Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na Pardubicku srazilo auto chodce, následně nabouralo náklaďák

Při srážce s osobním automobilem zemřel v sobotu nad ránem na Pardubicku chodec. Auto ještě následně narazilo do nákladního vozidla. Řidič v autě utrpěl zranění, se kterým ho záchranáři převezli do nemocnice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

TREPAC

Vážení řidiči, jezděte opatrněji, vždyť nejste supermani.

Jezdit opatrněji, tzn. žít a nechat žít další uživatele silnice. Vážení chodci, choďte vždy po levé straně cesty, byť by to bylo ve vesnici. Bohužel, dnes nad ránem na severní části Plzeňska srazil podnapilý řidič Renaultu manželský pár, ve věku okolo 50 let. Upřímnou soustrast rodinám zemřelých lidí. Je nutné uvažovat při jízdě a pokud má řidič v sobě alkohol a je dokonce velmi unavený, tak prosím nejezděte.......

+1/0
3.12.2011 10:30

sorgedoktor

Re: Vážení řidiči, jezděte opatrněji, Vážený pane,

jednou kousek předemnou v mlze  taky něklpho zabili. Ovšem byl tak metr od okraje vozovky.

Když jedete v mlze třeba 200 km, ono se to nasbírá. Únava. Únava  akomodace oka..

     Sanozřejmě když jedu do Brna na výlet, mohu jízdu přerušit a dál jet třeba autibudem..

+1/0
3.12.2011 10:36

macarát

Re: Vážení řidiči, jezděte opatrněji, Vážený pane,

Ale to je čistě Tvoje odpovědnost, že si naplánuješ cestu, kterou řidičsky nezvládneš, a pak nemáš dost zodpovědnosti, abys ji přerušil.

Hrát si na důležitého supermana, který prostě těch 200 kilometrů udělá, i když už má v očích sirky, to není nic záslužného ani obdivuhodného.

0/0
3.12.2011 22:59

plukovnikoneill

Zajímalo by mě,

zda měl ten chodec nějaká výstražná znamení reflexní pásky, nebo tak. protože jinak je to akorát hloupost chodce.[>-]

+1/0
3.12.2011 10:15

franta-t

Re: Zajímalo by mě,

Není, zákon mu nic takového nenařizuje !! Tu je názor právníka:

"Pokud jde o modelovou situaci, kdy chodec se musí pohybovat co nejblíže levému okraji vozovky, tedy součástí vozovky není krajnice ani chodník, řidič je při jízdě omezen mimo jiné i tím, že musí předvídat možné vstoupení chodce do jeho jízdní dráhy, a této okolnosti musí přizpůsobit i rychlost jízdy. Řidič dále musí předvídat i to, že chodec v noci nebude oblečen kontrastně, že může být oblečen v tmavém oděvu, který splývá s povrchem vozovky. V těchto případech je řidič povinen rychlost přizpůsobit i těmto okolnostem a pohybovat se rychlostí menší, než je rychlost přiměřená jeho rozhledu. Fakticky za přiměřenou rychlost lze považovat takovou, která odpovídá vypočtené rychlosti, při jejímž dodržení bylo možné nehodě zabránit. Tato rychlost bude výrazně nižší, než je rychlost přiměřená rozhledu."

Myslím, že je to dostačující.

+2/0
3.12.2011 10:36

jirka-zlin

Re: Zajímalo by mě,

to toho nebožáka v rakvi jistě potěší....že byl v právu.

0/0
3.12.2011 12:45

Smrť

Re: Zajímalo by mě,

Jasně, řidič musí předvídat úplně všechno, chodec nemusí vůbec nic a ten reflexní prvek nebo baterku si nevezme, i kdyby ho to mělo stát životRv. Občas na silnici míjím lidi, co mají rozum a chtějí být včas vidět, ale ti hloupější bez pudu sebezáchovy stále mají výraznou převahu:-/.

0/0
3.12.2011 18:59

macarát

Re: Zajímalo by mě,

Nemusí toho předvídat moc. Úplně stačí, když přizpůsobí rychlost viditelnosti.

Po lopatě: V noci nebo v mlze je prostě potřeba jezdit pomalu.

0/0
3.12.2011 23:00

Krisík

.

To museli ti chodci hodně uhánět, když při jejich sráce jeden nepřežil.

IDnesRv

0/0
3.12.2011 9:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.