Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Soud zvýšil trest řidiči, který najel na mladíka a zabil ho

Vrchní soud v Olomouci zpřísnil trest za tragédii na parkovišti u supermarketu v Uherském Hradišti. Dvaadvacetiletý Jakub Juřena tam loni v červenci po hádce najel vozem VW Touareg do 20letého mladíka a zabil ho. Odvolací soud mu nyní zvýšil trest ze sedmi na osm a půl roku vězení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

sámvelkýmao

no

jeden 8,5, druhej 2 roky a za to samý. to je fakt na bednu..............

+1/0
29.11.2011 16:03

Hooky

Re: no

Je, ale ta tvoje na to nemá.:-)

0/0
29.11.2011 16:08

pomocný učitel Václav Poustka

Re: no

Napadlo vás, že to třeba není to samé?

0/0
29.11.2011 16:08

Hooky

Re: no

Nenapadlo, nemá na to bednu. Vždyť to sám napsal. ;-)

0/0
29.11.2011 16:10

Bonelord

Re: no

;-D

0/0
29.11.2011 22:41

Karel moudrý

směšné !

Právní kvalifikace je směšná. Pokud někdo pomocí zbraně úmyslně zabije, nejde o ublížení z nedbalosti, ale o vraždu. A že by za vraždu 8,5 roku stačilo, tak ani omylem !

0/0
29.11.2011 14:27

pomocný učitel Václav Poustka

Re: směšné !

Vy jste právník?

0/0
29.11.2011 14:30

Hooky

Re: směšné !

evidentně není ;-D ale zřejmě by rád byl ;-D

0/0
29.11.2011 14:33

vlahos_rosret

Re: směšné !

Pokud se nepletu, tak nas pravni system jiz na auto pohlizi jako na zbran. Takze pan ma pravdu.

0/0
29.11.2011 14:49

Hooky

Re: směšné !

ale to v daném případě nehraje rozhodující roli, je tam daleko mnohem více okolností, které bylo nutné zohlednit  - přečtěte si nějakou učebnici trestního práva nebo trestní zákon s komentářem a nevytrhávejte okolnosti z kontextu případu

0/0
29.11.2011 14:52

vlahos_rosret

Re: směšné !

a co podle vas hraje hlavni roli? Jak presne by jste mu chtel dokazovat, jestli se jednalo o umysl nebo ne? Ceske zakony jsou v tomto naprosto trapne. viz ten klucina co prejel pani kdyz objizdel tramvaj, ujel, neposkytl pomoc a dostal jen dva roky????

0/0
29.11.2011 15:00

Hooky

Re: směšné !

jak tu psal jeden diskutující: JE TO MARNÉ, JE TO MARNÉ, JE TO MARNÉ :-) ... dokazovat vina se musí nade vší pochybnost a zohlednit se musí všechny okolnosti případu! Úmysl se dovozuje z okolností jednání pachatele, tj. ze způsobu, jak byl čin spáchán. To, že do někoho najedu AUTOMATICKY NEZNAMENÁ, že vraždím! Pokud najedu se záměrem přerazit mu nohu, ale objektivně mu způsobím smrt, přičemž byly dány okolnosti (rychlost auta, směr pohybu poškozeného, apod. ), za nichž smrt nemusela nastat, nevraždím!

http://www.ipravnik.cz/cz/judikatura/rozhodnuti-trestni/art_4771/k-tomu-kdy-pachatelova-lhostejnost-ke-zpusobeni-nasledku-naplnuje-volni-slozku-umyslne-formy-zavineni-k-rozdilu-mezi-vrazdou-a-ublizenim-na-zdravi-z-hlediska-subjektivni-stranky.aspx

0/0
29.11.2011 16:01

Elendil89

Re: směšné !

O jakém případu tady mluvíte? V tomto byl odsouzen za těžké ublížení na zdraví (úmyslné),  za usmrcení z nedbalosti by mohl dostat až 3 roky, ne 8,5...

0/0
4.12.2011 18:38

plukovnikoneill

Tak je to

správný, ale zaráží mě,že tady je to tak příšný,což je dobře a jinde dostane jen dva roky a taky zabil za volantem a taky mladík.....[>-]

0/0
29.11.2011 14:20

pomocný učitel Václav Poustka

Re: Tak je to

Jde jen o to, jak se SZ "podaří" klasifikovat případný trestný čin.

0/0
29.11.2011 14:23

Hooky

Re: Tak je to

státnímu zástupci se může "podařit" cokoli, třeba i správně kvalifikovat jako v tomto případě, ale o vině, tedy o právní kvalifikací, a trestu rozhoduje SOUD, který může právní kvalifikaci i zpřísnit ;-D

0/0
29.11.2011 14:35

pomocný učitel Václav Poustka

Re: Tak je to

Já vím.

0/0
29.11.2011 14:36

Hooky

Re: Tak je to

nevypadá to :-), protože nejde o to, jak se státnímu zástupci podaří kvalifkovat ...;-)

0/0
29.11.2011 14:39

pomocný učitel Václav Poustka

Re: Tak je to

Začíná to u něj.

0/0
29.11.2011 14:40

Hooky

Re: Tak je to

no tu u něj začínat musí, protože podle ústavy zastupuje obžalobu, ale raději si přečtěte znovu co jste tak kategoricky napsal než tu začnete kalit vodu, předsedo.

0/0
29.11.2011 14:47

pomocný učitel Václav Poustka

Re: Tak je to

A co jsem tak kategoricky napsal, že je to podle vás špatně?

0/0
29.11.2011 14:52

Hooky

Re: Tak je to

cituji "jde jen o to,..." ... vzhledem k dalšímu: nejde o to!

0/0
29.11.2011 14:53

pomocný učitel Václav Poustka

Re: Tak je to

Aha.

0/0
29.11.2011 14:58

Hooky

Re: Tak je to

to bude asi proto, že každý případ je jiný :-) a proto jsou v trestním zákoníku trestní sazby, nikoli přesná výméra ;-)

0/0
29.11.2011 14:32

prying

Re: Tak je to

Možná to bude i tím, že tomuhle každý závidí. Kdežto tam ten chudák měl auto, které se mu samo splašilo. Dokonce 2x na kolejích.:-/

0/0
29.11.2011 14:38

pomocný učitel Václav Poustka

Re: Tak je to

Co tomuhle každý závidí? Těch devět let co si má odsedět?

0/0
29.11.2011 14:40

prying

Re: Tak je to

To auto. Kdyby měl starou plečku, tak by soudce řekl, že už takhle má těžký start do života a přeci mu ho nebudeme kazit. Jestliže tamten borec opakovaně porušoval předpisy, zabil, ujel a ve finále dostane čtvrtinový trest, tak mi to prostě nekoreluje.

0/0
29.11.2011 14:44

Hooky

Re: nepouživejte cizí slova, když jim nerozumíte ;)

možná jste myslel: nekoresponduje, tj. neshoduje ... protože korelovat znamená souviset (a ty ty případy spolu opravdu nesouvisí, protože každý se posuzuje samostatně - toť kontinentální systém práva)

0/0
29.11.2011 14:51

prying

Re: nepouživejte cizí slova, když jim nerozumíte ;)

Ano, pravda. Omlouvám se myslel jsem už na něco jiného.

0/0
29.11.2011 14:58

pomocný učitel Václav Poustka

Re: Tak je to

Aha. Takže soudce mu závidí auto a proto  mu napařil devět let.

0/0
29.11.2011 14:51

Hooky

Re: Tak je to

zřejmě ;-D;-D a tím celé rozhodnutí odůvodnil, a to prosím i odvolací soud ;-D

0/0
29.11.2011 14:54

prying

Re: Tak je to

Je to marný, je to marný, je to marný. :-/

0/0
29.11.2011 14:59

sCZECH

Re: Tak je to

ty jsi dobre pako...tento idiot umyslne do toho cloveka najel, zatimco ten idiot s 2 roky chtel predjet tramvaj...je to tak tezke pochopit?

0/0
29.11.2011 15:23

prying

Re: Tak je to

Ten první byl opakovaně trestán za jízdu po kolejích, zabil člověka a ujel. Kdyby ho otec nechytl za límec, tak by třeba ani nepřišel. Ten druhej má údajně svědka, že ho údajne přejet nechtěl. Tak teď babo raď. Napadlo tě nekdy se na to podívat takhle? Ty brebto.;-)

0/0
29.11.2011 15:36

svedek casu

Jen dobře

R^

+1/0
29.11.2011 14:02

mladej.milionar

touareg

22 let a Touareg, to zase bude nenávistných komentářu o rozmazleném synkovi nějakého zbohatlíka Rv

0/0
29.11.2011 13:58

pomocný učitel Václav Poustka

Re: touareg

V tomhle případě to ovšem je trefa do černého.

+3/0
29.11.2011 13:59

prying

Re: touareg

Znáš ho?8-o

0/0
29.11.2011 14:12

pomocný učitel Václav Poustka

Re: touareg

Ano. Celou rodinu.

+1/0
29.11.2011 14:15

prying

Re: touareg

Já taky.:-)

0/0
29.11.2011 14:19

pomocný učitel Václav Poustka

Re: touareg

Tak vidíte.

0/0
29.11.2011 14:20

CZMiki

Re: touareg

Nakonec zjistíte, že jste ještě příbuzný;-D

+2/0
29.11.2011 14:23

sámvelkýmao

Re: touareg

oba. učitel i ing.....

0/0
29.11.2011 16:05

vlahos_rosret

Re: touareg

on si jiste na to auto vydelal sam ze :) Jako nastupku dostal jiste zaslouzenych 100.000 a za ubohe dva roky ma nasetreno na auto :))

0/0
29.11.2011 14:05

prying

Re: touareg

Závist.;-D

+1/0
29.11.2011 14:12

vlahos_rosret

Re: touareg

Milej chlapce, docela jsi se netrefil. Patrim k lidem kteri vydelavaji mesicne tolik co ty  za rok. Opravdu je mi sumak cim kdo jezdi. Jen upozornuji na to, ze klucina kteremu je 22 let si tezko na takove auto vydela sam. Jak jste prisel na to, ze mu zavidim to nechapu. Navic jeste takovej hnusnej krap. Do mesta auto naprosto k nicemu. Do terenu take. Kdyby mel treba Bentley Continental, tak to by bylo neco jineho, ale Tuareg :))

+1/0
29.11.2011 14:15

prying

Re: touareg

Nebudu se s tebou přetahovat o daň.přiznání.;-D To bych si připadal poněkud stupidně. Nicméně výbět auta je hodný znalce. Do města nic lepšího nepořídíš a na chaloupce jsi hned.8-o A možnost, že si někdo začal vydělávat dřív než ty prostě existuje. Ať se ti to líbí nebo ne.;-)

0/0
29.11.2011 14:22

pomocný učitel Václav Poustka

Re: touareg

Pan Juřena junior nikdy nepracoval.

+1/0
29.11.2011 14:24

vlahos_rosret

Re: touareg

Coze? Todle ze je auto do mesta? Pro mladeho cloveka bez rodiny? Spotreba obrovska, vyhled z auta oproti konkurenci velmi ubohy. Pomer velikosti auta / uzitny prostor spatny. Na pulce mist clovek s takovym autem nezaparkuje, protoze se s nim proste nikam nevejde. A a ten blabol o jizde v terenu uz ani radsi hodnotit nebudu. Zkusi s tim nekdy zajet po desti na pole a uvidis jak dopadnes.

+1/0
29.11.2011 14:31

prying

Re: touareg

O čem je řeč? O Continentalu nebo Touaregovi. Já nechci a proto nemám ani jedno. Ale slyšel jsem, že T je špatná volba a C ta správná. Přitom tohle hodnocení odpovídá spíš tomu "bentlymu"

0/0
29.11.2011 14:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.