Diskuze

Žádný stávkokaz, žádný ruch. Na Žižkově se Dobešovi postavili všichni

Všichni proti jednomu, shodli se učitelé Základní školy Chelčického na pražském Žižkově. Plány ministra Josefa Dobeše se jim nelíbí natolik, že se do stávky zapojil bez výjimky úplně každý. Jako obvykle si kantoři sedli v osm před tabuli. Někdo ale v učebnách chyběl. Žáci. Ti si přispali a v devět energicky vtrhli do školy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LH

acvil

7. 12. 2011 19:06
...tak parazité stávkovali???...a čeho se bojí...???

...čeho se bojí ti "zasloužilí" pedagogové(gožky)...???...vždyť tabulkový plat jim ředitel snížit nesmí...!!!...a nejaktivnější jsou ti, co za komančů drželi hubu, brali 80% průměrné mzdy a nadšeně budovali socialismus...Rv...velebnosti, chce se mi blejt...Rv;-€Rv

1 0
možnosti
D

DAVIDIANUS

7. 12. 2011 22:27
Re: ...tak parazité stávkovali???...a čeho se bojí...???

Nevíš, o čem je řeč....

0 0
možnosti
2

2fast4u

7. 12. 2011 18:55
To prece nemuzete myslet vazne s tim ohodnocenim

ze strany reditele. Nebo si snad mislite, ze je to v poradku..? V Cechach....

0 0
možnosti
JD

Jirka2

7. 12. 2011 19:27
Re: To prece nemuzete myslet vazne s tim ohodnocenim

Proč ne? Platit učitele podle "odučených" let je ta největší hloupost. Jakou mají motivaci, aby to dělali dobře?

0 0
možnosti
+

+palič

7. 12. 2011 18:27
No jo

nové celostátní testy ukázaly, že učitelé naučili děti prd a tím pádem dělají svou práci špatně. A to lidé s diagnózou "učitelka" nemůžou dopustit.

2 0
možnosti
D

DAVIDIANUS

7. 12. 2011 22:27
Re: No jo

8-o?8-o?

0 0
možnosti
JR

Meger

7. 12. 2011 17:11
Trochu víc kreativity by to chtělo

Co je to za stávku, kterou studenti a děti vítají? Učitelé by naopak měli být v rámci protestu přísnější.

http://trikyleaks.blogspot.com/2011/12/ucitele-budou-misto-stavky-prisnejsi.html

Nechat párkrát děti po škole, to je mnohem bolestivější. :-)

0 0
možnosti
KS

kodlik77

7. 12. 2011 16:19
Co se týče délky praxe

je to špatně v celé státní správě! Do platových tříd jsou úředníci řazeni ne podle schopností, ale podle délky praxe. Přitom mladší člověk může zastat práci dvou až tří zasloužilých úřednic, které jsou už z osmdesátých let zvyklé brát peníze za sezení v kanceláři. A někdy ani ne za sezení. Známá mi říkala, že to běžně dělají tak, že tam jedna z kanceláře zůstane jeden den do šesti a druhý den jako první zase přijde. A má karty všech tří, co v kanceláři sedí. A výsledek? Mají nadpracováno všechny tři a v pátek po obědě rovnou domů.

I ve školství by měl být lépe placen někdo, kdo žáky výkladem zaujme než ten, kdo si kázeň musí vynucovat řvaním. Protože to je signál, že svým výkladem nezaujal. Chápu, že je to u dnešních dětí těžké, ale právě proto bysme si měli vážit učitelů, kteří to s nimi umí.

1 0
možnosti
OP

OskarPokorny

7. 12. 2011 15:53
Mzdy

Je úžasné, jak hodně lidí se tu naváží do učitelů - není to ani půl roku co se tu opět mnoho lidí naváželo do lékařů. Přitom se jedná o 2 z hlediska reprodukce společnosti nejdůležitější povolání. Přitom chtějí "pouze" zvednou odměny za svou práci, které jsou v případě mladých lékařů a učitelů obecně značně podhodnocená. Pokud porovnáme průměrné mzdy tak zjistíme, že největší mzdy jsou v finančnictví, což je obor který prakticky nevytváří žádné hodnoty (pouze je přerozděluje). I když mě tu zase pravicový konsomolci sežerou tak o této nerovnovážnosti nerozhoduje trh (jak tak rádi namítají), ale prostý fakt, že tento obor kontroluje distribuci peněz.

1 0
možnosti
K

kOBLICH

7. 12. 2011 15:57
Re: Mzdy

"... z hlediska reprodukce společnosti nejdůležitější povolání..."

Proto se také ti rozumnější snaží odstavit od automatického penězovodu ty neschopné a vyhořelé, kteří mládež svou neschopností deformují a od vzdělání odrazují.

0 0
možnosti
JK

babacek

7. 12. 2011 15:48
Komedie jak na 1 máje.

… právě pochodují soudruzi z ČKD Praha a za nimi již vidíme Žižkovské ženy. Huráááááááááá.

0 0
možnosti
TT

tappat

7. 12. 2011 15:32
zakladnim problemem skolstvi

je zpusob financovani. Chtelo by to jiny system, nez platbu na zaka. Skoly jsou nucene nechavat si studenty, kteri nemaji kvalitu, otevirat slabe tridy atd. Financovani ma probihat nasledovne: Reditel dolozi naklady na provoz skoly za posledni rok (teplo, energie, voda, opravy, nakupy ucebnic, platy, odmeny - presne by rozepsal kolik na co potrebuje) a napise "na pristi rok potrebuji castku X". Tato castka prijde skole na ucet naprosto nezavisle na tom, kolik deti skolu navstevuje, ten provoz totiz stoji naprosto stejny penize, at je ve tride 20 nebo 30 zaku. A ministerstvo by pak kontrolovalo, jestli nedochazi k nejakym unikum.  Co by rediteli zbylo, to by mu zustalo a zadal by na dalsi rok o tu castku min. Vsadim se, ze by to skolam hodne pomohlo. Existencni tlak je zbytecne stresujici a nutit skoly do toho, ze musi mit ve tride 25 zaku, kdyz je tam 10 naprosto spatnych, je nesmysl. 10 vyhodit, ucit dal jen 15. Ne, ze za to dostane skola o 20000 na mesic min.

0 0
možnosti
MN

ntarka

7. 12. 2011 15:39
Re: zakladnim problemem skolstvi

takže podle vás např. spotřeba vody je stejná ať je ve třídě 20 nebo 30 žáků? A kam byste vyhodil těch 10 špatných? Máte dost divné názpory.

1 0
možnosti
D

DAVIDIANUS

7. 12. 2011 15:32
To snad nemůže myslet nikdo vážně,

že začátečník by měl mít stejný nebo lepší plat než ten, který v oboru pracuje 20 - 30 let.... Kdo to neví, ať se zeptá truhlářů či řezníků....

0 0
možnosti
TT

tappat

7. 12. 2011 15:34
Re: To snad nemůže myslet nikdo vážně,

to bacha, u fyzicke prace mozna, u psychicke ... nevim nevim. U ucitelstvi je zajimave, ze nekdo je naprosto marny ve 25 a pak se vypracuje ve vyborneho ucitele v 50. Nekdo zacne na nejake kvalite a tu si udrzi po celou dobu. A nekdo se zhorsuje. A nekdo je marny na zacatku a je marny i dal. U uceni neverim rovnici "delat dele = delat lepe".

0 0
možnosti
PK

Petosh

7. 12. 2011 15:18
Odměňování

Obecně souhlasím, že plat učitelů není v porovnání s psychickou náročností jejich povolání nic moc. Na druhou stranu tahle citace z článku je opravdu perla:

Šolcovi vadí nejistota v odměňování učitelů. "Kariérní

postup je vyjádřený tím, že učitelům roste odměna s délkou praxe. Kdyby

to bylo zrušené, bude to další demotivace budoucích učitelů, aby šli

učit," míní stávkující pedagog.Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/zadny-stavkokaz-zadny-ruch-na-zizkove-se-dobesovi-postavili-vsichni-1jo-/domaci.aspx?c=A111207_102604_domaci_jjJinými slovy - čím dýl tam budu, tím víc peněz budu mít. Hlavně ať se do sboru nedostanou "škodiči", kteří si zaslouží za lepší práci lepší ohodnocení.

1 0
možnosti
PK

Petosh

7. 12. 2011 15:20
Re: Odměňování

Ach to nefunkční formátování. Ještě jednou:

Obecně souhlasím, že plat učitelů není v porovnání s psychickou náročností jejich povolání nic moc. Na druhou stranu tahle citace z článku je opravdu perla:

Šolcovi vadí nejistota v odměňování učitelů. "Kariérní postup je vyjádřený tím, že učitelům roste odměna s délkou praxe. Kdyby to bylo zrušené, bude to další demotivace budoucích učitelů, aby šli učit," míní stávkující pedagog. (Citace z článku)

Jinými slovy - čím dýl tam budu, tím víc peněz budu mít. Hlavně ať se do sboru nedostanou "škodiči", kteří si zaslouží za lepší práci lepší ohodnocení.

0 0
možnosti