- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Řidič je povinen, s výjimkou řidiče tramvaje, umožnit chodci, který je na přechodu pro chodce nebo jej zřejmě hodlá použít, nerušené a bezpečné přejití vozovky; proto se musí řidič takového vozidla přibližovat k přechodu pro chodce takovou rychlostí, aby mohl zastavit vozidlo před přechodem pro chodce, a pokud je to nutné, je povinen před přechodem pro chodce zastavit vozidlo.........
chyba neni na strane tramvaje. Ta muze jet jenom tam, kde sou koleje a ma prednost.
Kdopak ze zde diskutujících řídil někdy tramvaj? Takhle třeba v pátek odpoledne, když všichni spěchají na chaty a chalupy, hlavně hodně rychle z města. Tvoří se kolony, chodci se bezhlavě vrhají na červenou mezi auta i před jedoucí tramvaje. Vezete za sebou 100 až 200 nebo i více lidí a nemůžete s nimi jen tak mávat, když vám nějaký blbec, který hledí do svého mobilního telefonu a nevnímá svět kolem, vejde na červenou před rozjetou tramvaj.
Jen si to zkuste a uvidíte, jaké to je, když dupnete na brzdu a ejhle, ono to pořád jede a vy vidíte, že to prostě na těch pěti metrech nezastaví... :(
Jenomže to musíte předtím absolvovat psychotesty, lékařská vyšetření, kurz řidiče, absolvovat úspěšně zkoušky z drážních předpisů, zákonů a vyhlášek, z provozu na pozemních komunikacích, prakticky před komisí z drážního úřadu předvést, že řídit umíte; a to jenom proto, abyste si nechali nadávat od sprostých lidí a pár chytrolínů, kteří si myslí, že řídit tramvaj může cvičená opice.
"psychotesty, lékařská vyšetřen"í: tohle od nikoho nevyžaduje žádné úsilí , ani znalosti.
"absolvovat úspěšně zkoušky z drážních předpisů, zákonů a vyhlášek, z provozu na pozemních komunikacích": to je snad samozřejmé, že řidič musí umět předpisy .Ono totiž v každé práci něco musíte umět, proč by měl tramvaják být výjimkou?
"prakticky před komisí z drážního úřadu předvést, že řídit umíte": a co jako? mají snad za volant posadit každýho, kdo se přihlásí? V každé práci vás berou na zkušební období, abyste ukázal, že to umíte.
Zdravíme zatrpklé řidiče tramvají: nejste žádná šlechta, jen točíte volantem.
Vzhledem k tomu, že přednost má tramvaj, měla se dívat především ta chodkyně. Jedoucí tramvaj musela totiž vidět stejně dobře, ne-li ještě lépe, než tramvaják či tramvajačka ji. Kdyby měl ridič dupat na magnety pokaždé, kdy se někdo blíží ke kolejím a je zde jenom teoretická šance, že nezastaví a pod tu tramvaj vejde/vběhne/vleze, tak můžeme celou MHD rovnou zrušit, protože by tramvaje permantně stály. Stejně jako auta, autobusy a další dopravní prostředky. Proto se koneckonců vymyslely pravidla o přednosti v jízdě. Aby bylo jasno, kdo má přednost a kdo má problém.
Pro doplnění: Jednou jsem jako cestující situaci, kdy řidič magnety shodil, zažil. Nechci znova. Letěl jsem přes půl tramvaje podobně jako polovina osazenstva (bez ohledu na to, jestli se drželi nebo ne). Nějaká zranění samozřejmě byla a nebýt pár svědků, kteří potvrdili, že to brzdění bylo oprávněné, tak z toho měl ve finále velký problém řidič. Osoba, kvůli které brzdil, totiž po počátečním několikavteřinovém šoku velmi promptně vyklidila pole. Dostat já tenkrát toho idiota do ruky, možná by byl býval radši, kdyby ho ta tramvaj tenkrát srazila.
tramvajáci nemají povinnost nechat chodce přejít přes přechod. Jezdím tamtudy často, autem i tramvají, a spousta chodců se chová, jako by prodělali frontální lobotomii - včetně toho, že před rozjetou tramvají přecházejí zcela v klidu na červenou.
je asi stejný nesmysl jako vlézt na přejezd se staženými závorami a doufat, že fíra to včas zastaví.
DRÁŽNÍMU VOZIDLU SE PROSTĚ NELEZE DO CESTY.
Ty asi nevíš, že chodci mají přednost. I před fyzikálními zákony.
někde pohybuje někoho srazit musí být opravdovým uměním,ale ono jak se dobře jezdí s vědomím že mám přednost nad vším a všude.
pochopitelně chodec nemá v kolejišti co dělat
Mnohatunové drážní vozidlo jezdící po kolejích prostě musí mít absolutní přednost už ze samé technické podstaty věci. Hloupost a ignoranství hledejte na straně architektů ulic.
ale tramvajákům by možná někdo mohl říci že s cincin by zároven mohly vyzkoušet brzdu,možná by pár nepozorných chodců mohlo žít
To je ale běžná praxe, že místo brzdy se používá zvonek. Ono u drážního vozidla jiný přístup ani příliš nepřipadá v úvahu.
...chudáci zaměstnanci depa, kdo má furt tahat ty střeva z podvozku?