Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konec medvědů v teplácích. Evropou se šíří zákaz zvířat v cirkusech

Člověk začíná uznávat, že zvíře, bytost schopná emocí, nemůže být považováno za věc pro zábavu. S tím, jak rostou zvířecí práva, muselo dojít i na cirkusy. Zákon, který chov zvířat a jejich používání v cirkusech zakáže, je právě na spadnutí v Německu, plošně už platí například ve Švýcarsku a některá omezení dokonce i v Česku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

bezdůvodně_smazaný_posedmé.

Konec medvědů v teplácích

To teď zakážou i Medvěděva?;-)

0/0
29.11.2011 2:02

i ty Brute?

tohle je OK

zvirata jsou taky lidi

0/0
29.11.2011 1:13

bar.bu.do

A co tohle?

http://blog.daum.net/julia607/15732877

0/0
28.11.2011 20:28

PAMPALINI 63

Zákazy,příkazy nařízení

Jsem na tomto světě již přes 70 let.Ale takový blázinec okolo každé blbiny jsem ještě nezažil a je to čím dál horší.ZÁKAZY,PŘÍKAZY,NAŘÍZENÍ,REGULACE KDE ČEHO ,POKUTY,SANKCE,to je vše dílem naší znamenité a výkonné euro byrokracie a k tomu jim vydatně sekundují ti různí "ochránci všelijakých práv",kteří svými zdeformovanými názory jenom ohlupují veřejnost a zneužívají mediální prostor k šíření těchto bludů..Stanovování zakřivenosti okurek,banánů,zákaz nafukovacích dětských hraček a já nevím co ještě vše to obnáší.To už normální člověk ani nestačí sledovat jaké výplody chorých mozků se na nás dnes a denně hrnou.Nehodlám se zde pouštět do diskuze,jestli mají mít medvědi tepláky nebo ne,jestli mají zvířata být chována ,cvičena a předváděna v cirkusech.Podstata je myslím v tom,jak ta zvířata jsou chována,cvičena a pokud by byla vysloveně týrána,pak je patříčný zákrok ze strany úřadů na místě.Vpodstatě tyto snahy vyústí v budoucnu v ještě větší omezení práv a svobod občanů.

+3/0
28.11.2011 15:43

ČtenářXYZ

Re: Zákazy,příkazy nařízení

zapomel jste na pomalu jiz celosvetovy zakaz koureni, tam pro mne ta debilita zakazu zacina.

0/0
28.11.2011 16:14

PAMPALINI 63

Re: Zákazy,příkazy nařízení

Právě si zatahuji záclonu aby mne nikdo neviděl kouřit.Díky za upozornění.;-D;-D;-DR^

0/0
28.11.2011 16:46

i ty Brute?

Re: Zákazy,příkazy nařízení

mas pravdu, ale v tomto pripadde je to na miste, navic nevyslo to z politiku ale z lidi samotnych.

0/0
29.11.2011 1:15

PAMPALINI 63

Re: Zákazy,příkazy nařízení

O to horší,protože ti politici se kdejaké hovadiny vypadlé z názorů nějaké pojašené menšiny chytí jako ho..no košile, a o to je to pak nebezpečnější,neboť mohou tvrdit,že respektují vůli lidu.Ale lid a lidi není totéž.To jsou dvě odlišné kategorie a nechci se zde pouště do učených debat.To si zjisti sám.

0/0
29.11.2011 10:01

ventilator

A co pouťove koně a velbloudi

me taky vadi ty ponici,kone a velbloudi na poutich jsem z Vysočiny a kdyz vidim jak kolikrat ty zvirata slintaji po vode nekdy je i bicuji a je videt na zvireti ze je unavene a v tom pocasi musi chodit porad dokola a nekteri kulhaji tak je mi smutno ze lidi nemaji srdce a zvirata trpi komu to neni lhostejne tak tam ani nejde[>-]

0/0
28.11.2011 14:06

Dunja

Re: A co pouťove koně a velbloudi

bičíkem trestal svého koně i ruský závodník na ME v pětiboji (potlesk publika za to samozřejmě nezískal), takže zřejmě také zakázat  i tento sport, protože, co kdyby.;-)

0/0
28.11.2011 14:08

Lycaonte

Re: A co pouťove koně a velbloudi

Přispěvtel výše mluví o zvířatech ve značně nevyhovujíích podmínkách... takže ano, pokud budou závodní koně trápeni žízní a neúnosnými nároky majitelů, pak nejspíš zakázat. Vy vůbec nečtete, na co reagujete.

0/0
28.11.2011 14:32

Dunja

Re: A co pouťove koně a velbloudi

Ale čtu, jenže jsme na začátku a může to nesmyslně pokračovat a skončit zákazem sportů či to půjde až do bizardností jako, že za špatný pohled na zvíře půjde člověk do vězení. Brzy budeme posuzovat zda zvíře pije vodu z kohoutku nebo balenou, jaké dostává granule a považovat za útlak pokud podle úřadů budou mít takové či makové složení.

Cirkusy ráda nemám, ale nemyslím si, že všude je situace tak hrozná. Stejně na tom mohou být zvířata na jatkách, v útulcích či u různých chovatelů a nejeden z nich se chce pyšnit mazlíčkem, který dělá na jeho pokyny hloupé cviky nebo nosí oblečky. 

Zákaz nic neřeší, je to jednodušší pro příslušné úřady, protože by to jistě muselo znamet i kontrolu obyčejných chovatelů domácích mazlíčků a nejen cirkusů.

Zvíře je zvíře má mít jistě slušné podmínky pro život a dobré zacházení a nejlépe pokud možno být na svobodě a ne kdekoliv natož v paneláku zavřené, ale na druhou stranu nebuďme přehnaně útlocitní, protože škodíme jen sami sobě.

0/0
28.11.2011 16:55

zmije

Re: A co pouťove koně a velbloudi

u nás se to na pouti taky opakuje každý rok a je to otřesný pohled, krom výše uvedeného musí ta zvířata ještě  posluchat několik dnů a nocí neuvěřitelný kravál a vyřvávání.

0/0
28.11.2011 14:52

Dunja

Re: A co pouťove koně a velbloudi

Ty zakázat úplně, protože neohrožují jen zvířata, ale hlučností i lidi. :-/

0/0
28.11.2011 17:03

ruben ayala

Hmm,zákazem cirkusu to začíná

a koněm v Senátu končí.

+1/0
28.11.2011 13:35

weneto

Re: Hmm,zákazem cirkusu to začíná

Hmm, Ten kůň v senátu byl výraz naprostého despotismu a dokonalá ukázka neschopnosti systému reagovat na fakt, že se nejvyšší představitel zbláznil. Panovník tím vlastně ukazoval na co je mu dobrý senát k vládnutí a koho všeho může jmenovat. Nakonec se to vyřešilo vraždou.

Vaše teorie, že se přes práva zvířat dostaneme k jejich volbě do senátu je tak zcela zcestný, neb v dobách kdy se tak stalo umíralo tisíce zvířat i lidí pro zábavu v cirku. Takže ačkoliv si nemyslím, že by přítomnost koňských senátorů měla na fungování ČR nějak výrazně negativní vliv, tak Vaše plácnutí nemající s tématem nevhodných podmínek k chovu zvířat v cirkusech považuji za scestné

+1/0
28.11.2011 13:44

MaC707

Re: Hmm,zákazem cirkusu to začíná

no a kam jinam s tim konem, kdyz do cirkusu a na dostihy nebude smet?

0/0
28.11.2011 14:05

Pattr

Re: Hmm,zákazem cirkusu to začíná

Do vuřtu.

0/0
28.11.2011 17:10

LimonadovyJoe03

Změkčilá Evropa

Ano, medvěd v teplácích a opice na kole je největším problémem současného světa a je dobře, že bude vyřešen evropsky, humanisticky, socialisticky, integrovaně, korektně a demokraticky.

+4/0
28.11.2011 12:55

pivodlak

Re: Změkčilá Evropa

Ano, HLAVNĚ politicky korektně. K problému se musí přistupovat naprosto zásadově, ALE se zřetelem k širším souvislostem.

0/0
28.11.2011 13:09

weneto

Re: Změkčilá Evropa

Neřešit nic co nemá celoevropský rozměr?? Hezká myšlenka, takže nejlépe zpracovat seznam největších problémů světa a následně po jejich vyřešení se zabývat vším ostatním. Svatá pravda, tak se na to musí

0/0
28.11.2011 13:40

TommyCZ

Hloupost

Je rozdil mezi zakazem tyrani zvirat, ktery prece davno mame, a zakazem zvirat v

cirkusem. Pausalne zakazat zvirata v cirkusech jen proto, ze liny a

nechopny statni aparat  neni schopen pohlidat, aby zvirata nebyla tyrana, je velmi mirne receno hloupe.

+4/0
28.11.2011 12:36

81honza

Re: Hloupost

pokud se ta zvířata budou volně procházet po manéži a nikdo je nebude k ničemu nutit, tak ať ta zvířata v cirkuse jsou.

0/0
28.11.2011 12:52

TommyCZ

Re: Hloupost

Drezura se nutne nemusi rovnat tyrani. Nebo jsi fanatik, ktery by zakazal i vycvik psu?

+1/0
28.11.2011 12:56

81honza

Re: Hloupost

jasně, hrušky s jablkama

+2/0
28.11.2011 12:59

MajklNajt

Re: Hloupost

Naopak, ma pravdu.

0/0
28.11.2011 13:06

TommyCZ

Re: Hloupost

Kdyz chteji v cirkusech zakazat vsechno ovoce vcetne hrusek i jablek... ;-)

0/0
28.11.2011 15:08

chest.rockwell

Zdá se, že Kalousek domedvědařil

Klimbající Schwarzenberg na nepřeberném množství tiskovek, to hodně zavánělo týráním zvířat.

0/0
28.11.2011 12:29

ricpic3

Konečně !

R^

+1/0
28.11.2011 12:16

pivodlak

Do pytle

ten svět je fakt postavenej na hlavu. Jak může někdo upřednostňovat zvíře před člověkem? Podobné zvrácenosti se poslední dobou tak hromadí, že už začíná být jasné, že je naše civilizace na vrcholu a blíží se pád jako ve starém Říme ;-(

+2/0
28.11.2011 12:14

ricpic3

Re: Do pytle

Zvrácenost je: chodit se dívat do cirkusu na zvíře které žije celý život v kleci, často bez kontaktu s příslušníky svého druhu, bez možnosti jediného svobodného kroku, nucené vykonávat ponižující cviky, vystresované z neustálého pojíždění z místo na místo a ještě tomu tleskat. To je zvrácenost. Buďto jsi nepochopil o co jde, nebo tady jen tak vykřikujěš do tmy, nebo ... (ale to by stálo dukáty a ty na tebe neobětuju).

+3/0
28.11.2011 12:19

pivodlak

Re: Do pytle

A jestlipa ty nejsi trošku moc outlocita. Proč by mělo být zvrácené chodit se bavit do cirkusu (a neni to pro mě, já se tam nudim) - zábava se staletou tradicí? Ty jsi přesně ten příklad nechutnýho posunu lidských hodnot.

0/0
28.11.2011 12:28

chest.rockwell

Re: Do pytle

Má pravdu ta žena. Co je na cirkusovém byznysu řízeném kočovnými sociály tak hodnotného, že kvůli tomu schvalujete týrání zvířat?

+2/0
28.11.2011 12:31

pivodlak

Re: Do pytle

Když nic jiného, tak je to obživa pro spoustu lidí, dost často předávaná z generace na generaci. Dále: kde je ta laťka co je týrání a co drezůra? Možná bychom měli zakázat chov psů, protože jsou pejskaři, kteří vyžadují po svých miláčcích poslušnost, neřku-li vycepovanost. Jo, a Kočky by se měli střílet, prej už se začalo...

+1/0
28.11.2011 12:36

chest.rockwell

Re: Do pytle

Zlodějství a prostituce jsou taky velmi stará řemesla a živí se jimi hodně lidí. Tenhle argument je naprosto mimo. A jestli nedokážeš rozeznat rozdíl mezi tím, že se někdo tímhle przněním přirozenosti zvířat ŽIVÍ a jiný má jako koníček chov DOMESTIKOVANÝCH zvířat, pak budeš evidentně ducha velmi mdlého.

+1/0
28.11.2011 12:49

MajklNajt

Re: Do pytle

Tomu zvireti je ale fuk, jestli je chovano jako konicek nebo pro profit. Dulezity je, aby je majitele netyrali.

0/0
28.11.2011 13:08

chest.rockwell

Re: Do pytle

Ano, a proto v Evropě zakazují v cirkusech chovat divoká zvířata, protože drezura je proti jejich přirozenosti a tudíž se jedná o týrání narozdíl od soukromého chovu např. koček a psů, který není (zpravidla) podřízen zisku. Takhle už tomu rozumíš?

0/0
28.11.2011 13:25

zmije

Re: Do pytle

R^ přesně. nechápu, že to někdo nechápe a furt dokola přirovnává drezuru divokých zvířat s chovem psů nebo jiných domácích zvířat. např. takový pes se učí rád a rád dělá pánovi radost, o divokých šelmách to v žádném případě neplatí i kdyby se v zajetí rodily po generace. takový pes nebo kočka žije s člověkem už tisíce let a jsou plně domestikováni.

0/0
28.11.2011 13:30

amstafik

Re: Do pytle

Ty by ses měl přejmenovat na vidláka, se svejma omezenejma názorama... právěže proto, že se lidská  společnost vyvíjí, tak si uvědomuje, jak zvrácený je zotročovat zvířata pro přihlouplou zábavu....

+2/0
28.11.2011 12:36

zmije

Re: Do pytle

tím, že někdo chce zakázat týrání zvířat tak je tímto upřednostňuje před člověkem? je zajímavé, co všechno v tom někteří dokáží vidět.

+3/0
28.11.2011 12:35

MajklNajt

Re: Do pytle

Tyrani zvirat je davno zakazany.

0/0
28.11.2011 13:08

zmije

Re: Do pytle

v tomto případě asi nedostatečně.

0/0
28.11.2011 13:20

Stojan_Jakotyc

No nevím

Můj pes normálně nosí tepláky. Má tam díru na ocas, kapsičku na mobil a hřeben. Tak myslím, že je to ok.

+3/0
28.11.2011 12:11

kascha

No konečně!

Pro mě jako pro dítě bylo trestem přetrpět cirkus a představení jsem probrečela. Ani pak jako rodič jsem se k jeho návštěvě nedonutila. Dětem jsem vysvětlila důvod a nabídla jako doprovod svolné prarodiče; ale to už děti samy neměly zájem (ano, uznávám: došlo k jednomu z mála ovlivnění. Kéž se to povede i v pubertě v postoji k drogám:-P.)

+1/0
28.11.2011 12:08

Stojan_Jakotyc

Re: No konečně!

Chápu, vystoupení cirkusových klaunů bývá utrpení...

+3/0
28.11.2011 12:13

axax

Zajímavé myšlení

V článku se píše "Člověk začíná uznávat, že zvíře, bytost schopná emocí, nemůže být považováno za věc pro zábavu" - a jako věc chovaná v koncentračních táborech, hromadně vražděná, to je OK ? 8-o

0/0
28.11.2011 11:35

špekovatec

Re: Zajímavé myšlení

jenže koncentráky jsou schovaný pěkně daleko od lidí. Takže to nikdo nevidí.

0/0
28.11.2011 11:44

81honza

Re: Zajímavé myšlení

a jakou máš představu? vypustíme všechna prasata apod. a lidé si je budou lovit sami? to bude určitě strašně humánní

0/0
28.11.2011 12:55

axax

Re: Zajímavé myšlení

Kdyby si to maso na talíři měl každý připravit od počátku sám (a došlo by mu co to vlastně je), tak by rázem bylo na zemi 90% vegetariánů :) Mazlit se se svým pejskem a kočičkou a zároveň nechat cizí katy aby zavraždili zvíře, jehož mrtvolu má člověk na talíři (a koupil si ji v marketu) - to je jeden z vrcholů pokrytectví ...

0/0
28.11.2011 14:00

81honza

Re: Zajímavé myšlení

asi jsi to ještě nezjistil, ale člověk je všežravec.

0/0
28.11.2011 15:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.