- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Těším se, až nastane únor 2013 a tento pán snad již definitivně zmizí v propadlišti dějin
Odborníci už Dobešovi vypracovali řešení. Jde jen o to, že se ho Dobeš bude zřejmě bát prosadit přes krajské kmotry.
Už roky se ví, že situace ve školství je neudržitelná. Nejde jen o platy, které nedosahují ani 2/3 průměrného platu vysokoškoláka v ČR. Jde také o provozní a investiční zdroje, o pomůcky a učebnice, o zdravotně nezávadné a důstojné prostředí!
K tomu tu je samozřejmě problém s omezenými zdroji. Samozřejmě, že v takové situaci musí řešení někoho bolet. Je totiž nutné vyjít ze skutečnosti, že žáků ubylo a dětí se rodí už zase méně a méně. Škol však ubylo jen málo. Zejména SŠ je dvakrát tolik než je potřeba.
MŠMT má řešení, ale ne odvahu ho uvést do života. Je to sice jen polovičaté řešení, protože SŠ nastavuje limit jen o 2 žáky výše než ZŠ. Pro srovnání v 80tých letech bylo v ZŠ průměrně 24 žáků na na SŠ 32 žáků.
Prostě můžeme mít síť škol jen takovou na jakou ekonomicky máme. Ono i zrušen školních jídelen má svou logiku - co to má společného se vzděláváním? Šetřit musíme!
A co furt melete o soukromem sektoru. To jako budou jen soukrome skoly?? Schopni ucitele budou jen v soukromem sektoru??
Tak uz chystejte penezenku panove a damy. Protoze to by pak takovim pakum jako vy konecne sklaplo. To ze chcete setrit penize na platu toho, kdo se vam stara o to nejdrazsi, to preskocim, ale to ze si myslite, ze se skolstvi zlepsi tim, ze na ucitele vrhnete nejistotu soukromeho sektoru, tak to by chtelo na Vas tridu 30 parchantu. Ti umi s machrama zamavat tak, ze nevi kde jsou a do soukromeho utikaji. Jen at jdou ucitele vsichni do soukromeho..pak totiz konecne zaplatite na skole to co mate a ucitel veme najednou sakra jiny plat a vy budete jenom cumet. Ano presne tak soukromi sektor do skolstvi na plno a budete platit jak murovati a ucitel konecne dostane PLAT ne almuznu. To by ste najednou cumeli. To by bylo protestu a ohaneni se ustavou.
V soukromém sektoru by si to ty parchanti nedovolili protože by je ze školy mohli rychle vylejt jinam a to by pak dostali doma držkovou jako blbec...
Tabulka podle odsloužených let platí, ředitel bude mít možnost posouvat vybrané kantory výš. Nikdo o nic nepřijde, někdo si může polepšit. Odbory to dobře vědí! Jen jako levičáci nemohou vystát konzervativce Dobeše a každá příležitost k útoku se hodí. Totéž byla štvanice na Bátoru.
K diskutujícím co zesměšňují učitelské povolání: spočítejte hercům, kolik času stráví na jevišti, lékařům, kolik na operačním sále, hasičům, kolik v ostré akci. Pokud si myslíte, že mimo ten čas nedělají nic, pak máte s tím volným časem učitelů pravdu.
...a kdo zaručí, že ředitel je na správném místě?? Učitelé asi sami znají situaci kolem rozdělování odměn. Opět se budou leštit kliky
nikdo. V případě problémů má učitel možnost odejít,podobně jako kdekoliv jinde.Socialistické rovnostářství,se jak známo,neosvědčilo!
se děti rodit nebudou a tak jim nechme ještě chvíli ten blud, že budou potřební.
Starý chlupatý vtip. Nepracující oprstenovaný gajda v bílé košili, v saku, v kravatě rozděluje, sedíc v autě, z kufříku peníze které zkasíroval v JRD ( Jednotné rolnícké družstvo) za ruční výkop krumpáčem, provedený jeho udřenou, zpocenou snědou partou ( pozor - kdysi ! ), jednou týdně jim sjedná práci pro JRD a za týden přijede a zkasíruje pro ně (pro sebe) peníze za vykopaný příkop. Takto diferencuje při odměňování : Ty Dezidér zde máš dvesto korůn, ty Aladár zde máš taktiež dvesto korůn .... . a ty Ferko synu sestry mé nejmilejší tisíc korůn. No a ty Ilonka má nejprítulnějša dve tisíc korůn. Kdysi běžná praxe v romských kopáčských partách. Upozornění nakonec - uvedení Romové v kopáčské partě kdysi dřeli všichni stejně, stejně tak učitelé by měli všichni umět učit kvalitně a když ne, tak by měli být vyraženi . Na to je tam ředitel aby je ke kvalitě donutil, ihned, nebo vyrazil a ne na to aby s kufříkem platů gajdoval.
Každý si objedná zkušeného ( mnohaletá praxe) zednického, kamenického, tesařského) mistra, případně navštíví obdobně zkušeného advokáta, doktora, maséra ( masérka ?) a ví proč. U učitelů zřejmě tento automatický profesionálně kvalitativní růst zřejmě nefunguje podle pana ministra. Automatismus růstu tarifní mzdy učitelůu nás běží od Rakouska a dosahoval koeficientu - až pětinásobku výše platu nástupního . Dnešní koeficient nárustu za třicet let - 1,25 násobku se zdá být vysoký ? Na co jsou ředitelům nadtarifní - v podstatě nezastropované složky mzdy ?
Jeho synek sponzorovaný zbohatlíky stávkovat nmusí.
...z gymnázia, který je strašně hóch, navrhují, aby se prý stávkovalo v době maturit. No jsou to halt hodní lidé, maj svý studenty rádi.
vlastně s ředitelské, ovšem otec jako nestraník byl poměrně často šíbován po různých dědinách po okrese. Pro ty, kteří si myslí, jak si učitelé užívají volna, bych doporučovat strávit pár dní v učitelské rodině. Kromě zaznamenání deformace z povolání zjistíte, že po vyučování stráví učitel několik hodin přípravou na další den, opravováním písemek a podobně, u ředitele je to navíc komplikováno funkcí, takže bylo docela běžné, že kromě učení a starání se o školu otec v době nemoci řídil školu po telefonu. A taky nadával na demenci, kdy nemohl třeba přesypat nějaké kačky, co zůstaly při mírné zimě za uhlí do učebnic, protože to byla jiná položka. Principielně je rozhodnutí platit učitele bez ohledu na tabulky rozhodně správné, učitelský sbor je přestárlý a mladí se na tuhle práci za nástupní plat mohou vykašlat, takže školství degraduje v zaběhlých a často neefektivních postupech. Druhá věc jsou jaksi schopnosti a morálka ředitelů dosazovaných shora. Tahle stávka je naprosto hloupá.