Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za utracení kobyly malorážkou a palicí dostal muž podmínku a pokutu

Náchodský soud vynesl trest ve smutném koňském příběhu. Jan Školník dostal podmínku a pokutu 60 tisíc korun za to, že nešetrně utratil koně své známé, která nechtěla čekat na veterináře. Kobyla umírala v bolestech po nepodařené střele a ráně palicí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

prcekesmeralda

Agónie? Jaká agónie!

Jaká agónie, vy opravdu všichni děláte, jako by jste tam byli!! Měla tu klisnu 15let, takže určitě chtěla aby v posledních minutách jejího života trpěla. Jak mohla vědět, že to dopadne takhle? A pro pána, co si myslí, že chtěla ušetřit - kdyby chtěla ušetřit asi by jí poslala na ty jatka ještě za živa, ne? To by z toho dostala nějaké prašule a né malé. Takže o ušetření peněz tu asi nešlo, ne?

0/0
7.12.2011 9:03

DADAnce

Re: Agónie? Jaká agónie!

No právě... o agónii se nic nepíše. Takže to nevypadá na akutní stav, který nevyčká příjezdu veterináře. Věřím, že majitelka nechtěla ušetřit na úkor klisny - to byla jen reakce na tu "pomoc"... I když jateční cena není kdovíjaká a při nahlášení úhynu platíte kafilerku i s odvozem... Takže zahrabání načerno na to jaksi logicky navazuje.

0/0
7.12.2011 15:42

akzzko

Re: Agónie? Jaká agónie!

Kadáver koně si můžeš zakopat na vlastním pozemku, po dohodě s KVS. To jen tak pro pořádek. Toto "porušení" zákona je minimální, takže nevím, o co ti jde?

0/0
8.12.2011 16:33

DADAnce

Re: Agónie? Jaká agónie!

To bylo po dohodě? Tak to je jiná...:-) Mimochodem nikde jsem nepsala o porušení zákona, protože o to mi fakt nejde.

0/0
8.12.2011 23:24

akzzko

Docela síla, myslím, ten verdikt pana soudce.

Nebyl jsem u toho přítomen, jen bych chtěl poznamenat, že se jednalo o naléhavý případ, s naprosto infaustní prognózou, u koníka ve stáří 28 let. Teď dám zdánlivě nepříslušející srovnání s tímto případem, ovšem jen zdánlivě.Denně na našich slinicích přijde vinou nezodpovědných šoférů o život tisíce živočichů, někteří se ještě hodiny po střetu trápí než pojdou atd..Bavíme se o naprosto zdravých jedincích, kteří mají - měli tu smůlu, že byli na "nesprávném místě v nesprávný čas". Proč nejsou panem soudcem trestáni tito šoféři - "vrazi"? Divná doba, kterou tvoří divní lidé. U mě má pan soudce Rv

0/0
6.12.2011 21:35

DADAnce

Re: Docela síla, myslím, ten verdikt pana soudce.

Pokud byla klisna jen apatická a neměla bolesti, mohli v klidu počkat na veterináře. Zvlášť jestli i po ráně z malorážky "dál chodila po pastvině." Prostě zbytečná a nesmyslná surovost.

0/0
7.12.2011 0:11

akzzko

Re: Docela síla, myslím, ten verdikt pana soudce.

zkus si přečíst, v klidu, znovu můj příspěvek

0/0
8.12.2011 16:34

DADAnce

Re: Docela síla, myslím, ten verdikt pana soudce.

Ano, stalo  se... (Tedy až na ty šoféry...) A pořád nemůžu přijít na to, v čem byl ten případ naléhavý - a to s i bez ohledu na prognózu. Proč to bylo nutné řešit sousedskou výpomocí místo vyčkání příjezdu veterináře. Třeba tam ten důvod byl, ale zatím ho nikdo nenapsal.... Věci znalá Nika se o tom odmítá bavit, pan Školník měl zřejmě nárok jen na jeden příspěvek a jiné zdroje nemám. Stáří ani apatie důvodem nejsou, jestli lehla na pastvě, to taky nevyžaduje neprodlený zásah...

0/0
8.12.2011 23:33

DADAnce

Re: Docela síla, myslím, ten verdikt pana soudce.

Pardon: věci znalý...

0/0
8.12.2011 23:36

DADAnce

Re: Docela síla, myslím, ten verdikt pana soudce.

A ne! Přece jen znalá...

0/0
8.12.2011 23:44

Lorenzo jan

Soud....... Těžko

Vážení čtenáři.

Jmenuji se Jan Školník a utratil jsem kobylu jménem Sylva.Dnes jsem byl za tento čin odsouzen. Nikdy jsem se k případu moc nevyjadřoval protože vím čeho všeho jsou media schopna.Ale vyjádření :(no z mého pohledu věštba).ke které dnes došel pan Soudce mě však omráčila.Celou a jedinou skutečnost o postupu a usmrcení koně jsem vypověděl .Věc jsem provedl jateční pistolí ,je mi líto že kobyla padla až po druhé ráně kterou nedostala déle jak 30vteřin po první . Po druhé ráně padla k zemi. Vzal jsem si palici a dvěma ranami jsem ji ještě praštil do lebky. S odstupem času si uvědomuji že to bylo provedeno špatně ale to je asi vše. Nikomu z vás účty skládat nemusím svědomí mám čisté. Tu kobylu jsem znal už z Kladrub. Někdy se holt musíte rozhodnout . Jen se ohlédněte jaké dostávají tresty lidé o kterých se dnes a denně dočítáme. Traviči koní atd...Tak a teď do mě!!!!!!!!!

0/0
6.12.2011 17:49

kajak v zakoně

Re: Soud....... Těžko

nicméně odborníci už asi viděli pár ran od jateční pistole...:-/

+1/0
6.12.2011 18:08

DADAnce

Re: Soud....... Těžko

Můžete mi prosím říct, proč to utracení tak spěchalo?

0/0
7.12.2011 0:13

net.Xtreme se nevzdává

ihmo

adekvátní trest

0/0
6.12.2011 15:38

kajak v zakoně

malorážkou běžně skolím buvola...

:-/

0/0
6.12.2011 15:27

koutlosh

ježiš to je blb

Koně nebo krávu do hlavy nejde utratit ani .38 ze 4" hlavně, natožpak malorážkou...

0/0
6.12.2011 15:23

zlomená lopata

Na držení

jateční pistole je třeba ZP?8-o

0/0
6.12.2011 14:23

tyraelid

Re: Na držení

Na malorazku musis mit ZP.

0/0
6.12.2011 14:41

b-blue

Re: Na držení

na malorazku ano, na jatecni pristroj ne

0/0
6.12.2011 16:04

chemikkalous

jasně, jen si tady pisálkové zajeďte na

jatka, když se poráží skot!  To teprve něco uvidíte ! A nedělejte si žádné iluze, i po elektru a ráně speciální kovovou palicí kolikrát kusy rozpářou ještě živé ! X

+2/0
6.12.2011 14:03

DADAnce

Re: jasně, jen si tady pisálkové zajeďte na

Na jatkách se dějou věci... Nebo transporty koní na maso do Itálie... Ale na druhou stranu tady by přijel veterinář a vyřídil to v klidu a bezbolestně.

0/0
7.12.2011 0:17

ODSCSSD 5

Takze jestli to chapu dobre... zivot etnickeho cecha

ma cenu asi jako kobyla ;-D

+1/0
6.12.2011 13:24

Achille Volfoni

:D:D:D:D:D

To je sranda.Byl někdy soudce na zabíjačce?Zvláště skotu?Jateční pistole,např.býka,omráčí....pak přijde na řadu jedna dobře mířená rána těžkým kladivem a je na pravdě boží....

Vždyť on tomu koni pomohl nejlíp jak mohl.Nebo by bylo lepší ho podříznout a nechat pomalu zaživa vykrvácet?

0/0
6.12.2011 13:03

minere

Re: :D:D:D:D:D

Nám se jateční pistole neosvědčila. Zabijačku jsme dělali tradičně, čuníka jsme omráčili palicí a podřízli mu krk a pak jsme ho drželi, dokud nevykrvácel. Podle názoru soudce, který soudil tenhle případ, by asi celá naše širší rodina šla bručet do lochu...oběti téhle soudní zvůle držím palce a doporučuji se odvolat.

+2/0
6.12.2011 13:21

jurneff

Re: :D:D:D:D:D

Ano, přesně tak si pamatuji zabijačku z dětství a myslím, že se to takto dělá někde dodnes.

0/0
6.12.2011 13:27

Achille Volfoni

Re: :D:D:D:D:D

Prase vždycky jateční a pak hned říznout....a dále jak píšete.Ale velký býk není žádná sranda....šest ran z jateční a pořád stojí....ale těch šest rán ho dokáže celkem omráčit,takže pak stačí jedna "kladivová" a je hotovo.

Dneska už se ale nesmí krávy ani býci doma zabíjet.Takže nejdřív jatky,pak zpátky a rozbourat.....a na těch jatkách je to hodně velká síla.Domácí zabíjačky jsou proti tomu nic.

0/0
6.12.2011 13:49

vlahos_rosret

Re: :D:D:D:D:D

Jatecni pistole ktery vystreluje 20cm dlouhy hreb ze cunika jen omraci? Nepletete si to nahodou s omracem el proudem ktere se jeste obcas dela?

0/0
6.12.2011 13:58

chemikkalous

Re: :D:D:D:D:D

neberto to podle své vysněné délky svého mužství, max. 5 cm kalené oceli !;-D

0/0
6.12.2011 14:01

jurneff

Re: :D:D:D:D:D

;-D;-D;-D

0/0
6.12.2011 14:54

DADAnce

Re: :D:D:D:D:D

Vtip je možná v tom "dobře mířená". Tedy odborná práce.

0/0
7.12.2011 0:19

753BC

ach jo

Doporučuji se odvolat, současného advokáta a veterinářskou lobby poslat na ona místa.

+3/0
6.12.2011 12:53

Pruitt Igoe V.

Trest za to, že pomohl koni?

8-o

0/0
6.12.2011 12:52

DADAnce

Re: Trest za to, že pomohl koni?

Spíš pomohl majitelce. Ušetřila za profesionální práci.

0/0
7.12.2011 0:21

00Nika

Re: Trest za to, že pomohl koni?

Majitelka na tom koni ani na žádných svých zvířatech nikdy nešetřila ;-O

0/0
7.12.2011 15:29

DADAnce

Re: Trest za to, že pomohl koni?

Věřím... když chovala takhle starou kobylu. Tak co byl důvod toho uspěchaného řešení?

0/0
7.12.2011 15:36

00Nika

Re: Trest za to, že pomohl koni?

třeba, že jí nikdo jiný nevyhověl jí přijet rychle pomoct? ;-€

0/0
7.12.2011 16:51

DADAnce

Re: Trest za to, že pomohl koni?

V článku se píše, že byla apatická... Že se po první ráně dál procházela po pastvině. To nezní jako stav, který nesnese odkladu, rudá sestro. Pořád čekám na vysvětlení...

0/0
7.12.2011 18:41

00Nika

Re: Trest za to, že pomohl koni?

Když o tom nic nevíte, tak je to těžký ... v článku toho můžou napsat, kolik se jim zlíbí. Chudák kobyla umírala měla jí tam nechat ležet na dešti, dokud se neuráčí někdo přijet asi, že?

0/0
7.12.2011 20:19

DADAnce

Re: Trest za to, že pomohl koni?

Vycházím z článku. Jestli to bylo jinak, napište jak a nesázejte rudý čerty. K akutním případům jezdí veterina přednostně, jestli to jako akutní nevylíčila, škoda. Člověk se sice stydí, ale někdy přiměřená dávka hysterie dokáže pomoct. Takže pršelo, kobyla lehla na pastvě... Jak dlouho? V dešti se dá přikrýt - nehrozilo snad, že nastydne... Pán ji střelil, ona ještě chodila... A zahrabání do země, aby měla hezký hrobeček. (Tomu rozumím.) Takže jak to bylo - podle informovaných zdrojů?

0/0
7.12.2011 22:55

00Nika

Re: Trest za to, že pomohl koni?

já vám to tady nebudu vysvětlovat a popisovat. Znám oba dva a znala jsem i tu kobylu a vím, že by jí nikdy neublížili a snažili se jí vždycky maximálně pomoct. Já vím jak to bylo, akorát mě mrzí, jak dneska lidi dokážou věřit bulváru, když vědí, co za hnus umí všechno napsat. A stejně tomu uvěří, protože to je přece zajímavější, než kdyby napsali, že kobyle tímto pomohl a zkrátil její trápení. To přece není žádná senzace, že? Ale zato článek, jak jí strašně ubližoval a týral a umlátil a já nevím co ještě, tak to je počtečníko a rychle se do dotýčneho pustit a nenechat na něm nit suchou. To je záliba dnešních lidí a je to, s odpuštěním, k zblití :-P

0/0
8.12.2011 9:28

DADAnce

Re: Trest za to, že pomohl koni?

No vidíte - máte šanci to uvést na pravou míru, místo toho nadávate na média a lidi, co je čtou. Proč to nebudete popisovat?

A druhá věc - chtít pomoci a opravdu pomoci nemusí být totéž. Chyba není zločin, ale následky může mít stejné.Takže proč bylo tak nutné toho koně odpravit hned? Měl bolesti? Byl apatický, nebo v agónii? Veterinář odmítl přijet? Otázku malorážky nebo jateční pistole nechávám stranou...

0/0
8.12.2011 13:39

00Nika

Re: Trest za to, že pomohl koni?

protože i kdybych tady napsal cokoli, tak tím dementní kecy lidi stejně nepřestanou psát a budou si myslet svoje....ostatně jako vždycky, pokud se jich to vyloženě netýká....

0/0
8.12.2011 15:49

DADAnce

Re: Trest za to, že pomohl koni?

Lepší rozsvítit svíčku než nadávat na tmu.

0/0
8.12.2011 23:43

ducexxvi

HNUS NEJHRUBŠÍHO ZRNA

To je opravdu odporné. Naprostá zrůdnost. Zákony v tomto státě si víc cení života zvířete než člověka. Kde to proboha jsme? Za chvíli budu mít oplétačky s úřady kvůli tomu, že "nešetrně" zabiju králíka.

+1/0
6.12.2011 12:49

ricpic3

Re: HNUS NEJHRUBŠÍHO ZRNA

Samozřejmě nemáš pravdu. Tento případ je světlá vyjímka, do současné doby platilo to, že zvíře je věc a v podstatě téměř nikdo nebyl téměř nikdy za týrání odsouzen. Pokud nešetrně zabiješ králika tak ti samozřejmě adekvátní trest přeji.

Soudě podle toho králika jsi z vesnice a vesničani nikdy nechápali to, že zvíře má právo na život, že má city a že se nemusí zabít ihned poté, co po mnoha letech práce už nepřináší užitek.  :-(

+1/0
6.12.2011 12:55

josef.hala

Re: HNUS NEJHRUBŠÍHO ZRNA

Zvíře má city? Hustě ty!

0/0
6.12.2011 13:01

ricpic3

Re: HNUS NEJHRUBŠÍHO ZRNA

Samozřejmě, to nevíš? Radost, strach, smutek, zklamání atd. - ty jsi nikdy neviděl živé zvíře?

0/0
6.12.2011 13:04

Nikita Balmašev

Re: HNUS NEJHRUBŠÍHO ZRNA

To je pravda. Třeba můj pes je vysloveně zklamanej, když se mi ho po třech hodinách povede chytit a vrátím ho zpátky na gauč.

0/0
6.12.2011 16:38

Jujing

Re: HNUS NEJHRUBŠÍHO ZRNA

promin ale řekl bych že lidi na vesnici se o ty zvířata staraj daleko líp nez ve velkochovech... Az si budeš jist oběd a budes si přežvykovat kus masa vzpomen si na to že to předtím bylo zvíře a melo právo na život... Pochybuju že ten člověk chtěl aby to zvíře trpělo jen to prostě nevyslo taky se nám doma prase zvedlo z necek jednou od ty doby po ráně jatecni pistoli dostane ještě ránu jistoty sekerou...

+2/0
6.12.2011 13:04

ricpic3

Re: HNUS NEJHRUBŠÍHO ZRNA

Ano, vím, že velkochovy jsou humus, a taky jsem proti tomu neumětelovi co zabil tu kobylku neřekl půl slova. Nicméně vím, jak se lidé na vesnici chovají ke zvířatům.

+1/0
6.12.2011 13:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.