Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Žádný stávkokaz, žádný ruch. Na Žižkově se Dobešovi postavili všichni

Všichni proti jednomu, shodli se učitelé Základní školy Chelčického na pražském Žižkově. Plány ministra Josefa Dobeše se jim nelíbí natolik, že se do stávky zapojil bez výjimky úplně každý. Jako obvykle si kantoři sedli v osm před tabuli. Někdo ale v učebnách chyběl. Žáci. Ti si přispali a v devět energicky vtrhli do školy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

acvil

...tak parazité stávkovali???...a čeho se bojí...???

...čeho se bojí ti "zasloužilí" pedagogové(gožky)...???...vždyť tabulkový plat jim ředitel snížit nesmí...!!!...a nejaktivnější jsou ti, co za komančů drželi hubu, brali 80% průměrné mzdy a nadšeně budovali socialismus...Rv...velebnosti, chce se mi blejt...Rv;-€Rv

+1/0
7.12.2011 19:06

DAVIDIANUS

Re: ...tak parazité stávkovali???...a čeho se bojí...???

Nevíš, o čem je řeč....

0/0
7.12.2011 22:27

2fast4u

To prece nemuzete myslet vazne s tim ohodnocenim

ze strany reditele. Nebo si snad mislite, ze je to v poradku..? V Cechach....

0/0
7.12.2011 18:55

Jirka2

Re: To prece nemuzete myslet vazne s tim ohodnocenim

Proč ne? Platit učitele podle "odučených" let je ta největší hloupost. Jakou mají motivaci, aby to dělali dobře?

0/0
7.12.2011 19:27

serz I.

Re: To prece nemuzete myslet vazne s tim ohodnocenim

no, mislíme si;-D,  že, když to tak funguje ve zbytku republiky, tak je to v pořádku...

0/0
7.12.2011 23:33

+palič

No jo

nové celostátní testy ukázaly, že učitelé naučili děti prd a tím pádem dělají svou práci špatně. A to lidé s diagnózou "učitelka" nemůžou dopustit.

+2/0
7.12.2011 18:27

DAVIDIANUS

Re: No jo

8-o?8-o?

0/0
7.12.2011 22:27

serz I.

Re: No jo

No, v zásadě má pravdu. Úpadek vzdělání je více než zjevný. Stávající maturanti jsou vědomostmi na úrovni absoventů ZŚ před 15ti lety. To, co dnes vylejzá z VŠ je pod úrovní mé maturity v roce 95'  Tragedie. Pak tyhle namistrovaný produkty přijdou na pohovor, no a po 10 min. pro totální nepoužitelnost odcházej.  A paedagogové by chtěli za ty svý odvedený sraczky, za ten morální, vědomostní úpadek nasypat do korýtka? Nasrat! Pálí vás dobré bydlo? co takhle vás "nahnat  za poloviční plat do mišelinky tahat gumy"? abyste okusili realitu...

0/0
7.12.2011 23:18

+palič

Re: No jo

Jediné co jim jde dobře vymývat žákuům hlavy propagandou a dávat pětky za "špatný názor". Akorát už soudružky zahodily rudý knížky, takže teď už se jim neříká soudružky a občanskou nauku nahradilo multikulti.

0/0
8.12.2011 9:09

Meger

Trochu víc kreativity by to chtělo

Co je to za stávku, kterou studenti a děti vítají? Učitelé by naopak měli být v rámci protestu přísnější.

http://trikyleaks.blogspot.com/2011/12/ucitele-budou-misto-stavky-prisnejsi.html

Nechat párkrát děti po škole, to je mnohem bolestivější. :-)

0/0
7.12.2011 17:11

kodlik77

Co se týče délky praxe

je to špatně v celé státní správě! Do platových tříd jsou úředníci řazeni ne podle schopností, ale podle délky praxe. Přitom mladší člověk může zastat práci dvou až tří zasloužilých úřednic, které jsou už z osmdesátých let zvyklé brát peníze za sezení v kanceláři. A někdy ani ne za sezení. Známá mi říkala, že to běžně dělají tak, že tam jedna z kanceláře zůstane jeden den do šesti a druhý den jako první zase přijde. A má karty všech tří, co v kanceláři sedí. A výsledek? Mají nadpracováno všechny tři a v pátek po obědě rovnou domů.

I ve školství by měl být lépe placen někdo, kdo žáky výkladem zaujme než ten, kdo si kázeň musí vynucovat řvaním. Protože to je signál, že svým výkladem nezaujal. Chápu, že je to u dnešních dětí těžké, ale právě proto bysme si měli vážit učitelů, kteří to s nimi umí.

+1/0
7.12.2011 16:19

OskarPokorny

Mzdy

Je úžasné, jak hodně lidí se tu naváží do učitelů - není to ani půl roku co se tu opět mnoho lidí naváželo do lékařů. Přitom se jedná o 2 z hlediska reprodukce společnosti nejdůležitější povolání. Přitom chtějí "pouze" zvednou odměny za svou práci, které jsou v případě mladých lékařů a učitelů obecně značně podhodnocená. Pokud porovnáme průměrné mzdy tak zjistíme, že největší mzdy jsou v finančnictví, což je obor který prakticky nevytváří žádné hodnoty (pouze je přerozděluje). I když mě tu zase pravicový konsomolci sežerou tak o této nerovnovážnosti nerozhoduje trh (jak tak rádi namítají), ale prostý fakt, že tento obor kontroluje distribuci peněz.

+1/0
7.12.2011 15:53

kOBLICH

Re: Mzdy

"... z hlediska reprodukce společnosti nejdůležitější povolání..."

Proto se také ti rozumnější snaží odstavit od automatického penězovodu ty neschopné a vyhořelé, kteří mládež svou neschopností deformují a od vzdělání odrazují.

0/0
7.12.2011 15:57

tappat

Re: Mzdy

bohuzel se ale malo snazi take o to motivovat ty schopne a dobre , aby vzdelavali cizi deti radi. Spousta jich odchazi ze skolstvi pryc.

0/0
7.12.2011 15:58

sorki

Re: Mzdy

..ale běda, když se někdo pokusí takovou motivaci alespoň částečně zavést..

0/0
7.12.2011 18:19

serz I.

Re: Mzdy

Již tvůj sloh spolu s pravopisem  je zářným dokladem "kvalitní" práce našich zasloužilých pedagogů.:-P

0/0
7.12.2011 15:58

OskarPokorny

Re: Mzdy

Mám dohromady 2 roky stáží na zahraničních školách takže můžu srovnávat. P.S. Existuje porucha zvaná dysortografie PS2: kritika formy místo obsahu je ukázkou absence argumentů

0/0
7.12.2011 16:01

serz I.

Re: Mzdy

Dnes je každý druhý nějaký dys- nebo trpí nějakou LMD. Člověk by řek', že je  to móda.Rv  A zatím je to v mnoha případech jen výmluva zakrývající vlastní neschopnost. Vyjadřovací schopnosti rozhodně cosi vypovídají o mluvčím.

0/0
7.12.2011 16:15

OskarPokorny

Re: Mzdy

Jenže v optice toho, že já jsem nikdy neměl kvůli své poruše žádné úlevy (ZŠ i SŠ jsem studoval před revolucí, kdy se na to prostě nebral zřetel). je ten Váš příspěvek irelevantní. Mimochodem používání "smajlíků" zase něco vypovídá o Vašich vyjadřovacích a intelektuálních schopnostech.

0/0
7.12.2011 16:22

serz I.

Re: Mzdy

Já jsem o "dys-" nezačal.  Vaše teorie o smajlících mne zajímá. Můžete se to pokusit rozvést? Nejsem si jist, zda je to dobře, nebo spatně. Vlastně si nejsem jist, co vlastně máte na srdci.;-)

0/0
7.12.2011 16:35

OskarPokorny

Re: Mzdy

Minimálně to značí ne plně rozvinutou osobnost.

0/0
7.12.2011 17:40

serz I.

Re: Mzdy

Pouzivani, ci nepouzivani? ;o)

0/0
7.12.2011 18:00

Leva

Re: Mzdy

No ta ses vyznamenal s těma stážeme a napadá mně:" Povídala kráva krávě, že čte Izvěstia právě, až je přečtě dvakrát, bude skládat doktorát."

0/0
7.12.2011 16:18

avlida

Re: Mzdy

Také si přisolím. Když jsme u těch vad - dysortografie, dysgrafie, dyslexie, dyskalkulie a nevím, co ještě - bylo stejně jen vymyšleno proto, aby se dnešní děti, které se nechtějí učit, měli za co schovávat a mohli zdůvodnit své slabé výsledky. A zaměstnanci PPP na to mají už předtištěné zprávičky, do kterých napíší jen jméno a data narození. Pak rodiče začnou mávat kantorovi před nosem tímto cárem papíru a běda kantore, jestli budeš našemu díťátku dávat špatné známky. A pak máme nahoře takové "vzdělance". To naše školství dopadlo! Za totality za něco stálo a i výsledky žáků byly o mnoho lepší.

0/0
7.12.2011 16:21

OskarPokorny

Re: Mzdy

Hloupé - já právě studoval před revolucí, kdy se na to ten zřetel nebral takže nikdo nikdy žádným papírem nemával a já musel být ve škole 2x lepší než ostatní abych měl stejné známky jako oni. - ještě nějaké hloupé "osolení"?

0/0
7.12.2011 16:25

tappat

Re: Mzdy

melete hlouposti. To dite musi mit papir z pedagogicko-psychologicke poradny a svete div se, ten psycholog umi poznat lenocha od cloveka s poruchou uceni. Oni totiz ti s poruchou byvaji velmi casto velice pilni a sikovni, jen maji proste velike potize naucit se konkretni vec. Udam priklad - takovy diskalkulik bude napr. psat nejhezci slohovky ze tridy a rysovat paradne. Ale jak se neco zapise cisly, nebo s pocetnimi operacemi, nebude tak rychly v chapani a bude treba mu to vysvetlovat daleko dele. Nepochopi treba rozdil v zapisu mezi 2x  a "x na druhou".

0/0
7.12.2011 16:49

serz I.

Re: Mzdy

No, bohužel v těch PPP pracují dnes produkty "moderního vzdělávání" (= humanitně vzdělaný plevy) o jejichž odbornosti je NUTNO! pochybovat. Takže "papíry na hlavu" získá dnes každej druhej lempl. Divím se, že rodiče ty svý, úředně uznaný, blbečky vůbec pouštěj bez dozoru ven (bez pojištění odpovědnosti za způsobenou škodu).

0/0
7.12.2011 23:30

Pes na koze jel

Re: Mzdy

Argumentovat gramatikou je opravdu chabé :-P

0/0
7.12.2011 16:03

serz I.

Re: Mzdy

Aplikovaná gramatika je v případě pedagogů jimi "vytvořená" hodnota. Dle předřečníka.:-P

0/0
7.12.2011 16:18

babacek

Komedie jak na 1 máje.

… právě pochodují soudruzi z ČKD Praha a za nimi již vidíme Žižkovské ženy. Huráááááááááá.

0/0
7.12.2011 15:48

tappat

zakladnim problemem skolstvi

je zpusob financovani. Chtelo by to jiny system, nez platbu na zaka. Skoly jsou nucene nechavat si studenty, kteri nemaji kvalitu, otevirat slabe tridy atd. Financovani ma probihat nasledovne: Reditel dolozi naklady na provoz skoly za posledni rok (teplo, energie, voda, opravy, nakupy ucebnic, platy, odmeny - presne by rozepsal kolik na co potrebuje) a napise "na pristi rok potrebuji castku X". Tato castka prijde skole na ucet naprosto nezavisle na tom, kolik deti skolu navstevuje, ten provoz totiz stoji naprosto stejny penize, at je ve tride 20 nebo 30 zaku. A ministerstvo by pak kontrolovalo, jestli nedochazi k nejakym unikum.  Co by rediteli zbylo, to by mu zustalo a zadal by na dalsi rok o tu castku min. Vsadim se, ze by to skolam hodne pomohlo. Existencni tlak je zbytecne stresujici a nutit skoly do toho, ze musi mit ve tride 25 zaku, kdyz je tam 10 naprosto spatnych, je nesmysl. 10 vyhodit, ucit dal jen 15. Ne, ze za to dostane skola o 20000 na mesic min.

0/0
7.12.2011 15:32

ntarka

Re: zakladnim problemem skolstvi

takže podle vás např. spotřeba vody je stejná ať je ve třídě 20 nebo 30 žáků? A kam byste vyhodil těch 10 špatných? Máte dost divné názpory.

+1/0
7.12.2011 15:39

tappat

Re: zakladnim problemem skolstvi

Ta cast o vyhazovani zaku se pochopitelne tykala strednich skol - z viceleteho gymnazia zpet na zakladku, z vyssiho gymnazia at si jde kam chce, mel poradne pracovat. Ten mec nad studenty nevisi a je to hodne znat. Vedi, ze je nikdo nevyhodi, at jsou slabsi sebevic a at se chovaji sebehur. To je ten problem. A co se tyce te vody - skutecne vam pripada, ze vetsina prostredku padne na vodu? Topit se musi uplne stejne, ne-li vic, kdyz je min studentu, elektrina je take porad stejna - svitit se musi, PC jedou tak jako tak.

0/0
7.12.2011 15:47

Jirka2

Re: zakladnim problemem skolstvi

Zvýšit požadavky na žáky středních škol a spíše část škol uzavřít. Tím pádem by zbylo i na lepší zaplacení kvalitních kantorů. Bude lepší když maturitu bude mít méně lidí, ale budou něco umět.

0/0
7.12.2011 19:25

DAVIDIANUS

To snad nemůže myslet nikdo vážně,

že začátečník by měl mít stejný nebo lepší plat než ten, který v oboru pracuje 20 - 30 let.... Kdo to neví, ať se zeptá truhlářů či řezníků....

0/0
7.12.2011 15:32

tappat

Re: To snad nemůže myslet nikdo vážně,

to bacha, u fyzicke prace mozna, u psychicke ... nevim nevim. U ucitelstvi je zajimave, ze nekdo je naprosto marny ve 25 a pak se vypracuje ve vyborneho ucitele v 50. Nekdo zacne na nejake kvalite a tu si udrzi po celou dobu. A nekdo se zhorsuje. A nekdo je marny na zacatku a je marny i dal. U uceni neverim rovnici "delat dele = delat lepe".

0/0
7.12.2011 15:34

DAVIDIANUS

Re: To snad nemůže myslet nikdo vážně,

"delat dele = delat lepe" neplatí doslova, tím méně rovnice opačná.....

0/0
7.12.2011 15:38

serz I.

Re: To snad nemůže myslet nikdo vážně,

Jsem již že základní školy poměrně dávno, ale nedá mi to: Co je to "rovnice opačná"?

0/0
7.12.2011 23:38

Pes na koze jel

Re: To snad nemůže myslet nikdo vážně,

a to sand někdo tvrdí 8-o8-o?

0/0
7.12.2011 15:37

DAVIDIANUS

Re: To snad nemůže myslet nikdo vážně,

Ministr chce, aby nastupující učitel měl 20 táců a učitel před důchodem 21 táců ;-D;-D;-D.....RvRvRv

0/0
7.12.2011 15:39

Pes na koze jel

Re: To snad nemůže myslet nikdo vážně,

nic takového netvrdí. nebo je to někde v článku??

0/0
7.12.2011 15:43

tappat

Re: To snad nemůže myslet nikdo vážně,

ucitel pred duchodem je vzdy lepsi, nez ucitel po fakulte? To jsou mi novinky. Jen u nas ve sboru je cca 5 vyjimek z vaseho pravidla.

0/0
7.12.2011 15:48

Petosh

Odměňování

Obecně souhlasím, že plat učitelů není v porovnání s psychickou náročností jejich povolání nic moc. Na druhou stranu tahle citace z článku je opravdu perla:

Šolcovi vadí nejistota v odměňování učitelů. "Kariérní

postup je vyjádřený tím, že učitelům roste odměna s délkou praxe. Kdyby

to bylo zrušené, bude to další demotivace budoucích učitelů, aby šli

učit," míní stávkující pedagog.Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/zadny-stavkokaz-zadny-ruch-na-zizkove-se-dobesovi-postavili-vsichni-1jo-/domaci.aspx?c=A111207_102604_domaci_jjJinými slovy - čím dýl tam budu, tím víc peněz budu mít. Hlavně ať se do sboru nedostanou "škodiči", kteří si zaslouží za lepší práci lepší ohodnocení.

+1/0
7.12.2011 15:18

Petosh

Re: Odměňování

Ach to nefunkční formátování. Ještě jednou:

Obecně souhlasím, že plat učitelů není v porovnání s psychickou náročností jejich povolání nic moc. Na druhou stranu tahle citace z článku je opravdu perla:

Šolcovi vadí nejistota v odměňování učitelů. "Kariérní postup je vyjádřený tím, že učitelům roste odměna s délkou praxe. Kdyby to bylo zrušené, bude to další demotivace budoucích učitelů, aby šli učit," míní stávkující pedagog. (Citace z článku)

Jinými slovy - čím dýl tam budu, tím víc peněz budu mít. Hlavně ať se do sboru nedostanou "škodiči", kteří si zaslouží za lepší práci lepší ohodnocení.

0/0
7.12.2011 15:20

Pes na koze jel

Re: Odměňování

jj. to jste přesně vystihl(a). 

Až se mi zdá, že to ani žádný pedagog nemohl říct

+1/0
7.12.2011 15:21

Rumburak II.

Re: Odměňování

JEŠTĚ JSEM NEVIDĚL (A JISTĚ NIKDY NEUVIDÍM) ZAČÍNAJÍCÍHO UČITELE, KTERÝ SI MYSLEL PŘI NÁSTUPU PO FAKULTĚ, ŽE BUDE VYDĚLÁVAT BALÍK;-D

0/0
7.12.2011 15:22

tappat

Re: Odměňování

no neuvidis, protoze "balik" nikdy brat nebude. Ale jako zacinajici ucitel muzu rict, ze s finacni situaci jsem jakz takz spokojen. Mohlo by to byt lepsi, to ano, ale spatne to neni. Trochu nizsi plat, nez bych si predstavoval, ale ne tak maly, aby me to znepokojovalo, nebo bralo chut do prace.

0/0
7.12.2011 15:24

Pes na koze jel

Re: Odměňování

to jistě. ale znám většinu, kteří si myslí, že díky své píli a kreativitě se po zapracování dokáží dostat na odměny, odpovídající jejich kvalitám. Stejně jako tomu je v soukromém sektoru :-P

0/0
7.12.2011 15:24

ntarka

Re: Odměňování

takže vy tvrdíte, že v soukromém sektoru je vždy! patřičně odměněna kvalita? To přece není pravda, rozhodně to neplatí automaticky, vždyť kolik je v soukromém sektoru různých vykuků, podvodníků, zlodějů, kteří využívají nezaměstnanosti a zacházejí se zaměstnanci jako s novodobými otroky a za nízké platy.!!

0/0
7.12.2011 15:35

Pes na koze jel

Re: Odměňování

nikde netvrdím že vždy! ;-€

Takový systém neexistuje. Ale máme možnost si vybrat a v případě nespravedlivého ohodnocení odejít. Pokud bude ředitel školy přihrávat peníze jen svým oblíbencům a ti kvalitní odejdou, vězte, že se to brzy roznese a kvalita půjde dolů. ve školství máte právo změnit místo, bohužel stávající systém vám umožní změnu ke spravedlivějšímu nadřízenému, ale bez možnosti vás více ohodnotit

0/0
7.12.2011 15:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.