Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podívejte se, jak by mohlo vypadat nové nádraží v centru Brna

Přesun brněnského nádraží do Jižního centra je finančně tak náročný projekt, že vedl mladé brněnské architekty k myšlence, namalovat jeho novou podobu tam, kde stojí. Jen v moderním hávu. Novou halu umístili vedle stařičké budovy nádraží a funkcionalistické pošty na ulici Nové sady.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

noneno

Cožpak to ještě nikoho nenapadlo?

Proč se nepostaví vlakové dráhy vrchem? A úpravy ať se týkají toho, co je pod nimi.

0/0
3.1.2012 21:15

noneno

Re: Cožpak to ještě nikoho nenapadlo?

Je třeba dořešit přesun cestujících a zavazadel na vrchní nástupiště a pak i přechod drah na běžná kolejiště. Otevřít celý prostor spodního kolejiště = Nechat nádražní budovu, ale otevřít část, která je v prostoru 5. a 6. nástupiště. Jinak postavit nástupiště na vyvíšených drahách, anebo naopak, jít do podzemí.

0/0
3.1.2012 21:19

Premiant

Architekti....

Tolik architektů je v Brne a nikdo nedokaze navrhnout idealni reseni,vcelku je mi jedno kde nadrazi bude,jestli v centru nebo o 5OO m dale,ale i se soucasnym nadrazim se da neco delat,vsude se tvrdi,ze problem je s koleji,tak jdete na posledni nastupiste a poradne se rozhlednete,treba vam to dojde....;-)

0/0
16.12.2011 8:58

Viktor N.

Já bych to viděl jinak

Já bych to viděl jinak: ať si nádraží (svou provozovnu) přesune jeho majitel a provozovatel: firma ČD a.s., a to za své!

Jistě si ČD a.s. spočítají návratnost takové investice a určitě při tom vezmou v úvahu přísun dalších, zajisté velmi spokojených, zákazníků — jimž určitě nebude vadit jednolinková dostupnost MHD a také nový, moderní vzhled železobetonového odlitku… :-)

!!

0/0
17.12.2011 9:52

Zdeněk76

A nešlo by

sbourat alespoň tu příšeru naproti nádraží? Včetně toho smradlavého brlohu pod ním?

0/0
15.12.2011 14:20

politicky nekorektní trolejbus

Omalovánky pěkný

Ovšem několik zásadních problémů železničního uzlu Brno to neřeší.

1) nádraží v oblouku - není vidět na konec vlaku, nepohodlné pro nastupování, vzniká nebezpečně velká mezera mezi peronem a vagonem. V daném prostoru tenhle problém nevyřešíte, není místo pro narovnání kolejiště. Jedině zbourat TESCO.

2) neštastně řešený přednádražní prostor, který je velkým přestupním terminálem na 4 druhy veřejné a městské dopravy Nástupiště jsou úzká a roztahaná od Nových sadů až před Grand. Ve špičce lidé málem přepadávají z nástupišt a když se zde sjedou šaliny 8,1 a 2 ( nejvytíženější linky MHD ), není zde k hnutí, lidé nebezpečně přebíhají před šalinami přes spoustu kolejí, proplítají se mezi auty.Při přestupu na trajf přebíhají poměrně frekventovanou křižovatku.Před nádražím a poštou legálně nezaparkujete.

3) z historických důvodů je celý brněnský železniční uzel propletenina několika pokroucených tratí do všech směrů, při cestě z ostravy a na nádraží přijedete na nádraží od jihovýchodu ...

+2/0
15.12.2011 10:59

Modrý a zelený blesk

Re: Omalovánky pěkný

1) Trochu srovnat to jde, ono už nejezdí vlaky o dvaceti vagonech. Zbourat Tesco by bylo požehnáním.

2) použijte podchod. Prosté, milý Watsone.

3) což se odsunem na pozemky pracovníků magistrátu stejně nevyřeší, že.

+1/0
15.12.2011 11:12

politicky nekorektní trolejbus

Re: Omalovánky pěkný

2)Tak ten podchod tam už je. Pokud byste chtěl podchod směr Masarykova, východ musí být v jednom z těch rohových historických domů. To ovšem nijak neřeší problém dimenzování nástupišt, prostor je prostě malý na provoz, jaký tam je. leda zaslepit ulici Nové sady a automobilovou dopravu před nádražím zakázat, což vám neprojde.

1)Abyste mohl zbourat TESCO, musíte ho prvně od majitele vykoupit. I potom musíte přeložit trať za jižním zhlaví abyste dodržel minimální poloměry oblouků předepsané pro moderní soupravy.

3)toto jsou jediné volné parcely blízko centra města tudíž je celkem irelevantní komu patří. Ostatně o odsunu nádraží se mluví již několik desetiletí a by parcely mohl koupit kdokoli jiný.

+1/0
15.12.2011 11:24

Modrý a zelený blesk

Re: Omalovánky pěkný

No ale až teď se na tom začalo reálně pracovat, takže si příslušní lidé pojistili svou budoucnost, ne že ne.

+1/0
15.12.2011 11:27

politicky nekorektní trolejbus

Re: Omalovánky pěkný - pokr.

... a předtím obkroužíte celý město.

4) Moc se neví o tom, že viadukt Křenová už dávno nesplňuje normy, je provozovaný na vyjímku, jenž končí příští rok .Viadukt by potřeboval generální opravu, rozšíření průjezdů pod ním, nejlíp jeho náhradu moderním betonovým přemostěním bez nutnosti nosných sloupů ve vozovce. Oprava se ovšem stále odkládá, protože už desítky let se počítá s odsunem nádraží do jiné polohy.

Nádraží v nové poloze by nebylo nijak daleko od centra, má stát v prostoru dnešní volné plochy mezi Opuštěnou, uhelnou a trnitou, ( dočasná stavba autobazaru ), jedna z variant počítá s demolicí rozpadající se haly UAN Zvonařka a stavbou společného terminálu.

+1/0
15.12.2011 11:13

Modrý a zelený blesk

Re: Omalovánky pěkný - pokr.

Viadukt je historickej a k rozšiřování není žádnej důvod. K výměně za nějakej betonovej hnus už vůbec ne. Ano, oprava se odkládá, protože se počítá s odsunem a pak se řekne, že je to děsně zanedbaný, takže to je důvod k odsunu.

Nádraží v nové poloze má být úplně někde jinde, to jste vedle jak ta jedle.

+1/0
15.12.2011 11:17

politicky nekorektní trolejbus

Re: Omalovánky pěkný - pokr.

Ten viadukt není žádná extra hodnotná stavba, je to prostě most pro lokomotivy. Pokud by naši předci znali v té době litý beton, nebudou se patlat s kamením, ale levně ho odlijí právě z betonu. Ten most byl stavěn v době, kdy jezdili konské povozy a pár automobilů a kdy pod ním nevedla jedna z páteřních městských komunikací a několik linek městské dopravy.Pokud umíte z kamene postavit samonosný jednoobloukový most , jenž nebude potřebovat opěrné pilíře ve vozovce sem s ním.

Nemá smysl za stovky milionů opravovat nádraží, pokud nevíte, jestli nebude za deset let zrušeno.

( Mimochodem, budova je památkově chráněná, takže zbourána by být nemohla, byla by přestavěna k jinému účelu )

Asi jsem slepý, ale na všech plánech je nové nádraží přibližně v popsaném prostoru, tedy pořád v centru.

+1/0
15.12.2011 11:35

Modrý a zelený blesk

Re: Omalovánky pěkný - pokr.

To můžete říct o libovolné památce, že je to jen most, kostel, barák. Pod viaduktem nevede žádná páteřní komunikace. Linky MHD se tam pohodlně vejdou, takže nemá žádný smysl debatovat nad omezeními, která vyplývají z charakteru stavby.

Kvůli tomu, že se nádraží možná bude někdy v budoucnosti stěhovat tam už pomalu ani neumejou podlahu, tak stupidní jsou lidé ve vedení města.

http://i3.cn.cz/3/1281362633_10-cr_zeleznice_stavby_sprava_brno_nadrazi_334.gif

+1/0
15.12.2011 12:18

Lionel 1

Re: Omalovánky pěkný

ad1);-D Zajeď si někdy na nádraží do některého většího rakouského města (tam to znám, proto se zmiňuji, ale určitě to funguje i jinde) a podívej se, jak se řeší "nádraží v oblouku", včetně zabezpečení kontroly výpravčím.

0/0
16.12.2011 21:04

musicrex

Pro ty co neví

Pozemky v okruhu polohy nového nádraží vlastní :  JIŽNÍ CENTRUM BRNO, a.s.

P Ř E D S T A V E N S T V O

Naděžda Křemečková, předsedkyně představenstva          Mgr. Libor Šťástka, místopředseda představenstva

Jiří Novotný, místopředseda představenstva                          Ludvík Kadlec, člen představenstva

Dušan Pazdírek, člen představenstva                                     Jiří Zorník, člen představenstva

0/0
14.12.2011 22:03

musicrex

Re: Pro ty co neví

D O Z O R Č Í   R A D A

MVDr. Vlastimil Žďárský, předseda dozorčí rady            RNDr. Daniel Borecký, CSc., místopředseda dozorčí rady

Ing. Stanislav Michalík, člen dozorčí rady                         Ing. Jan Zavřel, ředitel společnosti

0/0
14.12.2011 22:03

Tonda B.

fandím mladým

Dokud nebude vlaková dálková doprava více preferovaná a využívaná, je přesun nádraží nesmysl. Pro lidi, kteří denně dojíždějí do Brna vlakem (Adamov, Vranovice, Bránice a pod), je umístění nádraží v centru boží požehnání. Rychlíků zatím přes Brna tolik nejezdí, Pendolino už vůbec ne, aby kvůli tomu bylo potřeba budovat nové nádraží. Pokud se začne připravovat budování evropské rychlodráhy typu ICE přes Brno (a já tomu hrozně fandím a vidím v tom budoucnost dálkové osobní dopravy), pochopitelně bude třeba někde na kraji Brna vybudovat pro tuto linii příslušné nádraží. Pokud je mi známo, o tomto projektu se pořád uvažuje jen ve velmi teoretických rovinách a dokud budeme živit jižní eurozónu, nikdy k tomu nedojde. Zmodernizujme staré nádraží podle návrhu mladých architektů! Pro mě je centrum Brna vždycky Svoboďák, Ceská a Masaryčka. Nijak nefandím záměru vybudovat jakési paralelní centrum ze šeredných železobetonových příšer v záplavové oblasti. Město Brna má svoje centrum jenom jedno.

0/0
14.12.2011 15:39

politicky nekorektní trolejbus

Re: fandím mladým

Pendolino nejezdí přes Brno?

A takovej ten modrobílo žlutej vlak na prvním nástupišti, to je potom co? Metro??

0/0
15.12.2011 10:39

a8nn

Re: fandím mladým

Však se tam zajděte někdy podívat. Od nového JŘ už tam nejezdí.

0/0
16.12.2011 16:03

spicltadydomamezisvejmakolegama

Podívejte se, jak by mohlo vypadat nové nádraží v centru Brn

No jo to ma ale jeden hacek. Kam si budo brnaci chodit stezovat, kdyz nam zrusi 5te nastupiste a vratneho. To uz pak nebude ve Statlu nic kde by resili stiznosti obcanu. Pragl na Statl hazi bobek, zrovna tak jako Statlari na na Cajzle.:-P;-D

0/0
14.12.2011 12:33

ondra.holub

Není z toho nic poznat

Je to jenom pár hezkých obrázků. Abych posoudil použitelnost návrhu, potřebuji vidět tvar nástupišť, cesty z/na nástupiště, propojení s MHD.

Jakákoliv nová varianta by měla řešit stávající problémy současného nádraží, tedy malý počet nástupišť (alespoň dvě koleje navíc by se hodily), chybějící podchod přibližně v úrovni východu u 5. a 6. nástupiště, jednoduché propojení s MHD tak, aby nebylo nutné přecházet přes X kolejí, nástupiště by neměla být v zatáčce (jednak není vidět na celý vlak při zavírání dveří a také není zrovna snadné (ani pro zdravého člověka) nastupovat do vagónu, když je mezi dveřmi a hranou nástupiště mezera 30cm).

Kompletně přestavené nádraží by ideálně mohlo mít 3 patra - v jednom vlakové (a případně tramvajové koleje a nástupiště), v jiném zastávky autobusů (současný rozptyl zastávek přes Nové Sady, Úzkou a smyčku do Šlapanic mi moc ideální nepřipadá) a mezi nimi průchozí patro (obdoba současného podchodu + nádražní haly).

+1/0
14.12.2011 10:07

Prochivo

Re: Není z toho nic poznat

Vzhledem k tomu,  že by se tím zrušilo 5 a 6 nástupiště tak by těch perónů muselo být aspoň 7-8 a narovnat koleje navíc ještě autobusové nádraží, ale hlavně parkoviště co s tím?

0/0
14.12.2011 16:44

Modrý a zelený blesk

Re: Není z toho nic poznat

Jaký furt parkoviště proboha? Vy jezdíte na vlak do centra autem? Viděl jste parkoviště u Masarykova nádraží v Praze?

0/0
15.12.2011 11:15

zdenekbobek

Re: Není z toho nic poznat

No právě, ten článeček je příliš povrchní. Předělat nádraží nebo postavit nové nádraží znamená vymyslet a postavit dopravní stavbu, která bude sloužit 100 let. Kdyby mělo nádraží zůstat tam, kde je, musela by dostavba řešit to, co popisuješ.

Jen bych dodal, že 2 koleje navíc by asi nestačily, spíš dvě nástupuiště navíc, to by bylo potřeba. Ono by se to asi vešlo mezi současné nádraží a Úzkou ulici. Aspoň by zmizel ten ohavný "Prior", dneska obchodní dům Tesco. Tam by se to s trochou fištrónu snad dalo všechno poskládat. Něco by bylo na úrovni dnešního terénu (služby, podchody, odbavení), něco na úrovni kolejiště (nová nástupiště) něco by muselo jít do nové budovy (vedle pošty? místo obch. domu?), parkoviště by muselo být vícepatrové (třeba tam, kde Uhelná údtí do Úzké). Ale to je fakt skládačka; kam se hrabe foglarův ježek v kleci!

A že by taková stavba neomezila provoz nádraží? O tom velice pochybuji.

Nové nádraží by byla skoro stavba na zelené louce, místa všude dost.

0/0
14.12.2011 18:54

Modrý a zelený blesk

Re: Není z toho nic poznat

Bývá dobrým zvykem dávat zastávky (nádraží) tam, kam lidé chtějí jezdit, ne tam, kam se to někomu hodí.

0/0
15.12.2011 11:18

PragueNHL1

Nevěřím, že nádraží zůstane v centru....

víte, kolik papalášků a místních pseudopolitiků a podnikatelů má pozemky v jižním centru? To přece nezůstane jen tak...;-O;-O;-O;-O

+1/0
14.12.2011 9:25

tracnik

Re: Nevěřím, že nádraží zůstane v centru....

nevím, kolik?

0/0
14.12.2011 11:06

;-)

jižní centrum nemá jinou reálnou variantu

Problém je, že k jižnímu centru s přesunem nádraží neexistuje žádná jiná reálná varianta, na kterou by byly peníze a využití. Mezi lidmi panuje obecné přesvědčení, že peníze přece jsou a je to jen zvůle politiků, kteří jim chtějí ukrást nádraží. Tak to prostě není. Pokud by někdo přišel s jiným projektem, měl pro něj finance a využití, pak by mělo smysl o tom uvažovat. Bohužel, všechny tzv. alternativní projekty jsou zcela nereálné utopie založené na tom, že papír snese vše. Finanční prostředky z EU a od státu jsou určeny na dopravní uzel teoretisky evropského významu - ne na zvelebení jednoho města. Když nebude nádraží, nebudou ani dotace a celé jižní centrum by se muselo stavět za městské peníze na což město nemá. Sehnat soukromé investory s dobrými projekty bude bez přesunu nádraží v době krize problém.

Téměř všichni se jistě shodnou, že současný stav nádraží a lokality tzv. "jižního centra" je nevhodný a jen málo co může být horší než vybydlené domy, herny,bezdomovci a narkomani.

0/0
14.12.2011 9:24

trasprd

Kdyby tak páni zastupitelé vymysleli jiný způsob,

jak financovat stranické pokladny, a naše brněnské nádraží nám ponechali v centru, akorát v trošku jiné podobě: Bez bezdomovců, ochlastů všeho druhu, bez plivanců, pachu moči, bez vajglů a holubího trusu, bez odpadků, bez tržnice a bez vizáže á la divoký kapitalismus začátku 90. let. Mnoho Brňáků by jim bylo vděčno.

+3/0
14.12.2011 8:40

zdenekbobek

Re: Kdyby tak páni zastupitelé vymysleli jiný způsob,

Problém s bezdomovci na nádraží je hlavně ten, že tyhle osoby jsou přitahovány jakýmkoli nádražím jako magnetem. Tihle lidé prostě mají ve zvyku zdržovat se tam, kde je hodně lidí. Tam se dá něco vyžebrat. Nádraží jim poskytuje úkryt před zimou a deštěm, je to veřejný krytý relativně teplý prostor.

Bezdomovce, násosky a tuláky nevyžene nový design starého nádraží, ani nové nádraží jinde, ale jen a jen každodenní otravná práce policie. Nádraží potřebuje svůj vlastní tým poldů, kteří tam budou doma ve dne v noci, po čase budou znát ty povaleče osobně, a budou mít moc je tam odtud vyhnat. 

Při pohledu z druhé strany pak vidíme obecný problém bezdomovců. V každé společnosti jsou jedinci, kteří se z nějakého důvodu ocitnou na jejím okraji, na dně. Svou situaci nemohou, a často nechtějí, vyřešit. Zůstanou na ulici. Kam mají jít? Nádraží je pro ně nejjednodušší volba. A naše společnost tenhle problém neumí vyřešit.

+1/0
14.12.2011 19:06

Modrý a zelený blesk

Re: Kdyby tak páni zastupitelé vymysleli jiný způsob,

Komunisti takové lidi zavřeli buď do kriminálu, nebo do blázince.

0/0
15.12.2011 11:19

StG08

Podívejte se, jak by mohlo vypadat...

Moc hezké. Zřejmě to někdo dělal na programu (zdarma ke stažení). Kdyby měla redakce zájem, tak mám lepší. Můžu třeba vyrobit: Podívejte se, jak by mohlo vypadat postavit Hradčany na horu Sión . ;-D

+1/0
14.12.2011 8:27

mutantmutant

Re: Podívejte se, jak by mohlo vypadat...

nebo zkus novej fotbalovej stadion, koloseum ž nějak upadlo v zapomnění :-)

0/0
14.12.2011 9:47

;-)

brněnšní aktivisté

česká repubika a zejména Brno má ru smůlu, že je zde příliš mnoho různých aktivistů kteří mají příliš velká práva jak zasahovat do věcí. Někteří jsou hnáni svojí představou o tom, že musí ochránit vše staré a zajistit absolutní neměnost věcí, někteří snahou zajistit výhodnější podmínky pro sebe či spřízněné stavební společnosti.

Je škoda, že vzhledem k tomuto dlouhotrvajícímu stavu a přicházející krizi se patrně Brno nového nádraží a jižního centra nedočká. V současné neradostné ekonomické situaci by byla přímá investice 20 000 000 000Kč kterrá by na sebe navázala dalších mnoho mld. nově příchozíc investorů do jižního centra velkou ekonomickou pomocí regionu. Zároveň by se zkulturnily opuštěné oblasti mezi centrem a Komárovem.

Zdravá společnost se snaží o rozvoj, aby byla schopna zajistit sobě a svým generacím důstojné životní podmínky. Nemocná stagnuje, zaostává a upadá.

+2/0
14.12.2011 7:57

Dýzl

Re: brněnšní aktivisté

Ehm, a jaké investice ti "investoři" do jižního centra přinesou? Další kanceláře, banky, shopy? Co vytvoří za hodnoty, koho vzdělají?

Na Brně tedy není vůbec vidět zdraví naší společnosti. Nekonečné staveniště které přestalo být příjemným místem k žití. Také přestalo být městem které také něco přinášelo a produkovalo. Je to město v úpadku.

Náhodou jsem v minulém týdnu do Brna cestoval busem. Autobusové nádraží a přesun do centra děs a hrůza. Počínaje zbytečnou cestou od Vaňkovky, konče smradlavým podchodem s bezdomovci, krámky s šuntem a schátralým nádražím. Ano, Brno je nemocné a upadá a lepší to nebude.

+3/0
14.12.2011 8:11

;-)

Re: brněnšní aktivisté

Už jenom výstavba těch budov bude znamenat práci a příjmy pro tisíce až desetiticíce lidí - od stavebních dělníků přes dopravní společnosti, inženýry až po právníky a realitní kanceláře. Tito lidé své peníze samozřejmě v Brně dále utratí a tak se příjmy přesunou i k ostatním občanům města a také na daních do městské pokladny. V nových prostorách se vytvoří ohromné množství nových pracovních míst.

Že se ve městě staví je zcela normální - životnost budov je nejčastěji kolem 70 let a pak potřebují rozsáhlou rekonstrukci nebo zbourat a být nahrazeny jinou.

+1/0
14.12.2011 8:20

;-)

Re: brněnšní aktivisté

Na stavění nových kancelářských budov není nic špatného - naopak umožňují mnohdy efektivnější práci než ty staré - to je také jeden z důvodů, proč se do nich společnosti stěhují. Tohle je právě ten problém o kterém píši - veřřejnost je pod vlivem různých občanských sdružení nalazena velmi prostagnačně. Místo aby s radostí uvítala, že do města někdo přinese peníze, zbourá vybydlené bloky a místo heren a zastaváren postaví kanceláře a dá lidem práci, tak vymýšlí, jak to zakázat a donutit lidi využívat a nákladně opravovat staré nevyhovující prostory.

Uznávám, že výstavba nových oběktů produkuje staré opuštěné prostory - ale to je opět jen neschopnost se s tím vypořádat. V současné společnosti je rozšíené přesvědčení, že budova starší 60 let je památka a musí být zachována. Bohužel, mnohdy ji nelze nijak efektivně využít a tak se do ni napumpují stamiliony z veřejných rozpočtů a otevře se další muzeum či knihovna které potřebují pravidelné dotace.

0/0
14.12.2011 8:23

trasprd

Re: brněnšní aktivisté

Těch sklobetonových monstrkrabic na kanceláře už je v Brně víc než dost, stejně jsou poloprázdné. Jestli to je důvod, proč rušit nádraží v centru v přímé návaznosti na x šalinových, autobusových a trolejbusových spojů, tak to si to nové nádraží nechte od cesty.

+2/0
14.12.2011 8:43

;-)

Re: brněnšní aktivisté

Brňané nádraží v centru moc nevyužijí. Smysl má především pro lidi, kteří dojíždí denně do práce. Vzhledem k tomu, že s přesunem nádraží by k němu byly nataženy tramvajové linky, ředa pracovních příležitostí by byla přímo v jeho nově vystavěném okolí a zkrácení délky tratí by přineslo zrychlení příjezdu vlaků na nádraží, tak si nemyslím, že dopad by byl jednoznačně negativní. Samozřejmě, některým konkrétním lidem by to situaci zkomplikovalo, ale jiným zase pomohlo.Klasický problém je v tom, že ti kteří jsou na tom lépe se neozvou, zatímco ti, kteří jen o trochu hůže budou řvát.

Nádraží by se nepřesunulo někam z a město do polí (jako třeba má Křižanov), ale postavila by se nová čtveť, v jejímž centru by stálo nové nádraží.

Bylo by lepší stavět kancelářské budovy v jižním centru kolem nového nádraží, kde by byly snadno dopravně dostupné, než když se dnes staví divoce v nevábné lokalitě kolem M paláce, kam se dá dostat jen autem, což vede k pravidelným zácpám v okolí.

+2/0
14.12.2011 8:54

Modrý a zelený blesk

Re: brněnšní aktivisté

To je fakt jak z Deblína, postavíme v polích nádraží, a aby nebylo úplně naprd, tak ještě k němu celou čtvrt.

K tomu to socanský uvažování "Dáme lidem vaše peníze a oni je pak u vás utratí, není to krása?"

Blééé.

+1/0
15.12.2011 11:26

;-)

Re: brněnšní aktivisté

jenže ty peníze nejdou z brněnské kasy a bez nového nádraží do brna nedorazí.

0/0
15.12.2011 12:17

Modrý a zelený blesk

Re: brněnšní aktivisté

To jsou peníze daňových poplatníků tak jako tak.

0/0
15.12.2011 12:21

Skeptik Pavel

Oni

chlapci jaksi nepochopili, že odsun nádraží do nové polohy není samoúčelný. Ndělá se jen tak z plezíru. Souvisí s celkovou přestavbou a zjednodušení sítě kolejišť v jižní části města. Redukce kolejišť uvolní značné plocha k dalšímu rozvoji a zaniknou tak i bariery v této části města. Právě nádraží v současné podobě toto neřeší. Málokdo  asi ví, že celé těleso nádraží leží na sekundárních zásypech barokních hradeb a kolejiště na tělese 150 let starého viaduktu, z velké části bohužel zasypaného. Lidem nedochází, že celý prostor jižně od stávajícího nádraží se dobrých 100 let prakticky urbanisticky nerozvíjel.

+5/0
14.12.2011 3:16

Skeptik Pavel

Re: Oni

Je to

obrovská zbytková plocha po bývalých fabrikách, kde na jejich místě

vznikly provizoria skladišť a provozoven.

+1/0
14.12.2011 3:18

Skeptik Pavel

Re: Oni

Bohužel textilky vznikaly

podél Svrateckého náhonu a právě toto blokovalo celé staletí normální

urbanistický rozvoj, jak jej známe severně od historického jádra a

proto nádraží bylo napasováno na samotný hradební okruh.

+1/0
14.12.2011 3:19

Skeptik Pavel

Re: Oni

Už tehdy se

jasně hovořilo o tom, že ta poloha je provizorní, leč na dlouhých 150

let.. Přišly dvě války a pak komunistický režim. Chce to zkrátka

uvažovat v širších souvislostech..

+1/0
14.12.2011 3:19

Modrý a zelený blesk

Re: Oni

Nádraží je tam, kde ho lidi potřebujou. Na jihu není potřeba žádné pozemky uvolňovat, protože kdyby o ně byla nouze, zřejmě by tam nejezdily traktory po polích.

+1/0
15.12.2011 11:23

detonace

nadrazi v brne je des

spinave , same pochybne lidi a individua. Chce to zmenu. Jinak brno mam moc rad

+1/0
13.12.2011 23:19

atul

Brno

Z Brna se evropská metropole nestane nikdy, pokud si tu budeme hýčkat náš "milovaný" a všude omílaný krajský systém. Brno je pouhým krajským městem podobně jako Karlovy Vary nebo Jihlava. To je hodně málo. Kraje patří zrušit, vrátit okresy a ustanovit zemské zřízení, kdy by Brno bylo hlavním zemským městem pro zemi Moravskoslezskou. Vím, že pro Ostravu a Olomouc by to bylo těžké zkousnout, ale tak to prostě je. Jedině tak je možné přesnutou finance z celostátního rozpočtu na Moravu, kde se jich dlouhodobě nesdostává.

+2/0
13.12.2011 22:50

Toranoko

Re: Brno

No, ona svetovost nezavisi na zrizeni, ale na tom, co mesto nabizi - sluzby, atmosferu, jedinecnost. Muze to byt treba hlavni mesto sveta, pokud si za x let neumi vyresit jeden pachnouci barak primo v centru, tak ani zmena zrizeni nepomuze - hlavne ze je dostatek korupcnich afer a na verejne zachodky a symboly na Svobodaku se prachy zazracne najdou... ;-D

+2/0
13.12.2011 23:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.