Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Senátor Trpák smrt novorozence nezavinil, názor změnil i žalobce

Královéhradecký krajský soud po sérii trestů a odvolání zprostil obžaloby lékaře a senátora Pavla Trpáka. Byl obžalován, že jako porodník v roce 2007 údajně nedostatečně sledoval průběh těžkého porodu. Dítě zemřelo kvůli nedostatku kyslíku. Na potrestání ale nakonec netrval ani žalobce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dislektik-idnes si na mě zasedla

neslodoval co sledovat měl

a nezavinil,to pak ani řidič nemusí sledovat co sledovat má a když někdo přitom zemře,no se stane a jde se domů !

0/0
7.12.2011 13:31

oprudil7

....

.....byl porod těžce postiženého dítěte, které později zemřelo." I když to bude znít velmi  tvrdě , rodina si možná i oddychla .

0/0
7.12.2011 6:19

karelka k

Kdy se podařilo prokázat

lékaři, že pochybyl?

+1/0
7.12.2011 0:43

pavel.n

Re: Kdy se podařilo prokázat

- nikdy !!

0/0
7.12.2011 3:25

Muadib

No konečně nějaká otevřená soudcovská hlava..

Jinak jak jsem se tak "prohrábl diskusí" - ty uřvance a všeználky, vědmy a génie všeho znalé a jisté si tím, že to doktor vždycky zpra.sí - je vám jasné, že jste obětí manipulace našich milovaných vládnoucích zástupců, kteří se snaží dehonestovat - tedy shodit, pomluvit, znectít - zdravotníky a zejména lékařský stav ? Ono se jim potom lépe "dusí" zdravotnictví ve vlastní šťávě. Ne zdravotníci, ale pacienti by měli bojovat za odstranění korpuce v managementu nemocnic, vedení kraje, sněmovny, senátu atd..., za vyšší odměny, více volného času na studium, kongresy, přednášky atd.

A co se týká nekompetentní Königsmarkové - ta měla jít sedět v maximální hranici trestní sazby s doživotním zákazem práce ve zdravotnictví.

0/0
6.12.2011 20:24

eQuido

Re: No konečně nějaká otevřená soudcovská hlava..

Tak za prvé - politiku sem laskavě netahej, ta nemá s tímhle případem nic společnýho.

Za druhý - jak už jsem psal vlahošovi (včera 16:44), za to jaký mají lidi názor na vás, si můžete jen a pouze sami, a nikdo by nedokázal pro poškození dobrého jména doktorů udělat to, co jste zvládli vy v čele s rudými LOKtory z vedení vašich odborů.

A co se týká Königsmarkové, tak ta byla odsouzena na základě trestního oznámení podaného nikoli rodiči, ale doktory, a poté, co doktoři (soudní znalci) prohlásili, že porušila pravidla stanovená (opět) doktory. Navíc ta pravidla jsou mnohem přísnější než ve zbytky Evropy. Například u nás je hranice rizikového průběhu 24 hodin od odtoku plodové vody, na západě je to 48 hodin.

0/0
7.12.2011 13:30

Muadib

Re: No konečně nějaká otevřená soudcovská hlava..

Politiku sem musím tahat, protože všechny problémy ve zdravotnictví vycházejí z cíleného potlačovaní zdravotnictví, jak již bylo ostatně zvykem za komančů. Přetrvalo to dodnes.

Co se týká akce DO, byla prostě nutná, protože všechny akce typu "stávkujeme v práci", "jdeme si mimo prac. dobu zakřičet před MZ" apod prostě s našimi pány politiky ani nehly. 20 let. Tak holt musel přijít silnější kalibr. Ale celkem chápu, že standardní čeký občan musí být pohoršen, když člověk, který dostaně v 26 letech 1. výplatu a chtěl by mít aspoň průměrný plat. Ale to je asi marné vysvětlovat, že. Manipulace medii pěkně zamotala českému človíčkovi hlavu. A to "špatné jméno" je opravdu dílo vládnoucí garnitury. Latinsky to je "divide et impera" - tedy rozděl a panuj...

Ke Königsmarkové - máte pravdu, že pravidla stavili doktoři - no protože tomu rozumí - a že díky těmto pravidlům u nás umírá podstatně méně dětí než v těch "méně přísných" zemích. Ale takovéto argumenty pro vás nejsou asi příliš významné.

0/0
7.12.2011 16:17

eQuido

Re: No konečně nějaká otevřená soudcovská hlava..

Ach jo. Na to už se nedá ani nijak odpovídat - připomínáte mi zaseklý gramofon. Neshodli jsme se když probíhalo DO, evidentně se neshodneme ani teď. Jen drobnost - někdo musí mít i ty podprůměrné platy, nemůže mít každý aspoň průměr. Ale to byste zřejmě nesměl při studiích zapomenout na matematiku :-(

A co se týče toho totálně zcestného argumentu v posledním odstavci - znamená to tedy, že u nás tomu lékaři rozumí víc než Švédsku, Finsku, Norsku, Holandsku, Německu, Francii, Španělsku, Portugalsku a Velké Británii? Tam všude (a i v dalších zemích) totiž platí ta měkčí pravidla, která u nás byla zpřísněna. pokud by tento případ dorazil k soudu například v Německu, tak by ze 17 závěrů soudních znalců mohl být uznán jeden - že se pí. Königsmarková měla poradit s lékařem. Měla, ne musela. Ale to je vám asi taky marné vysvětlovat - na zdejších lék. fakultách vás zřejmě očkují virem dokonalosti a neomylnosti.

0/0
8.12.2011 15:55

Muadib

Re: No konečně nějaká otevřená soudcovská hlava..

No klasika. Vy si myslíte, že lékař po 19 letech studií má mít plat pod průměrem země. Hm, tak jo. Ty podprůměrné platy musí snad mít ti, co jaksi studovali pravda trochu méně. A myslím, že těch je všude na světě většina.

K paní K. Když holt je ta úmrtnost u nás menší, tak asi tomu naši lékaři rozumí víc - neo ještě jinak, jsou schopni prosadit takovou legislativu, která bude nejméně nebezpečná matkám a jejich dětem.

A ke konci Vašeho příspěvku. Když dojdou argumenty, přejít k útokům - no, opět klasika.

Pravdu máte v jednom - nedomluvíme se. Vy nejste ochoten uznat, že to, co píši je jaksi pravda, a já po 40 letech práce lékaře opravdu nebudu akceptovat Vaše nesmyslné názory. Na to jsem už toho viděl a zažil opravdu hodně.

0/0
8.12.2011 17:12

eQuido

Re: No konečně nějaká otevřená soudcovská hlava..

Nemyslím si to. Ale nesouhlasím s tím, že absolvent jakékoli školy bez praxe má mít nadprůměrný, případně dokonce vysoce nadprůměrný plat. Na to se musí propracovat (ať už je to lékař, právník, fyzik nebo třeba historik).

- - -

A co se týče toho zbytku - co vám asi tak mám napsat? Píšete, že jsou zdejší lékaři geniálnější než ti na západě či kdekoli jinde, kohokoli kdo s vámi nesouhlasí označíte za pomatence a pro jistotu všechno hážete na vládu, zřejmě protio, že odmítla ustoupit vašemu vydírání. Jste ještě zdatnější demagog než Engel a to už je co říct.

0/0
8.12.2011 18:15

eQuido

Re: No konečně nějaká otevřená soudcovská hlava..

Teď na to tak koukám - těmi 19 lety doufám nemyslíte ZŠ + SŠ + VŠ? Nebo ano?

0/0
8.12.2011 18:16

Muadib

Re: No konečně nějaká otevřená soudcovská hlava..

Takže poslední reakce, důvody jsem popsal ve svém předchozím příspěvku.

I kdybyste stokrát neměl pravdu, tak budete tvrdit, že ji máte. Marná snaha. Pročpak jste asi nestudoval medicínu, pak by jste o tom něco věděl z vlastní zkušenosti a neplácal nesmysly. Jak jsem tak procházel diskuse - chronický diskutér, že?

Plácejte a škoďte lidem dál... ;-D

0/0
8.12.2011 23:03

eQuido

Re: No konečně nějaká otevřená soudcovská hlava..

Vyhýbáte se odpovědi?

Nejsem chronický diskutér - jen se držím hesla, že boj proti blbosti se nedá vyhrát, ale musí se to zkoušet znovu a znovu. A to že na mě často narazíte u debat o zdravotnictví je asi navíc dáno mojí profesí a pracovní náplní.

P.S.: A víte, že jsem medicínu studoval?

0/0
8.12.2011 23:39

svatáDala

ČR a právní stát?

Kdo má moc a peníze, může si dovolit v tomto Absurdistáně cokoliv a vše mu projde. Jak se říká, každý má svojí cenu, že?;-€;-€

+1/0
6.12.2011 19:52

vlahos_rosret

Re: ČR a právní stát?

mate take nake dukazy nebo jenom vase zmatene pocity? Jak by se vam libilo, kdybych na vas poslal socialku ze nejste schopna zajistit zakladni potreby pro vase dite a pritom v ruce nemel jediny dukaz?

0/0
6.12.2011 20:03

svatáDala

Re: ČR a právní stát?

to máte jako s manželkou komisaře Colomba, stále o ní mluvil, ale nikdo jí neviděl;-D;-D

Jo a tu sociálku můžete klidně poslat, děti mám dospělé, aspoň si pokecáme;-)

+1/0
6.12.2011 20:22

Kotrč tiskovým mluvčím

Re: ČR a právní stát?

nejsi padlá na hlavu??

0/0
6.12.2011 20:29

vlahos_rosret

Re: ČR a právní stát?

Tak si vymyslim, ze jste sexulne obtezovala male dite. Nebo ze kradete, ze jste vrah. Cokoli. Zkuste zapnout mozek a zapremyslet proc by clovek nemel obvinovat jine bez dukazu. Je ti buranstvi toho nejhorsiho zrna.

0/0
6.12.2011 21:50

solimPC

Šmankote,

čekal snad někdo něco jiného? Kdyby šlo jen o nějakého doktůrka, tak snad ještě, ale vždyť jde o váženého pana senátora. Takový člověk přece není schopen ani sebenepatrnější chybičky, ne?

+1/0
6.12.2011 19:08

vlahos_rosret

Re: Šmankote,

Chybuje jiste kazdy, ovsem pochybuji, ze kdyby udelal nakou chybu, tak ho budou sestry na sale kryt. Tem slo take o krk a kdyby mohly, tak jiste radi predhodi nakoho jineho. Navic me fascinuje, jak je kazdej presvedcenej, ze je to proste lump ktery utekl spravedlnosti.

0/0
6.12.2011 20:04

solimPC

Re: Šmankote,

To máte těžký, politici si svým chováním zavinili sami, že pro většinu lidí platí "politik=lump".

0/0
6.12.2011 21:27

vlahos_rosret

Re: Šmankote,

A mohu-li se optat, kdo ty deti ze kterych jsou ted politici vychovaval? Spravne. Ti sami lide kteri na ne ted nadavaji. Kazdy stat ma takovou vladu, jakou si zaslouzi.

0/0
6.12.2011 21:52

solimPC

Re: Šmankote,

Řekl bych, že je to poněkud jinak - ti, co dnešní politiky vychovali, si mnou ruce, že se jejich dceruška/synáček do té politiky dostali a jsou všichni společně za vodou. Zcela jistě na ně nenadávají.

A ta vaše poslední věta je byť často používané, tak nesmyslné klišé.

0/0
7.12.2011 9:01

Sasenka

Zvláštní...

...tento pán nemůže přece za nic, protože panu doktorovi se to občas přece stát může, a hlavně se to odehrálo v porodnici a to je přeci v pořádku... Vysvětlete mi, prosím, jaktože v tomto státě se měří dvojím metrem.

+1/0
6.12.2011 18:24

vlahos_rosret

Re: Zvláštní...

Mila pani, pokud nevidite rozdil v tom, ze zemre dite pri komplikovanem porodu v nemocni a v tom, ze pani Konigsmarkova bere 40hod trvajici porod jako normalni vec a jeste k tomu ani neumi spravne ozivovat tak je mi vas opravdu lito. Doufam, ze rodinu neplanujete. Nekteri lide by proste deti mit nemeli.

0/0
6.12.2011 20:05

tigrakrajtovita3

Je to smutne, ale NELZE ZACHRANIT VSECHNY!

Bohuzel, nekdy ani moderni medicina nevyzraje nad prirodou, i kdyz se o to ustavicne snazi. Zejmena po "uzasnych" domacich taskaricich PA napravovat nenapravitelne je megamile !! :-/

0/0
6.12.2011 17:44

Pierre de Croissant

De fakto

téměř každému lékaři během kariéry aspoň jeden pacient zemře zbytečně.

0/0
6.12.2011 17:13

Tobinka2.0

Re: De fakto

to je možný, ale je otázka, jestli je to zrovna tenhle případ

0/0
6.12.2011 17:16

tigrakrajtovita3

Re: De fakto

Obavam se, ze neni, ackoliv by loosa chtela hlavu porodnika na spalek.

0/0
6.12.2011 17:45

vlahos_rosret

Opet klasika

Lekar proste chyboval a basta. Sice mistni experti ani necetli zverejne posudky, ale o pripadu maji jasno. Lekar je proste grazl, ktery se na porod vykaslal a proto dite umrelo.

+1/0
6.12.2011 16:17

eQuido

Re: Opet klasika

Problém je v tom, že si kapři rybník nevypustí. Bylo spoustu soudů, kdy byla podle "selskýho rozumu" vina lékaře jasná, ale soud ho osvobodil, protože posudky dalších lékařů v roli soudních znalců vyzněly v jeho prospěch (viz. např. slavný znalcův výrok v případu špachtle v břiše "to se přece může stát, nechápu proč si paní stěžuje"). Lékaři nikdy nevidí chybu u sebe, byť by byla sebevětší, natož aby byli ochotni ji přiznat. Naopak na všechny strany rádi rozdávají rozumy, jak by se ostatní měli chovat. A přičteme-li k tomu "sympatie", které získali vyděračskou akcí DO, nemůže se nikdo z nich divit, že je jim nasazována "psí hlava".

+2/0
6.12.2011 16:44

eQuido

Re: Opet klasika

Senátor Trpák je v tom možná opravdu nevině, ale prostě se s tím sveze. Navíc i u něj se projevuje klasická doktoróza - říká že "Mnohokrát jsem o tom přemýšlel, ale ani zpětně nevím, co jsem měl udělat jinak", ale přitom v průběhu soudu bylo potvrzeno, že svoje povinnosti zanedbal (byť to nemělo vliv na výsledek). Kdyby řekl "mohl jsem se sice rodičce více věnovat, ale stejně by to podle mě bylo k ničemu", nepůsobil by dojmem namyšleného naboba.

+2/0
6.12.2011 16:44

tigrakrajtovita3

Re: Opet klasika

Vy jste kdo? Lekar nebo kecalek na diskuzi, zvany Brouk Pytlik, prace vseho druhu? Co vy o tom vite? Odpovim vam: NIC NEVITE!! V zadnem pripade se nezastavam senatora, ale priduseni novorozenci byli, jsou a budou, bohuzel.

0/0
6.12.2011 17:47

vlahos_rosret

Re: Opet klasika

zkuste si muj nazor precist jeste jednou a pomalu.

0/0
6.12.2011 20:17

eQuido

Re: Opet klasika

Krajta nečte, krajta rovnou útočí :-)

0/0
7.12.2011 13:32

Tara_hk

Re: Opet klasika

hmmm... a vy jste naopak detailně obeznámen s okolnostmi případu IK? Vy máte odborné znalosti z oboru porodnictví, že víte přesně, jak dlouho trvá fyziologický porod a jak se to má s časovou prodlevou mezi odtokem plodové vody a samotným porodem? Nebo jste dokonce byl na místě, že víte, jakým způsobem IK postupovala bezprostředně po porodu? Protože z toho, jak ultimátním způsobem zde argumentujete to vypadá, že všechny tyto informace máte... Ale já bych spíš řekla, že jste si jenom přečetl pár článků někde tady na netu a z toho jste si vytvořil patřičně "objektivní" názor Rv

+1/0
6.12.2011 23:18

axax

Jasně

zavinila to porodní asistentka Konigsmarová ...

+1/0
6.12.2011 16:04

vlahos_rosret

Re: Jasně

jakou to ma spojitost s timto pripadem? On tady take nekdo cekal 40hodin nez volal lekare?

0/0
6.12.2011 16:10

Damik

njn

no nechtěl bych děla doktora, normální člověk, když udělá v práci botu, maximálně ho vyhoděj.

0/0
6.12.2011 15:54

vlahos_rosret

Re: njn

nejhorsi na tom je, ze ten lekar ani nic udela nemusi a stejne je zde na nej poradan hon.

+1/0
6.12.2011 15:54

boubinek3

Re: njn

No právě někdy nic neudělá a život člověka je zbytečně v ha..luRv

+1/0
6.12.2011 15:57

vlahos_rosret

Re: njn

Proste se smirte s tim, ze lide umiraji a ne vzdy za to nekdo muze. Jesetli mate jine informace, predejte je soudu. Soud je ocividne nema.

0/0
6.12.2011 15:59

boubinek3

Re: njn

Já jen doufám, že jednou budeš muset řešit něco takového ty:-/

0/0
6.12.2011 16:00

vlahos_rosret

Re: njn

Kazdej jednou umre. Nechapu proc by za kazde umrti mel byt nekdo odpovedny. Lide proste umiraji. A btw jestli jsou podle vas lekari takovi patlaci, tak jiste s prvni bolistkou nepobezite do nemocnice ze :)

0/0
6.12.2011 16:03

boubinek3

Re: njn

Zase podsouváš demagogické závěry, že. Nepsal nic o doktorech jako o profesi, psal jsem o Trpákovi. Nepsal jsem nic o těch co svědomitě pomáhají lidem, ale o tom, co na to se.. A o tom asi ví víc postižená rodina než ty:-/

+2/0
6.12.2011 16:07

vlahos_rosret

Re: njn

A kde ty proboha beres informaci, ze lekar neco pokonil? Soud si to ocividne nemysli - jinak by ho neosvobodil. Navic zaloba nebyla zamitnuna pro nedostatek dukazu, ale bylo rozhodnuto, ze lekar je neviny. To je diametralni rozdil. Ovsem nedelam si iluze je rozdil chapete. Navic pisi to uz asi po ste: jakou chybu presne lekar udelal?

0/0
6.12.2011 16:09

MiroTR

Re: njn

A co asi tak měl dělat s krvácením do mozku ? 8-o

0/0
6.12.2011 16:28

jardahorak

Re: njn

Normalni clovek, kdyz udela botu, jde sedet. Felcar dostane sotva podminku s tim, ze se to stava.

Kdyz tramvajak prehlidne stopku a srazi se na jedne koleji s protijedouci, jde sedet. Kdyz lekar zmrvi operaci a udela z pacienta mrzaka, nedostane ani podminku. O to smutnejsi jsou pak ty kecy felcaru jak maji narocne a zodpovedne povolani. Prd, kdejaky ridic MHD s autobusem plnym lidi ma v zime na naledi mnohem vetsi trestni zodpovednost nez vsichni felcari v te chvili ve spitalech.

+4/0
6.12.2011 16:10

vlahos_rosret

Re: njn

Takze jako podle tebe by mel jit lekar sedet i kdyz nic neudelal??

0/0
6.12.2011 16:13

gumis

Pulinář

Čím to je že mame v politice tolik pulinářů , že bychom fakt už byli v p... ?

+1/0
6.12.2011 15:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.