáno TROLEJBUS?

Proč jsou argumenty tvrdící, že musí zůstat trolejbusy na pěší zóně, která vznikne na třídě Míru, směšné:

argument: Třída Míru bude bez trolejbusů mrtvá, protože tam nikdo nedojde X realita: ve skutečnosti dojde k přesunu jediné trolejbusové stanice (u Grandu) o cca 80 metrů

argument: Pokud bude na Sukově třídě nehoda, zkolabuje trolejbusová doprava, trolejbusy MUSÍ mít záložní trasu X realita: Sukova třída má 4 pruhy, záložní trasa pro trolejbusy není na žádné dvoupruhové komunikaci pro trolejbusy

argument: Lidé musí dojet auty k obchodům, aby odvezli zboží X realita: Jaké zboží je nutno odvážet ze třídy Míru autem? K řadě obchodů je navíc přístup auty ze severní strany (směrem od Domu hudby)...

Tak jaká argumentační lži zkusí podivuhodná partička příznivců současného stavu třídy Míru příště?

+3/0
14.12.2011 18:18

Theuniversal2

Nejhorší co mohlo Pardubice

potkat je Afi palace. Chytřejší města si tyhle moderní kostky dávají na periferie měst, kam si každý dojede.;-)

+4/0
14.12.2011 16:10

Já rád játra

Re: Nejhorší co mohlo Pardubice

Prece by jste nechtel mit ve stredu mesta hlinenou naves! Vsak vam to Stritesky tak pekne vysvetlil a zanedbany pozemek vyhodne prodal. Ktere jine mesto se muze chlubit tim ze ma v centru opravdovy palac, doslova architektonicky skvost nove doby?

+1/0
14.12.2011 22:27

naparoubek

Re: Nejhorší co mohlo Pardubice

Je to primátor-spasitel, rodák z třídy Míru, jenž nedovolil vyhřeznutí centra města někam na periferii. Náměstí nechť nese jeho jméno - Střiteského!

0/0
15.12.2011 9:04

Theuniversal2

Re: Nejhorší co mohlo Pardubice

Střítecký za ODS? Byl bych jenom sprostej - každý pardubák ho dobře zná, jeho osobu netřeba komentovat.:-/Kam odsák šlápne, 100 let tráva neroste;-€

+1/0
15.12.2011 16:54

Theuniversal2

Z těch všech nápadů tady

se mi líbí nová Stodolní :-) ale když už, tak proč tam nenaflákat spoustu laviček, stromy a kavárny a restaurace by tam mohly mít zahrádky. Jinak mi to je naprosto šumák, jen si myslím, že se město totálně finančně zruinuje na těžce předražených lázní a stejně na to nezbydou peníze. ;-)

+2/0
14.12.2011 16:08

maron

Argumenty

Hlavní argument příznivců MHD je, že když tam nebudou jezdit trolejbusy, tak už po třídě Míru nikdo moc chodit nebude. Vždyť je to tak prosté. Doprostřed třídy Míru nechá město provozovat stánek, kde bude dávat banány za 5Kč/kg a vsaďte se se mnou, že bude třída Míru živá jako nikdy.

+3/0
14.12.2011 15:34

maron

Stodolní

Nebo z toho uděláme druhou Stodolní (v Ostravě)

+3/0
14.12.2011 15:25

Theuniversal2

Re: Stodolní

R^

+1/0
14.12.2011 16:09

vorichek

Dotaz

Nejsem z Pardubic, ale dost často jezdím od kr.úřadu směrem k zimáku. Proč je u Zelené brány směrem na tř.míru přechod a nefunguje podchod ? A jestli je nefunkční, nenapadlo někoho opravit podchod pro pěší aby byl přístupný i bezbariérově ?

+2/0
14.12.2011 14:06

Petr_F

Re: Dotaz

Řekl bych, že nenapadlo. Jednak by to bylo výrazně lacinější než tunel pro auta, nebylo by to vidět, takže by nikdo nestříhal pásku a navíc v podchodu je nájemník, který by za to určitě něco chtěl.

+2/0
14.12.2011 14:29

maron

Re: Dotaz

Protože když nestíháš hokej, můžeš běžet rovně i na červenou, kdybys ztrácel čas podchodem, tak ten výprask Spartě nestihneš. (i když ten se konal až ve 3.třetině)

0/0
14.12.2011 15:35

satn

A kdy to bude?

Myslím si, že to je zase jen jedna z dalších vizí která se nenaplní. Vedení města není akceschopné. Neprovedlo dostatečnou analýzu s majiteli objektů, nájemníků, stávajících obchodníků z hlediska jejich zásobovacích potřeb, dopravní obslužnosti, investic do stávávajích nemovitostí. Představa o funkčnosti pěší zóny se zahrádkami kavárniček fungujícími maximálně po dobu 5 měsíců je jen idealistická vize obyvatelů Pardubic bydlících v jiných lokalitách.

 Uvidíme jestli to vůbec dospěje k platnému stavebnímu povolení.

Takže ať si zastupitelstvo hlasuje jak si hlasuje, karavana jede dáál...........

0/0
14.12.2011 9:51

Frollik

Jak čtu tak akceschopné nebylo vedení

města v roce 2006. Místo průzkumu petiční akce.

+1/0
14.12.2011 11:35

M. Blomkvist

Problémové řešení

Domnívám se, že to budou vyhozené peníze. Je naivní si myslet, že tam budou samé kavárny a uživí se. Tak silná poptávka po kávě tady není. Raději bych tam viděl omezený jednosměrný průjezd aut tak, aby si lidé, kteří si něco v obchodech zakoupí, to také mohli naložit do aut a odvézt. Samozřejmě ten systém průjezdu by musel být nějak regulovaný, např. jako na letišti přes závoru. Parkování do 20min. za mírnější poplatek, za delší dobu pak třeba 500,- Kč za hodinu. Pak by na třídě Míru mohly obchody ekonomicky fungovat. Jinak se obávám, že to bude z podnikatelského hlediska katastrofa. Rád bych se mýlil.

+2/0
14.12.2011 9:51

dodo-dodo

Re: Problémové řešení

takhle v rychlosti mne nenapada, co se na tride miru prodava a nedalo by se to kousek odnest v ruce, kdyz si vzpomenete na doby davno minule, tak v praze se vletelo do kotvy a obtezkan baliky se take kracelo k nejblizsi stanici metra nebo autobusu

to jen ted je doba, ze i pro kulicha se musi do kramu vjet autem;-D

+6/0
14.12.2011 11:35

__anart__

Re: Problémové řešení

Jednosměrný průjezd automobilů po pěší zóně? Parkování automobilů na pěší zóně? M. Blomkvist si zřejmě dělá legraci, kterou jsme nepochopili.

Nebo je M. Blomkvist nick pana ng. et Ing. Tomáš Jiránek architekta, který je autorem projektu "revitalizace" Tyršových sadů? Park bez stromů a pěší zóna s parkujícími automobily, to vypadá jako myšlenky z jedné hlavy.

Děkuji, nechci! Rv

+3/0
14.12.2011 18:44

Chytrý kluk Joey

Správné řešení

mě tam ty trolejbusy neskutečně rozčilovaly. Slyšet to pořádně není a jezdí to jako prase. Když pěší zóna, tak se vším všudy. R^!

+4/0
14.12.2011 9:36

SINE7B

Tohle rozhodnutí je rozumný...

Ačkoliv nejsem nějaký extremní zastánce, či odpůrce jakékoliv z variant, ve finále jsem radši za čistou pěší zónu. Každopádně hlavně už ať se tam začne stavět a je mi celkem jedno co, protože všechno bude lepší, než stávající stav...

A jestli bude problém ujít těch sto metrů pro rohlíky pěšky, tak by se mohl zřídit takovej ten vyhlídkovej "vláček", jako maj třeba v HK, nebo v Liberecký ZOO, kterej by tam mohl pendlovat v nějakým okruhu :-D

+2/0
14.12.2011 9:16

Petr_F

No konečně

Jestli se nepletu, tak je to první dobré rozhodnutí tohoto zastupitelstva. Teď ještě dotáhnout projekt, pokusit se o nekompromisní řešení MHD, tedy nepustit ji ani do Sladkovského ulice, čímž by se nádherně vyčistila křižovatka tř. Míru se Sadkovského ulicí a Pardubice budou mít šanci na skutečné, živé centrum města.:-)

+6/0
14.12.2011 7:48

mMANGO

Re: No konečně

Petr_F ... až to všechno vyčistíš , tak tam budou pražáci pořádat turistické zájezdy,místní tam chodit nebudou,zrovna jako na Karlovinuvadit mne to asi nebude,akorát,že se připitomnělý projekt bude platit z mých peněz- daně z nemovitosti,které máme 2x vyšší než v HK

+2/0
14.12.2011 10:00

s(h)arka

chci tř.Míru plnou života...

kavárniček,venkovního posezení,laviček...malých lahůdkářství,regionálních prodejniček s našimi výrobky a výpěstky..jako to je třeba ve Francii, trafiky se spoustou pohlednic a dárkových předmětů se vztahem k Pardubicku, perníkové prodejničky....však ona ožije, jen se o ni starat....;-)

+5/0
14.12.2011 7:30

gumidos

Re: chci tř.Míru plnou života...

a to tam jako zrušením veškeré dopravy vznikne? Obávám se, že se mýlíte. Podle mého názoru se čilý nákupní ruch děje především tam, kde je výborná dopravní dostupnost. A protože v centru Pardubic je dnes přes den v podstatě nemožné zaparkovat, vyloučením trolejbusů se to spíše zhorší. Také je zajímavé, že nikde nebyl slyšet názor podnikatelů, kteří na tř. Míru provozují svoje obchody, co si o tom myslí.

Je třeba uvažovat střízlivě a počítat,  protože názor, že vyloučením dopravy všude vzniknou kavárničky, malá lahůdkářství a prodejny perníčků se může ukázat je nesmírně naivní.

Představím si sebe - pokud tam nezaparkuju a to nezaparkuju a pokud se tam nedostanu už ani MHD, pak moje touha objevovat ty desítky kavárniček, prodejen pohlednic a perníčků bude opravu malá. A ti prodejci perníčků taky umí počítat, víte? Spíše se tam obejví prodejci perníku......:-)

+6/0
14.12.2011 8:42

dodo-dodo

Re: chci tř.Míru plnou života...

krom nekolika procent populace (starsi lide, telesne postizeni) je velice smutne, ze pokud si zakaznik nedoveze PRD...EL nejlepe az do obchodu, tak tam nepachne, v centrech mensich mest na zapad od nas taky nikde nezaparkujete a presto tam je cily ruch

takze nechapu, proc potrebujete vozit svuj zadek az pred kram, kde si chcete dat kafe nebo zakusek;-D;-D

+6/0
14.12.2011 9:02

mMANGO

Re: chci tř.Míru plnou života...

dodo-dodo..  v centrech mensich mest na zapad od nas taky nikde nezaparkujete a presto tam je cily ruch...kdybys ve městech  na západě někdy provětral svůj zadek, tak bys zjistil,že tam běhají převážně turisté,kterých jsem si tady nějak nevšiml a že bych se v neděli z Polabin šel s rodinou procházet mezi lékárnu a Grand ?

+2/0
14.12.2011 9:53

dodo-dodo

Re: chci tř.Míru plnou života...

tak ja nevim, rad chodim prave tam, kde mne neotravuje zadne auto a nejsem liny dojit kousek pesky, a mate pravdu, cast tech lidi jsou opravdu turiste, ale dalsi a ne mala cast jsou i mistni

to ja bych klidne sel, kdybych se tam mohl nekde v klidu posadit, dat si zmrzku a pak jit zase dal

a cestou z polabin se to da vzit pres park, zamek atd...

+4/0
14.12.2011 11:31

naparoubek

Re: chci tř.Míru plnou života...

Taky nevím, kdo by se chodil z Polabin procházet do města, když jsou na tom sídliště ve všech ohledech včetně stavu/existence zeleně mnohem lépe než střed města.

0/0
14.12.2011 11:31

anncz

Re: chci tř.Míru plnou života...

Ve Vidni jsem zaparkoval primo v centru a dojel jsem tam po 4 proude silnici. to mluvite o Bratislave nebo Mukacevu?

0/0
15.12.2011 3:28

naparoubek

Re: chci tř.Míru plnou života...

A když si já představím sebe, který auto nikdy nevlastnil, tak jdu tam, kde žádné parkování řešit nemusím (maximálně tak pro bicykl), kde musím inhalovat minimum zplodin a kde se nemusím pořád ohlížet kdo mně najíždí na paty.

+2/0
14.12.2011 9:28

Lycaonte

Re: chci tř.Míru plnou života...

Tak třeba náměstí v Jihlavě funguje funguje, jak říkáte - MHD tam může, ostatní vozidla pouze na povolení. Je fakt, že půlka dolního náměstí (což je tak čtvrtina celého) je zaházená parkujícíma autama. Na náměstí je spořitelna, hlavní pošta, knihovna, radnice, hudební škola, náš starý hnusný Prior, tedy věci velmi důležité... ale taky spousta sekáčů a obchodů vedených povětšinou Vietnamci. Čilý nákupní ruch tam asi je (aspoň ten, co zbyl od doby, co nám hned pod náměstím postavili obchodní centrum), ale atmosféra teda nic moc - kavárničky se teda fakt neujaly. No jde o to, co v Pardubicích chcete, žjo. Přeju hodně štěstí ve správném rozhodování. [>-]

+1/0
14.12.2011 10:51

s(h)arka

Re: chci tř.Míru plnou života...

nikde nepíšu,že to tam vznikne, vím, že by to byl aspousta práce, ale mě by to tak vyhovovalo. I ve Francii tyhle pěší zony dotuje město, ve kterém jsou...je tam plno turistů, utratí dost peněz,je tam plno místních,protože si tam přijdou odpočinout a pokecat si ,setkat se s ostatními přáteli...nezavřou za sebou dveře bytu a nesednou si k stupidnímu seriálu....žijííííí, rozumíte? Asi ne...:-/

+1/0
15.12.2011 7:16

naparoubek

Re: chci tř.Míru plnou života...

Ne - život jen ocmcaď pocamcaď.

Narrrveme do popelnic.

0/0
15.12.2011 9:06

Jitřní dar

Re: chci tř.Míru plnou života...

Vážně je to od divadla, kde MHD staví, tak nepřekonatelně daleko?

0/0
16.12.2011 18:36

KateMarx

to spíš pak bude mrtvá zóna

když tam nebudou jezdit trolej/busy tak na tridu miru uz moc lidi chodit nebude a obchody ktere se tam jeste drzely zkrachujouRv

+6/0
14.12.2011 7:21

dodo-dodo

Re: to spíš pak bude mrtvá zóna

myslite zlatnictvi-herna-nehtove studio? rekl bych, ze to co je na tride miru MHD moc nepotrebuje, mozna tak pekarna, kde nakupiji i babicky a pro ne byla zastavka primo u obchodu takovy bonus, ted se asi presunou jinam

ono jde o to, ze diky MHD tam je sposta lidi, ale stejne nenakupuji a jen cekaji na svuj spoj

+5/0
14.12.2011 7:24

mMANGO

Re: to spíš pak bude mrtvá zóna

dodo-dodo...no a ti čekající zmizí a budou tam už jenom holubi

+1/0
14.12.2011 10:02

Jitřní dar

Re: to spíš pak bude mrtvá zóna

Kdo chena Třídě Míru nakupovat, projde ji celou - od divadla po spořitelnu a MHD nepotřebuje.

0/0
16.12.2011 18:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.