Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Velký Špalíček je podle památkářů „nevratná ztráta“ Brna

Brněnští památkáři vytvořili seznam největších proměn v historickém centru města. Vybrali několik budov, které za posledních 20 let nejzásadněji zasáhly do okolí. Pochválili například knihovnu Filozofické fakulty Masarykovy univerzity či Kapitol. Kritiky se pak dočkaly Anenské terasy nebo Velký Špalíček.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pgjed

Ztráta to je, nikoliv nevratná.

Nevratnou ztrátou samozřejmě je to, co bylo stavaři zničeno z historických stavebních konstrukcí.. Zprasený vzhled bloku je však možné dostat do daleko lepších proporví. Prostě tu stávající betonovou hrůzu ubourat, nebo zbourat zcela a dostavět frontu respektující nivelety a hmoty i prostorová řešení bloku a jeho okolí. Hanbou tohoto architektonického zhnětku jsou dvě věci. Že se vůbec najde architekt, (ne)schopný do takového prostředí takovou hrůzu navrhnout, to za prvé. A za druhé, že kvalita pracovníků útvaru hlavního architekta města Brna je taková, že bez uzardění dovolí takovou příšernost realizovat.. Rv:-(

+1/0
28.11.2011 8:24

holes5

Re: Ztráta to je, nikoliv nevratná.

no ono po několika desítkách až stech tisících dovolí zrealizovat jakoukoli příšernost skoro kterýkoliv úředníček :-/

0/0
28.11.2011 12:03

musicrex

Su z Brna tak to mohu říct

Černý Big John na náměstí Svobody je nastavené zrcadlo brněnským občanům. Máme tak možnost denně pohlédnout na důsledek svého rozhodování. Mimo jiné je to ale velká turistická atrakce a o Brnu se začíná mluvit jako o městě, kde stojí veřejně socha "řeckého boha Faluse".

0/0
27.11.2011 19:55

on6.

Re: Su z Brna tak to mohu říct

jde o lingam, symbol boha Sivy

http://cs.wikipedia.org/wiki/Lingam

0/0
28.11.2011 7:48

Ginny

Špalíček bych překousla

Špalíček bych překousla, stejně tam jak dlouho nic nestálo, ne? Ale ty terasy, fakt měly stát jinde. Knihovna fildy není špatná, zvlášť když ji v létě a na podzim poroste popínavé rostlinstvo.

0/0
27.11.2011 12:33

J.E.

Re: Špalíček bych překousla

Já osobně ne, celá ta oblast je nejstarším osídlením města Brna (směrem k Petrovu) a rozhodně by si zasloužila lepší zpracování než tenhle památník 90. létům made in kachličky a trubky :-)

0/0
27.11.2011 16:19

Viktor N.

Re: Špalíček bych překousla

Takže stačí kdekoliv nechat trochu delší dobu nějakou proluku a pak tam postavíte cokoliv. I za naprostou hnusotu  či slátanuinu Vám budou s dojetím děkovat. To jste chtěla napsat?

Takže i Ómega je nakonec skvost na náměstí Svobody?

0/0
27.11.2011 17:02

Mildred

Re: Špalíček bych překousla

Nevím jak Vy, ale třeba já si při průchodu přes náměstí Svobody často vzpomenu na tu šílenou a neskutečně odpornou proluku, která mě provázela od pozdního dětství až do dospělosti. A ano, musím říct, že se rád projdu elegantní pasáží Omega a vychutnám si, že už zde není jen díra v zemi. Přijde mě to daleko normálnější než se do konce života užírat, že tam mohlo stát něco jiného. Navíc bych řekl, že si na tento dům většina lidí v Brně zvykla (pravda, i mě to chvíli trvalo) a že jej dnes vnímají vesměs pozitivně.

+3/0
27.11.2011 19:37

good_luck!

Re: Špalíček bych překousla

já tedy ne - Omega je dle mého hnus. Daleko smířlivější jsem k tomu "orloji" bez hodin. Pokud by to neměl být orloj, je to to nejlepší (mimo Morový sloup), co se na náměstí zbudovalo (kašna apod.)

0/0
27.11.2011 21:22

Viktor N.

Re: Špalíček bych překousla

Fajn, takže to ještě jednou zopakuju: „Takže stačí kdekoliv nechat trochu delší dobu nějakou proluku a pak tam postavíte cokoliv. I za naprostou hnusotu  či slátanuinu Vám budou s dojetím děkovat. To jste chtěla napsat?

Takže i Ómega je nakonec skvost na náměstí Svobody?“

0/0
28.11.2011 8:59

Dýzl

Semilasso je ještě větší hnus.

Královopolská radnice do něj nalila cca 100 milionu a vypadá jako starý barák s přilepeným akváriem a mramorovými schody. Jistou náhodou jsem viděl před lety fakturu na interiery za 15 milionu vystavenou jednomužnou pidifirmou. Velmi by mne zajímalo současné účetnictví baráku provozovaného radnicí a zejícího prázdnotou.

Přirozené kulturní centrum Králova Pole, Besední dům zašantročili modří konšelé a dnes je z kulturního centra a kina které bývalo druhé nejlepší v Brně, jen odporná hadrárna s čínským šmejdem z tržnice a nějaké soukromé kluby.

+2/0
27.11.2011 9:11

J.E.

Re: Semilasso je ještě větší hnus.

Zdravím,

ve většině s Vámi souhlasím jen si myslím, že zrovna Semilaso nevypadá tak strašně . .. Strašná je jen cena za realizaci a bezmyšlenkovitě provedený projekt, který nepočítal s trvalejším využitím (letní kino, kulturní akce apod.).

0/0
27.11.2011 16:18

Kristova_noha

Současné vedení Brna z něho udělalo Krno...

Uzavřeli střed města pro automobilovou dopravu, což je naprostý nesmysl, protože bez auta si nic většího neodnesete. I za těch mizerných bolševiků nebyl problém projet celým středem a krátkodobě zaparkovat.A jako projev arogance přivedené k dokonalosti vztyčili na Svoboďáku černé péro. Prý na památku pana starosty...

+2/0
27.11.2011 8:30

Hijo de Puta

Re: Současné vedení Brna z něho udělalo Krno...

Za komančů bylo těch aut podstatně méně a co většího bys chtěl z centra vozit? Pokud vím, tak ani žádná prodejna nábytku v centru není.;-D

+5/0
27.11.2011 8:47

Modrý a zelený blesk

Re: Současné vedení Brna z něho udělalo Krno...

Hm, třeba televizi?

0/0
27.11.2011 11:13

V.Poustka

Re: Současné vedení Brna z něho udělalo Krno...

už není, neexistuje dopravní obslužnost

0/0
27.11.2011 17:10

Mildred

Re: Současné vedení Brna z něho udělalo Krno...

Proboha, člověče, byl jste vůbec někdy ve světě? Pokud ano, tak to jste si nevšiml, že v podstatě platí úměra "čím vyspělejší město, tím větší pěší zóna v centru?" Je opravdu výmluvné, že ten, kdo chce anachronicky tahat auta zpět do centra města, uráží jiné lidi. Jestli je Brno v něčem Krno, tak leda díky lidem z této stupidní a mentálně vypatlané iniciativy......taková trdla snad opravdu jinde nemají.

+4/0
27.11.2011 9:00

Viktor N.

Re: Současné vedení Brna z něho udělalo Krno...

jistě, protože i všude jinde radní pochopili, že z těch několik málo parkovacích možností, které blahosklonně připustí, se dá udělat pro ně (a své kámoše) docela fajnový kšeft.

 

Ale všimněte si přitom, kdo může v centru města volně jezdit i parkovat — no přece radní, zastupitelé a zaměstnanci magistrátů…

0/0
27.11.2011 17:05

ODSakEda

Re: Současné vedení Brna z něho udělalo Krno...

přestože jsem motorista-lenoch a nejraději prijizdim az pred vchd restaurace, jsem rád že je úplne centrum brna uzavřené pro automobily!!! V pátek večer sme se mohli s mojou alespoň promenádovat po náměstí a popíjet SVAŘÁČEK A JABLEČNÝ MOŠT, aniž bychom museli uskakovat automobilům a také vánoční atmosféru náměstí netvořily pouze zaparkovaná vozidla ale stránky betlém a vánoční strom. jen ty "hodiny" pana onderky mě tam neseděli...

také nevím kdy zde byl naposled v centru brna ale je normálně možné najet na zelny trh a zaparkovat tam mimo opět vánoční trhy- což je opět dobře! lze však zaparkovat po jeho obvodě nebo projet jim dále aha zaparkovat dokonce i před radnicí!!!!!!!!! nebo dále v ulici pod velkým salíčkem nebo pod nim v podzemní garáži

+2/0
27.11.2011 12:08

ODSakEda

Re: Současné vedení Brna z něho udělalo Krno...

omlouvám se za chyby které vznikly při diktování mluveného slova do telefonu a přepisem do strojového textů SW.

0/0
27.11.2011 12:11

Rosinanta

Re: Současné vedení Brna z něho udělalo Krno...

V centru města nemají auta co dělat.

+2/0
27.11.2011 19:55

Skeptik Pavel

Re: Současné vedení Brna z něho udělalo Krno...

zitbrno.cz - je jiná strategie individuí jako jsou Bártík s Hollanem, jak házet rozvoji města klacky pod nohy. Jiná věc je, že mnozí brněnští potentáti  si o takovou recesi koledovali.

0/0
27.11.2011 21:27

musoad

...

A co náš drahý kampusek ? :)

0/0
26.11.2011 23:02

al.mucha

Re: ...

Naznač kategorii.

0/0
27.11.2011 11:10

huggate

Hm, nevratna ztrata podle "odborniku"

Ti tomu rozumeji, jakoza petrzeli!

Cele to je pouze o jedne veci: Co se libi jednomu, nemusi se libit druhemu ;-)

+2/0
26.11.2011 22:16

ODSakEda

Re: Hm, nevratna ztrata podle

at si každý stavi co se mu líbí ale mimo památkovou zónu!!!;-€

+2/0
27.11.2011 12:21

bezdůvodně_smazaný_posedmé.

Kdyby existovali památkáři už ve středověku,

tak dodnes nestojí ani Špilberk, ani Petrov. Dneska akorát dělají chytrý a brzdí rozvoj města. Zadarmo drahý.

+3/0
26.11.2011 20:56

Mildred

Re: Kdyby existovali památkáři už ve středověku,

Skoro bych řekl, že mám stejný pocit. Je to poměrně luxus platit si organizaci, ze které vypadávají čas od času pouze stále stejné erupce nenávisti vůči stále stejným stavbám. Co takhle jednou napsat, které pěkné stavby a rekonstrukce v Brně památkový ústav zajistil či k nim napomohl? Že by nic? Pak ale opravdu nevím, proč existuje.....

0/0
27.11.2011 8:43

ODSakEda

Re: Kdyby existovali památkáři už ve středověku,

jenže druhý extrém kdybych nebyl nestal by na kopci možná dneska ani ten špilas nějakej developed by ho mohl zbourat a postavit nějakou restaurací a byty s vyhlídkou za luxusnější ceny...k

+2/0
27.11.2011 12:17

ODSakEda

Re: Kdyby existovali památkáři už ve středověku,

oprava: kdyby nebyly........

0/0
27.11.2011 13:10

pakostič

korunu všemu nasadil

obří penis na Náměstí Svobody

+2/0
26.11.2011 20:00

emkon

Re: korunu všemu nasadil

Architektonická soutěž na tento "časostroj" vycházela ze stížností obyvatel Brna, kteří poukazovali na to, že na zrekonstruovaném Náměstí svobody nejsou žádné hodiny. Ovšem to, co z toho vzniklo, raději nekomentuji.

0/0
26.11.2011 20:39

1xx

Re: korunu všemu nasadil

Mrknu a vidím, néé? ;-D;-D;-D;-D

0/0
27.11.2011 13:28

duhovnik

Re: korunu všemu nasadil

to dildo ma na sebe aj nejake hodiny? 8-o

0/0
28.11.2011 8:09

kacinecka

OMeGa je v pohodě jo???

Jeden z největších paskvilů, jakej se mohl na Svoboďáku objevit Rv

+2/0
26.11.2011 19:49

p_n_2

Tak rekonstrukce Moraváku fakt centrum oživila....

betonový plac jako předtím. Akorát holt už není kde parkovat, což je v Brně tak nějak smutná tradice, když se něco rekonstruuje. Pak se nedivte, že krachují obchodníci v centru a lidi raději jedou do Olympie nebo Vaňkovky.

+2/0
26.11.2011 18:48

Mildred

Re: Tak rekonstrukce Moraváku fakt centrum oživila....

Převedení části Moraváku z parkoviště na pěší zónu považuji za jeden z nejlepších počinů v centru za poslední dobu. Přesně takto by se měla chovat opravdu vyspělá města. Mimochodem, někde jsem četl, že třeba Kodaň má tohle přímo v městské vyhlášce - že každý rok se musí pěší zóna v centru rozšířit alespoň o jednu ulici. A jinak: centrum Brna je velmi dobře přístupné a to i pro motoristy. Auto můžete nechat např. v parkovacím domě na rohu Kounicovy. Tak líný snad nejste, abyste nemohl dále pokračovat pěšky či MHD. Jinak fakt nevím, co je na autech v centru tak lákavého. Občas pobývám v Londýně a tam člověk čeká stokrát za den na červenou a nikam se nedá dojít bez neustálého přecházení rušných ulic. Rád jsem vzpomínal na "klid a pohodu" v centru Brna.....

+3/0
26.11.2011 19:04

kostej_

Re: Tak rekonstrukce Moraváku fakt centrum oživila....

1. Moravák je pěší zóna bez pěších. 2. V parkovacím domě na Kounicově parkují jen ti, kterým nevadí odřená auta. 3. v Londýně se běžně přechází i na červenou.

+2/0
26.11.2011 19:51

Mildred

Re: Tak rekonstrukce Moraváku fakt centrum oživila....

1. Moravák je pěší zóna s pěšími. Byl jste tam někdy? 2. Nedokáži posoudit. Je to možné. 3. Ano a leckde to jde. Ale v nejrušnějších oblastech v centru (zhruba od Parlamentu po Oxford Street) na červenou opravdu nepřejdete.

+1/0
26.11.2011 19:58

p_n_2

Re: Tak rekonstrukce Moraváku fakt centrum oživila....

Na Moravák (no spíše přes) chodíme pravidelně a neslouží jako pěší zóna ale jako místo, které je potřeba rychle přejít, protože se na tom betonovým placu nedá v létě vydržet a laviček je tam 5 a půl když už by si tam člověk chtěl třeba odpočinout. Ano, souhlasím, na oko to vypadá lépe než dříve s parkovištěm, ale jinak je to k ničemu. A kde soudruzi udělali při projektování chybu, že sice nastříkali 20 m cyklopruhu ale přechod pro chodce tam doteď není abychom se na tu pěší zónu dostali když už tak bezpečně...

0/0
27.11.2011 0:46

J.E.

Re: Tak rekonstrukce Moraváku fakt centrum oživila....

A když to byl asfaltový plac před pár lety tak tam bylo svěže? Za beton považujete tu různobarevnou žulu? Promiňte asi oba dva žijeme v jiné době a v jiném městě . . .

0/0
27.11.2011 16:24

romsky aktivista

Re: Tak rekonstrukce Moraváku fakt centrum oživila....

centrum brna neni autem pristupne vubec a proto tam vsechny obchody konci a misto nich jsou vietnamske vse za 30. V centru brna neni pohoda, tam je mrtvo

+1/0
26.11.2011 21:26

Lionel 1

Re: Tak rekonstrukce Moraváku fakt centrum oživila....

...a smutno.;-(

0/0
26.11.2011 22:38

p_n_2

Re: Tak rekonstrukce Moraváku fakt centrum oživila....

Když udělám "A" udělám i "B" - to znamená postavím roky slibovaná parkoviště u centra, abych aspoň nahradil ta místa, která zmizí "povedenými" rekonstrukcemi (Moravák, Pekařská). V Brně se na to ovšem kašle, jen se před každými volbami slibuje. Centrum Brna je dobře přístupné pro motoristy? Na tento vtípek jste přišel jak? Je tu JEDEN parkovací dům (ano ten na Kounicově, kde se v pracovní dny občas nedá skoro místo najít a ten kdo ho projektoval by zasloužil pověsit, takový paskvil na parkovací dům co se týká nájezdů a výjezdů jsem ještě nikde neviděl a že jich mám projeto dost). Pak máme pár ulic okolo centra, kde najít místo je záležitost neustálého ježdění dokola a jedno parkoviště na Besední a jedno na Husově - neustále plno.

0/0
27.11.2011 0:39

p_n_2

Re: Tak rekonstrukce Moraváku fakt centrum oživila....

Auto v centru není lákavé, ale nutnost, když tam sídlí různé

instituce, balíková pošta na pěší zóně, úřady... MHD není řešení,

zvláště když cestujete s dítětem a máte to štěstí bydlet na trase linky

č. 1.

Londýn sem netahejte, snad ho nechcete srovnávat s Brnem? I když, ceny za MHD a parkování se tomu začínají blížit to je fakt ;-D

0/0
27.11.2011 0:39

Mildred

Re: Tak rekonstrukce Moraváku fakt centrum oživila....

Auto v centru je nutnost jen ve velmi omezené míře (např. pro lidi, kteří tam bydlí a nebo po ránu pro zásobování obchodů). Jinak je to anachronismus a všechna vyspělá města světa se snaží budovat v centrech pěší zóny, kde by se lidé cítili příjemně a mohli se volně pohybovat. Jinak opravdu nevím, proč bych nemohl některé věci v Brně srovnávat s jakýmkoliv jiným městem, včetně Londýna. Kromě velikosti se v principu jedná o města velmi podobná - příjemná, inteligentní a s vysokou životní úrovní. Je ovšem pravda, že v Londýně nemají ňoumy, kteří se svému vlastnímu městu vysmívají a ještě si u toho myslí, bůhvíjak nejsou chytří....

+1/0
27.11.2011 8:04

romsky aktivista

Re: Tak rekonstrukce Moraváku fakt centrum oživila....

kdyz neco nekomu objektivne vadi, je dotycny nouma a posmevacek?

0/0
27.11.2011 9:12

Mildred

Re: Tak rekonstrukce Moraváku fakt centrum oživila....

Občas tady diskutuji a nepamatuji si na jediný pozitivní příspěvek od dotyčného (nebo dotyčné). Vždy jen samé ironické poznámky a pošměšky. Takže ano, myslím si, že je to ňouma a posměváček.

+1/0
27.11.2011 9:16

Viktor N.

Re: Tak rekonstrukce Moraváku fakt centrum oživila....

vynechal jste celou jednu skupinu, či přímo nadtřídu, občanů, jenž mohou do centra volně vjet a libovolně a zdarma parkovat: jsou to radní, zastupitelé a zamšstnanci magistrátů…

0/0
27.11.2011 17:08

Rosinanta

Re: Tak rekonstrukce Moraváku fakt centrum oživila....

Nějak nechápu, proč máte potřebu jezdit do centra autem, pokud bydlíte na trase jedničky, která jezdí furt a přímo k nádraží. Naložit balík do tramvaje je fááákt obrovský problém. Bože můj, fascinujou mě takhle líný lidi.

0/0
27.11.2011 20:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.