Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pražský primátor: Na trasu metra D nejsou peníze, projekt se odkládá

Trasa metra D v dohledné době nebude. Na projekt nejsou podle pražského primátora Bohuslava Svobody peníze. Miliardová investice se tak podle něj musí odložit. Kvůli úsporám se budou rušit i některé linky MHD. Trasa metra A se podle primátora dostaví.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pavel Bored

Žádná trasa D?

Oblast Kačerova přes Krč až po Vestec je naprosto nesmyslně už léta ucpaná, v létě je to naprosto delikátní cestovat v zácpě. Je vidět, že magistrátu je naprosto u prd*le řešení dopravních problémů, nemluvě o nešťastnících, kteří podél téhle prokleté trasy bydlí. Jestli si na něco Praha měla půjčit, tak na to, aby se trasa D konečně rozjela. Opravdu trapas. Ještě před měsícem v článku pro online chat na aktualne.cz primátor tvrdil, že se to rozjede do roku 2014, aby si po "převratu" na radnici vzal do ruky kalkulačku a řekl úplnej opak - prostě trapas. Neříkám, že Svoboda je ko*ot, očividně je to po dlouhé době Praze užitečná figura, ale tyhle plané sliby s Déčkem a pak obrátit, to je na mě trapas.

+1/0
29.11.2011 17:33

Smradlavej čmoud z komína

nebýt toho PLYŠ-PODVODU tak už dávno jezdí

0/0
29.11.2011 1:13

Lojza Žalud

Projekt se odkládá

protože naše ty zlodějny odklad nesnesou!!!

;-D;-D;-D

0/0
28.11.2011 23:17

LadislavH

Preference IAD

Tak tu máme opět preferenci IAD ze strany magistrátu. Na Blanku je peněz dostatek (dokonce tolik, že se už 8 miliard mohlo bez problémů přidat), ale na výstavbu metra ne. Přitom na metro by přispěla EU, což je u Blanky zcela vyloučeno... Nehledě na to, že metro D by Praze pomohlo více...

+3/0
28.11.2011 21:40

Smradlavej čmoud z komína

Re: Preference IAD

jak jinak, když tam sedí pravice

0/0
29.11.2011 1:23

papullus

O pražském metru se mluví

někdy od poloviny 20 let. 20 století. Většinou v tom smyslu, že by bylo pěkné , kdyby se postavilo, ale že na něj nejsou peníze. Stavět se začalo v polovině 60 let, tedy 40 let po přijetí záměru nebo úmyslu. A pak, že se historie neopakuje.

0/0
28.11.2011 19:22

chestburster

Vždy když čtu o pražském metru, tak si pak otevřu stránku -

http://metroweb.cz/metro/metro-rozvoj3.gif - a zasním se :-)

0/0
28.11.2011 18:07

Keni

Re: Vždy když čtu o pražském metru, tak si pak otevřu stránku -

Neco hodne podobneho bylo kolem Spartakiady (teda 1985) v casopise ABC. Ale mam dojem ze s dohotovenim o 100 let drive, tedy kolem 2000.

0/0
28.11.2011 22:15

swiss114-3

manko v

tuzeru...

0/0
28.11.2011 15:56

FastDriver

Peněz by bylo

Kdyby se v Praze (myšleno na magistrátě) za posledních 20 let jen nekradlo. Tím čím se vedení radnice včetně bývalého chlubí že udělali pro Prahu se v jiných evropským metropolích stíhlo za poloviční čas a taky peníze.;-€

0/0
28.11.2011 15:48

mubu

To chce klid,

já myslím, že nakonec budou peníze na dostavbu A do Motola i na nastartování D. To je jen taková licitace se státem.

0/0
28.11.2011 15:37

odejděte4

Takže

Takže to co Praha teď ušetří na trase D, není zadlužování příštích generací a našich dětí? Jak to tedy mysleli, když těchto kydů měli v předvolebním období plné huby?!!Rv

0/0
28.11.2011 15:33

;-)

A co hledat jiné cesty?

Třeba PPP projekty? V Číně nebo Japonsku to funguje.

Jinou cestou by mohlo být místo metra zvolit lehkou městskou elektriskou železnici pouze pro osobní dopravu na které by jezdili vozy metra. V Tokiu z ní udělali páteř dopravního systému už v šedesátých letech.

0/0
28.11.2011 15:23

Pruitt Igoe VI.

Re: A co hledat jiné cesty?

Se zeptej Slováků, na kolik je přišlo to slavný PPP. Radši před nimi tahle tři písmena ani nevyslovuj ;-)

+1/0
28.11.2011 15:24

;-)

Re: A co hledat jiné cesty?

Záleží, jak to kdo dělá. V řadě zemí to funguje.  Osobně bych se klonil k lehké městské železnici, která pouze v cenru bude pod zemí. Na metru jsou zdaleka nejdražší ty tunely a stavět je v okrajových částech prahy je zbytečný luxus. Železnice by měla nižší náklady na vybudování a pokud by ji nemohla vybudovat sama praha, šlo by využít PPP.

 Že někde někdo někoho okradl není důvod k tomu, abychom přestali obchodovat.

0/0
28.11.2011 15:48

roman36c

Re: A co hledat jiné cesty?

Víš kolik v Praze stojí metr pozemku? Navíc Praha je už dávno postavená, na většině území proluku pro novou železnici nenajdeš.

0/0
28.11.2011 17:25

Leinad

Re: A co hledat jiné cesty?

Lehká městká železnice? Proč tomu říkat takhle služitě, když je to úplně obyčejné metro bez tunelů? (Konce béčka jsou zakrytované kvůli hluku, nikoli kvůli tomu, že by vlak neuměl jet venku. Zakrytovaný není třeba kus cesty Skalka - Depo Hostivař. )

0/0
30.11.2011 9:42

HrubesaMares

misto Blanky

mohlo byt cele Dcko

+4/0
28.11.2011 14:25

Keni

Re: misto Blanky

Obavam se, ze i ta Blanka a i dalnicni okruh a pokracovani z Rican do Bechovic je asi na stejne priorite. Je potreba dostat automobilovou dopravu z ulic a zajistim rychlou spolehlivou hromadnou dopravu osob.

Ale verim tomu, ze se na blance dalo usetrit na dve trasy metra D.

0/0
28.11.2011 14:30

macarát

Re: misto Blanky

Dostavění Déčka by samozřejmě také pomohlo dostat automobily z ulic. Protože část automobilistů dává přednost stání v zácpě před stáním na jedné noze a ještě ne na svojí v přecpaném Céčku čistě jen kvůli tomu současnému nekomfortu.

Déčko by pro celý jih a jihovýchod Prahy podstatně zvýšilo kulturu cestování MHD.

0/0
28.11.2011 14:36

Keni

Re: misto Blanky

To se pletete. Jiste Dcko pomuze nepatrne snizit pocet vozidel ve meste a rapidne snizi pocty dieslovych autobusu a videt to bude. Ale ne jako Blanka. Musite si ridice rozdelit do skupin a zjistite, ze ubytek na P4 bude znacny, jinak skoro nepostrehnutelny.

Prvni skupina jsou ridici, co jezdit musi. Bud zasobovani, prevazeji v ramci zamestnani ci podnikani nejake pripravky atd.

Druha skupina jsou ridici, co jsou lini a maji panickou hruzu z toho, ze by nekdy jeli sockou.

Ta prvni skupina bude jiste nadpolovicni pocet pripadu v Praze, ta druha jiste ohromna, ale v poctu vozidel zanedbatelna. A techo dvou se to nedotkne.

0/0
28.11.2011 14:56

Keni

Re: misto Blanky

Pak je skupina, pro ketre je dany smer ci cas dosti hromadnou dopravou nedostupny. Ja odmitam jezdit Stodulky - Kunratice a pokud jedu za znamejma, jezdim zde autem. Stric musi byt v zamestnani z Kosir v Malesicich rano pred 6.hodinou. Ja jsem v predhcozim zamestnani koncil obcas na okraji Prahy i po pulnoci a kdyz jsem casteji mel i nejaka zavazadla, jezdil jsem autem. Kdyz to bylo byez vybavy, tak jsme tech 30min na Krc na nocni MHD chodil pesky. Z teto skupiny by mozna nekdo mohl presedlat.

Dalsi skupina, ktera by u decka hodne ubyla na P4 jsou lide dojizdejici. Ti vetsinou (mam plno znamich) presedaji na Kacerove, Budejovicke, Smichove, Pankraci na MHD. Ti by ted koncili v Pisnici a v Praze nejezdili.

0/0
28.11.2011 15:02

Keni

Re: misto Blanky

Dalsi skupina, ke ktere se ted radim ja jezdi do centra Prahy, na pivko atd MHD ale pokud musim nekam jinam, vetsinou vozem. Protoze nepracuji v Praze a diky zamestnani jsme i 14dnu mimo, tak nemam litacku. Kdyz jedu nekam na okraj (listek za 36CZK) a kolikrat se chci po ceste tam i zpet nekde stavit, tak je pro me financni nesmysl jedit MHD. To mame 2x36+24=96CZK.

Stejne me stoji i provoz vozidla. Ono, nepocitam pneu, opotrebeni atd, protoze to jsou stale naklady. Zimni pneu vyhazuji (prodavam) po 3letech se super vzorkem a auto na vikendy a dojizdeni do zamestnani mimo Pha potrebuji. Zde by pomohlo kdyby byla konecne nejaka klouzava legitimace treba 30dni na rok nebo 10jizd na ctvrtleti. A pokud cela rodina pracuje mimo Pha, nebo v zamestnani potrebuje automobil a nema litacu, je pro ne diky cenovemu nesmyslu ROPIDU financne neunosne jezdit obcas MHD.

A neni to jen otazka ekologie, papir, plasty tridim a papir za 10CZK vozim do 3km vzdalene sberny. Vsechny zarovky doma usporne.

+1/0
28.11.2011 15:11

FastDriver

Re: misto Blanky

tak na pokračovaní okruhu do Běchovic by zrovna peníze byly, kdyby to tam neblokovalo jedno občanské združení.

0/0
28.11.2011 15:54

Pruitt Igoe VI.

Re: misto Blanky

Místo Blanky mohlo být déčko, éčko i efko.. :-/

+4/0
28.11.2011 15:09

Keni

Ta trasa by chtela hodne predelat

Jedna z hlavnich duvodu tazeni Dcka byl obchvat trasy C na Nuselaku. Ale i tak je dle meho moc paraelni. Postradam tam spise vetsi odklon a na vedeni na nadrazi Vrsovice (vlak) -> Zelivskeho (bus terminal). Na trase jeste fotbalovy stadion Slavia a v lokalite obrovske nakupni centrum Tesco.

To same alespon nejake eskalatorove krizeni s metrem na Kacerove. I ve Francii a Anglii maji snad i nekolika set metrove dlouhe prestupni stanice. Sice kapacita autobusoveho terminalu na Kacerove asi klesne, ale moznost nejakeho primeho prestupu by mela byt.

Jinak chapu, ze ac by bylo asi efektivnejsi a logictejsi protazeni misto do Pisnice tou uvazovanou paraelou do Modran->Branika->Smichova, ale i ta konecna u vyusteni spojky z okruhu s velkym parkovistem ma smysl, ackoliv si ji Pisnicti za blokovani sjezdu z okruhu vubec nezaslouzi. V uvazovane paraele neni kde misto pro depo a v Komoranech neni sjezd z okruhu.

Spis jeste nabidnou stredocechum, at sezenou penize na protazeni do Vestec-Jesenice

0/0
28.11.2011 14:14

Keni

Re: Ta trasa by chtela hodne predelat

Jinak penize by nemeli byt problem.Kolik mesicu proflaka mestske policie za 40miliard? At je uplne zrusi, vytvori nejake pochuzkare bez Humeru, Seagway, vznasedel, vozidel proste jen s uniformou a telefonem ci vysilackou a mozna s jizdnim kolem a za rok muzem stavet metro.

0/0
28.11.2011 14:18

Pavel Bored

Re: Ta trasa by chtela hodne predelat

Ta Písnice je tam podle mě kvůli prostoru na depo. Možná by mohli přispět Vietnamci, když poblíž zastávky metra plánujou tu jejich mega čtvrť :)

0/0
29.11.2011 17:36

Viruss

Úpra

0/0
28.11.2011 14:09

Pruitt Igoe VI.

Re: Úpra

va je důležitá!

0/0
28.11.2011 15:19

mubu

Metro mít nemusíme,

hlavně, že máme velkoryse dotovaná divadla a různé jiné traškařice.

+2/0
28.11.2011 14:07

Borracho de Kalosko

A mohou za to socani

všehcny prachy v Praze za rok rozfofrovali ;-D

0/0
28.11.2011 13:42

Martin Šubrt

Re: A mohou za to socani

Určitě :-)) Pan Bém přece říkal, že máme město bez dluhů... Ovšem jeho stokrát opakovaná lež s epravdou stát nemohla, když VŠICHNI aktuální stav města nyní mohli spolehlivě odhadnout už v roce 2005, kdy se o stavbě třeba metra A do Motola rozhodovalo.

0/0
28.11.2011 13:47

Dusan321

Re: A mohou za to socani

Problem Prahy nejsou dluhy, problem Prahy je vypadek prijmu z duvodu ekonomicke krize a snaha TOP09 presunout radove miliardy rocne smerem na mala mesta, aby meli radost Starostove. A v roce 2005 mohl opravdu tezko nekdo predpokladat dnesni situaci. Proste je krize, omezuji se investice, to delaji vsechny firmy, tak proc ne Praha?

0/0
28.11.2011 13:50

macarát

Re: A mohou za to socani

Samozřejmě, že mohl předpokládat.

Na setrvalý růst a světlé zítřky se spekulovat dá, ale je to jen spekulace.

0/0
28.11.2011 13:52

Martin Šubrt

Re: A mohou za to socani

Problém Prahy je, že za posledních 6 let vyhodila oknem cca 68 miliard... Respektive zaplatila je za stavby, které nebyly prorůstovými investicemi, byly špatně navržené, negenerovaly úspory - prostě se peníze prožraly. Dokonce, kdyby něco z postaveného nebylo - bylo by to pro Prahu i výhodnější - např metro A. Dluhy má město teď, kam se podívá. Za Blanku, nové busy, nové tramvaje, metro A... Tak mi vysvětlete, jak může tuto věc ovlivnit teprve SNAHA TOP 09 o změnu přerozdělení daní? Praha si nadělala dluhy v tom současném rozdělení daní a je v háji, i když jí stejné zůstane.

+2/0
28.11.2011 14:00

Dusan321

Re: A mohou za to socani

Obavam se, ze investice do dopravni infrastruktury lze jen malokdy delat jako "generujici uspory". Dokud neprisla krize a prerozdeleni, tak Praha dokazala investice velmi slusne financovat, ano i za pomoci uveru, ale v celkem rozumne vysi. Investicni uvery si bere kazde srovnatelne mesto, na tom neni nic spatneho.

0/0
28.11.2011 14:04

Martin Šubrt

Re: A mohou za to socani

Kdyby nebyla Blanka, ale Dana, nemusely by se plánovat dva silniční tunely obchvacující Kulaťák, aby tam lidé vůbec přežili. Tzn. je to vyvolaná investice nesmyslným vedením Blanky. V severním sektoru metro minulo Bohnice, takže se neuspořilo za busy. Naopak busy jezdí v souběhu od Bohnic po Prosek nad metrem. Portože stěžejní přestupní stanice je 30 metrů hluboko a na popojíždění metrem se nehodí. Horší je, že C tady stahuje lidi z Bohnic a dnes i z Letňan, což po rozvoji nezvládne a z Letňan nemohu moc omezit busy k B. V tomhle sektoru metro C nemělo co dělat. Nešetřím, mám vícenáklady. Totéž metro A do Motola. Buď šetřím a lidem spojení osekám, nebo vynakládám zbytečně moc a nejen za prosté prodloužení. K tomu nedodělky ohledně terminálu busů a P+R, další vícenáklady, zvýšené zatížení obytných Petřin, další návazná opatření jak různým negativním efektům staveb zabraňovat. Za stejně vynaložené peníze jsme mohli mít neskutečně lepší dopravní systém a nemuset šetřit na jeho vylepšení.

+3/0
28.11.2011 14:14

Dusan321

Re: A mohou za to socani

Cena za Danu by byla velmi srovnatelna s Blankou a nemel bych poresenou dopravu v oblasti Dejvic a Letne.

S tim metrem jsou to nesmysly. Metro sice minulo Bohnice, ale zkratilo dopravu autobusy z Bohnic na cca tretinu te puvodni a navic se umoznilo vyhnout pretizenym Holesovickam. Nad metrem jezdi jenom autobusy pro mistni dopravu kapacitne nesrovnatelne s poctem autobusu, ktere jezdily predtim. Timto vedenim se podarilo pokryt oblast Proseka a Letnan, coz jsou dohromady oblasti s vetsim poctem obyvatel nez Bohnice ci Cimice a navic s potencialem dalsiho rustu. Jinak na metru nikdy nic neusetrim, stejna kapacita bude vzdy levnejsi v autobusech ci tramvajich, jde o pohodli a volnou kapacitu na povrchu.

0/0
28.11.2011 14:22

Martin Šubrt

Re: A mohou za to socani

S potenciálem dalšího růstu....No právě. proto byla pro oblast Letňan navržena trasa D vedoucí na Vvysočanskou. Při sučtu potenciálního růstu Bohnic, Čimic, Chaber, Kobylis, Ďáblic a Březiněvsi vyšlo, že ze stabnice Kobylisy bude C vytíženo na maximum. S terminálem pro vnější dopravu někde u D8 mělo fungovat pro oblast optimálně. Ovšem dnes když se k tomuto počtu lidí přidávají Čakovice, Třeboradice, Miškovice, Letňany, Kbely, Střížkov a Prosek je C ve výhledu absolutně nedostatečné. Kdyby v Letňanech a na Proseku jednou nastupoval skutečně počet lidí, co je ve výhledu v okolí očekáván, už v Kobylisích ani při minimálním intervalu nebude místo... A z toho plyne, že pak bude nutné posilovat oko stanic Letňany a Prosek busy směrem k metru B, tj, že lidé v buech okolo blízkého metra projedou a pojedou k dalšímu, kde kapacita pro tuto oblast s rezervou bude. Takže právě vámi zmíněný potenciál je problém...

+1/0
28.11.2011 14:31

Dr. Fe (5)

Re: A mohou za to socani

Ty si komik. To je jako říkat, že problém není v tom že utrácím měsíčně 50 tisíc kč, ale v tom, že mám příjmy jenom 40 tisíc. Nehledě k tomu, že dlužím milion z minulosti.

+1/0
28.11.2011 14:10

macarát

Re: A mohou za to socani

Na úrovni Prahy je ČSSD dlouhodobě s ODS jedna ruka a navzájem si špinavosti kryjí. Ostatně ta nedávná koalice plynule navazovala na tu předminulou, hoši jsou kamarádi a i když ODS získala ve volbách nad 50%, tak kámoše z ČSSD neodstavila.

A věřte, že ač pravičák, tak z toho škodolibou radost nemám. Jednak tím trpí Praha, jednak raději bych přihlížel politické diskusi slušné levice a slušné pravice.

+1/0
28.11.2011 13:48

TondaN

Re: A mohou za to socani

vy zase lynčujete černochy;-D;-D;-D

0/0
28.11.2011 13:59

Borracho de Kalosko

A co olympiáda , taky nic ???

tak to pražští zloději přijdou zkrátka

+1/0
28.11.2011 13:40

Lovec ModroSupu Zločasných

Re: A co olympiáda , taky nic ???

je to smutné ale je to tak, Pražané plačte ;-D

0/0
28.11.2011 16:38

nussbauer

Asi nejhloupější rozhodnutí za poslední dobu

Jak je možné, že tolik lidí z oblatí Modřany, Lhotka, Kamýk, Braník nemá metro? Tam žije víc lidí než na Jižním městě.

Proč stavíme nesmyslnou Blanku, metro A tam, kde nikdo nebydlí a rychlodráhu na letiště? Proč nakupujeme autobusy a tramvaje za 40 miliard, když metrem D by odpadlo tolik autobusů...?!!!

+2/0
28.11.2011 13:09

nussbauer

Re: Asi nejhloupější rozhodnutí za poslední dobu

A zapomněl jsem taky na Libuš...

0/0
28.11.2011 13:10

BOP B 3AKOHE

Re: Asi nejhloupější rozhodnutí za poslední dobu

A co Maruš?

0/0
28.11.2011 13:22

Smradlavej čmoud z komína

Re: Asi nejhloupější rozhodnutí za poslední dobu

a taky Hanoi neboli Saigon (možná se tomu ještě oficiálně říká Písnice), ale oni si do těch jejich heren přejedou auty, takže metro nepotřebují

0/0
29.11.2011 1:18

wrah

Re: Asi nejhloupější rozhodnutí za poslední dobu

S metrem D by odpadlo odhadem 8 linek autobusů komplet a zhrube ještě to samé by se zkrátilo na polovic.

0/0
28.11.2011 13:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.