Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vysočanská radiála zkrátila kolony, pomohla zejména na Černém Mostě

Vysočanská radiála byla otevřena před dvanácti dny. A místní už pozorují rozdíly. Po široké silnici spojující mladoboleslavskou R10 a Kbelskou ulici jezdí čím dál více aut. Zrychlila se také městská hromadná doprava, kolony aut se zkrátily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

trasprd

To teda hurá,

zase víc betonu, víc aut, víc hluku, víc prachu... Kdyby raději věnovali tolik energie na přesunutí tranzitní nákladní dopravy na vlaky či rozvoje železniční dopravy. Takhle se v tom plechovém smradu jednou zalknem.

+1/0
10.12.2011 10:07

Tunaq

Re: To teda hurá,

To jsou hraběcí rady. Vy byste si něco cenného někam poslal nákladním vlakem? A copak všude vedou koleje? A překládalo by se to zadarmo? A dodávky by byly stejně rychlé? Tak neblázněte.

0/0
10.12.2011 10:11

Leinad

Re: To teda hurá,

Náklady tunokm vlaku jsou nižší, než tunokm auta. (Pokud si uvědomíme, že výstavba 1km rychlostí komunikace stojí tolik, jako 3km vysokorychlostního koridoru, vlak platí za 1km SŽDC čásku vyšší než je mýto na dálnici, auto mimo d/r neplatí nic,....)

Sám bxych teďka vlakem nic neposílal, protože volím to, co je levněší(auto), ale autodopravci i železniční dopravci můžou mít ve smlouvě ošetřené záruky, "nemožnost poškození",... a pokud by vlak byl výhodnější, proč ne?

0/0
10.12.2011 10:30

Amoniak II

Re: To teda hurá,

"..pokud by vlak byl výhodnější", no , víte jak je to s rybama a rybníkama, že? :-/

Kombinace autem k vlaku, přeložit, vlakem, zase na auto je natolik pomalá, náročná, nespolehlivá atd. že těžko může být levnější.

0/0
10.12.2011 10:41

Leinad

Re: To teda hurá,

Na delší cesty může být kontejner levnejší. Jsou firmy, které nákladní vlaky využívají i nyní. Jsou firmy, kterým se vyplatí mít vlečku.

Chápu, že ráno z pekárny do marketu asi nepojede nákladní tramvaj, ale tranzit kamionů lze omezit.

0/0
10.12.2011 10:51

Amoniak II

Re: To teda hurá,

Ano. Ti, pro které je železniční přeprava výhodnější, ti ji už používají. Ostatní využijí raději kamiony, protože jsou nejen levnější, ale především rychlejší, operativnější a spolehlivější.

+1/0
10.12.2011 11:22

Leinad

Re: To teda hurá,

Rychlost a spolehlivost je silně ovlivněná SŽDC.

0/0
10.12.2011 11:27

.@.

NÁKLADNÍ TRAMVAJ!!!

R^ !! To je nápad!!! Proč ne? Stačilo by pár kolejových odboček navíc!  R^ R^ !!

0/0
10.12.2011 17:45

doktor_bota

Re: To teda hurá,

Tak poraď. Potřebuju poslat dvacetikilový balík 600x600x300 cm z Prahy 6 do Milovic u Nymburka. Adresát i já to máme na nádraží 20 minut cesty pěšky, adresát by se s balíkem vracel navíc do slušného kopce. PPL odveze a přiveze balík z bodu A do bodu B za cenu jen nepatrně vyšší, než kolik by stála přeprava vlakem, o komfortu a rychlosti nemluvě...

0/0
10.12.2011 15:40

Leinad

Re: To teda hurá,

Jednotlivec si vybere to co je levné a výhodné. Dopravce/pošta si také dělá co chce (nemá náhodou PPL na výběr auto/letadlo? Jak řeší zásilky přes oceán? ;-D)

Poraď z hlediska dlouhodobého: postavit rychlostní silnici nebo vysokorychlostní koridor? Vrk 3x nižší náklady na stavbu jednoho km. (silnice okolo výrobních hal vs vlečka jenom - silnice by tam byla stejně, ale třeba s menší nostností nebo méně častými opravami.) Vozit náklady kolejovým vozidlem, které má několikrát delší životnost, než silniční a spotřebuje méně energie na tunokm, nebo silničním vozidlem? Smrdět z jedoucího vozu pod nos lidem v okolí cesty, nebo smrdět přes elektrárny do vysokých komínů?

0/0
10.12.2011 21:19

jordan23

Spíš právě naopak - kolony se zvětšují

Mám opačný pocit.!! Kolony na Černém mostě jsou větší a větší. A to ve směru na Horní Počernice. S otevřením Vysočanské radiály totiž přišel zákaz vjezdu na čtyřproudou silnici do Horních Počernic, pokud nemáte dálniční známku!! Takže spousta lidí právě musí sjíždět přes Černý most a kolony narůstají. Po Novém roce bude ještě hůř, protože na konci ledna skončí platnost známek na rok 2011 a vzhledem ke zdražení, si ji někteří znovu nekoupí a prodlouží tak kolonu z Černého mostu do Počernic. To musel zase vymyslet nějaký "chytrý" úředník od stolu ;-O

+1/0
10.12.2011 9:02

danny47

Ad: Kontejner vyřešíme.....

Jak znám magistrát, tak řešením bude, že ten připojovací pruh, kde stoji kontejner, se uzavře a na nájezd daj STOPku... !!

+1/0
10.12.2011 8:02

Leinad

Re: Ad: Kontejner vyřešíme.....

To je moc smysluplné. Lepší bude postavit vedle toho nájezdu speciální trasu pro autobusy.

(Viz bus linky Spořilov -> Teplárna Michle. Dříve Na Chodovci -> Spořilovská -> Chodovská, poté vybudování nového kusu silnice, aby se mohlo jezdit Na Chodovci -> U Mlýna -> nepojmenované cesty k rodinným domům-> nový kus silnice -> tramvajová trať -> Chodovská. )

0/0
10.12.2011 10:21

PresiDeath

Stoupání

Já moc nechápu, proč v tom stoupání od křižovatky Kbelská x Kolbenova vede levý pruh rovně a pravý vede jen na tu radiálu. Za následek to má, že pomalu jedoucí kamion (který tam stejně budou jezdit) nikdo nechce pustit a ten zastaví a pak se rozjíždí v tom kopci a to je konec.

+1/0
10.12.2011 7:20

Amoniak II

Re: Stoupání

Tomu se říká "zklidňování komunikací". Zazdít, ucpat, omezit, otrávit ...

0/0
10.12.2011 10:42

lopezpepe

Re: Stoupání

Dvě nejinteligentnější místa celého obchvatu - zúžení Kbelská a výjezd z radiály na Kbelskou !! Až příjde náledí a sníh , už teď jsem zvědav čeho se tam jeden dočká . 8-oRv

0/0
10.12.2011 12:13

Xladi

Osrý sjezd

Jak může být sjezd moc ostrý, vždyť se musel dělat podle norem? Teď už to těžko vyřeší, snad tam moc kolizí nebude a kontejner ohrožující dopravu to je taky dílo. Dostali upozornění že je nebezpečný, nic neudělali a už je nabořený. Vsadím se že je už za šera skoro neviditelný, ale ono nalepit na něj alespoň reflexní samolepky je nadlidský úkol.

0/0
10.12.2011 5:32

pavlik12

Re: Osrý sjezd

Jistě podle norem pro určitou návrhovou rychlost. Takže se tam osadí značka "30", které to vyhovuje a kdo vyletí, tak jeho problém - nedodržení rychlosti.

0/0
10.12.2011 9:23

Leinad

Re: Osrý sjezd

Takže při hustějším provozu 30km/h již pár km před sjezdem.

0/0
10.12.2011 10:36

Tobinka2.0

Nájezd

Ten nájezd je peklo. Až namrzne...

Jela jsem tam připos.., a to jen pršelo.

0/0
9.12.2011 22:59

Hroznej_puberťák

Re: Nájezd

Kdo umí, umí :-P

0/0
9.12.2011 22:59

Tobinka2.0

Re: Nájezd

Njn, co si budem nalhávat, nejsem žádný šíbr...

:-P Fakt tam držím tu třicítku, která tam je.

0/0
10.12.2011 13:10

Hroznej_puberťák

Re: Nájezd

Já jsem tam ještě nejel, nevím, jak to tam vypadá. Nicméně ani já nejezdím nijak ostře, ono sice pravda i vysoké a těžké MPV se dá uvést do smyku, ale rozhodně to není žádný požitek...

0/0
10.12.2011 14:44

Tobinka2.0

Re: Nájezd

je to takový strašidelný obrat o 360 stupňů visutý nad kopec

až to namrzne, zajímalo by mě, který chudák bude za tři sekundy ve Vysočanech

0/0
10.12.2011 15:48

vilda570

Re: Nájezd

Pokud tohle je pro Vás problém, tak už prosím za volant nesedejte !!!

0/0
10.12.2011 8:21

Tobinka2.0

Re: Nájezd

Neřekla bych úplně problém, ale nijak zvlášť se mi ta visutá hrazda nelíbí.

Obecně nejsem žádný vášnivý motorista, i když jezdit musím. Snažím se být opatrná, ostatně jsem nikdy zatím nebourala. ;-)

0/0
10.12.2011 13:12

dantencl

Re: Nájezd

Neříkejte si to o nebourání moc nahlas, já boural poprvé v životě přesně takhle loni, po asi osmnácti letech řízení, kdy jsem do té doby nebyl ani obětí dopravní nehody, natož viníkem. No jak se na to člověk spolehne...

0/0
10.12.2011 13:28

Tobinka2.0

Re: Nájezd

Safra, abych to nezakřikla.

no, snažím se být opatrná

0/0
10.12.2011 15:26

vandor

Re: Nájezd

...   nebreč   ...   dá se to jednuduše zvládnout, před nájezdem auto lehce rozkýveš a pomocí kontrolovaného smyku s levou nohou na brzdě se tou zatáčkou hravě protáhneš   ...:-)...

0/0
10.12.2011 9:34

Pruitt Igoe V.

Nikde na světě ještě nová dopravní infrastruktura nic...

...nevyřešila. Stavbou nových silnic, dálnic, obchvatů, parkovišť můžeme donekonečna zmírňovat - můžeme zkracovat kolony, ale kolony zůstanou, můžeme snižovat hlučnost a prašnost, ale hluk a prach stále bude. Ani padesát obchvatů, radiál a magistrál by dopravu z města nedostalo, to je prostý fakt, o kterém se můžeme přesvědčit v jakémkoliv městě na světě. Jediné řešení, jak opravdu účinně eliminovat negativní dopady automobilismu na město, je represe. Zdanit jízdu autem natolik, že se vyplatí opravdu jen pro potřebné účely a ne pro denní dojížďku do zaměstnání!!

+3/0
9.12.2011 22:17

Vifon

Re: Nikde na světě ještě nová dopravní infrastruktura nic...

Zpátky na stromy!!!Rv

+2/0
9.12.2011 22:23

Pruitt Igoe V.

Re: Nikde na světě ještě nová dopravní infrastruktura nic...

Super argument ;-DR^ To samé říkali i komunisti v roce 46 :-P

0/0
9.12.2011 22:31

Vifon

Re: Nikde na světě ještě nová dopravní infrastruktura nic...

Jste trochu mimo mísu, ale to se zeleným demagogům stává běžně ;-D

0/0
9.12.2011 23:04

sarumánek

Re: Nikde na světě ještě nová dopravní infrastruktura nic...

Když už jsme u těch komunistů, tak právě oni měli pocit, že když se lidem vezme v maximální možné míře svobodná vůle, tak bude ráj na zemi. Jakmile někdo začne mluvit o represích pro ty neposlušné občany, kteří se například hodlají sami svobodně rozhodnout, jaký způsob dopravy zvolit, tak má hodně blízko k tomu, aby jim přikazoval to jediné "správné" chování i ve všem ostatním. Ale to je známá věc, že zelená a rudá k sobě mají v politice hodně blízko.

+1/0
9.12.2011 23:41

Pruitt Igoe V.

Re: Nikde na světě ještě nová dopravní infrastruktura nic...

Já měl namysli spíš to, že komunisti byli ve své době tou nejmodernější myšlenkou, říct ve 30. nebo 40. letech, že jste pravičák, řekli by vám: "zpátky na větve" ;-D

0/0
10.12.2011 1:59

Hroznej_puberťák

Re: Nikde na světě ještě nová dopravní infrastruktura nic...

Pro leckterý vypasený buřťáčky, co už po svých nedokážou ani vylézt schody by to zpátky na stromy bylo jen prospěšné, pokud by to teda vůbec přežili :-/

0/0
9.12.2011 23:11

Wilhelm_Afrikaans_De_Joburg

Re: Nikde na světě ještě nová dopravní infrastruktura nic...

S tímhle bych si radši nezahrával ... možná máte pocit, že jako fyzicky zdatný jedinec jste nad buřťáčky nadřazen, ale on ani štíhlý sportovec nepřežije, když slízne zezadu šíp mezi lopatky ... a to je součástí prvobytně pospolného života stejně tak jako lezení po stromech.

Když se ptali Indiána z kmene Yanoámů, co se mu nejvíc líbí na brazilském městě Manaus, kde poprvé byl, tak řekl, že policie ... že může jít v klidu kam chce, a nemusí se neustále ohlížet, odkud něco přiletí...

0/0
9.12.2011 23:56

Hroznej_puberťák

Re: Nikde na světě ještě nová dopravní infrastruktura nic...

No, tak zrovna tahle výhoda se poslední dobou v lecjakém městě začíná ztrácet... ba někde je na tom člověk nakonec dokonce hůř než v tom lese, neb tam záleželo na tom, jestli bude rychlejší, silnější, přesnější, šikovnější, ubrání se a útočníka sejme on, kdežto zde útočníka legálně sejmout téměř nelze, protože z toho hrozí pořádné oplétačky.

0/0
10.12.2011 0:11

vytal

Re: Nikde na světě ještě nová dopravní infrastruktura nic...

tak,tak...a metro natáhnout na Ostravu , Teplice , Plzeň, Budějky a přes Brno až do Bratislavy R^ ;-D

+2/0
9.12.2011 22:25

superkutil

Re: Nikde na světě ještě nová dopravní infrastruktura nic...

Ale můžeme kolem města postavit obchvat a nepustit tranzit do města a vjezd do města zpoplatnit. Tím se sníží počet aut ve městě. Plno zahraničních měst to už zvládlo, ale Praha vnější okruh od roku 1975 dosud nezvládla.

+2/0
9.12.2011 22:27

Pruitt Igoe V.

Re: Nikde na světě ještě nová dopravní infrastruktura nic...

To ano, já se nestavím proti samotnému obchvatu, ale nelze očekávat, že obchvat něco vyřeší. Nevyřeší. Poslouží jen k tomu, aby bylo možné zpoplatnit vjezd do města a zavést skutečné řešení R^

0/0
9.12.2011 22:32

sarumánek

Re: Nikde na světě ještě nová dopravní infrastruktura nic...

To si holt musíš vybrat. Pokud se proti něčemu nestavíš, tak to nekritizuj. Tento článek rozhodně nebyl o vjezdu do města. A malá rada na závěr - nedávej palec nahoru vlastním příspěvkům, vypadá to dost trapně. Rv;-)

0/0
9.12.2011 23:44

Pruitt Igoe V.

Re: Nikde na světě ještě nová dopravní infrastruktura nic...

To je opravdu vtipné, protože já tu mám z vás asi nejmíň palců ;-)

0/0
10.12.2011 2:09

Amoniak II

Re: Nikde na světě ještě nová dopravní infrastruktura nic...

Aha, takže poplatkům se říká "řešení"  :-/

0/0
10.12.2011 0:26

Lachty

Re: Nikde na světě ještě nová dopravní infrastruktura nic...

Jste normalni? Vite kolik lidi za praci dojizdi? Pokud se v rozumne dobe za rozumnou cenu do te prace nedostanou, tak co byste radil pak? Ne kazdy bydli na metru. A navic v civilizovanych (i nekterych necivilizovanych) zemich je auto bezna vec - nevim proc u nas to ma porad nadech luxusu. Vas xenofobni anti-automobilisty skutecne nepochopim. Spis je treba resit neschopnost drah a z toho vyplyvajici kamiony. Ale osobni auta na periferii velkeho mesta preci neni nic, co by bylo treba potirat. To je jenom dusledek ekonomicke aktivity.

+2/0
9.12.2011 22:30

Pruitt Igoe V.

Re: Nikde na světě ještě nová dopravní infrastruktura nic...

Spíš naopak, ty periferie, respektive satelitní ghetta, jsou důsledkem automobilismu. Je prokázaným faktem, že doprava je iniciátorem neomezeného růstu měst do krajiny :-)

+2/0
9.12.2011 22:36

Wilhelm_Afrikaans_De_Joburg

Re: Nikde na světě ještě nová dopravní infrastruktura nic...

Jo, v ekologických kruzích je to "in", povyšovat se nad "satelitní ghetta".

Hlavní důvod, proč vaše neoblíbená "satelitní ghetta" vznikají, jsou příšerné ceny pozemků ve velkých městech. Kdyby nebylo "satelitních ghett" a automobilů, běžná čtyřčlenná rodina by v Praze či Brně živořila v jednom a půl pokoji, protože na víc by neměla peníze. (Nepočítám ty novodobé šlechtice, kdo podědili dekret na regulovaný nájem). Takhle se žilo běžně ještě v 70.letech. Kdejaké hnusné kamrlíky s krysami a topením na uhlí se pronajímaly za 2/3 průměrného platu.

Zřejmě byste to považoval za lepší než současný stav...

0/0
9.12.2011 23:54

Hroznej_puberťák

Re: Nikde na světě ještě nová dopravní infrastruktura nic...

Neřekl bych, že jen v ekologických. Ty otřesné satelity spojují jen nevýhody města a vesnice, a zpravidla byly za ceny podobně příšerné, takže nad nimi logicky kroutí hlavou každý, kdo má v hlavě mozek a umí jej aspoň trochu používat. Možná jen ti úplně první, kdo do vznikajících satelitů šli, ještě netušili, do jak obludných rozměrů se ty ohyzdnosti rozlezou, aniž by se čerta kdo staral o nějakou infrastrukturu. Kdo lezl někam, kde bylo před satelitem původně pár set obyvatel v okamžiku, kdy už jich tam bylo pár tisíc, ale škola a školka tam byla furt jen jedna, ačkoliv developer vyzdvihoval jako "školu a školku v místě" a "plnou infrastrukturu", aniž by si ověřil pravý stav věci, byl prostě blbej jak dveře, sorry.

0/0
10.12.2011 0:37

T_x_y

Re: Nikde na světě ještě nová dopravní infrastruktura nic...

Jediným řešením jsou "paneláková" sídliště. Ne sice taková jako se stavěly za komunismu, moderní stavby, ale princip stejný. Stavbou na výšku se do značné míry vyřeší ceny pozemků. Vysoká koncentrace lidí umožňuje rozvoj služeb v místě tak, aby člověk došel pěšky případně mhd kam potřebuje.

Jakmile si většina lidí nebude moct dovolit mít auto (což se může docela snadno stát), lze předpokládat, že satelity se dost vylidní.

+1/0
10.12.2011 2:03

pavlik12

Re: Nikde na světě ještě nová dopravní infrastruktura nic...

Kdežto panelákové sídliště u konečné Metra je důsledkem městské hromadné dopravy?

0/0
9.12.2011 23:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.