Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Černý mercedes a Kim Ir-sen na klopě, tak přednáší velvyslanec KLDR

Ri Kwang-il je velvyslancem v Česku pět měsíců a přednáška o denuklearizaci Korejského poloostrova byla jedním z jeho prvních vystoupení před Čechy. Přeplněný sál v Ústavu mezinárodních vztahů nezklamal. Publikum si vyslechlo spršku výpadů na adresu USA i teorii o spiknutí proti KLDR.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

síma25

A co pan redaktor čekal?

Co si od té přednášky autor sliboval? Že pan velvyslanec přijde, řekne, že to v Korei stojí za vyliž, Kimové i celá vláda jsou banda líných budižkničemů a koncentráky tam maj na každém rohu? Ten člověk je sakryš rád, že je tady i s celou rodinou, může žít v Praze, má kde bydlet, co jíst, může využívat lékařskou péči a jsem si jistá, že je mu úplně šumpytel, jestlí jezdí medvědem, nebo metrem.

Kdyby řekl cokoli byť jen nepatrně nevhodného, může taky zmizet z povrchu zemského, nebo skončit s celou rodinou v lágru a po něm další tři generace jeho příbuzných (zákon o vině tří dalších generací).

Když chce autor psát o něčem tak komplikovaném, bizarním a pro evropana těžko pochopitelném, jako je KLDR a všechno s ní související, možná by si o tom mohl nejdřív něco málo nastudovat. Až mu půjde mráz po zádech a bude se mu svírat žaludek, je na začátku.

Pro začátek doporučuju knihu "Slzy mé duše" od Kim Hjon Hi.

0/0
30.11.2011 20:54

traktorista operator

KLDR

KLDR je  jeden velkej koncentrační tábor a Kim Ir-sen byl válečný zločinecRv

0/0
30.11.2011 20:06

Dabi

A

von je v té KLDR ještě někdo mimo Kima naživu, vždyť podle objektivních médií a demokratických politruků tam zuří  20 let hladomor a prý domorodci se pojídají navzájem, soudruzi by si v tom měli udělati jasno

+1/0
30.11.2011 15:32

JazzmineTea

Před několika lety

se k nám dostal tuším v rámci Jednoho světa dokument ze Severní Koreje, bylo to točené tuším Francouzi (??), každopádně v čínské koprodukci, nevíte někdo, jak se ten dokument jmenoval? bylo to velice zajímavé, chtěla jsem ho doporučit, ale jméno mně vypadlo...

0/0
30.11.2011 13:24

Marty518

Re: Před několika lety

jméno taky nevím, ale tam bylo krásně vidět, jak funguje to pozvání: Přijeďte se podívat, co budeme chtít, tak vám ukážeme...

0/0
16.12.2011 9:36

JazzmineTea

Re: Před několika lety

Přesně...kurník ale to mě fakt štve, že si nevzpomínám, jak se to jmenovalo.

0/0
16.12.2011 15:05

shcnitt

Vážený pane redaktore,

zmíněné přednášky jsem se osobně zúčastnil. Nečekal  jsem, že zástupci KLDR budou vystupovat jinak, než jak vystoupili, je to jejich právo a chápu to, i jako jejich profesionální povinnost. Neznám diplomata, který by vystupoval jinak než v souladu s politikou své vlády. Způsob, jakým o přednášce píšete, je ovšem skandální. Namísto věcné argumentace, objektivního zhodnocení přednášky, jste se předvedl jako bulvární pisálek a zkušený politruk. Váš komentář rozdmýchává vyloženě nepřátelskou atmosféru (viz diskuze) a rozhodně nepomáhá k pochopení korejské otázky a  ke hledání cesty k  jejímu mírovému  řešení!

+8/0
30.11.2011 9:13

LimonadovyJoe03

Re: Vážený pane redaktore,

Mírové řešení? Jednoho dne dojde Číně s mladším bratrem trpělivost (kdo by také chtěl mít vedle sebe úchylný režim s prvky orientální monarchie a stalinistického bolševismu, který pracuje na výrobě jaderné zbraně) po dohodě s USA, Japonskem a s tichým souhlasem Ruska provede "bratrskou pomoc" v podobě menší invaze a následné správy na způsob protektorátu. Rodinka Kimů dostane na výběr buď si v klidu užívat nakradeného bohatství někde v Číně a žít životem tamních miliardářů a nebo zmizet, popř. za záhadných okolností zemřít.

+4/0
30.11.2011 9:37

shcnitt

Re: Vážený pane redaktore,

Ano, připouštím, že i toto je jedno z velmi pravděpodobných řešení.

0/0
30.11.2011 9:53

tojsouveci

Re: Vážený pane redaktore,

Ale vy jste toho taky moc o té přednášce nenapsal.:-)

0/0
30.11.2011 9:37

shcnitt

Re: Vážený pane redaktore,

Nejsem novinář, takže psát o přednášce zprávy psát nemusím. Dovoluji si však vyjádřit svůj názor na styl, jakým je o přednášce psáno.

+1/0
30.11.2011 9:52

Neexist

Re: Vážený pane redaktore,

Objektivita českých a vůbec západních "novinářů" si hodně tyká s propagandou, to ví dnes už každý.

0/0
30.11.2011 9:45

LimonadovyJoe03

Re: Vážený pane redaktore,

Jsou placení Vólstrýtem?

0/0
30.11.2011 9:47

Neexist

Re: Vážený pane redaktore,

Místo aby ses nad něčím zamyslel, tak ze sebe děláš akorát vola.

0/0
30.11.2011 9:54

VyMeTaky

Re: Vážený pane redaktore,

Lépe ze sebe dělat vola, než jím být.

0/0
30.11.2011 10:45

Gemars Moše Dajan

Re: Vážený pane redaktore,

Lepší se nad něčím zamyslet, než ze sebe dělat vola, či jím být.

0/0
30.11.2011 11:36

greenalien

Re: Vážený pane redaktore,

Je to strašná doba, dneska už nemá pro stalinisty nikdo pochopení. To jsme to ale dopracovali.

0/0
30.11.2011 12:19

Gemars Moše Dajan

Re: Vážený pane redaktore,

Dneska taky už nemá nikdo pochopení pro bílého heterosexuálního pracujícího Evropana. TO jsme to teprve dopracovali.

0/0
30.11.2011 12:54

VyMeTaky

Re: Vážený pane redaktore,

A co teprve, když se jedná o árijského heterosexuálního pracujícího Evropana. ;-D

0/0
30.11.2011 14:43

;-)

Re: Vážený pane redaktore,

před pár dny to vystihl trefně jeden historik na čt 24. Konstatoval, že bulvární novináři byli stejní už za Prusko-Rakouské války, že když byla fronta daleko, tak horlili za válku, zatímco když se přiblížila na dohled vídni, volali najednou po míru. Oboje se stejnou extrémní naléhavostí.

+1/0
30.11.2011 12:26

fr-mottl

Re: Vážený pane redaktore,

zajimalo by me, co jste tam delal. Bylo to pracovne, nebo je to vase hobby ..?

0/0
30.11.2011 17:13

shcnitt

Re: Vážený pane redaktore,

Navštěvuji zajímavé přednášky a vytvářím si svůj vlastní životní názor. Nevím, co Vaší otázkou sledujete.

0/0
30.11.2011 17:34

síma25

Re: Vážený pane redaktore,

To je místní troll, v podstatě žije tím, že mele nesmysly, buďte v klidu. Kdybych byla v době přednášky, taky bych šla, mohlo to být zajímavé. I když asi moc nebylo - aspoň podle článku to vypadá, že tam nezaznělo nic nového, nebo překvapivého...

0/0
30.11.2011 20:38

shcnitt

Re: Vážený pane redaktore,

Výše píši, že mne také nic nepřekvapilo, ale bylo to především autentické. Ono je třeba vždycky poslouchat obě strany! Zajímavé bylo, kolik posluchačů se sešlo, vyhrazená místnost byla, oproti jiným vystoupení, plně obsazená.

0/0
30.11.2011 20:56

Lino Inventura

Vsadím se

že až v Severní Koreji nastolej za pár let tržní systém, tak tenhle člověk bude vysmátej jako mnohý naše předlistopadový nomenklaturní kádry:-)

0/0
30.11.2011 9:12

Já rád játra

Re: Vsadím se

Ve zdejsich mediich se o tom nepise ale v severni Koreji trzni system maji, sice neoficialne a na urovni mensich firem ale maji:

http://www.atimes.com/atimes/Korea/MH10Dg02.html

A maji tam i milionare kteri si kupuji zapadni auta.

0/0
30.11.2011 9:59

seagate

A to měl jako přijet na traktoru?

A ten odznáček mu závidíte?

0/0
30.11.2011 9:04

Lino Inventura

Re: A to měl jako přijet na traktoru?

nezávidím, na gymplu v 70. letech jsem nosil odznáček předsedy Maa ;-D;-D

0/0
30.11.2011 9:14

síma25

Re: A to měl jako přijet na traktoru?

Já zase v pubertě nosila odznáček s Che Guevarou... Holt kdo nebyl ve dvaceti komunistou, nemá srdce, kdo z toho do třiceti nevyrostl, nemá rozum:-)

0/0
30.11.2011 20:41

LimonadovyJoe03

On ani nic jiného říkat nemohl. Není to jeho osobní chyba.

Musel říkat to, co říkal, jinak by měl problém. A místo velvyslance a bezpečí rodiny za nějaké problémy nestojí. Prostě opakoval fráze - víc snad ani nikdo nečekal.

0/0
30.11.2011 8:57

Lánik

idnes

Tak jsem se místo odborného rozboru přednášky dozvěděl, že redaktor byl zklamán, protože nebyla žádná senzace a že jeden mercedes v praze stál v zákazu stání. Holt křišťálová lupa se nezapře.

+2/0
30.11.2011 8:32

LaHa1

O luxusním Mercedesu se u nás zdá i najezeným!

tak.

+1/0
30.11.2011 7:45

Antikodex

Re: O luxusním Mercedesu se u nás zdá i najezeným!

Ten mergl je názorná ukázka ukázka, jak je účinné embargo proti KLDR na vývoz luxusního zboží:-P

0/0
30.11.2011 7:47

John Coffey V

Re: O luxusním Mercedesu se u nás zdá i najezeným!

Pochybuji ze onen Mercedes kdy jezdil po KLDR. Tudíž nemohl být z KLDR vyvezen. Ale pravděpodobně jste měl na mysli embarga na dovoz... i tady Vás asi zklamu... Iani v tomto případě zřejmě Mercedes neokusil severokorejského asfaltu :-)

0/0
30.11.2011 8:51

LimonadovyJoe03

Re: O luxusním Mercedesu se u nás zdá i najezeným!

A co myslíš, že je pravděpodobnější: A) Severokorejci si nechali dovézt Mercedes do KLDR a pak ho převezli do Prahy. B) Koupili Mercedes až v Evropě a ten tak KLDR vůbec neviděl. Hm?

0/0
30.11.2011 8:58

Antikodex

Doživotní deportaci do KLDR

Všem voličům spolku KSČ-ČSSD!!

+4/0
30.11.2011 7:44

Achille Volfoni

Re: Doživotní deportaci do KLDR

tak to je trošku mimo.....;-D....to samé lze říct i o voličích "pravice"

0/0
30.11.2011 7:47

Relax-2

Re: Doživotní deportaci do KLDR

Jistě! "Ať se propadnou do západního Německa!" :-)

+2/0
30.11.2011 10:04

alikjak

Re: Doživotní deportaci do KLDR

jsem tu nový:-)  Tak - KSČ možná, bez nich by mi bylo blaze. Srovnávat ČSSD se státním zřízením KLDR je maximálně hnuté, skoro až úchylné. Také nesdílím předpoklad, že kdyby ČSSD vládla, tak jen s pomocí komunistů. ČSSD vládla v naší zemi 8 let a normálně jsme směřovali do evropských a euro-atlantických struktur - nezdálo se mi, že by v té době nějak komunisti rostli. ČSSD je se svým volebním programem blíž těm, kteří chtějí, aby jim zadarmo padali pečení holubi do huby, to možná ano - ale je to standardní demokratická strana, která se hlásí k Masarykovi a západoevropským sociálním demokratům jako např. Tony Blair nebo Willy Brandt - - nehlásí se ke Stalinovi a Gottwaldovi, k těm se hlásí jen komunisté. Ač nejsem vyloženě voličem ČSSD, házet do jednoho pytle sociální demokraty a komunisty je hovadina, která ČSSD hodně poškozuje!!

0/0
30.11.2011 8:22

Antikodex

Re: Doživotní deportaci do KLDR

Spousta lidí, kteří volí ČSSD, by ráda volila komunisty, kdyby se za to někde v hloubi duše nestyděla...

0/0
30.11.2011 8:32

LimonadovyJoe03

Re: Doživotní deportaci do KLDR

Asi tak.

0/0
30.11.2011 8:59

hafusak2

Re: Doživotní deportaci do KLDR

No jo, ale co by si potom vy,  naši pravičáci počali? Neměli byste se na koho vymlouvat a kým strašit. Museli byste konečně začít taky něco dělat pro lidi. A také byste se pak začali předhánět v pitomosti při dokazování, kdo je jak vysoce pravicově uvědomělý, až byste se nakonec všichni mezi sebou pomlátili, když už by nebylo vůbec nic k rozkradení. ;-D;-D;-D

0/0
30.11.2011 8:50

LimonadovyJoe03

Re: Doživotní deportaci do KLDR

Na výkopové práce si najmeme Ukrajince. Udělají to lépe, rychleji, levněji a nezaloží u toho odbory.

+1/0
30.11.2011 9:00

hafusak2

Re: Doživotní deportaci do KLDR

A čím byste je zaplatili, když by na vás nikdo nevydělával? Vždyť by tu zůstal jen samý podnikatel bez zaměstnanců a úředník. ;-D

0/0
30.11.2011 9:23

LimonadovyJoe03

Re: Doživotní deportaci do KLDR

Jistě, voliči ČSSD a KSČM - to jsou tahouni ekonomiky. ;-D

+1/0
30.11.2011 9:32

Gemars Moše Dajan

Re: Doživotní deportaci do KLDR

Podnikatel ale neznamená jen sedět v kanclu či cestovat.

0/0
30.11.2011 11:39

Jyrkovo Pinocchio

Odporná země, jen co je pravda, že?

A to je mezi námi jen 22 let...

0/0
30.11.2011 7:38

old-fashioned Kokodák

a důvod k sesmolení tohoto blábolu je co?

8-o8-o

+2/0
30.11.2011 0:48

JAN2010

Re: a důvod k sesmolení tohoto blábolu je co?

Asi se nic důležitějšího v tom širém světě (kde krom KLDR je všude dobře) neděje 8-o

+1/0
30.11.2011 1:10

hafusak2

Re: a důvod k sesmolení tohoto blábolu je co?

Je to tzv. "zástupný problém" - dokud se bude psát o tom, jak je to jinde špatné, tak už nezbyde místo na články, co je špatného u nás.

Takže v KLDR je všechno úplně špatné, u nás všechno v naprostém pořádku, všichni jsme spokojeni, milujeme svoji vládu atd atd atd.

Jeden "takynovinář" si plivne žádoucím směrem, prokáže politickou uvědomělost a shrábne peníze za článek.

A to přece jde, ne? Rv

+2/0
30.11.2011 6:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.