Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lidé spílali drahám, kapela hrála. Zrušenou tratí projel poslední vlak

Kapela, dlouholetí drážní zaměstnanci i cestující se přišli v sobotu rozloučit s posledními vlaky, které jely na tratích z Dolní Lipky na Orlickoústecku přes hranice kraje na Šumpersko. Pardubický kraj totiž v novém jízdním řádu neobjednal dopravu na své části trasy. Lidé vyjádřili svou nespokojenost i jadrnými výrazy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Prohnilý

Stále hůř.

V tomto případě si na zrušení tratě přihřál polívčičku kraj úřad. Jejich prohlášení: Po důkladné analýze jsme se rozhodli nahradit nevyužívané vlakové spoje. Změna zasáhla cca 550 obyvatel. Koho do toho počítají a koho ne krajští radní neuvádí. Situace je však stále horší a v celé republice pokračuje tažení za likvidaci železniční dopravy. Nejsme daleko od zmiňovaného trhání kolejí. Stejně tak se veřejnosti nikdo nepochlubil, že od 1.1. SŽDC zvyšuje poplatek za vlak-km pětinásobně.

Volte demokraty.

0/0
30.12.2011 11:52

kaksikymmenta

Do háje!!

Když už pochopíte, že ČD jsou jen dopravcem???? Ten, kdo zrušil tratě, je vedení kraje! Máte v článku jasně napsáno, že kraj dopravu neobjednal, jsou tedy na vině ČD???? Ten titulek je taky pěkně praštěnej. Vždycky, když se něco ve vlaku semele, můžou za to České dráhy. Ale na železniční síti operuje více dopravců a více společností a firem. Nechci je tady obhajovat, se svým hospodařením mě štvou, ale rozhodně nemůžou za situaci, kdy už na některých tratích vlaky nejezdí.

0/0
17.12.2011 10:26

honza83

Ten pan Tichý

To bude asi opravdu na slovo vzatý odborník:( Do začátku prosince trvala např. cesta z Hanušovic do Prostřední Lipky vlakem pár minut, nyní stejná cesta zabere dost přes hodinu s přestupem. Opravdu povedený krok k totální likvidaci tohoto území. Na Dolní Moravě investují stovky miliónů do rozvoje cestovního ruchu a kraj nenapadne nic jiného než zrušit vlakové spojení. Chcete jít pěšky např. přechod Králického Sněžníku např. ze Starého Města na Horní Moravu? Ještě v listopadu to šlo jednoduše - např. autem dojet do Hanušovic a odtud vlakem do výchozího bodu i zpět z cílového bodu do Hanušovic. Nyní to jaksi rozumně realizovat nejde - málokdo má náladu jet přes hodinu s přestupem, dráže, místo pár minut...

0/0
17.12.2011 10:10

Kwak Kwakovič

V Dolní Moravě se otevírá

lyžařské středisko a teď odříznou spojení. Trochu nelogické - ledaže by nechtěli, aby jim tam jezdily socky co nemají na off-road.

0/0
13.12.2011 11:53

šedý vlk1

Tak nevím.....

...ale doposud jsem si myslel, že ČD dopravu provozují za účelem zisku, bez ohledu na to, kdo ji objedná nebo neobjedná. Využití majetku na zrušených tratích a provoz přeci přinesou tržby. Nebo se pletu? Jak to dělá pan Jančura?

0/0
13.12.2011 11:27

kodlx

Re: Tak nevím.....

ne, verejna doprava za ucelem zisku bez objednani statni spravou/samospravou opravdu za ucelem zisku provozovana byt nemuze.

Pan Vancura obsluhuje jedinou trasu a to tu nejlukrativnejsi, v podstate jedinou ktera je schopna zisku i bez dotace. Pak je jeste trat praha - brno kde by se to bez dotace tak nejak uzivilo, ale tam je to zase podminene tim ze musi zajizdet az budapest/blava/viden - drazdany(a dale po nemecku) na zaklade mezinarodnich umluv. Mozna jeste by mohl mit zisk prodlouzenim az do Plzne, ale tam je IC asi taky vetsina mezinarodni smer DB.

0/0
13.12.2011 11:52

šedý vlk1

Re: Tak nevím.....

...panáčku, asi jsi nepochopil co je předmětem...ČD opouštějí část drah a přestávají provozovat tratě....Pokud provozovat tratě bez dotace nelze, tak je asi někde chyba...tak nevím..

0/0
13.12.2011 13:23

Rodnok

Re: Tak nevím.....

Kolik ti je, že jsi teď zjistil, že na veřejnou dopravu jsou dotace? A to i na místní autobusovou.

0/0
13.12.2011 19:30

kotec

tak zrovna na trati Dolní Lipka - Hanušovice

je neobjednání dopravy fakt ostuda... tahle trať sloužila ještě v ne moc dávných dobách jako tranzitní rychlíková trať, jezdily tu rychlíky Praha - Hanušovice, ale také Praha - Jeseník, Plzeň - Jeseník (kdo si ještě vzpomene na rychlík "Klidná síla", který právě tuto trať jezdil?) a dokonce krátkodobě i mezilázeňský expres Františkovy Lázně - Jeseník. A teď tam nemohou jezdit ani osobáky... přitom oblast Kralického Sněžníku je docela turisticky atraktivní a turisti se s nějakými x přestupy mezi autobusy obtěžovat nebudou... (vlastní zkušenost - autobusové přestupy zavání tím, že někde člověk zůstane trčet na mezi, protože autobusy na sebe až na výjimky typu jihomoravský IDS nečekají a nenavazují...)

0/0
12.12.2011 22:46

kodlx

Re: tak zrovna na trati Dolní Lipka - Hanušovice

Borečci to zjisti az s zase stane neco mezi trebovou a zabrehem a budou potrebovat odklonit rychliky jako po "prvnich" moravskych povodnich. jenze v tu dobu uz tam nebudou zadny koleje jak je napsane v clanku.

Co se tyce lokalky na stity tak tam je jediny problem ze se to za rakouska-uherska nedotahlo az do lanskrouna.

0/0
13.12.2011 0:51

Frollik

Když je to tak lukrativní trať

mohou se místní obce domluvit se státem a převzít dopravní cestu (věřím, že za 1 kč), nakoupit staré motoráky a provozovat je. Ze zisku pak mohou opravit kanalizaci nebo chodníky.

0/0
13.12.2011 9:20

Kwak Kwakovič

Re: Když je to tak lukrativní trať

Mam pocit, že právě o to byl zájem, a ztroskotalo to na tom, že by to nebylo za tu korunu. Ale je to jen "jedna paní povídala"

0/0
13.12.2011 11:55

Mitas24

Re: tak zrovna na trati Dolní Lipka - Hanušovice

Zastavení osobní dopravy neznamená zastavení provozu, pro nákladní dopravu trať bude fungovat i nadále a tedy provozuschopná i pro odklony.

0/0
13.12.2011 19:03

villík

Smutné, ale jedna poznámka tam byla trefná a ne od věci:

"Pokud zatím Indiáni nevytrhaj koleje"    ;-D

+1/0
12.12.2011 19:16

JPNB

Trochu zmačné

Lidé spilali drahám,ale za neobjednání jak je zníměno v článku může nedohoda mezi pardubickým a olomouckým krajem,nikoliv dopravce ČD. Takže stížnosti nato že bus v zuimě nepojede patří pouze a jenom k rukám pana hejtmana protože kraj objednává a určuje rozsah a druh dopravy.Ono to platí teprve pár let takže ani novináři nejsou dostatečně rychlí zaznamenat tuto změnu.

0/0
12.12.2011 11:26

ivoš

Re: Trochu zmačné

ČD přece můžou za všechno. Že nejezdí vlaky, které nikdo neobjednal, že je v dezolátním stavu trať, kterou obhospodařuje úplně jiná společnost (SŽDC), že Jančura má levnější vlaky (může je dotovat z jiných svých činností, což ČD ze zákona nesmí)...Jen kopejte. Nejlépe do někoho, kdo se nemůže moc bránit, díky zmetkovým zákonům a tržním podmínkám nastaveným pro soukromníky. V Británii to dotáhli do konce - a začali dráhy zpětně zestátňovat.

0/0
12.12.2011 12:10

ddtx

Re: Trochu zmačné

taky jedine rozumne co mohli udelat

0/0
12.12.2011 16:10

kodlx

Re: Trochu zmačné

coz sice ze zakona nesmi, ale presto delaji. A litovat, ze je na kolejich Jancura muze jen ajzboňák! Blahy vliv konkurence se projevil v prvnich tydnech kdy vyjela.

0/0
13.12.2011 0:53

surucucu

Re: Trochu zmačné

Je to hlavně "zásluha" pana Ing.Tichého,který má na "starost" dopravu v pardubickém kraji a následně hradecké firmy Oredo,se svými vysokoškolskými mladými teoretiky,kteří byli nuceni odejít z MD,kde si vypracování dopravní obslužnosti dal vypracovat pardubický kraj.Pan Tichý,zastupitel za ČSSD,partaj kterou mocné železniční odboryy doporučovaly volit svým členům,převážně provozním zaměstnancům ČD

0/0
13.12.2011 9:08

dalnice

prosperita

Každý brblá, že se něco ruší. Já to chápu. Ale kolik lidí tam jezdí? Určitě ne tolik, aby nebyly tak vysoké ztráty. A ty jsou vždy i na trati, kde jezdí lokálka pořád plná. Pokud se obce bez trati neobejdou, ať si jí dotují ze svého. Uvidíme, jestli zvolí vlak anebo levnější autobus ?

0/0
12.12.2011 11:22

ivoš

Re: prosperita

Obce nemají ani na údržbu chodníků, kanalizaci, vodovody... Autobusy se dotují taky. Veřejnou dopravou jezdí důchodci a lidé, kteří nemají auto, nemají na auto nebo nemohou řídit auto. A protože díky výši důchodů nemají ani na veřejnou dopravu, sedí doma. Takže zrušíme poslední dostupné možnosti dopravy - a jim zbyde leda tak autoeuthanasie, já nechci říci mašle.

0/0
12.12.2011 12:15

Lokýt

Re: prosperita

Veřejnou dopravou jezdí taky lidé, kteří nemají SVĚDOMÍ jezdit autem.

+1/0
12.12.2011 21:13

sykora1979

A proč

dráhu neprovozují obce? Jako třeba trať Šumperk - Kouty nad Desnou

0/0
12.12.2011 11:04

ivoš

Re: A proč

Kolik obcí na to má?

0/0
12.12.2011 12:16

kodlx

Re: A proč

Protoze je krapet rozdil ve vytizenosti a taky v obcich na te trati. Co si myslim, tak se kraje mohly domluvit aspon na omezenem provozu od patku odpoledne do nedele do vecera - studenti a turisti. Ale dlouhodobe tam byla vytizenost vlaku v jednotkach cestujicich. Uz jen proto aby se udrzela kolej z duvodu krizovych situaci.

0/0
13.12.2011 0:56

nekom

Do jara

na trati nezbyde nic, co se dá ukrást a zpeněžit, hlavně kovy... Tam už vlak nikdy nepojede...:-/

+2/0
12.12.2011 10:45

Lokýt

Re: Do jara

Však o to taky autařské lobby jde.

+1/0
12.12.2011 21:14

kodlx

Re: Do jara

Tu bych tam moc nevidel. kolikrat jste na te trati vlakem jel? Byl jste aspon nekdy v zivote v te oblasti na dovolene?

Navic starostka Králíků záměrně do médií LŽE! Mezi kralickem a hanusovicema zadny vazby o kterych tak rada mluvi neexistuji. Z Kralik se do Hanusovic na divadlo fakt nejezdi a naopak taky ne. Ani na diskoteky ani za nakupy.

0/0
13.12.2011 0:59

Lokýt

Re: Do jara

Vizte výše v diskuzi. Rychlíky určitě prázdné nejezdily.

A když se v kraji ruší tratě, ale přitom staví dálnice, asi za to něčí rozhodnutí může.

+1/0
13.12.2011 2:05

kodlx

Re: Do jara

kolikrat jste tim rychlikem jel? jeden vagon by na ten rychlik stacil a kazdy cestujici by mel vlastni kupe. asi tak to v poslednich letech vypadalo. evidentne stezi vite kde ten kraj lezi a budete tady mocne protestovat, jenze ja jsem mistni, vim jak jsou vlaky neobsazene.

0/0
13.12.2011 11:46

Lokýt

Re: Do jara

V pořádku, já neoponuju, z toho regionu opravdu nejsem. Když jeden vagon, tak jeden vagon; ale to je pořád víc, než nic.

0/0
13.12.2011 13:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.