Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podvodníci našli způsob, jak v Praze vrátit do oběhu použité jízdenky

Pražská policie prošetřuje případ recyklovaných jízdenek MHD. Cestující si ve středu odpoledne v jedné z trafik u vstupu do metra ve stanici Florenc koupila pět lístků. Po označení jednoho z nich ji kontroloval revizor, který jízdenku označil za neplatnou. Podle něj už byla jednou použitá. Policisté vědí už o víc podobných případech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

nacelnik_kratka_rec

A stále dokola - JÍZDENKY, JÍZDENKY

Prostě se nechce ( magistrát, vedení DP, vláda ) ten probém řešit. Jim vyhovuje chaos.

Vůbec totiž není potřebné tisknout žádné jízdenky. V tomhle státě není nikdo, kdo by neměl mobil, stačí pouze vybrat jednoduché kombinace tel. čísel - např. 555, 666, 777 a každé z těchto kombinací přidělit jinou hodnotu jízdenky. Zavoláš na příslušné číslo a je ti odečtena určená částka. Že jsi se spletl, tak to se, milý troubo, nemáš plést. Ta čísla jsou velice jednoduchá,  je snadno kontrolovatelné, kdy bylo zavoláno a od toho je snadno odvoditelná i doba platnosti.

Pro staré lidi co nezvládnou ani tohle, povině OPENCARD. Když už to tu je, tak aspoň pár jednoduchých operací by to mohlo zvládnout.

Na operátora vypsat soutěž a níž rozhodnou prostí dělníci. Manažeři v tomto státě jsou prodejní.

A vše je vyřešeno - jen vedení města a DP přijde o své úplatky.

0/0
16.12.2011 20:06

hrcprcsalala2

Re: A stále dokola - JÍZDENKY, JÍZDENKY

Pitomost.

0/0
16.12.2011 22:32

advokat2010

Re: A stále dokola - JÍZDENKY, JÍZDENKY

nedejbože když někomu dojde baterka :-) HLOUPOST!

+1/0
17.12.2011 12:23

jam123

jak k tomu zaveru dospeli?

me by zajimalo jak muze policista/zurnalista nepripustit i takovou moznost. baba pouzije vlastni reciklat jizdenky, revizor tento podvod odhali a baba se prizna? ne, baba se to pokusi hodit na trafikanta "ted jsem si ji tamhle koupila", revizor zavola policii a ta pozada stejnou babu (pro me podezrelou) aby ucinila pokus s trafikantem - policie se nemuze moc motat okolo, protoze to by trafikant pojal podezreni (nebo baba by se na tom mohla otocit), takze nevidi jak baba manipuluje s listky a baba ma moznost listky prohodit za svoje a "potvrdit" tak ze reciklovane listky jsou od trafikanta.

0/0
16.12.2011 9:41

Aragorn

Re: jak k tomu zaveru dospeli?

Jak prosté milý Watsone!!! ;-D Dobrá teorie Sherlocku!!! ;-D

0/0
18.12.2011 15:02

pteryx

chtělo by to nejdříve zkontrolovat lístky z fabriky

kolik je procent zmetků. Neviditelná barva může být až tak neviditelná, že vůbec není. Blbé lístky jsou i v automatech.

+2/0
16.12.2011 9:21

mukr

Nejak se mi nezda ze by prodej recyklovanych jizdenek mel

byl pouze prestupek. Jedna se padelani ceniny. To je snad jako kdyby nekdo padelal znamky, ne?

0/0
15.12.2011 16:03

Parcival

Re: Nejak se mi nezda ze by prodej recyklovanych jizdenek mel

Ne. Proč by měl soukromý podnik mít nějaká privilegia?

0/0
16.12.2011 15:51

advokat2010

Re: Nejak se mi nezda ze by prodej recyklovanych jizdenek mel

jake ceniny bože ? lístek do kina či od šatny v divadle je taky cenina ? ;-)

0/0
17.12.2011 12:24

učedník

jízdenky

Automat vám použitou jízdenku nevydá a trafikant by leda musel prodej použitých jízdenek maskovat tím, že prý měl nové jízdenky už natrhané z bločku. Ale to by dělal jen blbec, vbločku jsou přece skladnější ¨průkaznější, že nejsou použité. V bulvárních časopisech (Pestrý svět, ..) jsou pravidelně články o dceři V. Cibulkové, která tenhle podvod (čištění použitých jízdenek a prodej zpět do trafik) dělá - prý!! Elektronická jízdenka není "prevencí" proti tzakovému podvodu, ale cesta do zákeřné pasti, kam horlivě spěje celá společnost v bludu o pokroku a prospěchu!

0/0
14.12.2011 14:48

Carrallina

Hmm, když si kupuju jízdenku v trafice

trafikant jí odtrhne z bločku. Tyhle recyklované mu přišly taky v bločku ? Že si jako nevšim ?

0/0
13.12.2011 15:27

pteryx

Re: Hmm, když si kupuju jízdenku v trafice

Buď jsou to zmetky a revizoři se na tom vozí, nebo to jede ve velkém.

0/0
14.12.2011 13:33

beef-eater

Nesmysl...

I kdybych měl teoreticky "recyklovanou" jízdenku tak neexistuje způsob, jakým by revizor po tom co by ji označil za "recyklovanou" mohl tuto skutečnost prokázat. Závěr je ten, že bych ho poslal víme kam...:-P

+1/0
12.12.2011 13:43

repulsive

Re: Nesmysl...

naopak. prokázat to jde na první pohled.

0/0
13.12.2011 0:22

K.Bartak

Re: Nesmysl...

Přesně tak. Sice to při koupi nezjistím, ale po označení tam jsou prý různé barvičky.

Co to pro nás starší znamená? Vyndat jízdenku, označit. Najít a vyndat brýle z tašky, nasadit a zkoumat, jestli je označení v pořádku, poté brýle uklidit. Pokud ponesu tašek více, položím je při této činnosti na zem, pochopitelně v prostoru označovacích zařízeních, protože když vlezu na eskalátor, dole už na mě bude číhat revizor a vyfasuju pokutu. To jsem zvědav na reakce ostatních cestujících - uhni dědku, nepřekážej, co to je za vo.la atd.

Je několik možností - nejezdit MHD, nevycházet z domu, nebo raději rovnou chcípnout. Stejně už nejsme užiteční.

Jediná spravedlnost je, že se toho dočká většina z Vás ;-D

+1/0
13.12.2011 11:40

Mr. Dreamer

Re: Nesmysl...

Proč prostě nepošlete SMS? Já už ani nevím, jak ty jízdenky vypadají.

0/0
14.12.2011 0:22

pteryx

Re: Nesmysl...

Jojo, aby se vědělo. Kdo, kdy a kam jel.

0/0
14.12.2011 13:34

Mr. Dreamer

Re: Nesmysl...

Paranoia je super věc, ale musí se u ní trochu přemýšlet. Pokud by vás chtěl někdo sledovat přes mobilní telefon, je mu zcela ukradené, jestli posíláte SMS nebo ho máte jen zapnutý. A pokud se už bavíme o sledování pohybu osob, mnohem přesnější je kamerový systém. A pokud jde o udržení informací, tak věřím chaotickému systému našich operátoru mnohem více, než stánkařce, která mi lístek prodá, když už jsme u té paranoi.

0/0
14.12.2011 14:55

benzin

Re: Nesmysl...

Ja bych videl nejake duvody. SMS jizdenak je drazi (o cenu SMS) take je tu problem s tim, ze operator ne vzdy stihen dorucit SMS v prubehu nekolika minut ja sem SMS jizdenkama skoncil, kdyz sem si o ni napsal nekdy kolem dvanacti na Jiriho z Podebrad, pak sem ctvrthodinu cekal a protoze nic neprislo koupil sem si normalni listek a az kdyz sem se vracel ze sortu na Kolbenove mi konecne SMS jizdneka prisla.

+3/0
15.12.2011 15:56

Ashley_Vega

Jízdenka

Kupujte si elektronickou jízdenku a nemusíte řešit ptákoviny :-).

0/0
11.12.2011 13:31

ddtx

Re: Jízdenka

Elektronicka jizdenka je ovsem podpora miliardoveho tunelu, ze by take ptakovina?

0/0
11.12.2011 19:48

Patrik Šebesta

Re: Jízdenka

pleteš si SMS jízdenku s open card... naopak náklady na elektronickou SMS jízdenku jsou desetinové oproti nákladům na jízdenku papírovou...

Bohužel například autobusy ROPID a vlaky ČD v systému PID elektronickou SMS jízdenku neuznávají RvRvRvRv

+1/0
13.12.2011 16:39

hrcprcsalala2

Re: Jízdenka

Pro mne jako pro cestujícího je SMS jízdenka dražší, než normální (o cenu odchozí SMS). Jaké má na to náklady někdo jiný, je mi vcelku jedno. Ten údaj o desetině je vycucaný z prstu nebo je to nějaké seriózní srovnání? Nedávno jsme se dozvěděli, že jedna papírová jízdenka stojí 0,34 Kč. Z tomu něco za distribuci. Kolik se platí operátorům za zprocesování SMS jízdenky? Že by to byly jednotka haléřů za jednu jízdenku? ;-D;-D;-D

+2/0
13.12.2011 17:10

Mr. Dreamer

Re: Jízdenka

Pokud posíláte SMS jako datový přenos, nikoli přímo službu textový zpráv, tak je cena skutečně v rámci haléřů, obzvlášť zpráva o 6 znacích. Operátoři mají obrovské marže.

0/0
14.12.2011 0:25

advokat2010

Re: Jízdenka

tak ta ale neni ve všech městech, že :-)

0/0
17.12.2011 12:25

piggy25

a

Pokud ta paní koupila lístky v trafice, je bez pochyby, že trafikant/dodavatel jízdenek se dopustili podvodu, protože museli vědět, že se jedná o lístky falešné. To znamená taky levněji pokoutně koupené, na papíře za standardní cenu a rozdíl šel do kapsy. Nevím, jak by se jinak mohla taková jízdenka dostat do trafiky.

Další věc jsou lidi, kteří občas postávájí u automatů na lístky a oslovuní lidi jestli nepotřebují jízdenku za 24 atd. Několikrát se mi to stalo. Naštěstí to byli všechno lidi podezřelí (a kdo se pohybuje v centru pravidelně, tak už na to má čuch), takže uzavírat s nimi obchody by mohl jen blbec. Takže jediný způsob, jak se vyhnout falešným lístkům je kupovat je v automatech a nekupovat cokoli od podezřelých individuí

0/0
9.12.2011 21:47

Sjuzzzz

Re: a

Mamka má trafiku a jelikož se tam hodně točí lístky, někdy je nestihne koupit v dopravním podniku a pošle někoho do nejbližší prodejny, kde lístky jsou a koupí třeba (cca) 25 lístků a ty pak prodává. Nemá sice žádný zisk, ale lepší než lidem říkat, ať přijdou zítra a přijít tak o další jejich nákup. Touto cestou se mohou dostat falešné lístky z prodejny A do prodejny B. Kdo je na začátku řetězce je otázkou. Může to být někdo v dopravním podniku, který si lístky vyrobil a pak to hodí do prodejen s tím, že si peníze nechá za ty zfalšované lístky, protože dopravní podnik na to nemůže přijít, když nebudou chybět lístky.... Ale to jsou konspirační teorie :D

+1/0
13.12.2011 21:08

strýček váňa

ale

i opice pozná zkažený banán ))

u nás ukrajinci nátírají před označením místo bílou lepící pastou. 4-5x to lístek vydrží

 neznám nikoho koho by lapli

0/0
9.12.2011 15:18

KarelMeralit

Znehodnocení jízdenek

Pokud by byly jízdenky při označení razítkem zároveň i mechanicky

znehodnoceny, tak je po problému.

Např. v Bratislavě označovač vytiskne

údaje a do jízdenky vytvoří kruhový otvor o průměru cca 5 mm.

+8/0
9.12.2011 12:39

DocMart

Re: Znehodnocení jízdenek

Přesně! A nemusí se vymýšlet chujoviny s chemickým označováním jízdenek, které je drahé a nespolehlivé.

+2/0
9.12.2011 13:16

Durika

Re: Znehodnocení jízdenek

Spraví to také 2 malé dierky a nie pol centimetrový otvor ale to je detail. My máme celkovo lepšie technológie. Miesto toho, aby sme tie údaje tiskli sme sa rozhodli ich radšej tlačiť a miesto jízdeniek používame modernejšie lístky. Naviac každý, kto tu predáva lístky na metro je automaticky podozrivý. Podvodníkov naviac metieme tým, že metro má len stanice ale podzemné tunely chýbajú. Takže polícii nemajú ako újsť. 

Ale to je nepodstatné. To metro aj tak plánujeme nahradiť meststkými vlakmi, lebo v porovnaní s Čechmi máme naozaj dobré vlaky. Naše kvalitné vlaky prejdú z Bratislavy do Viedne za hodinku, kým zaostalým českým vlakom by to z Prahy trvalo viac než štyri.

+14/0
10.12.2011 5:13

josejumbo

Re: Znehodnocení jízdenek

Rv

0/0
11.12.2011 11:34

oldboy

Re: Znehodnocení jízdenek

Socku máte možná lepší, ale to je tak vše.

0/0
11.12.2011 13:02

Firefanatic

Re: Znehodnocení jízdenek

R^ good joke ;-)

0/0
11.12.2011 18:41

ddtx

Re: Znehodnocení jízdenek

;-DR^R^;-D

0/0
11.12.2011 19:50

Tereszz

Re: Znehodnocení jízdenek

Skvělé! ;-)R^

0/0
12.12.2011 4:30

Insomnio

Re: Znehodnocení jízdenek

Dobře ty :-) R^

0/0
12.12.2011 14:58

duhovnik

Re: Znehodnocení jízdenek

8-o;-D;-D;-D;-D;-D R^R^

0/0
13.12.2011 16:43

Scarlett O Hara

Re: Znehodnocení jízdenek

;-D;-D;-D                     ;-)R^

0/0
13.12.2011 17:13

pteryx

Re: Znehodnocení jízdenek

R^:-)

0/0
14.12.2011 13:31

Priamos

Re: Znehodnocení jízdenek

Tak to je naprosto dokonalé!!! Jenom škoda, že pár --pííííp-- nepozná vtip ani když o nej zakopnou.

+1/0
17.12.2011 19:22

sh1

nejhorší na tom je, že každou takto recyklovanou jízdenkou

se okrádá i pan Rittig, který toho přitom pro nás všechny tolik udělal !!

+11/0
9.12.2011 10:44

adidoska

Re: nejhorší na tom je, že každou takto recyklovanou jízdenkou

;-D;-D;-DR^

0/0
9.12.2011 13:17

AsistentprofParkinsona

Výpočet škody

Výpočet škody je v tomto případě chybný. Za škodu nelze považovat jen škodu, která vznikne DP, ale taky tu, která vznikne cestujícímu, který si jízdenku v dobré víře jako pravou koupil, avšak bude muset zaplatit pokutu. Tedy zjištěnou škodu musíte ještě 20 x zvýšit a trestný čin to máte ;-O

0/0
9.12.2011 10:34

Leinad

Re: Výpočet škody

U trestných činů okolo padělání či pozměňování listin není výše škody relevantní.

0/0
9.12.2011 10:40

AsistentprofParkinsona

Re: Výpočet škody

Nevím jak dnes, ale dříve se to označovalo jako přísně zúčtovatelné tiskopisy

0/0
9.12.2011 13:10

opportunity

Re: Výpočet škody

Přesně to mě napadlo R^

Když se abibas považují za stejně drahé, jako originál adidas, tak je tenhle jejich výpočet škody úplně mimo.

0/0
9.12.2011 11:49

AsistentprofParkinsona

Re: Výpočet škody

No triko ADIBAS je za stovku, to samé triko ADIDAS je za tisícovku. V tomto případě nelze považovat, že firmě ADIDAS vznikla škoda za 1.000,-Kč, protože dotyčnej by si triko ADIDAS za tisícovku jednoduše nekoupil, ale šel by a koupil by si za stovku triko PUMAN;-D

+2/0
9.12.2011 13:15

Priamos

Re: Výpočet škody

Nehledě na to, že když si místo ADIDAS koupím ABIBAS, tak Adidasu pořád to triko zůstane (čili minimálně je potřeba škodu snížit o výrobní cenu trika), takže ho může prodat hejlovi, který jim tu tisícovku na rozdíl ode mě dá (čili škoda je nula). Přesně jak píšete, když nebude ABIBAS, bude PUMAN, a když ani to ne, tak OP Prostějv nebo noname.

0/0
18.12.2011 17:26

Modrý a zelený blesk

Jojo,

kdyby se jezdilo zdarma, to by se ušetřilo peněz ;-D

+6/0
9.12.2011 10:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.