Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidiči autobusů v Brně riskují, nebezpečně se otáčejí v křižovatce

Řidiči autobusů brněnské MHD, kteří jezdí brzy ráno, večer a o víkendu na lince číslo 46, ohrožují bezpečnost ostatních. Otáčejí se totiž v křižovatce čtyřproudé silnice, kterou se smí projíždět až sedmdesátikilometrovou rychlostí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Floyd

Mě to přijde v pohodě

Nepřijde mi to o nic horší než to, jak se trolejbusy otáčí na Novolíšeňské. Taky přes 4 pruhy. ;-)

0/0
14.12.2011 22:18

drtikoldrtikol

mrtvý brouk

Nejhorší na tom je, že kdyby se náhodou něco stalo, tak dá vedení DPMB ruce pryč,

a svede všechno na řidiče. Pokud to není na papíře, např.v nějakém nařízení ředitele,

že se tam mají točit, tak to vždycky odnese šofc. Tak je to všude. Rv

0/0
14.12.2011 21:01

politicky nekorektní trolejbus

Pokud už se musí otáčet

Tak při pohledu na mapu ( a znalosti místa, jsem z Lesné) mě napadají minimálně dvě lepší varianty, kde se tam otočit

1) z křížovatky Lesnická/provazníkova pokračovat po obslužné komunikaci souběžně s Generála Píky do Bieblovi a Mathonohovou zpět na Provazníkovu.

2) Z Gen. Píky na Porgesovu, podjet most a druhým nájezdem zpět na Generála Píky

Potom ještě vidím variantu Lesnická, Provazníkova, Jugoslávská,Zemědělská.

0/0
14.12.2011 15:31

PIsa.lek

Re: Pokud už se musí otáčet

Jenže z čar na pamách těžko poznáš, že na řadě všech těchto tras se ten autobus buď nevytočí vůbec, nebo s velkým odpadem zrcátek parkujících aut. A dávat tam zákazy zastavení je nesmysl, neb by to ničemu nepomohlo (viz zkušenosti s parkujícími "inteligenty" ve smyčce u Tehcnologického parku).

0/0
14.12.2011 15:40

politicky nekorektní trolejbus

Re: Pokud už se musí otáčet

U varianty 1 by s tím mohl být problém, ovšem 2 využívá široké nájezdy/sjezdy na (budoucí ) R43 a běžně po nich jezdí i kamiony.

Bydlím přímo na Halasáku a skoro denně tudy jezdím, takže místní situaci znám

0/0
14.12.2011 15:46

Modrý a zelený blesk

Re: Pokud už se musí otáčet

Vy jste si v článku nevšiml zmínky o Jugoslávské a Zemědělské???

+1/0
14.12.2011 15:46

politicky nekorektní trolejbus

Re: Pokud už se musí otáčet

Všiml, obě jsou POD provazníkovou a zmíněnou křižovatkou

0/0
14.12.2011 15:52

Modrý a zelený blesk

Re: Pokud už se musí otáčet

Aha, musím ti to odcitovat: "Vzešel požadavek od městské části, aby autobusy vůbec nejezdily přes ulice Zemědělská a Jugoslávská, protože tam jsou dvě základní školy."

0/0
15.12.2011 13:16

brblovka

Tak to dopadá...

....když je někdo orloj na Svoboďáku! Takovou blbinu mohl vymyslet jen totální retard! To video je síla! N gen. Píky to znám, často tam tudy jezdím - slabý provoz je tam téměř neznámý pojem!

0/0
14.12.2011 12:43

Modrý a zelený blesk

Re: Tak to dopadá...

Jel jsem tam naposled včera kolem půl osmé a nepotkal jsem tam jediný auto, ani v protisměru.

+1/0
14.12.2011 15:46

brblovka

Re: Tak to dopadá...

Tak to je buď náhoda, nebo to nebylo na gen. Píky (nadsázka) .... V 7:30 tam býva celkem silný provoz.

0/0
15.12.2011 12:07

Modrý a zelený blesk

Re: Tak to dopadá...

No, bylo 19:30.

0/0
15.12.2011 13:17

koudý

DPMB si v Brně dělá na silnicích co chce ..

..úplně stejně se točili minulý rok a přechodně udělali "zkrácenou" konečnou na ul.Provazníkove.. taky se točili přes 4 pruhy.. a stáli pak pod značkou  "městský okruh"...

0/0
14.12.2011 11:41

PIsa.lek

Re: DPMB si v Brně dělá na silnicích co chce ..

> taky se točili přes 4 pruhy

Ve skutečnosti se točili MAXIMÁLNĚ před DVA pruhy, neb zespodu je od Tomkova náměstí zákaz vjezdu (s výjimkou právě MHD), takže v těch protisměrných pruzích mohli potkat buď kolegu, který tom otáčení tam dobře věděl, nebo pár lidí bydlících v okolí, kteří o tom samozřejmě věděli taky.

0/0
14.12.2011 15:59

politicky nekorektní trolejbus

Re: DPMB si v Brně dělá na silnicích co chce ..

Tak mně napadá, ti místní mají vyjímku a můžou do zákazu, nebo se to nějak objíždí, když potřebuju autem od Tomkáče k těm domům??

0/0
14.12.2011 17:16

egi

Mimochodem - trošku mimo téma

Nevíte náhodou někdo, proč je na tř. Generála Píky teď už JENOM sedmdesátka?

Svého času tam desítky let byla 80 a nikomu to nevadilo.

Jaký je v tom rozdíl? O kolik se snížila nehodovost? Proč došlo k tomuto zpomalení?

0/0
13.12.2011 23:46

habr

Re: Mimochodem - trošku mimo téma

50 + 20 km/hod. Dle silničního zákona

0/0
14.12.2011 0:52

egi

Re: Mimochodem - trošku mimo téma

??

Můžete to třeba trochu rozvést?

0/0
14.12.2011 1:02

lu2222

Re: Mimochodem - trošku mimo téma

nejsem si tím úplně jistý, ale zřejmě to bude tak, že místní úprava může povolenou rychlost zvednout maximálně o 20km/h. Dřív se po městě mohlo 60 a dneska už jen 50. Proto se i ta osmdesátka musela snížit na sedmdesát.

0/0
14.12.2011 8:52

ondra.holub

Re: Mimochodem - trošku mimo téma

Takže když jedu ze Židenic do Husovického tunelu a pokračuji do Kr. Pole, tak je tam ten úsek s 80km/h ilegálně? Není to dálnice ani silnice pro motorová vozidla a je to v obci.

0/0
14.12.2011 9:36

King_Feanor

Re: Mimochodem - trošku mimo téma

tak možná tam nevede žádný chodník a chodci tam nemají co dělat, plus je to celkem pod povrchem, takže jsou tam protihlukové stěna, tak to možná nevadí. Ale kdo ví?

0/0
14.12.2011 10:01

egi

Re: Mimochodem - trošku mimo téma

Dík. Proto jsem se na to ptal. Takových úseků je mnohem víc.

0/0
14.12.2011 12:54

nestačímsedivit

Re: Mimochodem - trošku mimo téma

Habr je dub, nic takového v siničnícm zákoně není. Naopak tam je, že na některých typech je povoleno 80!

0/0
14.12.2011 11:09

egi

Re: Mimochodem - trošku mimo téma

Ale konkrétně - kde to je? Víte? Paragraf?

0/0
14.12.2011 12:54

Árja

Re: Mimochodem - trošku mimo téma

§18/4

0/0
14.12.2011 17:04

egi

Re: Mimochodem - trošku mimo téma

Hm, vedle ... to je maximální rychlost.

Ale hned níž, odstavec 7, tam se píše, že rychlost lze místní úpravou zvýšit, avšak až o 30 (!!) km/h.

Takže znovu: proč je tam sedmdesátka?

0/0
14.12.2011 23:12

Modrý a zelený blesk

Re: Mimochodem - trošku mimo téma

Zřejmě ze stejného důvodu, jako je 70 na výpadovce směr Bystrc.

0/0
15.12.2011 13:19

Krištof

Zastavení v zákazu

Taky je dobrý, jak potom zastavil na připojovacím pruhu hned za značkou vyznačující městský okruh, tedy v zákazu zastavení.

0/0
13.12.2011 23:34

egi

Re: Zastavení v zákazu

Mýlíte se. Na dopravním okruhu označeném dopravní značkou "Okruh" nebo "Změna směru okruhu" je zakázáno stání.

Tedy pouze stání. Zastavení je povoleno.

0/0
13.12.2011 23:54

Králík z klobouku

Re: Zastavení v zákazu

Zastavení možná. Na dobu nezbytnou k vystoupení nebo nastoupení osob nebo vyložení či naložení nákladu. Ale pořád lepší než stát v zastávce, kde je zakázáno zastavení i stání a nikdo z toho nemá výjimku.

0/0
14.12.2011 17:17

Libor76

Kruháč

Pokud myslí tu hrůzu poblíž Shellu, tak to není kruháč!

+2/0
13.12.2011 22:16

egi

Re: Kruháč

Tak tak. Je to sice možná nejkulatější křižovatka v Brně, ale není to kruhový objezd. Je to soustava všelijakých předností z různých směrů, dva až tři pruhy podle místa, špatný výhled. Specialitka.

Navíc by museli díky tomu projet onu skvostně "opravenou" křižovatku právě Gen.Píky vs. Okružní, kde je zatáčka 100 stupňů značená jako rovný směr, přičemž takřka rovný pruh vyboulený kusem záhonu je odbočovací. To by bylo o hodně chytřejší ;-D

0/0
13.12.2011 23:07

Libor76

Re: Kruháč

Jo jo, myslíte Halasovo náměstí, předpokládám? Tam jsem už nejednou viděl rozjet se někoho na červenou, když pravému pruhu padla zelená a jemu nedošlo, že to není pro něho :(

0/0
13.12.2011 23:11

egi

Re: Kruháč

Ano, tam jsem se už i já jednou v noci (když vás netrkne nic jiného) rozjel sám na červenou a uvědomil si to až za křižovatkou. A to tam jezdím denně.

Ve směru od plavečáku to vypadá rovně, ale ouha, ono je to odbočování vpravo, takže vám to tam zcela klidně pustí chodce. Ten přechod pro chodce tam, to je taky perla - naráz to nepřejde skoro nikdo. Správně by měli zůstat stát na nejbližším ostrůvku (tedy uprostřed), jenomže tam nemají zase to tlačítko, kterým by si přivolali další cyklus zelené. Takže chodci spokojeně lezou na červenou, ovšem rovnou mezi auta, která tam zatím pustil semafor. Nářez.

Aneb krátké pojednání na téma: dej ODS 37 milionů, totálně ti zlikviduje do té doby hravě průjezdnou křižovatku, pak se tím ještě bude chlubit. Hnus, velebnosti.

0/0
13.12.2011 23:45

Terezicka_O.O

Re: Kruháč

Vraťte raději ŘP.

0/0
14.12.2011 7:56

Moravod

Re: Kruháč

proč?

0/0
14.12.2011 8:07

egi

Re: Kruháč

Jasný. Všeho nechám, hned tam spěchám ;-D

0/0
14.12.2011 12:55

PIsa.lek

Re: Kruháč

> . Správně by měli zůstat stát na nejbližším ostrůvku (tedy uprostřed),

Nikoliv - podle Zákona 361/2000 Sb v platném znění platí původní zelená na přechodu pro chodce právě až k tomu semaforu, na kterém svítila. Jestliže na ostrůvku uprostřed žádný semaforn není, lze pokračovat až na druhou stranu (a s touto dobou by měl počítat i signální plán křižovatky). Ostrůvek je jen jako "nouzovka" pro extrémně polamé, kteří už nechtějí přesvědčovat na druhé straně ostrůvku neznalé řidiče jako ty, že stále mají přednost, protože vstoupili na zelenou.

0/0
14.12.2011 15:06

Libor76

Re: Kruháč

bohužel onen ostrůvek míjím v okamžiku, kdy na semaforu skáče červená, a to když vstoupím hned po zelené (pozn. je mi 35 let a chodím spíš rychleji). Důchodci tam mají pomalu problém stihnout na tu zelenou zareagovat.

Navíc je to tam na tlačítko, které zareaguje až při další vlně a z neznámého důvodu zelená chodcům neskočí automaticky, takže je běžné, že pro auta skočí červená, ale pokud nikdo nestiskl včas tlačítko, chodci zelenou nedostanou. No a vzhledem k tomu, že se jedná o přestup na tramvaj a ta by do další červené pro auta ujela, lidi "musí" jít na červenou (jasně, můžou čekat na zelenou a pak 10 minut na další tram, v případě tram 11 i déle)

0/0
14.12.2011 15:21

PIsa.lek

Re: Kruháč

> bohužel onen ostrůvek míjím v okamžiku, kdy na semaforu skáče červená

No a co? Jasně jsem napsal, že když na tom ostrůvku není pro chodce semafor, tak má pokračovat až na druhou stranu, i kdyby mu červená skočila po prvním kroku z chodníku do vozovky (pruhy ještě PŘED ostrůvkem).

0/0
14.12.2011 15:42

egi

Re: Kruháč

Omlouvám se, máte recht. Teď tomu tak skutečně je. Asi bych měl víc chodit pěšky ;-D

.

Nic to nemění na faktu, že to do těch chodců pouští auta na zelenou šipku (odbočování vpravo), kdy ovšem silnice vede takřka rovně, je jen uměle vyboulená. Klame to, když jedete rovně, vyhnete se kusu trávníku a máte tam hejno chodců (notabene kteří mají už čevenou), jimž musíte dát přednost

(ti lepší si to ještě zkracují přes záhonek, kde se občas vyloupli mezi keříky - proto byl ten středový pás obohacen o zábradlí, takže jich to zkracuje míň, zato těch akčnějších - skokem s rozběhem, nejlépe ve tmě a mlze).

Ještě jednou se omlouvám za svoji neznalost.

0/0
14.12.2011 15:32

PIsa.lek

Re: Kruháč

V pohodě, nic se neděje Bohužel těch neznalostí o přechodech je u řidičů mnohem víc Třeba to, že tam, kde naopak semafor na ostrůvku je, tak na něm naskakuje červená pro chodce dřív, než na těch okrajových - důvod je naprosto logický - zastavit dřív chodce na chodníku, než ty na ostrůvku (už z praktických důvodů, tam se jich moc nevleze a přepadávali by do vozovky :-)). Jenže řidič odbočující vpravo na přechod, vidí právě tu červenou na ostrůvku, ne ovšem tu protilehlou, a tak na chodce, kteří na "svoji zelenou" (směrem od ostrůvku na chodník) troubí a gestikulují v domnění, že přecházejí, kdy nemají.

Jinak zpět k Halasáku - ve směru od plavečáku je snad před tím přechodem výstražná oranžová, ne?

0/0
14.12.2011 15:38

egi

Re: Kruháč

Ono to tak (a to se, doufám, fakt nepletu) totiž dřív bylo s těmi ostrůvky. A nemůže každý znát všechno - nové úpravy pro chodce se do detailu neprobírají ani na školení řidičů. 

Výstražná oranžová tam ve směru od plavečáku je. Ale zase, pokud si dobře uvědomuju, blinká jenom v době, kdy mají chodci zelenou. A oni tam zevlují právě od půlky vozovky už v době, kdy je na jejich semaforu dávno červená. Ruky do vohňa za to nedám. 

Ale směrodatný je to, že jedete rovně (resp. do ulice, která před vámi vede rovně, nehledě na ten kus trávníčku), naráz máte před nárazníkem stádečko chodců. Jasně, viděl jste zelenou šipku, můžete tam mít i oranžovýho panďuláka, ale podle veškeré logiky tam prostě ti zevli nemaj co dělat ;-D

0/0
14.12.2011 15:49

PIsa.lek

Re: Kruháč

> Ale zase, pokud si dobře uvědomuju, blinká jenom v době, kdy mají chodci zelenou.

Myslím, že ne - resp. měla by blikat po celou zelenou PLUS vyklízecí dobu přechodu.

0/0
14.12.2011 15:57

egi

Re: Kruháč

Asi potřetí opakuju - vy myslíte, já myslím. Myslet znamená h...o vědět. A proč?

Právě proto, že ten voranžovej lempl není to klíčový, co si důsledně prohlížíte v momentě, kdy dle svého vědomí (byť mylně) jedete rovně.

Další věc: jaká je stanovena ta vyklízecí doba. Můžu se na to příležitostně kouknout.

0/0
14.12.2011 16:02

PIsa.lek

Re: Kruháč

> v momentě, kdy dle svého vědomí (byť mylně) jedete rovně.

A na rovném úseku komunikace nelze blikající oranžováho panáčka očekávat? Takže to je spíše omlouvání vlastní nepozornosti.

> Myslet znamená h...o vědět

"Myslím" proto, že chránit chodce blikající oranžovou jen ve chvíli, kdy má skutečně zelenou, zatímco při červené (kdy ale ještě stále má právo po tom přechodu jít a nic by jej nemělo nejen ohrozit, ale ani omezit) by tak trochu postrádalo logiku, není-liž? A protože bezpečnost dopravy je tak trochu náplní mé prace, tak to sice nevím na 100%, ale obecně bych předpokládal, že bude blikat délo.

Vyklízecí doba se počítá tuším na relativně pomalou rychlost přecházeí (takže není to na rychlý cval).

0/0
14.12.2011 16:07

PIsa.lek

Re: Kruháč

P. S.: Myslet nemusí vždy znamenat h ... o vědět - může to taky znamenat "vím, že to má být tak a tak, jen jsem si to ještě neověřil"

Takže jsem se tam večer schválně stavil se zcela očekávaným výsledkem - varovná žlutá začíná blikat 2s před tím, než se vůbec rozsvítí pro chodce zelená. Mohlo bgy se zdát, že je to málo, ovšem před přechodem, přestože je součástí křižovatky, je nadstandardně umístěna značka "přechod pro chodce" a blikající oranžová je nad ní.

Pokud jde o dohady, jak dlouho bliká oranžová PO naskočení červené pro chodce, tak je to cca 15s - vzhledem k tomu, že čtyřproudá komunikace má šířku cca 15 metrů, dá se za tuto dobu přejít prakticky celá rychlostí 1m/s, tedy 3.6km/hod., což si myslím, že je docela dostatečné - řidič nesmí ohrozit ani omezit chodce ani po té, co už oranžová nebliká, v nejhoršám případě může (ale NEMUSÍ) ten chodec zůstat na tom středovém ostrůvku.

0/0
14.12.2011 21:43

egi

Re: Kruháč

Já neříkal, že zrovna Vy h...o víte, ba naopak toho víte poměrně hodně a je s Vámi rozumná řeč (na tuhle diskusi až neobvykle, díky).

Taky jsem se tam chtěl večer zastavit, ale jel jsem od stadionu a měl jsem s sebou teplou pizzu :o)

Mne to tam prostě rozčiluje.

A ne, nejde o roztržitost nebo nepozornost. I když ta oranžová bliká třeba dost dlouho, v tom směru bych to nečekal. Stalo se mi asi jednou nebo dvakrát, že jsem prostě horko těžko brzdil. Zas to vemte z druhé strany: když to zmate i mne, který jezdí poměrně hodně a tamtudy celkem často, je na tom asi něco špatného.

A ještě jednou dík za test.

0/0
14.12.2011 23:21

PIsa.lek

Re: Kruháč

Navíc, o tom, že nejede "rovně", ale odbočuje, je řidič informován i jednoznačným tvarem šipky v příslušném pruhu před najetím do křižovatky, což pět alespoň trošku přemýšlivému řidič napoví, jak se na nadstandardně označením přechodu na jejím konci chovat.

0/0
14.12.2011 21:44

egi

Re: Kruháč

Chlape, o tom celou dobu mluvíme - ano, je tam šipka, je tam i šipka na semaforu, pro odbočování, ale ta ulice vede rovně !!

Chcete říct, že z protějška, když jedete z Okružní (ze západní strany Lesné) na Gen. Píky, že v momentě, kdy zatočíte o 90 nebo 100 stupňů, přičemž dopravní značení Vám tvrdí, že jedete rovně, že Vám to přijde NORMÁLNÍ?

0/0
14.12.2011 23:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.