Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Struska z podloží staveb se dere na povrch. Ničí silnice i budovy

Problém za problémem se dere z podloží staveb na Ostravsku. Levná a tedy zdánlivě výhodná struska se chová nepředvidatelně a dere se na povrch. jenže pro své cestě vlní dálnice, posouvá haly a dělá další škody za stovky milionů korun. pak se hledá, kdo za potíže může a kdo je vyřeší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jeen

Tak je to spravne, tak to má byť !

Stavitel něco zprzní a pak zažaluje objednatele za poškozování dobrého jména!! 

Předpokládám, že už si políčili na arbitry, kteří budou na jejich straně, ev. zástupce poškozeného při arbitáži jen náhodou zapomene na pár důležitých argumentů...:-/

0/0
25.11.2011 14:16

Modrý a zelený blesk

Poplatníci se hádají,

stavitel se chechtá, až se mu podbradek chvěje.

Nicméně, na každou se vaří voda, to je známo.

0/0
25.11.2011 9:15

Gróf

Zhotovitelé jsou v tom, zdá se, nevinně.

Projekční firmy tvrdí, že struska měla certifikáty stavebních zkušebních ústavů. Zřejmě ze stejného dokladu následně vycházely i stavební firmy. Těžko tak mohly odmítat materiál, stanovený autorizovaným projektantem, vyžadovaný investorem, notabene s příslušnými certifikáty. Vzhledem k tomu, že byly doloženy certifikáty ISO a pod., tak musely v rámci dodržování procesu kvality ISO stanovené vstupy dodržet. Chtěli-li by použít klasické kamenivo, asi by nebyly konkurenceschopné. Struska, kalkulovaná investorem v zadávacích podmínkách, je cenově nejspíš někde jinde.

0/0
25.11.2011 4:17

pedr64

Re: Zhotovitelé jsou v tom, zdá se, nevinně.

myslíte, že se odebírají vzorky z každé tatrovky, která na stavbu dojede? do zkušebny se pošle košer vzorek, na ten se vystaví certifikát a pak se na stavbu doveze podřadný materiál. Zvlášť, když skončí v zemi a nedá se ex post zkontrolovat

0/0
25.11.2011 7:48

grospic

Re: Zhotovitelé jsou v tom, zdá se, nevinně.

pak mně překvapuje že se to nepromítne do konečné ceny dálnice, protože ta je stejná jako v německu, kde stejně jako komunisti vědí že se to použít nedá.

0/0
25.11.2011 8:39

Si0 po 4. zákazu

Re: Zhotovitelé jsou v tom, zdá se, nevinně.

Vy to víte, že to vědí?

0/0
25.11.2011 8:54

Modrý a zelený blesk

Re: Zhotovitelé jsou v tom, zdá se, nevinně.

Používají to snad?

Mimochodem, certifikovaná struska asi neobsahuje dřevo, cihly, kovový šrot a podobně.

0/0
25.11.2011 9:13

Bery

Re: Zhotovitelé jsou v tom, zdá se, nevinně.

Cely prispevek by byl v pohode az do vety : "Chtěli-li by použít klasické kamenivo, asi by nebyly konkurenceschopné." ;-D 

Tedy vzhledem k tomu, ze nase dalnice vychazeji mnohem draz se struskou, nez jsou jinde s kamenivem, tak chyba bude asi nekde jinde. ;-)

0/0
25.11.2011 9:28

grospic

Re: Zhotovitelé jsou v tom, zdá se, nevinně.

to je ta neviditelná ruka trhu aneb jak kasírovat 2x udám odpad za který bych musel platit skládku a pak to ještě vyúčtuju jako materiál na stavbu

0/0
25.11.2011 9:33

Kidkid

Vysvětlete mi někdo,

jak je možné, že se ve stavebnictví používá struska o jejíchž vlastnostech se nic neví. Na co máme výzkumné ústavy? To nikdo nepřišel na to, že struska bobtná, když navlhne?

Pokud je mi známo, tak na stavbu silnic se používal kámen do podloží a také štěrk. Nikde jsem nečetl, že by se do podloží silnic dávala struska, škvára nebo dokonce odpadová zemina. V TV ředitel té společnosti co postavila zvlněnou dálnici vehementně tvrdil, že mu nařídili použít strusku i se vším odpadem do se v ní vyskytoval. Od takové firmy bych si nenechal postavit ani kurník. Jako odborník přece měl zasáhnout a použít správný materiál a tvrdě se ohradit proti tomu, aby mu někdo nekompetentní mluvit do stavby dálnice. To je obrázek manažera firmy. Místo toho, aby udělal kvalitní dálnici po které se bude jezdit ještě za 20 let a bude pořád rovná udělá zmetek a ještě jej hájí.

0/0
24.11.2011 18:47

Lovec ModroSupu Zločasných

Re: Vysvětlete mi někdo,

Vysvětlete mi někdo proč peníze nesmrdí i když si jimi vytřete zadek ???

0/0
24.11.2011 19:04

Huckelberry Švédd 7

Re: Vysvětlete mi někdo,

R^

0/0
24.11.2011 19:39

iVčera iZítra bude zase lhát

Re: Vysvětlete mi někdo,

R^;-D

0/0
24.11.2011 20:39

Marťan

Re: Vysvětlete mi někdo,

Struska he vedlejší produkt (odpad) v hutnictví, při výrobě železa nebo oceli a v Ostravě se produkuje od roku 1828. Má různé chemické složení (třeba obsah síry). Některé strusky (vysokopecní) se dále zpracovávají, některé (ocelárenské) se léta raději vyvážely na haldy, protože se nedaly dobře dál zpracovat, třeba právě proto, že ve vlhku bobtnají (což tedy není žádný nový objev).

A pak NĚKDO vymyslí, že použije i ty nepoužitelné. A rozebere za socialismu vytvořené obrovské haldy, aby je kapitalisticky zpeněžil a měl místo na další golfové hřiště a ještě k tomu levmě postavil předraženou dálnici. A protože ve škole v chemii nedával pozor, tak to takhle dopadá...

No a těch zvlněných cest máme v okolí plno. Že "dálnice" z Ostravy do Místku se už asi před 15 lety musela postavit znovu pro stejný problém, to už si nikdo nepamatuje? A nestavěla to náhodou taky Eurovia, dříve ODS? Tak se projeďte po souběžné cestě od Dolu Paskov na Paskov a možná si vzpomenete.

0/0
24.11.2011 23:55

suchar

Re: Vysvětlete mi někdo,

R^, ale to by páni redaktoři museli vyrazit do terénu někam na východ republiky a to po nich nemůžeme chtít ;-):-/

0/0
25.11.2011 7:39

Bery

Re: Vysvětlete mi někdo,

R^

0/0
25.11.2011 9:30

pivodlak

chystají další žaloby kvůli poškozování dobrého jména

To je psina. Dobré jméno si poškodili vlastním šlendriánem.

0/0
24.11.2011 18:46

Bivoj, biji Odstop a VeVerky

Jo to je vina komunistů

ti vymysleli strusku a podstrčili ji našim kapitalistickým stavařům

+5/0
24.11.2011 18:41

Lovec ModroSupu Zločasných

Re: Jo to je vina komunistů

;-D;-€;-D;-€;-D8-o8-o8-o

0/0
24.11.2011 19:03

bajo.ano

Re: Jo to je vina komunistů

;-DR^

0/0
24.11.2011 19:37

2mmmm_2

Re: Jo to je vina komunistů

správně, socialistická tamvaj nesměla vykolejit, kapitalistická dálnice se nesmí zvlnit...

0/0
24.11.2011 20:32

unioned

Jak to bylo v Little Britain

Who made this?

- a biiiiird.

Asi tak bych to nějak napsal, je to tady k zblití. Nikdo za to nemůže a každý ukazuje prstem na toho druhého, hnus Rv

0/0
24.11.2011 13:05

good_man

jakakoliv stavba

je jako pect chleb... kdyz do nej date odpad, taky za moc nebude stat... zdravy selsky rozum...

0/0
24.11.2011 9:32

Bery

Re: jakakoliv stavba

Horsi je, ze to i s tim odpadem vychazi mnohem draz, nez to jinde vychazi z kvalitniho materialu...

0/0
25.11.2011 9:32

semelik

No a nedalo by se to prohlásit za turistickou atrakci -

chráněnou památku - aby se sem hrnuli hromady Japonců? To doma určitě ještě nikdy neviděli.

.

Ale jsou i jiné velmi zajímavé úseky - třeba když pojedete z Lipníka směrem na dálnici do Ostravy, čeká vás v jedné zatáčce asi 300 metrů něčeho, za co jsem jako mladej u kolotočů dával 1,20 Kčs za jednu jízdu. Jenomže tehdy jsem věděl do čeho jdu, kdežto v autě mě to vlnění vždycky překvapí.

0/0
23.11.2011 23:28

semelik

Šmarjápanno - hromady Japonců by se hrnulY (pardon).

0/0
23.11.2011 23:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.