Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Havárii u Jaroslavle zavinila technika, soudí nezávislí vyšetřovatelé

Pád letounu Jak-42 s hokejisty nezpůsobili piloti, ale technika. Uvádí se to ve zprávě nezávislých vyšetřovatelů, kterou si objednali pozůstalí po pilotech. Oficiální výsledky vyšetřování přitom potvrdily, že příčinou tragédie bylo brzdění jednoho z pilotů při startu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

bar.bu.do

Zanedbané zastaralé pedály nerozpoznaly ...

... že na nich leží nohy nemocné, necitlivé. Patřící člověku, který se deset let léčí na neurologii, který je ovládá asi jako Maresjev, je pod barbituráty a neměl by řídit ani káru s oslem ...

0/0
29.11.2011 14:32

neverest

Koho chleba jíš, toho píseň zpívej

Nezávislí vyšetřovatelé dostali zaplaceno od pozůstalých? Nebo budou čekat, jestli se s pomocí jejich analýzy podaří něco vysoudit?

Pozůstalí nemůžou nic vysoudit, pokud udělala chyby posádka.

Ale můžou vysoudit miliony, pokud by soud rozhodl, že udělal chybu provozovatel letadla nebo servisáci.

0/0
29.11.2011 14:12

bar.bu.do

Je přirozené, že si pozůstalí někoho najmou ...

... a zkusí něco vysoudit nebo aspoň zpochybnit vinu ...

0/0
29.11.2011 12:37

!e!

Čeho se z ruské kotliny ještě dočkáme?

Nakonec vyjde najevo že i ten záznam hovoru z pilotní kabiny byl zinscenovaný, pro Aeroflot vyrobil Mosfilm, studio dabing V

0/0
29.11.2011 12:14

AsistentprofParkinsona

Re: Čeho se z ruské kotliny ještě dočkáme?

;-D;-D;-D;-DR^R^R^

0/0
29.11.2011 14:13

neverest

Re: Čeho se z ruské kotliny ještě dočkáme?

takovou čuňárnu bych nečekal ani od Rusů...

0/0
29.11.2011 14:15

Chytrakz hospody

Opět řada chytrých, co už zná příčinu

Zajímalo by mne pouze jedna věc. Jak nezávislí vyšetřovatelé mohou vyšetřovat havarii. Kdo jim dává podklady ??? Ale závěry jsou prezentovány jako ta správná příčina nehody. Zatím jsou takové, že to prý byla technika a asi mají pravdu. Jen zapomínají na to, že techniku ovládali piloti. Příčinou této nehody mohla být závada na motorech (prý byly v pořádku), nevysunuté klapky (prý byly v poloze start), našlapnuté brzdy (nebylo vyloučeno). Spíše se divím, že při pokusu o přerušní startu byly motory na chvíli staženy místo přepnutí na reverz (ale neznám jak to běhá u Jaku). Motory však obvykle ovládá FE.

+1/0
29.11.2011 11:57

Winston1984

O vztlaku neslyšeli ?

O vztlaku ti chytráci v životě neslyšeli ?

letadlo po startu začalo spontánně a nezvládnutelně naklánět na stranu  - to je přesný stav přechodu do vrtáky pokud nemám rychlost.  Ale v SSSR to možná neplatí.

0/0
29.11.2011 9:57

Podivný Atraktor

Re: O vztlaku neslyšeli ?

vrtáky či vývrtky?;-)

0/0
29.11.2011 10:09

Winston1984

Re: O vztlaku neslyšeli ?

Pardon překlep - vrtáku alias vývrtky alias nesymetrické ztrátě vztlaku.

0/0
29.11.2011 10:44

Podivný Atraktor

Re: O vztlaku neslyšeli ?

abych se přiznal, dosud jsem znal z pouze spojení "přejít do vývrtky" a teď už vím, že se říká i "přejít do vrtáku" (zřejmě dle pohybu, který ten pád následkem ztráty vztlaku připomíná)

0/0
29.11.2011 10:52

biggles

Re: O vztlaku neslyšeli ?

vrták je vývrtka - je to slangově ale je to to naprosto to samé

0/0
29.11.2011 13:17

ondrej.varoscak

Re: O vztlaku neslyšeli ?

Letadlo se začalo naklánět na stranu po kolizi křídla se stojanem radionavigace.

0/0
29.11.2011 13:23

intago

souběh malérů

0/krátká vzletová dráha je problém, ale malý

1/brzdit při startu je pokus o sebevraždu

2/stahnout tah motorů na konci dráhy, byt na vteřinu je jasná sebevražda

tohle nemohlo jinak dopadnout, tak nechápu, proč říkají, že éro bylo neřiditelné!

Proč se nezabývají tím, že se brzdilo i v jiných případech před havarii, to způsobilo asi ten malér, Proč ale v kabině neječela siréna fullstalu???

0/0
29.11.2011 9:22

TBC

Re: souběh malérů

Vždyť jim tam něco houká ne? Ale klidně to může být nějaký master alarm, protože to letadlo nejspíš ve stallu ani nebylo...

0/0
29.11.2011 9:37

intago

Re: souběh malérů

a proč by tedy spadlo? Opravdu bylo přetažené, mohlo padat do vývrtky:-/

0/0
29.11.2011 10:17

TBC

Re: souběh malérů

Do vývrtky šel kvůli tomu, že si urazil půlku levého křídla o anténu radiomajáku. Oni by to právě nakonec zvládli, nebýt té antény:-(

0/0
29.11.2011 10:22

intago

Re: souběh malérů

možná je to vážně dorazilo. Na Novinkách píší další nesmysl-Také uvádí fakt, že stroj byl ve vzduchu jen dvě až tři sekundy a propadl se, jako by byl přetažen a ztrácel vztlak, i když klapky nebyly nastaveny na nejprudší stoupání, ale vychýleny jen na 13 stupňů.

Přece klapky nejde nastavit na žádná stoupání, to je věc rychlosti a tahu, ale poloha vztlakovek je velmi důležitá. Pokud byly málo vychýleny, potřebuje éro větší rychlost, zato má ale menší odpor.

0/0
29.11.2011 10:33

intago

totální zmatek

tak bych to charakterizoval. Jako to polské letadlo, Dodnes jsem se nedočetl, podle čeho pilot vlastně přistával, když dráhu neviděl a na budíky nebylo zařízeno. Asi namátkou , vyjde-nevyjde, ruská ruleta:-/:-/

0/0
29.11.2011 10:36

TBC

Re: souběh malérů

Jasně, klapky v podstatě (hodně zjednodušeně řečeno) ovlivňují akorát délku rozjezdu. Samozřejmě záleží na typu letadla.

0/0
29.11.2011 11:06

soc01

Re: souběh malérů

Na novinkach je toho vic, jako tech nesmyslu:

Především se zaměřili na fakt, že stroj se hned po startu naklonil na levou stranu, i když klapky byly vychýleny na zatáčku doprava. To se podle Gerasimova nestalo poprvé: "U letounu Jak-42 je evidováno šest podobných případů, kdy se letadlo po startu začalo spontánně a nezvládnutelně naklánět na stranu a narazilo do země poté, co se jí dotklo jedním z křídel," tvrdí trojice.

0/0
29.11.2011 12:58

intago

Prostě se chtějí zbavit odpovědnosti

jaké klapky? Zatáčka se dělá směrovkou a hlavně křidélky. Svalovat to na konstrukci se mi jeví jako blbost. Možná šel přetažený letoun do pádu a vývrtky, možná že tím, že  vrazil do antény.

Je jasné, že jakmile se křídlo dotkne čehokoliv, má éro snahu se naklonit. Prostě se chtějí zbavit odpovědnosti, to je to:-/

0/0
29.11.2011 13:10

ondrej.varoscak

Re: souběh malérů

V Jaroslavli je dráha dlouhá 3 kilometry ... takže vůbec ne krátká

0/0
29.11.2011 13:24

zloděj s oranžovou šálou

Jestli se tomu videu dá věřit,

pak ten stroj nefungoval. Letoun dosáhl vzletové rychlosti včas, pilot přitáhl, ale letoun nereagoval. A pilot si toho všiml, když cukal řízením, jako když chce odstranit nějaký zádrhel. A naklonilo se vlevo, přestože ho pilot tvrdě klopil vpravo.

0/0
29.11.2011 9:18

Kane v1.2

Re: Jestli se tomu videu dá věřit,

no ale přesto to oficiálně bylo hozeno na piloty. Což se dalo bohužel čekat. Rus nikdy nepřipustí, že to letadlo bylo šrot..

+1/0
29.11.2011 9:25

TBC

Re: Jestli se tomu videu dá věřit,

Ten náklon je naprosto logický vzhledem k tomu, že urazil půlku levého křídla o anténu radiomajáku. Jinak i to, že letoun nereagoval na přitažení je konzistentní s teorií brzdění. On totiž hlavní problém toho brzdění není rychlost, ale že to vytváří moment síly, který tlačí čumák letounu na zem (proto taky dělá přední podvozek takový bordel).

+2/0
29.11.2011 9:34

soc01

Re: Jestli se tomu videu dá věřit,

Jenze ten letoun nereagoval prave kvuli tomu brzdeni. Respektive podobny efekt muze zpusobit vice veci, brzdeni je jedna z nich. Takze tohle nic nevyvraci, ani nedokazuje. 

A az ted jsem si vsimnul, ze tohle uz napsal TBC....

+1/0
29.11.2011 9:38

plukovnikoneill

Proboha,

nechte je už vklidu, není skoro týden,aby nepřišla nějaká nová a lepší, a přesnější expertíza nehody - pokaždé je vina jinde. To vás to baví?????? Mě to spíš příjde trapný a dost nechutný...[>-]

0/0
29.11.2011 9:11

Kane v1.2

Re: Proboha,

mě osobně to vadilo jakbysmet, ale teď už to dokážu rozdejchat..jde o to, že to co jsem říkal už na začátku. Nejdřív se bude špekulovat co se stalo a může za to letadlo, ale nakonec to Rus hodí na piloty. To se stalo.

+2/0
29.11.2011 9:17

Podivný Atraktor

Re: Proboha,

v air france pracují rusové?

0/0
29.11.2011 10:11

hokejový expert von Kei II.

Neskutečný šlendrián a lži

+1/0
29.11.2011 8:42

neandrtálec

Již je někdfe publikovaný údaj, kolik byla aktuální

... startovní hmotnost stroje ?

:-)

0/0
29.11.2011 8:36

soc01

?

No a co teda vlastne vysetrili? Letadlo spadlo, protoze neletelo? ach jo.....

0/0
29.11.2011 8:21

karelvesely

-

Z čeho vycházejí ti nezávislí vyšetřovatelé najatí příbuznými? To se ke všem protokolům a záznamům dostane každý, koho si kdokoli najme? 8-o

0/0
29.11.2011 8:14

Jozko

Re: -

Mas pravdu, je to hlupost. Sovietska technika nikdy nezlyha, vzdy to je chyba posadky

0/0
29.11.2011 8:18

Si0 po 4. zákazu

Re: -

Vycházejí z toho, že když už se letadlo jednou dostalo do vzduchu, tak se nemělo nic stát.:-/

0/0
29.11.2011 8:47

Walker-W3

Typické pro Rusko.

Co vyšetřovací komise to jiný závěr.  Akorát na obrovském bordelu se všichni shodují.  Bohužel to už nevrátí stracené životy.

+1/0
29.11.2011 8:09

Jerry7650

Re: Typické pro Rusko.

Ježíš, to druhé nebyla žádná vyšetřovací komise :-D Jednom 2 piloti a nějaký vyšetřovatel dostali od příbuzných zaplaceno za to, že napíšou, že za to mohla technika.

A i ten jejich závěr je sranda....

0/0
29.11.2011 8:29

simyr

Re: Typické pro Rusko.

To je stejné, jako když se reportér zeptá advokáta obžalovaného, co si myslí o vině jeho mandanta :)))

+1/0
29.11.2011 8:34

phdr.

Re: Typické pro Rusko.

;-DR^

0/0
29.11.2011 8:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.