Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kantoři učili až od devíti. Stávka je tragikomická, řekl ministr

Do výstražné hodinové stávky odborářů se zapojilo kolem 25 tisíc učitelů z 1 620 škol. Jejich vchody se otevřely až v devět hodin. Mnohde sice pustili žáky do budovy v osm, ale kantoři nevyučovali, jen děti hlídali. Postarali se i o děti, které na akci zapomněly. Ministr Dobeš označil protest za tragikomický.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pragina

- mládí vpřed -

- mladí  učitelé nemají zkostnatělé názory , je jich na školách potřeba a také potřeba ohodnotit , " staří kantoři doučí, to, co umí už léta=nové se neučí !!!!!!

0/0
8.12.2011 11:58

Big-M

Re: - mládí vpřed -

proč myslíš, že se nové neučí? také vystačíš se znalostma po celý život?

0/0
8.12.2011 13:40

Lionel 1

Rudí odboráři opět ukázali,

že již nemají právo na existenci. Původní smysl a funkci odborů - chránit dělníky před vykořisťováním fabrikanta si v zájmu zdúvodnění a zachování svých koryt odborářští vůdci převrátili na boj proti vládě. O zaměstnance při tom nejde ani náhodou.Rv

+1/0
8.12.2011 9:45

libl3

Učitelé jsou tragédi k smíchu. Ani tu hloupou stávku

neumí pořádně udělat. NESCHOPNOST, která učí naše děti.

+2/0
7.12.2011 17:50

__M_

Re: Učitelé jsou tragédi k smíchu. Ani tu hloupou stávku

Jen do nich, ty na to máš.  ;-D  Jenom doufám, že ty děti nemáš. Ještě aby vás takových bylo víc.

0/0
7.12.2011 18:22

centrtonda

Re: Učitelé jsou tragédi k smíchu. Ani tu hloupou stávku

Až nás budou milióóny, všichni proti větru? 40let bolševické zvůle stačilo, sóuhu...

0/0
8.12.2011 13:30

blue day

Re: Učitelé jsou tragédi k smíchu. Ani tu hloupou stávku

To je jasný, ty máš vystudovanou pedagogickpu fakultu a odučeno mnoho hodin na různých typech škol, když to tak zasvěceně posuzuješ....

0/0
7.12.2011 19:27

centrtonda

Re: Učitelé jsou tragédi k smíchu. Ani tu hloupou stávku

Ale v mnoha případech pravdu má. Takovejch učitelů je...

0/0
8.12.2011 13:31

tetek.

Dobeš označil protest za tragikomický.

Tragikomický?! Víš, ono už lidi opravdu nebaví utahovat si neustále opasky a vledovat, jak jejich peníze mizí za Vaší podpory do rukou kamarádů, kteří se s Vámi podělí. ;-O [>-] Rv

+1/0
7.12.2011 16:20

centrtonda

Re: Dobeš označil protest za tragikomický.

Můžeš mě prosím, ty utaženej opasku, říct, kdo navýšení platů odborářům (učitelé, felčaři a jiní) zaplatí? Jedná se o režisty, na který musí někdo vydělat, že?

0/0
8.12.2011 13:33

tetek.

Re: Dobeš označil protest za tragikomický.

Můžeš mi říct, kdo zaplatí ty rozkradené desítky/stovky miliard?! ;-€

PS: už teď máš na krku připnutou cedulku se státním dluhem přez 100 000Kč! (a to už bylo hoooodně dávno - musel hodně vzrůst) ;-€

0/0
8.12.2011 20:06

DAVIDIANUS

Naše školství se zlepší,

až ho přestanou politici sabotovat a až bude na ministerstvu vymeteno vše od ministra až po prodavačku v bufetu

0/0
7.12.2011 15:26

pavouk06

Re: Naše školství se zlepší,

Ta prodavačka za něco může?

0/0
7.12.2011 15:27

centrtonda

Re: Naše školství se zlepší,

No tak si tvoje tetička najde jinej bufet, no...

0/0
8.12.2011 13:35

divíšek

elita národa ????

učitelé a lékaři by měli být elitou národu.To,co předvádí jejich odborově organisovaná část,je výsměch slušným lidem,slušným zvykům i minulým osobnostem národa. Velcí lékaři i učitelé tohoto národa by musely tyto své následovníky zmlátiti do bezvědomí.I když po projevu soudruha Ratha o misi našich vojenských lékařů na Slovensku,nevěřím,že by se ten odborivě rudě natřený exkrement dokázal stydět.

+2/0
7.12.2011 15:07

DAVIDIANUS

Re: elita národa ????

Elita národa - učitel na základní škole - bere po 30 letech praxe 19 900 čistého, divíšku.....;-D

0/0
7.12.2011 15:23

Jakuzzi

Re: elita národa ????

Za práci bez jakýchkoliv kontrol a termínů, v rozsahu 20 hodiny týdně a s třemi měsíci placené dovolené v roce je to docela balík. Kdo z nás to má ?

0/0
7.12.2011 16:03

bar.bu.do

Re: elita národa ????

... asi o práci ve školství víte jen z novin, že?

0/0
7.12.2011 16:21

Jakuzzi

Re: elita národa ????

Ne. Osm let jsem působil jako učitel na státním gymnáziu a nyní jsem majitel jazykové školy a stále učím. To co jsem napsal je pravda a to ještě mírná. Mimochodem - co z toho co jsem napsal snad není pravda ? Znáte snad nějaký jiný obor s třemi měsíci placené dovolené ? (dva měsíce v létě + podzimní, vánoční a jarní prázdniny). O co je učitelské povolání náročnější a zodpovědnější, než práce chirurga, horníka či bachaře ve vězení ? Mají snad oni takovéto placené volno?

+1/0
7.12.2011 20:07

ralfa

Re: elita národa ????

Zapomněl jste dodat, že o současném učitelském povolání už víte tak leda houby. A "stavovská čest" vám taky nic neříká.

0/0
8.12.2011 0:26

centrtonda

Re: elita národa ????

Učitelů je spíše nedostatek. (záleží na oboru) Proč to místo nenávistnýho prskání nejdeš dělat?8-o

0/0
8.12.2011 13:40

divíšek

Re: elita národa ????

mám po 45 letech práce důchod 9090,Myslím,že jeho plat na stávku není.Jen nechápu,jak to s některými žáky vydrží.To se ale nedá vyjádřit penězi.-

0/0
7.12.2011 16:20

centrtonda

Re: elita národa ????

Nebývalo. Asi to souvisí s výrobou nového, lepšího člověka, jenže komoušům tam pro učitele asi nezbyl flek. Výsledek vidíš sám...

0/0
8.12.2011 13:38

nepokradeškalousku

odvahu k řešení -zrušit 1/3 škol

Odborníci už Dobešovi vypracovali řešení. Jde jen o to, že se ho Dobeš bude zřejmě bát prosadit přes krajské kmotry.

Už roky se ví, že situace ve školství je neudržitelná. Nejde jen o platy, které nedosahují ani 2/3 průměrného platu vysokoškoláka v ČR. Jde také o provozní a investiční zdroje, o pomůcky a učebnice, o zdravotně nezávadné a důstojné prostředí!

K tomu tu je samozřejmě problém s omezenými zdroji. Samozřejmě, že v takové situaci musí řešení někoho bolet. Je totiž nutné vyjít ze skutečnosti, že žáků ubylo a dětí se rodí už zase méně a méně. Škol však ubylo jen málo. Zejména SŠ je dvakrát tolik než je potřeba.

MŠMT má řešení, ale ne odvahu ho uvést do života. Je to sice jen polovičaté řešení, protože SŠ nastavuje limit jen o 2 žáky výše než ZŠ. Pro srovnání v 80tých letech bylo v ZŠ průměrně 24 žáků na na SŠ 32 žáků.

Prostě můžeme mít síť škol jen takovou na jakou ekonomicky máme. Ono i zrušen školních jídelen má svou logiku - co to má společného se vzděláváním? Šetřit musíme!

0/0
7.12.2011 14:39

bar.bu.do

Tragikomický je bachař ve funkci ministra školství ...

+3/0
7.12.2011 14:14

ProsteJenda

Odborari se placaji po zadech

ze HODINU cast ucitelu neucila. Ac nerad musim s Dobesem souhlasit. To je komedie. Stejne jako stavka v doprave a dalsi. Bud udelejte neco poradnyho nebo zalezte.

0/0
7.12.2011 14:14

modrozlodějskej fógl

Re: Odborari se placaji po zadech

Kecáš hovadiny jako vždy! Ve všech státech na západ od našich hranic se uznává "seniorita".Jen v tomto Korupstánu se zase vymýšlí třetí cestu.V podstatě totéž, co chce ten belgický Slovák udělat u ČSA, převedením do dceřiné firmy, s novou smlouvou a bez uznání odlétaných hodin pro ČSA.

0/0
7.12.2011 14:21

brop

Re: Odborari se placaji po zadech

Přesně co jsi řekl je problém současné krize - odměňování za zásluhy a nikoliv za výkon. Buď to jako lidstvo pochopíme a něco se udělá pro nápravu nebo přijde válka či něco se stejnými důsledky pro Evropu (např. že nás převezme Střední Východ nebo Čína.Rv

0/0
7.12.2011 17:35

felia

Věřím, že šlo o stávku proti ředitelům škol

Nikoli o stávku proti návrhu pana Dobeše. Ten je naprosto logický. Vyšší mzdu by měl mít ten, kdo dokáže lépe a účinněji vzdělávat své žáčky. Nikoli ten, kdo pracuje už dlouho a stále stejně špatně. Pravda, učitelé by měli rozhodnout hlasováním o tom, zda ředitel, který je často ředitelem pro své kontakty a nikoli pro schopnosti, může být nadále jejich ředitelem. Zda věří v jeho spravedlnost. Dobeš se mýlí, když považuje ředitele škol za nějaké morální a duševní giganty.

0/0
7.12.2011 14:11

bar.bu.do

Re: Věřím, že šlo o stávku proti ředitelům škol

... ředitel je politicky dosazovaný kašpárek ...

... jediné, co je schopen posoudit je, jak mu kdo zobe z ruky ...

0/0
7.12.2011 14:15

rebe

Stávka v trvání jedné hodiny není stávka,

je to směšná akce vypovídající o odborech v České republice. Divím se, že je učitelé neposlali ......

A tito by chtěli, abych kvůli nim šel demonstrovat na ulici???

0/0
7.12.2011 13:08

dislektik-idnes si na mě zasedla

2 děti dvě školy,stávka žádná

že by kantorům konečně došlo že je čas na změnu

0/0
7.12.2011 13:06

ToMiSoft

Ach jo

Tato komediální stávka je opravdu nesmysl. Samozřejmě vrchní odporáři se budou plácat přes ramena i když to byl totální kolaps jejich, už tak nezdravého, rozumu.

0/0
7.12.2011 12:59

jzjm

Tohle mu poradil Bátora?

Je nesmysl pokoušet se každé dva roky měnit koncepci; je nesmysl pokoušet se do vzdělávání roubovat jednou třídní přístup, jednou tržní principy podle toho, co je zrovna "v módě".

Vraťme se k systému jaký byl za první republiky - učitel je státní úředník s definitivou a je placen podle příslušných směrnic a v soukromých školách ať si platy nastaví majitel jak chce.

0/0
7.12.2011 12:15

sámvelkýmao

no

zase nějaká hloupá rebélie. ještě že tohle ve firmě nemáme...........

+2/0
7.12.2011 12:05

parbat

Šašek

Jestli je tady někdo tragikomický,tak to je ministr DOBEŠ:-/

+2/0
7.12.2011 12:05

Arkanus

Re: Šašek

Přesto mě příjde jako nejlepší ministr školství od dob Buzkové (kdo byl předtím vůbec nevím).

Jediný, kdo se snaží něco pohnout kupředu.

+2/0
7.12.2011 12:06

tvé horší já

Re: Šašek

nejlepší? a v čem? co udělala buzková? co dělá on? ono snaha je krásná věc, ale z té se prostě nenajíš a když je snaha nasměrovaná blbě, jakože takhle je, tak je to snaha naprd.

0/0
7.12.2011 12:09

Arkanus

Re: Šašek

Mě příjdou myšlenky dobré, jen to chce vypilovat na základě široké diskuze.

+1/0
7.12.2011 12:10

tvé horší já

Re: Šašek

jaké myšlenky?

0/0
7.12.2011 12:11

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: Šašek

že o platu rozhodne ředitel školy na základě kvalit kantora,pochopitelně asi ti co učily a mají zaběhnutý bolševický systém poněkud ostrouhají !

0/0
7.12.2011 13:07

pletiplot

Re: Šašek

Vypadá to jako dobrý nápad, ale ředitelé a ředitelky základních škol nejsou většinou kvalifikovaní manažeři, ale politicky dosazené osoby, které vybírá zřizovatel, tedy nejčastěji město. Zde vůbec nejsou rozhodující nějaké manažerské kvality, ale známosti, intriky a protekce. S politickou aurou a často hlavou plnou mindráku tihle lidé řídí školy a místo rozhodování o kvalitách jen sledují, kdo je loajální přikyvovač a kdo je aktivní učitel s vlastním mozkem a vlastními názory. Hádejte, kterou skupinu pak takový ředitel nebo ředitelka protežuje. V Praze se toto moc neděje, školy jsou větší, všechno je víc anonymní. V malých městech je tohle na denním pořádku.

0/0
7.12.2011 14:01

angel219

Re: Šašek

a vas nazor jak to delat? Jak vylepsit kvalitu vzdelani v CR?

0/0
7.12.2011 12:11

tvé horší já

Re: Šašek

rozhodně upustit od tradičního rakousko-uherského modelu a přiklonit se spíš k anglo-saskému modelu. učit žáky v naproso jiných skupinách, než dnes, rozdělení do mnohem pestřejších skupi (zejména věkových), kde se mohou žáci přiučit navzájem, učit spolupráci a vědomosti nenutit biflovat, ale učit jak informace najít, jak je třídit a používat, nikoli pouze nazpaměť naučit. pedagogy vybírat již na studiu, stejně jako to dělají třeba majitelé rsturací s kuchařema. mí tréninková střediska pro budoucí pedagogy, v rámci praxe. samozřejmě umět vyhodnotit zpětnou vazbu na kvalitu učitele, je základ. je toho víc. nebud psát všechno. hlavně nejsem ministr, který za tu práci bere sto tisíc měsíčně.

0/0
7.12.2011 12:18

xs123

Re: Šašek

Většina žáků není schopna samostatného myšlení a jsou rádi, když se něco našprtají nazpaměť. A je lepší, když mají našprtáno, než pusto v hlavě. A jak se mají učit ty slavné jazyky, když se nemají biflovat slovíčka. Jazyky jsou hlavně o biflování, pokud tam teda v té zemi nežijí. Proto se je lidi tak rádi učí, na rozdíl od matematiky.

0/0
7.12.2011 12:56

modrozlodějskej fógl

Re: Šašek

O tom jak funguje současné školství nás přesvědčila řada špíny z VŠ, úspešnost maturit!!

0/0
7.12.2011 14:25

Arkanus

Chování dětí vs. zkostnatělé školství

Ano, děti jsou neukázněné, obtížnost učit se tím podstatně zdvihá. Je třeba to řešit.

Druhá věc je, že školství (pokud se to za těch 10 let výrazně nezměnilo) učí často biflování neužitečných informací, málo učí přemýšlet, tvořit, málo učí vyhledávat informace, logické souvislosti, diskutovat...

Já jsem ve škole taky nebyl nejhodnější, ale jen v předmětech, které stály za houby. Tam, kde to mělo smysl, jsem pozor dával.

Neviňme proto jen děti. Chyba je na obou stranách.

0/0
7.12.2011 12:00

angel219

Re: Chování dětí vs. zkostnatělé školství

...co z teho, kdyz rodic vam rekne, ze me dite nema logicke mysleni...jeho matematika nezajime, tak ho s tym netrapte...chci jit na vs, tak potrebuje i z matiky dobrou znamku...netrapte ho tolik atd. ...

0/0
7.12.2011 12:04

Arkanus

Re: Chování dětí vs. zkostnatělé školství

Chce-li jít studovat jazyky, není třeba aby takový člověk uměl matematiku.

0/0
7.12.2011 12:05

sámvelkýmao

Re: Chování dětí vs. zkostnatělé školství

takže vystuduje několik jazyků, ale jinak to bude člověk bez rozhledu.....

0/0
7.12.2011 12:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.