Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Odboráři připomněli Hegerovi jeho sliby. Vyšší platy chtějí od ledna

Asi stovka lékařů a odborářů se sešla na Palackého náměstí v Praze. Lidé v bílých pláštích přišli ministrovi zdravotnictví Leoši Hegerovi připomenout, že jim slíbil růst platů. Přinesli mu před jeho úřad prohlášení jako poslední ze série dárků, které ministrovi posílali v měsíční kampani Zůstáváme, splňte sliby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kolem

2

Pane/í jardahoraku dovolím si oponovat s názorem o tom co si mladí budoucí lékaři zvolili dobrovolně. Současná metodika výuky na LF je přibližně do třetího ročníku pouze teoretická. S jemnou praxí se začíná přibližně v ročníku čtvrtém. Vzhledem ke kriminalizaci zdravotnictví, je výrazná neochota riskovat vlastní životní dráhu, tím že přeberu odpovědnost za přešlapy mediků. Tj. většina obsolventů měla mizivou představu o dejme tomu administrativním zajištění své budoucnosti. V medicíně se traduje jisté pořekadlo, že " Medicína se dělá v noci". Díky současné medializaci problémů zdravotnictví se, ale informovanost mediků a potencionálních mediků výrazně lepší a silně roste neochota zapojit se do procesu "medicína v noci". Pak zbývá metoda motivace. Nabýzíte metodu biče. Myslím, že se ukazuje, že v případě zdravotnictví to nefunguje aspoň z dlouhodobého hlediska. Ovšem to ukáže čas. Souhlasím s tím, že výraz " doktor" je nic neříkající žvást. Dávám přednost oborovému rozlišení

0/0
8.12.2011 9:43

Lukáš Pecha

Nic bych jim nedal, neumí šetřit.

Pacienty posílají ke spřízněným odborným lékařům na různá vyšetření, která se duplikují. Když jsem se ozval, proč nechtějí elektronickou evidenci pacientů, odpověď zněla, že by se to prý dalo zneužít. Že to vadí zrovna jim a ne samotnému pacientovi je mi záhadou. Kolik času by to ušetřilo jak pacientovi tak samotnému lékaři. Ale oni to prostě nechtějí, protože by bylo vidět do systému. Velmi se divím, že to zdr. pojišťovny tolerují. Má s tím osobní zkušenost.

0/0
7.12.2011 17:19

802

Jo totálně zfeminizovaný

obor, to je opravdu záruka těch nejlepších "mozků" jaké tady máme, ti si stoprocentně zaslouží ten 3x násobek toho na co dosahuje 30% zaměstnanců a co ani ti skuteční vzdělanci techničtí nemají, bohužel to také vypadá že je to záruka těch nejvyšších mravních "hodnot" jako kdy byly, podobně jako obdobný obor kterým je právo, tihle budou klidně vyhrožovat smrtí kojenců jako nacisti klidně ty kojence vraždili.

Ve skutečnosti povětšinou báby které dělají nějakou rutinní středoškolskou práci, pochopit princip záchodového splachovače to je pro tyhle problém,  a z těch televizních seriálů nabyly dojmu jak každý den zachraňují lidské životy, rajcují se to mezi sebou těmi  tituly "dochtor" a je to uražené když to někdo takhle netituluje. Srovnejme tady s tou skutečnou inteligencí např. inženýrů, představa .   jak si někde v práci říkají pane inžinýre je opravdu úsměvná.

0/0
7.12.2011 17:11

květoslavův odkaz

pokud by se zrušily naprosto všechny dávky

včetně přídavků na dítě atd, tak stát ušetří tak 30 40 miliard, celkem pakatel oproti modrýmu kombajnu

já jenom aby to nezapadlo:-P

0/0
7.12.2011 16:57

kolem

1

Pokud si dobře pamatuji tak první popud k odboji lékařů nastal za paní ex. ministrině v rámci akce " Mladí lékaři" v čele s myslím dr. Kocourkem. Tuším, že to byl chirurg s asi s roční praxí. Jednu z věcí, kterou napadali, byly takzvané zavazující smlouvy. Již v té době byl znám fakt nedostatku lékařů a tato smlouva měl zajistit zachování stavů bez navyšování platů. Zařízení se zavazovalo umožnit lékaři atestovat s tím, že daný lékař zůstane na pracovišti v průměru cca 10 let. Při výpovědi či dlouhodobé absenci (někde bráno i druhé těhotenství) pak hrozila pokuta od 5_10 mil. Kč. Dle mého názoru to bylo velmi stupidní řešení problému a pouze vygradovalo problémy na obou stranách. Problémů českého zdravotnictví je mnoho. Hlavně současného perzonálního, ale hlavně budoucího obsazení míst. Promoční listy opakovaně vykazují strmý pokles absolventů mužů. Ano mohu křičet vyděrač atd. Stav českého zdravotnictví se bude nadále zhoršovat pokud se nezlepší rapidně podmínky státních lékařů.

+1/0
7.12.2011 16:24

Stary Fafa

Re: 1

To je sice pravda, ale to se tady nebude libit. Podle nekterych zdejsich diskuteru se okamzikem imatrikulace ve veku 19 let medik stava temer majetkem systemu a jakakoliv dalsi nespokojenost s podminkami se resi tim, ze si medicinu sam vybral.

+1/0
7.12.2011 16:35

jardahorak

Re: 1

Bavi mne takovito ufnukani felcari. Ano, medik se stava majetkem systemu. A ted se podrzte, protoze to s vami sekne, systemu, ktery si drzi sami felcari. Takze medici at si jdou brecet na ramena starsich kolegu. Ovsem tam budou brecet marne. Protoze mezi felcary je to jak na vojne. Mladi si stezuji na sikanu, ale jakmile se stanou mazaky, pekne daji zabrat bazantum.

+3/0
7.12.2011 16:46

jurgen

Re: 1

- a s ohledem na to, ze ministr je taky lekar a spousta reditelu nemocnic jsou taky lekari a dokonce i v parlamentu sedi nejaci lekari - tak si to maj lekari vyresit mezi sebou a lidi do toho netahat - ZE? ;-D

0/0
7.12.2011 16:53

jardahorak

Re: 1

Presne tak. Ovsem toho nejsou felcari schopni a tak jsou nuceni uchylovat se k vyderacskym akcim Odejdeme-zhebnete. A pak tady breci, ze klesa jejich vaznost ;-D

+3/0
7.12.2011 16:54

jurgen

Re: 1

hmmm - a ted kontrolni otazka:

- pacient je vlastni konzument pece - nemelo by to byt i v jeho zajmu - ze se to vyresi?

- pacient je take volic - nemel by treba i reseni zdravotnictvi zohlednit pri volbach?

:-P

0/0
7.12.2011 17:00

jardahorak

Re: 1

Pacient je preci luza, nevi o systemu nic, nic nezna, v nicem se nevyzna. Jak by mohl o necem takovem rozhodovat? Vzdyt to tvrdi i mistni ufnukani felcari ;-)

0/0
7.12.2011 17:02

william.blake

Re: 1

pacient je především sponzor, na to nezapomínejme....:-)

(pravda, jak který)

0/0
7.12.2011 17:02

Nannius

Re: 1

a protoze je konzument pece a volic, tak ho je potreba vyuzit jako rukojmi a obejit co se politickeho procesu tyka?

+1/0
7.12.2011 17:04

Stary Fafa

Re: 1

uz to se mnou seklo. Hlavne medici a spitalni doktori si drzi system zdravotni pece v Cesku. Pojistovny, vlada nebo dokonce parlament s tim nemaji nic spolecneho. Za vsechno muzou felcari, jo a jeste cyklisti. No nic jdu fnukat. ;-)

+1/0
7.12.2011 17:50

jurgen

Re: 1

v pracovni dobe? a fnukat? holoto jedna felcarska ....;-D

0/0
7.12.2011 17:57

prajester4

Jak čtu ty příspěvky, tak vidím,

že to jsou stále stejné mantry, zákopová válka, kde nikdo neuhne ani o milimetr.

0/0
7.12.2011 16:03

Stary Fafa

Re: Jak čtu ty příspěvky, tak vidím,

Jasne, sem se prece nikdo nechodi poucit a zmenit nazor. Sem se lidi chodi pohadat o svych pevnych presvedcenich. Na debate mezi fotbalovymi fanousky taky neocekavate, ze se nekdo ze slavisty stane spartanem.:-)

+2/0
7.12.2011 16:09

prajester4

Re: Jak čtu ty příspěvky, tak vidím,

Ze slávisty se jistě sparťan nestane, ale z hlupáka se může stát větší hlupák, když má fůru práce, ale vysedává nad diskuzemi na netu. Můj případ.

0/0
7.12.2011 16:31

kouc

nic jim nedávejte, pane ministře

+5/0
7.12.2011 16:03

Stary Fafa

Re: nic jim nedávejte, pane ministře

Tak ted nevim. Pan ministr je taky doktor a dokonce byvaly nemocnicni doktor. Da se mu vubec verit? :-P

+1/0
7.12.2011 16:13

Stary Fafa

Pro pomazankove maslo

máte pocit, že mám být vděčný někomu, kdo dobrovolně dělá svoji práci a je za ni placený? 

To jiste nemusite. Muzete mit pristup: "Udelali svou praci, jsou za ni placeni." Vetsina lidi ale reaguje jinak. Pokud nekoho hasic vytahne  z horiciho domu nebo Horska sluzba ze zaveje, tak si jenom naprosta mensina lidi pomysli, ze neni treba citit vdek, protoze hasici a zachranari dostali zaplaceno.

+1/0
7.12.2011 15:57

jardahorak

Re: Pro pomazankove maslo

Co si lide mysli je celkem fuk.

Dulezite je, ze z vyjmenovanych velmi dulezitych a potrebnych povolani, kde ani hasici natoz pak horsti zachranari nejsou hodnoceni ani tolik co felcari, se pouze felcari uchylili v honbe za penezi k vydirani a vyhruzkam smrti pacientum.

0/0
7.12.2011 16:15

Stary Fafa

Re: Pro pomazankove maslo

Co si lide mysli neni tak uplne fuk, protoze nakonec podle toho, co si mysli, budou rozdelovat i penize, ktere jsou ochotni zaplatit.

+1/0
7.12.2011 16:19

jardahorak

Re: Pro pomazankove maslo

To nebudou, protoze to system, drzeny felcary, neumoznuje a lide o tech penezich nerozhoduji. Takze mate tak akorat smulu, Celkova suma, potrebna k ohodnoceni, se kterym by felcari byli spokojeni je obrovska. A individualni oceneni kvalitnich lekaru felcari nedovoli. Takze mohou brecet, mohou vyhrozovat, mohou vydirat, ale nikdy nedosahnou sveho, politici jim hodi jen kost na umlceni. Anebo sliby.

0/0
7.12.2011 16:43

Stary Fafa

Re: Pro pomazankove maslo

Jen pockejte, az se zlegalizuje prima platba za volbu doktora. To se bude ve spitalech libit a individualni oceneni se tim umozni. Myslim, ze to s tou smulou nebude tak horke. My uz to tak mame a spokojenost je oboustranna. ;-)

+1/0
7.12.2011 17:53

william.blake

Re: Pro pomazankove maslo

pánbůh jim to zaplaťR^

+1/0
7.12.2011 16:26

Stary Fafa

Re: Pro pomazankove maslo

mozna by jim to mela poradne zaplatit i spolecnost. :-)

+1/0
7.12.2011 16:36

william.blake

Re: Pro pomazankove maslo

určitě..problém u těchto povolání nedotčených svobodným trhem bude možná stanovení toho správného "pořádně"..

my, co jsme nuceni denodenně konfrontovat cenu své práce na trhu to máme jednodušší...

kdo by měl to "pořádně" stanovovat v případě státních zaměstnanců? odborová centrála?

+1/0
7.12.2011 16:52

Stary Fafa

Re: Pro pomazankove maslo

To problem je a spatne resitelny. Nektera povolani zustanou de facto statnimi zamestnanci a trh se jich bude tykat jenom okrajove. Jednim z kriterii by asi byl pocet zajemcu o uvolnene misto, nebo platy za srovnatelnou praci mimo statni sferu.  Ale i tak se asi bude debatovat o tom, jaky by tedy mel byt pomer platu ministra, hasice, reditele gymnasia, horskeho zachranare a doktora v universitni nemocnici. A do nekonecne se bude argumentovat, ze je treba odlisovat flinky od machru a zduraznovat, ze bez pomocneho personalu by nemohli delat svoji praci. Specificky u doktoru a jejich platu jsou IMHO tyhle debaty kontraproduktivni. jasne doktori se zivi medicinou, ale pro vetsinu nejsou penize jedinou motivaci. Pokud se hodne ozyvat panove jako pomazankove maslo a jardahorak a zduraznovat, ze felcari jsou sluzba jako popelari a vdek za jejich praci je nesmysl, tak i na strane doktoru bude vic a vic prevladat myslenka, ze kdyz uz jsou tedy obycejni zoldaci, tak aspon chteji pridat zold.

0/0
7.12.2011 18:09

Hyjena_ ver 2.0

Hrůza ...

.. když tak koukám na ty fotky z demonstrace (nebo jak to nazvat), nedovedu si předtavit, že bych se na jejich místě někde ukazoval s těmi transparenty ukazujícími jejich hamižnost, hanba by mě fackovala!!! Obdivuji že na to mají ti lidi žaludek a to vůbec nemluvím o tom že pózjí novináři s foťákem!! Tohle fak nechápu! :-(

+3/0
7.12.2011 15:50

jardahorak

Dalsi kolo

Dalsi kolo odborarskych trapnosti. Zase vyhruzky, zase vydirani, zase halasny odchod do nikam?

Jeste ze je nam Slovensko zavazano. Treba k nam posle na okupaci nejake vojenske lekare :-)

0/0
7.12.2011 15:40

Stary Fafa

Re: Dalsi kolo

To uz asi bude mistni folklor na dlouhou dobu. ;-)

0/0
7.12.2011 15:46

jurgen

Re: Dalsi kolo

- ja chci ty vrtulniky a horske myslivce .....;-D

0/0
7.12.2011 15:56

Stary Fafa

Re: Dalsi kolo

Budes se skryvat v kukurici? ;-)

0/0
7.12.2011 16:12

jurgen

Re: Dalsi kolo

- ted tak maximalne v zavejich ... kukurice je pryc .... a v sobotu napadl prvni snih ....;-)

0/0
7.12.2011 16:35

Hyjena_ ver 2.0

Re: Dalsi kolo

;-D

0/0
7.12.2011 16:51

802

V zátěžové situaci se každý odkope

co je vlastně zač, tací nacističtí zločinci kdyby se nedostali do situace že mohou beztrestně týrat a vraždit by prožili život bezúhonného občana.

Stejně tak ti odporní felčaři, dostali se do situace (kterou sami úmyslně vyvolali) že není dostatečná konkurence a oni si mohou jak ti nacističtí zločinci diktovat a hrozit smrtí novorozenců.

Všichni normální by si měli uvědomit co je tahle lůza zač a tlačit na politiky aby dělali rázná opatření aby ten nemravný felčarský monopol bez konkurenbce tady nebyl. ;-€ 

Je potřeba si uvědomit že 80% těch felčarských výkonů  je normální práce středoškoláka a tady je potřeba k tomu ty středoškoláky jen pustit a felčarskou pakáž poslat na úřad práce.

+3/0
7.12.2011 15:17

Stary Fafa

Re: V zátěžové situaci se každý odkope

To ovsem nebude snadne v situaci, kdy stat naopak vyzaduje vysokoskolske vzdeleni i po sestrach, ktere az do nedavna studovaly prave jenom stredni skolu.

+1/0
7.12.2011 15:39

jurgen

Re: V zátěžové situaci se každý odkope

ja myslim, ze vzdelani je obecne prilis precenovano - a ruzne ty bumazky, co lidi dostavaj - a myslej si, ze to snad znamena, ze neco umi - to je vysmech. - vsechno by to melo byt dobrovolne - kdyz chce nekdo operovat - tak by ho mel stat v tom podporovat a ne mu hazet klacky pod nohy ve forme nejakych pozadavku na vzdelani ci atestace ci jak se vsechny ty vymysly jmenuji...........;-D

0/0
7.12.2011 16:40

Stary Fafa

Re: V zátěžové situaci se každý odkope

To by slo. Jenom bych zakazal lhat o kvalifikaci.

0/0
7.12.2011 18:10

jurgen

Re: V zátěžové situaci se každý odkope

to neni lhani to je PR .... clovek nemusi lhat - staci jen nerikat uplnou pravdu .... ;-)

0/0
7.12.2011 18:18

Vsetín 1

Už jim zacpěte něčím ústa

Prosím vás, většina lékařů bere své povolání jako poslání a neprotestují. Samozřejmě, že každý má rád peníze, i lékaři. ;-)

Ale s plošným zvyšováním platů zásadně nesouhlasím, každý není Pomahač nebo Pirk. Zacpěte vyděračům už konečně ústa. ;-O

+6/0
7.12.2011 15:07

Stary Fafa

Re: Už jim zacpěte něčím ústa

Souhlasite se zvysenim celkoveho objemu mezd pro spitalni doktory? tedy pokud by nasledne neprobehlo plosne zvyseni ale podstatna diferenciace mezd.

0/0
7.12.2011 15:40

jurgen

Re: Už jim zacpěte něčím ústa

jdete s tema hovadinama o "poslani" uz do pryc .... to je presne to, co si mlady lekar sam sobe nalhava po dobu studia a pak jeste nejakou dobu po nem - aby vubec ustal tu nechutnost systemu.... clovek je volaky nas..ny - temer permanentne ..... a pak to dava najevo - obcas i pred pacienty ...

- vsechna tahle nasr..nost zmizi jak para nad hrnce v okamziku, kdy je clovek slusne zaplaceny .... :-P

0/0
7.12.2011 16:46

jardahorak

Re: Už jim zacpěte něčím ústa

Tak to vezmeme z opacneho konce, co rikate? Az se felcari budou chovat k pacientum jako ke klientum a budou vsichni odborne a lidsky na vysi, dostanou patricne zaplaceno. Co rikate, libi? ;-D

0/0
7.12.2011 16:49

jurgen

Re: Už jim zacpěte něčím ústa

- no a to je to vecne dilema - co by melo prijit prvni - Fafa to tu uz jednou prirovnaval k putyce IV. cenove skupiny - kde obsluha se chova jako ve IV. cenove skupine a hoste take tak ...

- a zatimco cisnici krici, ze se zacnou chovat lepe az dostanou tak i zaplaceno

- a stamgasti na ne rvou, ze jim nic navic platit nebude dokavad se nebudou chovat jako v Hiltonu (myslim, ze Fafa pouzil jiny retezec..) ....

- v realnem zivote, by se hoste, kteri na to maji zvedli a do toho Hiltonu by sli a taktez ti cisnici, kteri na to maji by tam sli pracovat - v CR - jste vsichni v te putyce zavreni a nikdo nikam nemuze ....

0/0
7.12.2011 17:05

jardahorak

Re: Už jim zacpěte něčím ústa

Ta analogie neni dotazena do konce.

Protoze zatimco stamgasti nikam nemohou, protoze dvere jsou zamcene, cisnici maji klice a nikam je pustit nechteji. Protoze vedle by mohla byt konkurence s lepsim pivem a hezci a prijemnejsi obsluhou a oni by prisli o prachy. Navic platove ohodnoceni cisniku je dle tabulek. Takze cisnik, co je sprosty a neprijde s pivem ani kdyz ho stamgast vola, ma stejne prachy jako mlady, snazivy cisnik, co beha po place cely den, je prijemny a k hostum mily.

Kontrolni otazka. Komu to asi vyhovuje? Stamgastum tezko, ze.

0/0
7.12.2011 17:14

jurgen

Re: Už jim zacpěte něčím ústa

obavam se, ze to s tema klicema neni spravne - oni je nemaji cisnici ale sef podniku (ktery tam obcas nakoukne...)

- jinak ten zbytek sedi - a jeste bych dodal, ze spousta z tech mladych, slusnych a snazivych zjistila, ze na zachode (na tom pro personal) je otevrene okenko - a tak se obcas nekdo tak nejak po tichu vytrati ... a jde do toho Hiltonu delat ....

- mimochodem tem stamgastum (aspon nekterym) to taky vyhovuje - nebot jsou na to prostredi zvykli, ceny jsou lidove (navic jsou odvozovany jako procento jejich vydelku - takze to vadi spis tem co si "vydelaji" vice penez...)

0/0
7.12.2011 17:19

jardahorak

Re: Už jim zacpěte něčím ústa

A sef podniku, kdyz obcas nadhodi, jestli by se se stavajicim stavem nemelo neco udelat, treba zlepsit prostredi pro stamgasty, zavest odmenovani cisniku dle snahy, se vzdy se zlou potaze. Kdyz ho ty napady nechteji opustit, cisnici si vydupou jeho odvolani a nahrazeni rozumnejsim sefem.

Jinak ze je skupina stamgastu, co jim to vyhovuje, to je fakt. Rada z nich je zblbla propagandou, ze prevezme-li podnik konkurence, nebudou na pivo mit.

0/0
7.12.2011 17:42

jurgen

Re: Už jim zacpěte něčím ústa

jak vidim, tak se nkonec shodneme - asponv principu ....:-)

( i kdyz nektere napady sefa, co se stavajicim stavem udelat jsou uplny blbosti .... ale aspon ma snahu neco delat a nejen z podinku vyvadet penize do kapes svych kamosu - dodavatelu vseho mozneho... (i kdyz - kdo vi - mozna i to tam je ...)

0/0
7.12.2011 17:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.